0
Site İçi SEO Nedir?

Site İçi SEO Nedir?

Site içi SEO veya başka bir tabirle on page SEO arama motoru optimizasyonu çalışmalarının 3 temel kaynaklarından birini oluşturmaktadır. Bu yazımızda site içi SEO’ya on page SEO adıyla bilinen sitenin tasarımının ve içeriğinin arama motorlarının nasıl dostu haline getirilmesi hakkındaki çalışmaları ifade etmeye çalışacağız.

Herhangi bir SEO uzmanından veya ajansından arama motoru en uygun şekle sokma desteği almak istediğiniz zaman sadece site dışı SEO çalışmalarının sunulmuş olduğu paketlerle karşılaşma ihtimaliniz vardır. Genel olarak site içi SEO çalışması ikinci planda tutulmaktadır. Ancak sadece site dışı veya site içi SEO çalışması rekabeti yüksek pazarlar içinde yeterli düzeyde olmamaktadır. Çalışmalara başladığınız zaman sıralamanızda belli bir seviyede artış olsa dahi zaman geçtikçe başlamış olduğunuz noktanın daha altına düşme olasılığınız bile mümkündür. Olması gerektiği gibi site dışı, site içi, teknolojik ve site içi faaliyetlerin bir alt kolu konumunda bulunan kullanıcı deneyimi (UX) merkezli bir optimizasyonun istikrarlı bir şekilde bir arada yapılmasını sağlamaktır.

Site içi SEO, site içeriğinin düzende olması ve sitenin arama dostu haline getirilmesi için yapılmış olan çalışmaların tamamı anlamına gelmektedir. Bunun yanında az önce de ifade ettiğimiz gibi son yıllarda Google’ın özellikle üstünde durmuş olduğu kullanıcı deneyimi için gerçekleştirilmiş olan tasarım ve içerik geliştirme çalışmaları da on page SEO çalışmaları içerisine ilave edilebilir. Bu çalışmaların içine görsel düzenlemeler, SEO makalesi yazımı, iç linkleme ve Meta-Tag düzenlemelerini de ilave edilebilir.

SEO Makalesi Yazımı

Sitenizde yer alan yazılı içeriklerin anahtar kelimelerle beraber spam problemi yaşamayacak bir biçimde yeterli seviyede düzenlenme işlemidir. Video açıklamaları da bu grubun içine dâhil edilebilmektedir.

Görsel Düzenlemeleri

Sitenizde yer alan görseller, içeriğinizle uyumlu bir şekilde olmalı ve görsellerde alt başlık kullanılmalıdır. Görsellerin URL’sinde içerikte kullanmış olduğunuz anahtar kelimelere ve alt başlığınıza göre düzenlemesi gerekmektedir.

İnternal Link / İç Linkleme

Sitenizde yer alan bütün metinlerde yeterli seviyede yönlendirme yer alması gerekmektedir. Bu yönlendirmeler sitenizde yer alan farklı kategori ve detay sayfalarında kullanılabilir. Önemli olan şey doğru anahtar kelimelerin üstüne link çalışması yapılmasıdır.

Meta-Tag Düzenlemesi

Sitenizde görünmese bile arama motoru sonuçlarında kolaylıkla görülebilmesi için Meta-Tag’lerinizin (title, description, keyword) uygun anahtar kelime kullanımıyla ve doğru uzunlukta düzenlenmesi gerekmektedir.

Kullanıcı Deneyimi Çalışmaları Ne Anlama Gelir

Son yıllarda mobil verilerin kullanımı öne çıkmasıyla beraber Google, kullanıcı deneyimine daha fazla önem vermeye başladı. Basit bir şekilde ifade etmek gerekirse reklam kullanım şeklinizin, site tasarımınızın ve içerik kalitenizin kullanıcı dostu olabilmesi maksadıyla yapılmış olan çalışmalardır.

Bu Yapılan Çalışmalar On Page SEO İçin Yeterli Olur Mu?

Maalesef site içi SEO çalışması yukarıda bahsettiğimiz 5 adımla sınırlı kalmamaktadır. Bu adımların her bir tanesinin teknik detayları ve alt basamakları da bulunmaktadır. Bunun yanında Google’ın sürekli olarak değiştirdiği veya yeni keşfedilmiş olan algoritmaları sebebiyle bu çalışmalar için her geçen sürede bir yenisi eklenmekte veya bazı uygulamalar geçersiz olarak sayılmaktadır. On page SEO hakkında daha detaylı bilgilere sahip olmak için detaylı bilgiler veren forumlardan da destek alabilirsiniz.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

İlk olarak sitenizin hızını etkileyen öğeleri kaldırmanız gerekmektedir. Web sayfası yükleme hızının SEO’ya etkileri olduğu için web sitenizin hızını etkileyen öğeleri kaldırmanız ve web sitenizin yüklenme hızını arttırmanız öncelikli çalışmalarınız arasında yer almalıdır. Önceden SEO çalışmaları genellikle anahtar kelime kullanımlarına bağlı olarak ilerlese de artık günümüzde kullanıcı deneyimi de arama sonuçları kategorisinde ortaya çıkan sayfaların sırasını etkilemektedir.

Sitenizin yavaş bir şekilde yüklenmesi arama motorlarına sitenizin problemli olabileceğini düşündüreceği için yavaş yüklenen siteler arama sorguları sırasında alt seviyelerde gösterilmektedir. Arama motorları da sonuç itibari ile kullanıcılarına en kaliteli deneyimi sunma hedefindedir. Bu nedenle yavaş yüklenen siteler yerine yüklenme hızı daha yüksek olan sayfaları kullanıcılarına önermektedir.

Web sayfanızın hızını arttırmanız kullanıcı deneyimlerini geliştirdiği için site içi SEO çalışmaları bakımından önemli bir role sahiptir. Site hızını arttırmak ve hız testi hakkında daha kapsamlı bilgilere sahip olabilmeniz için bu konuyla alakalı rehberlerden faydalanabilirsiniz.

Sayfa ve Alt Başlıkları Doğru Bir Şekilde Düzenleyin

Arama motorları sayfaları indeksleme esnasında özellikle sayfa başlıklarını göz önünde bulundurarak sayfanın hangi konu ile ilgili olduğunu algılar. Bu nedenle de sayfa başlıklarınızı doğru bir biçimde oluşturmanız ve kurgulamanız gerekmektedir.

Web sitenizde yer alan her bir sayfada en az bir tane “h1” etiketi olan ana başlık bulunduğundan emin olun. “h1” etiketi, ana sayfa başlığını ifade etmektedir. Her sayfada en az bir tane “h1” başlığının bulunmasını tavsiye ederiz. Aksi halde arama yapan botlar sayfanızı indekslenmekte problemler yaşayabilir.

Site içi SEO çalışmalarınızı gerçekleştirirken sayfa içinde bulunan metinlerde de ara başlıkları kullanmanız gerekirse, “h2, h3, h4, h5, h6” etiketlerinden de faydalanabilirsiniz. Bu alt başlıkları istediğiniz kadar kullanmanız mümkündür.

Meta açıklamalarınızı doğru bir şekilde kurgulayın

İlgili rehber: Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

Google, arama sorguları sırasında meta açıklamalarını değiştirerek arama sorgularına uyumlu özel meta açıklamalarını otomatik bir şekilde sunsa bile sayfalarınız içinde bulunan içeriklerin arama motorları tarafından anlaşılabilir olması ve Google için alternatif meta açıklamaları sunmak için kendinize ait meta açıklamalarınızı oluşturmanız gerekmektedir.

Meta açıklamalarınız, sayfanızın içeriklerini anlatan ve anahtar kelimeleri barındıran anlamlı cümlelerden meydana gelmelidir. “Meta açıklaması nedir ve meta açıklaması yazarken nelere dikkat edilmesi gerekmektedir? Soruları hakkında daha detaylı bilgilere sahip olmak için ilgili forum sitelerinde destek alabilirsiniz.

Meta açıklamalarında mutlaka yazmanız gereken sayfalar nelerdir?

İlk k URL yapınızı okunabilir ve anlamlı kelimelerden oluşturmanız gerekmektedir. Sitenizin URL yapısı da site içi SEO çalışmalarınız esnasında üstünde durulması gereken konular arasında yer almalıdır. Sitenizin içinde yer alan linklerin de anlamlı cümlelerden meydana gelmesi ve bu linkler içerisinde anahtar kelimeleri kullanmanız oldukça önemli bir husuftur. Rastgele oluşturulmuş olan otomatik linkler yerine sayfanızda yer alan link yapılarını düzenlemeniz ve arama motorlarına uyumlu bir vaziyete getirmeniz oldukça önemlidir.

Site İçi Yönlendirme Linklemelerinizi Hazırlayın

Site içi yönlendirme linkleri ile ziyaretçilerin sitenizde daha fazla zaman geçirmesini sağlayabilir ve onları incelemiş oldukları sayfalarda veya içeriklerle ilgili daha farklı sayfalara yöneltebilirsiniz. Sayfanız üzerinde geçirilmiş olan süre kullanıcı başına ziyaret edilen sayfa oranlarını olumlu yönde etkileyecektir. Kullanıcıların sitenizde daha fazla zaman geçirmesi de arama motorları tarafından sitenizin ziyaretçilere değerli ve daha kapsamlı bilgiler sunduğunu, kullanıcı deneyimizin yüksek seviyelerde olduğunu göstermektedir. Bu durum dolaylı yoldan site içi SEO çalışmalarınıza olumlu yönde katkı sağlamaktadır.

Anahtar kelimelerinizi gerekli yerlerde kullanın ve yoğunluğu doğru bir şekilde ayarlayın. Google, eskiden olduğu gibi anahtar kelime spamlarını pek hoş karşılamamaktadır. Bu nedenle anahtar kelime tercihlerinizin yoğunluğunu doğru bir biçimde ayarlamanız gerekmektedir. Eğer aşırıya kaçarsanız Black Hat Seo yapmış olursunuz ve bu da Google’ın cezalandırma yaptığı bir durumdur.

 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP