0
SEO Nedir? Ne Değildir? (SEO Nasıl Yapılır?)

SEO Nedir? Ne Değildir? (SEO Nasıl Yapılır?)

Son yıllarda firmaların internette yer almaya karar vermesinden sonra gündeme gelen SEO, Türkçe karşılığı arama motoru optimizasyonu olup web siteleri için çok önemli bir çalışmadır. SEO, bir web sitesini arama motorlarında ilk sıralara taşıyan çalışmalar bütünüdür. Yani sadece Google ile alakalı değildir. SEO web sitesine sahte trafik çekme işlemi de değildir. SEO, emek ve mesai ister fakat uzun bir süreç olmasına rağmen uzmanına yaptırıldığında iyi sonuç verir.

SEO’ nun nasıl yapıldığına geçmeden önce Google’ın web sitelerinde nelere dikkat ettiğini incelemekte fayda var.

Güncel İçerikler Google İçin Önemli

SEO bir çalışmalar bütünüdür demiştik. Bu çalışmaların en önemli ayağını güncel ve özgün içerikler oluşturuyor. Çünkü Google için güncel içerikler önemli. Google, dizinleme denilen bir işlemle periyodik olarak web sitelerini kontrol ediyor. Periyotların artması ise web site içeriklerinin güncelleme sıklığına dayanıyor. İçeriğin alıntı veya kopya olması durumunda Google web sitesinin değerini aşağı düşürüyor. Bu nedenledir ki, web siteleri belli aralıklarla içeriklerini güncelleyerek yeni ve özgün içerikler giriyor. Bunun için de makale ve içerik üreten SEO ajansları ile çalışıyor.

Google İçin Bir Web Sitesi Kullanıcı Dostu Olmalı

Bir web sitesinde kullanıcıların aradığını kolayca bulması çok önemlidir. Kullanım bakımından verimli olmayan bir web sitesi Google’ın gözünde kıymetli değildir. Sayfalar arası hızlı gezinti, sayfaların kolay açılması, aranan bilgiye kolay ulaşılması ve içeriklerin bilgilendirici olması önemli kriterlerdir. Tüm bu faktörler Google nazarında web sitesinin kıymetini arttıran özelliklerdir. Web site tasarımı kullanıcı dostu olmalı, web sitesi mobil uyumlu olmalıdır.

Kaliteli Backlinkler Web Sitesini Değerini Arttırıyor

Başka web sitelerinden yapılan bağlantılar Google için önemli bir kriterdir. Dikkat edilmesi gereken bağlantıların sayısı değil bağlantı yapılan web sitesinin kalitesidir. İçerikle desteklenmemiş bir linklemenin Google kriterlerine göre bir değeri yoktur. Düzensiz ve çok sayıda linkleme yerine az sayıda fakat kaliteli bağlantılar web sitesinin değerini arttırmada daha önemlidir.

Arama Motorları Anahtar Kelimeleri Baz Alır

Anahtar kelimeler, kullanıcıların aradıkları bilgilere ulaşması için ilgili web sitelerini arama motoru sıralamasına alan belirleyici bir faktördür. Google, sayfaları kategorize ederken anahtar kelimeleri baz alarak en alakalı ve yetkin sayfaları sıralar. Anahtar kelimeler SEO stratejisinin olmazsa olmazıdır. Doğru anahtar kelimeler ve kaliteli içerikler kullanan web siteleri trafik alan siteler olarak arama motorlarında ilk sıralarda yer alır.

Detaylar Google’ın Gözünden Kaçmıyor

Günümüzde dijital ortamdaki şirketlerin büyük bir çoğunluğu SEO çalışması yaptırıyor. Binlerce web sitesi arasında sıyrılmak için fark yaratmak gerekiyor. Bunun yolu da detayları gözden geçirmek ve site kodlarında yer alan meta başlıkları inceleyerek buraya doğru bilgiler girmek. Gerektiğinde de güncelleyerek kritik bir fark yaratıp öne çıkmak. Meta açıklamalar, arama sonuçlarında aranan veri ile ilgili ilk çıkan bilgiler olup kullanıcıları yönlendirmede son derece etkilidir.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO tek bir çalışma olmayıp birkaç çalışmanın paralel bir şekilde yürütülmesidir.

SEO çalışmasının ilk aşaması anahtar kelime belirlemedir. Anahtar kelime tanımlama ve yerleştirme, web sitesinin arama motorları kriterlerine uygunluğunda önemli rol oynar. Kullanıcılar arama motorlarına aradığı bilgi ile ilgili kelimeleri yazar ve karşılarına çıkan ilk web siteleriniz ziyaret eder. İlk sayfada yer almayan web sitelerinin ziyaretçi alma oranı ilk sayfadakilere göre çok daha düşüktür. Kısaca SEO anahtar kelime çalışması ile başlar.

Kaliteli ve özgün içerikler üretmek bir başka aşamadır. İçeriklerin kopya içermemesi, bilgilendirici ve akıcı olması gerekir. Kopya içerikler Google tarafından hemen tespit edilir ve web sitesinin puanı düşer. Bu durumda web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda yer alması beklenemez.

Uygun meta veri veya diğer adı ile metadata kullanımı SEO’ nun en kritik noktalarından biridir. Web site içeriği ile ilgili kısa bilgi veren meta açıklaması çarpıcı ve doğru anahtar kelimelerle hazırlanmalıdır.

Başlık etiketi ve açıklama etiketi HTML kodunun bir parçası olup önemli bir SEO çalışmasıdır. Başlık etiketi için ideal uzunluk 50-60 karakterdir. Açıklama etiketi ise 110-130 karakter arası olmalıdır.

Sayfa yükleme hızı sayfanın açılış hızı ile ilgilidir. Bir web sitesi ne kadar hızlı açılıyorsa o kadar çok ziyaretçi alır. Çünkü kullanıcıların beklemeye tahammülü yoktur. Birkaç saniyede açılmayan bir web sitesini ziyaret etmekten hemen vazgeçildiği bir gerçektir.

URL yapısı bir web sitesinin sayfa adresi anlamına gelmektedir. SEO açısından otorite bir web sitesinin rakiplerine göre ağırlığı ve önemi demektir. URL adresi açık, net ve basit olmalıdır. Ek parametrelere yer vermek web sitesine bir şey kazandırmaz. URL yapısını basit tutanlar birçok avantaja sahiptir.

Görsel kullanımında dikkat edilmesi gereken konu ise görsellerin anahtar kelimelerle uyumlu olmasıdır. Görsel dosyalarının adında anahtar kelime geçmelidir. Alt etiket te görselin ne olduğunu belirlemede etkilidir. Görseli göremeyen kullanıcıları görsel hakkında bilgilendirir.

Bir web sitesi için mobil uyumluluk günümüzde son derece önemlidir. Hemen her işlemin akıllı cihazlardan yapıldığı günümüzde mobil uyumlu olmayan web sitelerinin çok fazla rekabet gücü yoktur. Alışverişten banka işlemlerine, eğitimden araştırmaya her şey akıllı cihazlarla yapılıyor. Mobil uyumlu web siteleri de diğerlerine göre çok daha fazla ziyaretçi alıyor.

Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için SEO çok önemlidir. Rekabet gücünü arttıran SEO, hızlı bir çözüm olmayıp uzun soluklu bir çalışmadır. SEO çalışması yapılırken yardımcı SEO araçlarından da faydalanılır. Bunlar;

- Google Site Yöneticisi Araçları

- Google Anahtar Kelime Planlayıcısı

- Google Trendleri

- Google PageSpeed Insights

- Google Yapısal Veri Test Etme Aracı

- Bing Site Yöneticisi Araçları

- Moz

- KISSMetrics

- WordPress

- WordPress SEO by Yoast

- Google URL Builder

- AuthorityLabs

- BuiltWith

- SharedCount

- WordStream

- REDbot

- Ubersuggest

- Microdata Generator

- Facebook Open Graph Debuger

- WebPageTest

- WP Engine & Pagely

SEO Performansı Nasıl Ölçülür?

SEO çalışması sonrası nasıl bir performans alındığını öğrenmek için Google Analytics’ te farklı veriler bulunuyor. SEO çalışmalarının nasıl gittiğini öğrenmek için bu metrikler oldukça faydalı bilgiler sunuyor. Bu metrikler;

- Kanal Gruplaması

- Ortalama Konum

- Tıklama Oranı

- Dönüşümler

- Davranış

SEO Tek Seferlik Bir Çalışma Değildir

SEO, bir sefer yapılan ve sonrasında bırakılan bir çalışma değildir. Uzun soluklu bir çalışma olup periyodik olarak güncellemeler gerektirir. En fazla odaklanılması gereken konu arama motoru sıralama faktörlerine göre güncellemelerin yapılasıdır. Tarama, indeksleme ve sonuçlarda web sitesi SEO çalışmaları ile Google’ın gözünde değerli bir site haline gelir. Sıralama faktörü olarak; iyi hedeflenmiş içeriği, taranabilir web site özelliğini, linklerin kalitesi ve miktarını, özgün ve güncel içeriği, web site hızını ve her cihazda çalışabilirliği sıralayabiliriz.

Kaliteli bir site içi ve site dışı SEO çalışmaları ile bir web sitesi arama motorları için popüler ve kullanıcılar için güvenilir bir site haline gelecektir.

 

 

 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP