Yerel SEO Nedir?
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) arama motorlarının organik neticelerde, web sayfasını sıralamalarını daha iyi konumlarına taşımak için yapılan teknik çalışmaların tamamına verilen isimdir.
Yerel SEO ise, herhangi bir işletmenin yer almış olduğu konum ile ilgili ek bilgiler sağlamasını ve işletmenin organik aramalarda daha görünür hale gelmesini sağlar.
Yerel aramalardaki varlığınız, müşteri ve yeni iş kazanmanız için hayati bir önem taşır.
Yerel aramalarda iyi sıralamalar için web sayfasında konum ve farklı bilgileri sunmalı, anahtar kelimelerinizi sayfanıza ilave etmeniz gerekir.
Örnek verecek olursak “Körfez Pizza” ile ilgili arama yapan bir kullanıcıya işletmenizin görünür bir şekilde olmasını sağlar.
Yerel arama noktalarında kullanıcılar il, ilçe, posta kodu gibi coğrafi konumlarınızı belirleyici aramalar sonucunda kullanılır. Google, kullanıcın arama yapmış olduğu coğrafi bölgenin konumunu belirler ve “yakında” bulunan en iyi sonuçları göstermeyi hedefler.
Yerel SEO Neden Bu Kadar Önemlidir?
Yerel SEO, bölgesel hizmet firmaları için oldukça önemli bir sistemdir. Su tesisatı arıza yapan bir ev sahibinin bu konu hakkında destek alacağı herhangi bir tesisatçıyı arama motorlarında arama yaparak bulma ihtimali oldukça yüksektir ve bu arama sonuçlarında siz var iseniz, sizi tercih etme ihtimali oldukça yüksektir.
Forbes dergisi tarafından yapılmış olan bir araştırmaya göre, akıllı telefon kullanıcılarının yaklaşık %95’i telefonlarını yerel aramalar gerçekleştirmek için kullanmakta ve %60’ı ziyaret ile sonuçlanmaktadır.
Yine SearchEngineWatch tarafından yapılmış olan bir incelemede mobil kullanıcıların %70’inin cep telefonları ile Google tarafından yapmış olduğu arama sonuçlarında bir işletme ile iletişim kurduğunu söylüyor.
Yerel Seo Nasıl Yapılır? Sıralama Faktörleri Nelerdir?
Yerel aramalarda işletmenizin bulunması sadece yakın bir konumda yer almanız ile ilgili değildir. Yerel aramalarda üst sıralarda bulunan web siteleri gerçekleştirdiği çeşitli çalışmalar ile bu mertebeye ulaşırlar.
Her şeyden önce bir Google My Business (GMB) hesabına sahip olmanız gerekmektedir.
Google Benim İşletmem (Google My Business) işletmelerin yerel sonuçlarında ki sıralama aşağıdaki kriterlere göre belirlenmektedir:
1. İlgi ve Alaka düzeyi
Google algoritması, ilgi ve alaka düzeyini GMB ile belirler ve açmış olduğunuz hesap, kullanıcıların aradıkları ürünle ne kadar ilgili olduğunu belirtmesini sağlar.
Hesabını Açarken En Çok Dikkat Etmeniz Gereken Bazı Bölümler:
Kategori Seçimi: Google, işletmenizin hangi hizmeti sağladığını seçilen kategoriler yardımı ile anlar. “Birincil Kategori” seçimini doğru yapmak oldukça önemlidir. “Ek kategoriler” kısmında sunmuş olduğunuz farklı hizmetleri sunmanız ise oldukça mümkündür.
İş Tanımı: İş profilinizi meydana getirirken işletmenizin açıklama bölümüne 750 kelimeye kadar bilgi koymanız mümkün. Bu alanın tamamını kullanmaya gayret gösterin ve hizmetleriniz ile ilgili anahtar kelimelerinizi bu alanlar içerisinde kullanın.
İşletme Bilgileri: Profilinizi meydana getirirken adres, isim, telefon numarası ve diğer bütün bilgileri eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurduğunuzdan emin olun.
2. Mesafe
Google, yerel aramalarda kullanıcıların arama yapmış olduğu lokasyonlara en yakın kuruluş ve işletmeleri gösterme eğilimi gösterir ve bu kriter en önemli sıralama unsurları arasındadır. Web sayfanızda konum tabanlı sayfalar meydana getirmek ilgi düzeyinizi artırabilir.
Bu sayfaları açarken aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmanız gerekmektedir:
İlk olarak hedef kitlenize uygun ve aranma hacmi oldukça yüksek anahtar kelimeleri bulun ve bu anahtar kelimeleri kullanmaya başlayın. “Hizmet alanı + şehir adı” yapılarını kullanmaya devam edin. Örnek verecek olursak ” Pizza Dükkanı Etiler” gibi.
Anahtar kelime odaklı sayfalar meydana getirin.
Bu anahtar kelimeleri içeriğine, sayfa başlığına ve meta açıklamalarına ilave edin.
Firma ismini, bulunmuş olduğunuz adresi ve telefon numarasını bu sayfalara ilave edin.
Sayfanın URL yapısını siteadi.com/istanbul/avukat benzeri yapılarda meydan getirmekte yarar sağlamaktadır.
3. Önem Derecesi
Yerel aramalar rekabette avantajı ele geçirebileceğiniz en önemli faktördür. Önem seviyesini artırmak için aşağıdaki maddeleri uygulayın:
Fotoğraflar: GMB profilinizde dış mekan, iç mekan, kimlik, ekip ve benzeri alanların fotoğrafını ilave etmek potansiyel müşterilerinizin işletmenize daha çok güven duymasına yardımcı olacaktır. Rakiplerinizden daha fazla fotoğraf yüklemesi yaptığınızdan emin olun.
Yorumlar: Yorumların en önemlisi! Hem kullanıcılar hem de Google yorumlara çok değer vermektedir. İşletmenizi tercih eden kullanıcılarınızdan sizleri oylamasını ve hakkınızda olumlu yorumlar yapmasını talep edin. Bu hem işletmenizi ilk kez gören kullanıcılar için büyük bir etki alanı meydana getirecek hem de konumunuza olumlu katkı sağlar.
Sitenize Gelen Bağlantılar: Web sayfanıza diğer sayfalardan gelen bağlantılar, sayfanızın arama görüntüsünü ve otoritesini yükseltmesini sağlayan en bilinen kriterler içerisinde bulunur. Firmanız ile ilgili diğer web sayfalarından bağlantı kazanın. Bu noktada yerel haber ve içerik sayfalarını araştırmanız gerekir.
Örnek verecek olursak konumunuz Bakırköy’de ise Bakırköy haberleri üstünde bir web sitesinden bağlantı almanız farklı web sayfalarına oranla bulunmuş olduğunuz konum ile ilgili web sitesi olduğu için daha fazla yarar sağlayacaktır.
6 Adımda Neden Yerel SEO Yaptırmam Gerekir?
1.Müşteriler, Yerel işletmeleri Google aracılığıyla bulmaktadır.
Evet doğru, hem mobil hem de masaüstünde yerel işletmeleri bulabilmek çin kullanıcılar her zaman internet ortamını tercih etmektedir.
Bilgisayar kullanan kişilerin %96’sı yerel arama yapmaktadır.
Google aracılığı ile yapılan aramaların %46’sı yereldir.
Yerel arama yapan kullanıcıların %64’ü, yerel işletmeleri bulabilmek için ya arama motorunu kullanmakta ya da firma rehberlerini tercih etmektedir.
Yerel aramaların yaklaşık %50’si işletmelere telefon araması yapmakta ya da adreslerini ziyaret etmektedir.
Yerel mobil aramaların yaklaşık %78’i mağaza aracılığı ile satın alma işlemlerini yapmaktadır.
2. Ürün ve Hizmetleriniz ile En İlgili Müşterilere Görünür Olursunuz!
Yerel arama kullanıcıları iki nedenle arama gerçekleştirmektedir. İlki, belirli bir işletmeyi bulabilmek, ikincisi ise herhangi bir ürün ya da hizmet sunan firmayı bulabilmektir. Çok sayıda kullanıcı arama işlemini yaparken belirli bir işletmenin ismini belirtirken bir kısmı ise henüz aramış olduğu ürünü hangi kurumdan alacağına karar vermeyendir. Yerel SEO, kuruluşunuzu daha iyi görünür bir hale getirir ve yerel müşterilerinize ve kendinize sağlamanıza imkan tanır. Potansiyel müşterilerinize ulaşım sağlamak için en iyi yoldur!
3. Mobil büyüyor!
Kullanıcılar zaman geçtikçe hareket halindeyken en iyi yerel kurumu bulabilmek için mobil cihazlarını kullanmaktadır. Yerel SEO, potansiyel kullanıcılarınıza hem masaüstü hem de mobil üstünden görünür olmanızı sağlamaktadır.
4.Yüksek yatırım getirisi
Geleneksel reklam pazarlamalarından farklı olarak Yerel SEO çalışmasını çok daha az maliyet ile yapmak mümkündür. Brosür, gazete, e-posta gibi geleneksel pazarlamaların aksine Yerel SEO, yalnızca potansiyel müşterilerinize görünmenizi sağlamaktadır. Bu durum uygun maliyetler ile çok daha verimli bir çalışma sağlamaktadır.
5. İşletmelerin yalnızca %44’ü Google My Business kullanmaktadır
GMB ücretsiz bir şekilde hesap açmak oldukça kolaydır. GMB hesabına sahip olduğunuz zaman yerel aramalarda yeriniz önemli oranda artmaktadır. Çok sayıda yerel işletmeler hala Dijital Pazarlama konusunda herhangi bir çalışma yapmıyor ve önemine inanmıyor. Rakiplerinizden önce başlamanız rekabet ortamında size büyük ölçüde avantaj sağlayacaktır.
6. Kullanıcılar online internete ve yorumlara güveniyor
Yerel işletmeniz ile ilgili yapılmış olan olumlu yorumlar kullanıcılar için oldukça önemlidir. Yorumlar kullanıcılar tarafından güvenli bulunur ve iyi yoruma sahip işletmeler tercih edilmektedir. İşletmeniz arama motoru sonuçlarında bulunmuyorsa potansiyel müşterilerinizi kaçırıyorsunuz anlamına gelmektedir.