Site İçi Linkleme Nasıl Oluşturulur?
Site İçi Linkleme Neden ve Nasıl Yapılır
Muhtemelen site içi linkleme durumunu pek çok kez duymuşsunuzdur. Şu sıralar neredeyse herkesin ağzında dolaşmakta. Ama bu işin asıl olayı nedir? Gerçekten uğraşmaya değecek bir şey midir? Gerçekten göründüğü gibi etkili mi? Evet ise neden? Gibi bir sürü soru karşımıza çıkmaktadır.
Buluşmalardaki konuşmalarda birçok misafir kendi sitesinin sayfaları içerisinde bağlantıların ne kadar önemli olduğunu merak ettiğini söyledi. Bu nedenle biz de bu konunun üstünde durmaya ve en kapsamlı site içi linkleme stratejisini göstermeye çalışacağız. Bunun için 2020 site içi linkleme rehberimize hoş geldiniz diyoruz!
Site içi Linkleme Ne Anlama Gelir ve Seo’da Neden Bu Kadar Önemlidir
Site İçi Linklemenin Temelleri Nelerdir
- Hiyerarşi ve Yapı
- Özel içerik ve Demir baş içerik
- İç linkleri sayısı
- Site içi sayfa performansı
- Alakanın önemi
- Anchor texklerin kullanımı ve riskleri
- Nofollow ve Dofollow
Kısım Kısım Site İçi Link Rehberi
-
Anahtar kelime araştırması yapmak
-
Her şeyi haritalandırmak
-
Sitenizi aramak
-
Google gibi getirmek
-
Yeni sayfalardan link çıkma
İnternal linking’i senelerdir yapıyoruz ve her yerde bahsini açıyoruz. Ama hiç bir zaman site içi linkleme kurmanın kısım kısım yollarını bu güne kadar anlatmamıştık.
Eğer web sayfanızın sıralamasını arttıracak bir yöntem arıyorsanız, aramış olduğunuz yöntem site içi linkleme olabilir. Yazımıza devam edelim.
Site İçi Linkleme Ne Anlama Gelir ve Seo’da Neden Bu Kadar Önemlidir?
Site içi linkler aynı site içerinde yer alan 2 sayfa arasındaki hiperlinklerdir.
Site içi linkler tıpkı backlink gibi çalışırlar. Ancak backlinkler iki ayrı site arasındaki hiperlinkler olarak bilinirler. Sitenizde bir başka link yer aldığında ona dış link adını veririz. Eğer kendi linkinizin içinde linkleme yaparsanız o zamanda ona site içi link adını veririz.
Düzgün yapılacak bir site içi linkleme stratejisi Google’daki sıralamanızı ciddi bir şekilde yukarı taşıyabilir. Çünkü iki farklı şeyi başarmış olursunuz:
- Arama motorlarına sitenizin yapısını anlamak için yardımcı olursunuz: Birçok farklı sayfanın başka sayfalar ile etkileşim içerisinde olduğu ve hangi sayfaların sitenizin yapısı içinde olduğu oldukça önemlidir.
- Kullanıcılara yön vermeniz ve sitenizde daha uzun bir süre kalmalarını sağlamanız: Takip edilebilecek linkler vasıtasıyla ilgili linkler sağlayarak gün sonunda arama motorlarına başka sinyaller yollamasıdır. Sitenizin çok iyi olması iyi bir kullanıcı deneyimi sunar.
Bunlar Google’ın site içi linklemeyi ciddiye alan siteleri yukarı taşımasını sağlayan bilgilerdir. Bunlar sadede Google’ın sıralama faktörü algoritmasında yer aldığı için önem arz etmezler. Bunun yanında kullanıcılara sitenizde kaliteli bir deneyim yaşamaları için yardımcı olur.
Tabi bunlar sadece işin görünen yüzü. Sayfalarınız arası bağlantı kurarken göz önünde bulundurmanız gereken birçok şey yer almaktadır. Bu durum biraz zor görünse de gün içerisinde aslında site içi linkleme yapmanın ne kadar basit olduğunu anlayacaksınız.
Site İçi Linklemenin Temel Unsurları
Hızlı bir biçimde iyi ve efektif bir şekilde site içi linkleme stratejisini hayata geçirebilmek için öncelikle site içi linklemenin temel unsurlarını anlamamız gerekir. Bir sayfadan başka bir sayfaya link açtığımızda bu linkleri en iyi sonuçlardan ve cezalardan kaçınmamız gerektiğini unutmamamız gerekir.
Hiyerarşi & Yapı
Arama motorlarındaki sıralamalar site yapınız için oldukça önemlidir. Sitenizin yapısı site içi yapılmış olan linklere bağlı bir durumdur. Nedeni ise aramam motorları site içi linkleri Seo ve sitenizi taramak için kullanmaktadır.
Yeni bir domain kaydı yapıldığında ve yeni bir web sayfası kurulduğunda arama motorlarına siteyi indekslemesi ve taraması için bir talep gönderir. Sonrasında arama motorları sitenin ana sayfasına ulaşım sağlar ve analiz eder. Sıralama için önemli olan noktaları alır ve diğer sayfalara giden linklerle karşılaştırır. Yeni sayfalara giden bir link tespit ettikleri zaman onlara tıklarlar ve yeni bir sayfaya ulaşım sağlarlar. Sonra o sayfayı da analiz ederler ve başka linklere bakmaya devam ederler. Bu işlem bu şekilde devam eder gider. Bu süreç arama motorlarının bütün siteyi tarayıp indeksleme işlemine kadar durmadan devam eder.
Sitenizin link yapısı oldukça önemlidir. Çünkü sitelerin link yapıları sayfaların ne kadar önemli olduğunu belirler. Ana sayfanızı en üst seviyelere taşır. Sitenizde yer alan bütün sayfalar genel olarak ana sayfanıza link açarlar. Her sayfanızın içinde ana sayfanıza giden ayırmaç ve header olduğunu varsayarsak.
Bilgi amaçlı siteler için link yapısı oldukça basittir. Makale linkleri genel olarak ana domainlerin hemen arkasından gelirler. Çoğu haber siteleri ve bloglar da bir hiyerarşi kategorisine sahiptir. İç linkleme ise genellikle birkaç sayfa ve yazı arasında meydana gelir.
Ardından tam anlamıyla hiyerarşi sitelerde yer almaktadır. Online mağazalar veya servislerini sıralayan ticari siteler olarak bilinirler. Hiyerarşi yapıda olan siteler önemsiz olan kategorileri önemli olanların yanına koymamaları gerekir. Bu durum hangi sayfanın daha önemli olup olmadığına yardımcı olan bir faktördür.
Pek çok farklı enstrümanların ve her bir tanesinin aksesuarları için kategorilerin yer aldığı bir müzik mağazası örneğine göz atalım.
Seçenek 1:
- musicstore.com/drums/
- musicstore.com/guitars/
- musicstore.com/drums/
- musicstore.com/piano-accesories/
- musicstore.com/guitar-accesories/
- musicstore.com/drum-accesories/
Varsayımlara göre aksesuarları bir araya getirebileceğim musicstore.com/category/accessories/ yöntemini de kullanabilme şansım vardı. Ama bu çok dağınık bir sistem olurdu.
Seçenek 2:
- musicstore.com/guitars/accessories/
- musicstore.com/guitars/
- musicstore.com//pianos/
- musicstore.com/drums/
- musicstore.com/pianos/accessories/
- musicstore.com/drums/accessories/
Sizce hangi seçenek arama motorlarına ve insanlara daha hoş görünüyordur?
Umarız seçenek 2’yi tercih etmişsinizdir. Çünkü kesinlikle en iyi tercih o görünüyor.
Online mağazanızda yürütmüş olduğunuz platformlara bağlı olarak bazı sorunlar meydana gelebilir. Bu linkler genel olarak çok inatçı olabilirler.
Diğer platformlarla ilgili fazla bilgi sahibi değiliz ama WordPress ile çok çalıştık ve ne anlama geldiğini biliyoruz. WordPress özel linkler kullanmaktadır. Yani her “accessories” sayfası bir diğer tanımlayıcıya sahip olacaktır. Böylelikle accessories, accessories, 2, accessories ve 3 şeklinde devam edecektir. Bu linklerin içinde de alanen meydanda olacaktır. Yani Seçenek 2 için sonuçlar aşağıdaki gibi şekillenecek;
- musicstore.com/guitars/
- musicstore.com/pianos/
- musicstore.com/guitars/accessories/
- musicstore.com/drums/
- musicstore.com/pianos/accessories-2/
- musicstore.com/drums/accessories-3/
Bu kuralları geçersiz kılmak için fazla çaba sarf etmenize gerek yok. Eğer kodlama konusunda iyiyseniz temanıza veya eklentinize (böyle bir durumda WooCommarce gerekir) otomatik olarak yapmasını öğretebilirsiniz. Bunun yanında WordPress kurulumunda yer alan. htaccess dosyasıyla da yapabilmeniz mümkündür. Ancak daha basit bir yöntem olarak linkleri tekrar oluşturan bir eklentiyi de kullanabilirsiniz.
Başka genel bir problem var ise kopya içerik anlamına gelir.
Eğer farklı kategorilerde bir ürününüz yer alıyorsa ve ürününüz için hiyerarşik linklerden faydalanıyorsanız, farklı linklerde aynı içerikleri barındıran başka bir siteye geçebilirsiniz. Bunun önüne geçmek için, WooCommerce ve WordPress ürünler ve kategoriler için farklı prefixesler kullanılmaktadır. Ancak eğer en az bin tane ürününüz yoksa ve ürünlerinizin farklı alanlarda olmayacağından kesinlikle eminseniz, onları kategori linklerine ilave edebilir ve genişletebilirsiniz.
Yukarıdaki sayfaların önemli olan sayfalar olduklarını sakın unutmayın. Şu zamana kadar hep ailelerden ve çocuklardan linkleme yaptık ancak aile kategorisinin gerçekten en önemli unsur olduğunu belirtmek için onlara geri link açmayı unutmayalım.