0
Youtube SEO Nedir?

Youtube SEO Nedir?

YouTube SEO Tekniği Nedir? Nasıl Yapılır?


Video içeriğin tahtını sağlamlaştırması ile beraber, Local SEO, Image SEO, Semantic SEO derken, son zamanların yeni trendi YouTube SEO oldu. Google'dan sonra dünyanın en kapsamlı ikinci arama motoru olarak bilinen YouTube üzerinde, stratejik planlara sahip, istikrarlı video içerik paylaşımları ve SEO işlemi gerçekleştirilen bir kanal ile başarıyı yakalamak oldukça mümkündür. Nitelikli ve bilinçli bir şekilde yapılacak olan YouTube kanal ve video optimizasyonu çalışmaları ile izlenme oranı, izlenme zamanı, yorum, beğeni, abonelik gibi parametrelerde pozitif bir çizgi yakalayarak dönüşüm ve etkileşimin oranlarını üst sıralara çıkartmak ve haliyle daha yüksek gelir sağlamanız mümkündür. Bir video içeriğe yapılabilecek bazı temel optimizasyon yöntemleri içeriğinize sadece YouTube aramalarında değil, Google aramalarında ve hatta Bing gibi farklı arama motorlarında da diğer videolara göre daha fazla izlenme ve erişim imkanı getirir.
Aklınızdan sakın çıkartmayın; çağımız veri ve video içeriklerin görselleşme çağıdır. Bunun haricinde Youtube da kendi içerisinde algoritması yer alan bir arama motorudur ve klasik SEO veya dijital pazarlama yöntemlerinden ziyade kendine özgü bir dinamiği vardır. Yakın zaman içerisinde klasik text içerik, yerini tamamen video content'e bırakmış olacak. Ancak sizler videolarınızı yayına koyarken, başka bir taraftan web sayfanıza videonuzu embed yapmayı ve videonun eksiksiz bir transcript'ini de üşenmeden altına eklemeyi sakın göz ardı etmeyin.


Etki Meydana Getirecek Video Optimizasyonu

Günümüz internet kullanımlarında istenilen kitleye bir hikaye sunmak ve ulaşım sağlamak için video içerikleri tam anlamıyla rakipsiz bir araçtır. Bugün daha yararlı ve bilinçli bir internet kullanımı ile videoların içerikleri de daha yaygınlaşmış bir hale geldi ve bunlara hemen hemen dünyanın her yerinden insan dakikalar içerisinde erişim sağlayabilmektedir.
Herhangi bir video içeriğinizin, temel bazı video optimizasyon yöntemlerinden faydalanmayan içeriklere göre daha başarılı olması, mesajınızı iletmek istediğiniz kitleye daha hızlı ve kesin bir şekilde ulaşım sağlaması için, bu anlamda temel bazı optimizasyon yöntemlerinden yararlanmanız gerekecektir.


Temel YouTube Optimizasyonu Hakkında

YouTube'un, kullanıcılarının sizin içerikleriniz ile ilişkili bir açıklamayı, başlığı ve etiketleri manuel bir biçimde aramalarının haricinde, videonuza uygun en iyi ve küçük resmi seçebilmenize ve yeni bir videoyu oynatma listesine ilave etmenize izin vermesinin asıl nedeni izleyicilerin veya size ulaşım sağlamak isteyen kitleniz tarafından çok daha kolay erişebilir olmanıza yardımcı olabilmesidir.
İlgili bütün optimizasyon yöntemlerinin video içeriğinizin ilk yüklenmesinden bu yana kullanılması, daha çok görüntülenme, dönüşüm ve etkileşim kazandıracaktır. Bu anlamda video içeriklerinize yapmanız gereken temel optimizasyon uygulamalarını maddelere ayırarak ortaya koymak daha yerinde bir yöntem olacaktır:


Video Başlığı (Video Meta Title)

Kullanıcıların video içeriklerinize ya da sizin kullanıcılara ulaşım sağlamak istediğinizde, arama yapan kullanıcı ya da ziyaretçilerin yapmış olduğu aramalar ile eşleşebilmesi için, video içeriğinizin genelinde bu anlamda sorgulanan anahtar kelimelere odaklanmanız gerekir.
Bu doğrultuda, başlığınızın içerikle alakalı olması gereğinin dışında eşleşme için başlığınızın arama yapılmış olan kelimeleri içermesinde de gerek duyulabilir.


Başlıklarınızda marka ismi kullanım konusunda esnek davranış sergilenebilir, başka bir deyişle başlıklarınızda marka ismi ya da özel isimler kullanabilirsiniz ki genel olarak bunlar zaten kanal isimleri olmaktadır.
Kullanıcıların aramaları ile eşleşmek için bu yönde anahtar kelime analizi yapmanız gerekir.
Her ne kadar Youtube, başlıklarınızda, boşluklarda dahil olmak üzere 100 karakter kullanmanıza izin veriyor olsa da başlıklar hangi platformda gösterildiklerine bağlı olarak kısıtlanabilir. Bu nedenle başlığınızda boşluklarda dahil olmak üzere sadece 65-70 karakter kullanabilme şansınız var ve bunun için söylemek istediğinizi ve aktarmak istediğiniz mesajınızı büyük harflerle oldukça çekici bir biçimde iletmeye çalışmanız gerekir.


Başlık, videonuzun bir sayfada görünmüş olduğu, aramada görünmeye devam edeceği ya da sosyal medyada paylaşımı yapıldığı anda ilk görüntülenen içerik optimizasyon elementlerinin en başında gelir. Bunun için bu konuda oldukça özenli ve titiz davranmalısınız.
Video Açıklamaları (Video Meta Description) Hakkında
Açıklamanız, aynı içerik başlığınız gibi anahtar kelimeleri içermeli ve videodaki içeriği ifade edecek şekilde olması gerekir. Açıklamalar da ziyaretçilerin arama yaptığında ilk görmüş olduğu içerik optimizasyon elementlerinden birisidir.
Açıklamaların bir reklam ya da bir tanıtım değil, video içeriğinizle alakalı olması gereken önemli bir bölüm olduğunu sakın atlamayın.
Kaliteli bir içerik açıklaması, bir başlıktan daha çok ayrıntı içermektedir, ancak çok da uzun tutulmaması gerekir.
Açıklamaların kullanıcıyı ya da ziyaretçiyi video ile ilgili bilgilendirmesi ve kullanıcıları, videonun aramakta oldukları içeriğin bu olduğuna inandırmasına yardımcı olması gerekir.
Ayrıca açıklama, genel olarak markanın web sayfasına, belki de videoda yer alan içeriğe özel bir sayfaya yönelten en az bir bağlantı içermesi gerekir.


İdeal bir açıklama bölümü,
- İki ya da üç cümlelik bir açıklama yazısı,
- En az bir bağlantı eklentisinin yapılması,
- Boşluklarda dahil olmak üzere toplam 300 karakter bulundurması,
şeklindedir.


YouTube, 500 karaktere kadar izin veriyor olmasına rağmen, hepsini kullanmak zorunda değilsiniz. Zorlama içerikler ile 500 karakter yazmaya çalışmak yerine 350-400 karakter yazmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bizim bu konuda her zaman tavsiyemiz, kelime ya da karakter sınırı neye izin veriyor ise hepsini kullanmaktan yanadır.


İçerik Etiketleri

Etiket kullanımları YouTube’da çok değerli olup, arama sorgulamaları ile eşleştirmek ve içeriği sınıflandırabilmek için oldukça yararlıdır.
İçeriklerinizde gerçek anlamda sadece ilgili anahtar kelimeler, etiketler kullanılmasına özen gösterin. Daha fazla görüntülenme ümidi ile ilgisiz ve alakasız etiketler eklemekten kaçınmaya çalışın.


Video Küçük Resim (Video Cover Image - Thumbnail)

Bunun için videonuz ile alakalı cazip bir resim ya da görsel seçmeniz gerekir. Başka bir deyişle kullanıcıların dikkatini çekebilmek için, arama yapıldığı anda tıklanma potansiyeli ile daha çok görüntülenme alabilecek bir fotoğraf ya da thumbnail görseli seçmeniz daha faydalı olacaktır.
Kullanıcıları aldatmak için içerikle konuyla hiçbir ilgisi olmayan görsel kesinlikle koymayın,
Kullanmış olduğunuz görseller özgün olmalı ve kesinlikle telif hakkı ihlali yapılmaması gerekir.


Oynatma Listesi

İçeriklerinizde daha çok görüntülenme yakalayabilmek için ilgili oynatma listesine ekleyebilir ve böylelikle videolarınızı kategorize ederek ziyaretçilerin diğer içerikleri de görüntüleyebilmesini sağlamış, veriyi anlaşılır göstererek kullanıcı deneyimine (UX) yönelik iyi bir adım atmış olursunuz.


Çeviriler

YouTube, içerik hazırlayanlar ile videoları farklı dillere çevirme imkanı sunmaktadır.
Bu, uluslararası bir topluluğa yönelik küresel bir içeriği gösterirken ya da farklı dil konuşan belli başlı bir demografik hedef için çok yararlı bir faktördür.


Dil

Eğer herhangi bir dilde, örneğin İngilizce bir video eklemesi yapıyorsanız ve videolarınızın çoğunluğu ya da tamamı İngilizce ise, orijinal dil açılır menüsünden o dili seçmeniz gerekir.
Hatta, gelecekteki yüklemelerin de otomatik bir şekilde o dil ile ilgili, örneğin İngilizce olarak listelenmesi için "Yeni yüklemeler için varsayılan" seçeneğin seçilmesi gerekir.


Gelişmiş Ayarlar

YouTube’un gelişmiş ayarlar seçeneği, içeriğiniz ile alakalı farklı optimizasyon seçenekleri sunmaktadır. Bunlardan içeriğiniz ile ilgili olanları uygulamaya alabilirsiniz. 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP