Doğru Anahtar Kelime Seçimi
Doğru Anahtar Kelimeler Nasıl Seçilir?
Anahtar kelime araştırması gerçekleştirebilmek için sektörde yaşanmış olan son gelişmeleri yakından takip etmeniz gerekmektedir. Anahtar kelime araştırması yapmak içerik optimizasyonu ve arama motor optimizasyonu gerçekleştirme anlamında ihtiyacınız olacak en önemli çalışmalardan birisidir. Başlangıç noktasından itibaren bu çalışmayı yapmalı ve hatta gerekiyorsa e-posta pazarlamacılığı çalışmalarınızı da bu araştırmanızın içine dâhil etmelisiniz.
Ancak bazı zamanlarda Google için doğru olan seçenekleri bulabilmek pek kolay olmuyor. Arama kılavuzu ve arama davranışı konusunda her zaman yeni değişiklikler meydana gelecektir. Bunlar devamlı olarak gelişmekte ve değişmektedir.
Eğer size ait olan sayfaların e-posta pazarlamacılığı ve içerik pazarlamacılığı çalışmalarınızın en uygun sonuçları vermesini bekliyorsanız bu durumda mevcut koşullar altında anahtar kelime araştırmasının nasıl gerçekleştirileceğini ve anahtar kelimelerin hangi koşullar altında kullanıldığını öğrenmeniz gerekir.
Bu rehberin asıl amacı size bu konu hakkında destek olmaktır. Rehberin sonuna ulaştığınız vakit anahtar kelime araştırmalarını yapabilme anlamında çok kapsamlı bilgilere sahip olmuş vaziyette olacaksınız. Arama sektöründe meydana gelen bütün değişikliklere ayak uydurabilecek, içerik tanıma ve içerik oluşturma konularında en mantıklı adımları atmaya başlayabileceksiniz. Bu belirtmiş olduğumuz rehberde ihtiyaç duyduğunuz bütün bilgiler bulunacaktır. İlk olarak aşağıda belirtilen kısılmalara göz atmanızı tavsiye ediyoruz.
Anahtar Kelimeler:
- İnsanların aramış olduğu sözcük öbekleri veya kelimeleri tanımlar
- Hakkında yazmış olduğunuz konuyu tanımlar
İdeal bakımdan hedef kitleniz ve anahtar kelime içeriğiniz arasında köprü kurmak anlamına gelir. Bu anahtar kelimeler hedef kitleniz için yazmış olduğunuz içerikleri bulmalarına yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırmaları kullanıcıların arama motorlarına yazmış oldukları kelimeleri bulmaya yönelik çalışmaktadır. Bu anahtar kelimeleri sitenizin içerik oluşturma, sayfa içeriği ve pazarlama konusunda kullanarak etkin bir çalışma ortamı sağlayabilirsiniz.
Neden Anahtar Kelime Araştırması Yapılmalıdır?
Daha önce de belirttiğimiz gibi anahtar kelime araştırmaları SEO çalışmasının önemli parçaları arasında yer almaktadır. Anahtar kelimeler SEO bakımından oldukça önemli bir sıralama unsurudur. Google, anahtar kelimelerden referans alarak sitenizde yer alan içeriklerin yapılan aramalar sonucundaki yerlerini belirler. Bu anahtar kelimeleri doğru bir biçimde seçtiğiniz takdirde Google, içeriklerin neyle alakalı olduğunu anlamakta ve bu içeriklerle ilgili arama yapan kişilerin önüne getirmektedir.
Bu araştırmalar müşterilerinizin kafasında yer alan konuluları bulmanızda size yardımcı olacaktır. Bu araştırmalara içeriğinizde yer vererek kendinize iyi bir strateji belirleyebilirsiniz. Eğer hedef kitlenin nelere yönelik araştırmalar yaptığını bilirseniz, o kişilere ihtiyaç duydukları cevapları verme konusunda daha da başarılı sonuçlar elde edersiniz.
Genel anlamda anahtar kelime araştırması yalnızca içerik oluşturmak için yapılmaktadır. Kelime araştırması tanıtım faaliyetleri ve pazarlamanın özellikle e-posta pazarlamacılık içinde oldukça etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Aynı zamanda anahtar kelime araştırmacılığı rekabet araştırmacılığı ve tıklanma başına ödeme reklamcılığı konusunda kullanılan bir yöntemdir.
Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri takip ederek kendinizde oluşturmuş olduğunuz içerik stratejinizi etkin vaziyette kullanmayı başarabilirsiniz. Rekabetçi kelime araştırmalarını yapabilmek için size destek olabilecek pek çok farklı araç yer almaktadır. Bunlara yazımızın geri kalan kısmında değindik.
Anahtar Kelime Araştırması Günümüzde Hala Geçerli mi? Aramada Ne Gibi Değişiklikler Meydana Geldi?
İnsanların bazıları anahtar kelime araştırması yapmanın ne kadar değerli olup olmadığını sorgulamaya devam etmektedir. Kısaca cevap vermek gerekirse, evet oldukça değerlidir. Fakat günümüzde SEO çalışmalarını 2006 senesindeki SEO çalışmaları gibi yapabilmeniz pek mümkün görünmüyor.
Eskiden anahtar kelime araştırmalarının odak noktası anahtar kelimeleri içeriğe ekleme şeklinde ilerlemekteydi. Bunu yaptığınız vakit ilgili olan sayfayı arama sonuçlarında üst seviyelere çıkarmak mümkün olabiliyordu. Kalite, anahtar kelime yoğunluğundan daha geride yer almakta ve bu yöntemle sonuç ediliyordu.
Bu yaklaşımlar artık günümüzde pek işe yaramıyor. Hatta sonuçtan çok ceza getirmektedir. Google arama motorlarında pek çok farklı gelişmeler ve düzenlemeler yapmaya devam etmektedir. Bu gelişmeler sayesinde insanların aradığı şeyleri daha kolay bulabilmektedir.
Bu geniş kapsamlı rehberin içeriğinde buna detaylı bir şekilde yer verilecektir fakat arama konusunda şu an bilinmesi gereken farklı noktaların olduğu da akıllardan çıkartılmamalıdır.
- Kullanıcılar artık dijital asistanlara sahip olan mobil cihazlar kullanmaya başladılar. Bu mobil cihazlar artık sesle arama yapma imkânlarımda sunmaya başlamıştır. Kullanıcılar kendi ana dillerini kullanarak birçok farklı sorular sormaya başladılar. Günümüzde artık arama sorguları sesli komutlar şeklinde yapılmaktadır.
- Artık Google cevap kutuları vasıtasıyla kullanıcılara hızlı bir şekilde cevaplar sunmaya başladı. Genellikle bunlar en iyi biçimde optimize edilmiş alakalı içeriklerden elde edilmiş olan bilgilerden meydana gelmektedir.
- Anlamsal bakımdan artık birbiriyle alakalı olan kelimeler oldukça önemlidir. Oluşturmuş olduğunuz içerikleri tek bir sözcük öbeğini hedef alarak gerçekleştirmeniz pek mümkün değildir. İlgililik durumunu göz önüne aldığınızda aynı anlamı içeren farklı sözcüklere yer vermelisiniz. Yazımızın geri kalan bölümünde bu konu hakkında detaylı bilgileri de belirttik.
Sonuç itibari ile anahtar kelime araştırması, içeriklerin ilk olarak insanlar sonrasında ise botlar için optimize edilmesini sağlamaktadır.
Anahtar Kelime Çeşitlerinin Anlaşılması
Anahtar kelime araştırmaları yapmaya başlamadan önce ilk olarak onları sınıflandırma kapsamında neler yapabileceğinizi öğrenmeniz gerekir.
Anahtar kelimeleri tanımlamak istediğinizde gövde, tepe ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler tanımlaması yapabilmeniz mümkündür:
-
Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri 4 veya daha fazla kelimeden oluşurlar ve düşük aranma hacmine sahiptirler.
-
Genel olarak tepe anahtar kelimeleri 1 ya da 2 kelimeden meydana gelirler ve yüksek oranda aranma hacmine sahiplerdir.
-
Gövde anahtar kelimeler ise 2 ya da 3 kelimeden meydana gelirler ve orta derecede aranma hacmine sahipleridir.
Bunların yanında ek olarak düzenleyici, tepe ve kuyruklu anahtar kelimeler ya da kısa, orta ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler gibi ifadelerle de karşılaşmanız mümkündür.
Burada önemli olan faktör ise çok özel olabilme durumudur. Sözcüğün öbeği ne kadar yüksek ise anahtar kelime de bir o kadar çok özel demektir ve bu anahtar kelimeleri oldukça az sayıda kişi aramaktadır.
Bu durumu şu şekilde örneklendirebiliriz:
-
“Akıllı telefon” aracılığı ile arama yaparsanız yüzbinlerce arama sonucunu elde edebilirsiniz.
-
“Samsund akıllı telefonları” adı altında arama yaparsanız binlerce arama sonucu karşınıza çıkacaktır.
-
“2017 Samsung akıllı telefonları” adı altında arama yaparsanız bu yıl çıkarılmış olan modellerle alakalı sonuçlar elde edersiniz.
Kullanıcıların bakış açısından bakacak olursanız arama terimlerine ne kadar fazla bağlam eklerseniz elde edeceğiniz arama sonuçları bir o kadar daha iyi olacaktır.
Gizli Anlamsal İndeksleme
Sıklıkla duyabileceğiniz başka bir terim ise anlamsal bakımdan anahtar kelimeler olacaktır. Anlamsal anahtar kelimeler direk olarak anlamsal indekslemeler ile ilgilidir. Gizli anlamsal indeksleme arama motorlarının birbirleri ile alakası olan kelimeleri inceleyip bu kelimeleri eşleştirmesi anlamını taşımaktadır.
Örnek verecek olursak; “Titanik” şeklinde bir arama gerçekleştirecek olursanız arama motoru kendisine sunmuş olduğunuz bağlama yönelik ilgili gemi hakkında size bilgiler vereceği gibi en iyi filmler hakkında da bilgiler sunacaktır.
Gizli anlamsal indeksleme arama motorlarına daha anlaşılır arama sonuçları verme konusunda destek olduğu için gizli anlamsal indeksleme anahtar kelime araştırma yönteminin önemli bir parçasıdır. Gizli anlamsal indeksleme sistemini canlı olarak test etmek istiyorsanız Google’a arama yapmak istediğiniz bir terimi yazarak aramayı otomatik olarak tamamla özelliğinden faydalanmanız mümkündür.