0
Title ve Description Kullanımı

Title ve Description Kullanımı

Title ve Meta Description Kullanımları Nasıl Olmalıdır?

Google’ın son günlerde sürekli olarak yaptığı güncellemelerin ardından birçok internet sayfasının birbirinden farklı problemleri meydana çıkmaya başladı. SEO çalışmaları sırasında site içi SEO yapısının site dışı SEO çalışmalarına nazaran daha fazla önem arz ettiği şu son dönemlerde internet sayfalarının vazgeçilmezi haline gelen title ve meta tag sisteminin daha etkili nasıl kullanılacağı hakkında bilgiler vereceğiz.

Title (Başlık) Ne Demektir, Nasıl Kullanılmalıdır?

Arama motorlarına, başlık etiketlerine ve ziyaretçilere sitenizde yer alan herhangi bir sayfanın hangi konuyu anlattığını belirtmek için kullanılır.

Sayfaya eklenmiş olan başlık, web tarayıcınızın sekmesi de dâhil olmak kaydı ile web sayfalardaki farklı sitelerde görüntülenecektir.

Başlık Etiketleri Neden Bu Kadar Önemlidir?

Başlık etiketi, bir arama sonucu içinde yer alan en belirgin unsurdur ve bu sebeple, bir kullanıcının sitenize girmesine ya da girmemesine karar verme aşamasında büyük rol oynamaktadır.

Başlık Etiketleri Herhangi Bir Sıralama Sinyali Olarak Kullanılıyor Mu?

Moz’a göre başlık etiketleri “uzun zamandır en önemli olan site içi SEO öğeleri arasında” olarak düşünülmektedir. Başlık etiketinin bir anahtar kelimeye daha yakın bulunması, o anahtar kelimeye nazaran sıralama seviyesini üst sıralara taşıyacaktır.

İdeal Bir Başlık Etiketi Nasıl Yazılır?

SEO bakımından başlık etiketi, sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri belli seviyede kapsamaktadır. Burada dikkatli olunması gereken en önemli şey ve en önemli anahtar kelime en başta yer almalı ve sonrasında ikinci en önemli kelime markanızın ismi olmalıdır.

Ancak kullanıcılar için başlık etiketi yazarken çok dikkatli olmalısınız. Bu sebepten dolayı etiketleri kısa ve öz yazmaya özen gösterin.

Arama motorları her ne kadar optimize edilmesi gerekse de, etiketlerin kullanıcılar için okunaklı ve mantıklı bir cümle gibi okunması büyük önem taşımaktadır.

Başlık Etiketi İçin Kontrol Listesi

Optimize edilmiş başlık etiketlerini nasıl yazacağınız hakkında silerek bir kontrol listesi hazırladık.

  1. Uzunluk: Başlık etiketleri, boşluklarla beraber en fazla 50-60 karakter uzunluğunda olması gerekir.
  2. Anahtar kelime yerlerimi: En çok önem taşıyan kelimelerinizin başlık etiketlerinde yer alması gerekir; ikinci planda yer alan kelimeleriniz ise sonradan eklenmelidir.
  3. Marka adı: Web sitenizin ismi önemli olan anahtar kelime öbeklerinin bir parçası halinde değilse, başlık etiketinin sonuna koymanız gerekir.
  4. Başlık etiketlerini arttırmayın: Her sayfa için farklı bir şekilde yazılması gerekmektedir. Bir sayfada kullanmış olduğunuz etiketi bir diğer sayfada kesinlikle kullanmayın. Eğer kullanırsanız sitenizin arama algoritması negatif olarak etkilenir.
  5. Konu ile ilgili olmalı: Başlık etiketleri sayfanın içindeki içerik ile doğru bir biçimde tanımlanmış olması gerekir.
  6. Anahtar kelime listelemesi yapmaktan kaçının: Eş anlam ifade eden ya da tekrar eden kelimeleri kullanmamaya özen gösterin. Söz konusu başlık etiketleri olduğunda, anahtar kelimelerle dolu olan yazılar kullanma Google tarafından suç olarak görünür ve ceza almanız kaçınılmaz olur.
  7. Başlığınızı <h1> etiketinden farklı hazırlayın: Böylelikle sayfanızın anahtar kelime öbeklerini çeşitlendirmiş olarak daha geniş bir kelime eşleşmesi yapabilme şansına sahip olursunuz.

Meta Description (Açıklama) Kullanımı Hakkında

Meta açıklamaları, web sayfalarının içeriğinde yer alan özetler şeklinde bütün sayfalara eklenmesi gereken HTML kodlarıdır. Bunun yanında meta descriptionlar, arama motorlarının sayfaları listeleme esnasında kullanmış olduğu bir yapıdır.

Meta Keywords Google sıralamasındaki yerinizi etkilemez!

Google’dan gelen açıklamaya göre, meta keywords Google arama sonuçlarına etki edecek bir unsur değildir. Bu nedenle sayfalarınızın keywords (kelimeler) bölümünü anlamsız bir şekilde uzatıp, yenilenmiş olan kelimelerle doldurmanın hiç bir anlamı yoktur.

Title ve Description Stratejisi Nedir?

Title ve description etiketlerinin doğru bir yapıda meydana gelmiş olması gerekir. Doğru bir title yapısı için ana sayfanın “Siteadı | Slogan”, alt sayfalar için ise “Anahtar Kelime | Siteadı” şeklinde olması gerekmektedir. Bu şekilde olmasının sebebi SEO çalışmalarının backing haricinde marka algısı oluşturmasıdır. Arama sonuçları sırasında ziyaretçi size ait olan siteye tıklamasa bile title etiketinde sitenizin ismini göreceği için bir marka algısı meydana gelecektir. SEO çalışmalarında anahtar kelimeniz ne kadar fazla üst basamaklarda yer alırsa ziyaretçilerin yapmış olduğu arama sonuçları da bir o kadar marka algısı yaratır. Description etiketinin ise, direk ilgili sayfada vermiş olduğunuz hizmetin veya vermiş olduğunuz bilgilerin 155 kelimeyi aşmayacak biçimde bir açıklama yazsısından oluşması gerekir. Burada da yine anahtar kelimelerin kullanılması oldukça önemlidir.

Sitenizde kullanmış olduğunuz yapıların doğru olup olmadığına bir göz atalım.

Title etiketinde yalnızca anahtar kelime yer almalıdır. Önerdiğimiz yapıda ise anahtar kelimenin marka ismiyle beraber kullanılması gerekmektedir. Title etiketinin 65 kelimeyi geçmemesi oldukça önemlidir.

Description etiketinde ise “güvence”, “uygun fiyatlar” gibi kelimeler ziyaretçi bakımından olumlu algılar meydana getirmektedir. Description etiketinde bu kelimelere kesinlikle yer vermelisiniz.

Keywords etiketi ise, sıklıkla maniple edildiği için artık bir SEO kriteri olarak geçmemektedir. Bu nedenden dolayı keywords etiketini sitenizden tam anlamıyla kaldırmanız mümkündür. Zaten bu şekilde kullanılmış olan bir keywords etiketi hatalı kullanılmış demektir. Keywords etiketlerinde yalnızca ara sıra virgül işareti kullanılmalıdır. + gibi başka karakterlerin kullanılmaması gerekir. Ancak önem arz etmediği için ve hatta düzgün kullanılmadığı takdirde sitenize yarardan çok zarar vereceği için sitenizde tutmanızın hiç bir anlamı yoktur.

Bunun yanında title, description haricinde sitenizin. com/anahtar-kelime şeklinde anahtar kelimenin ayrı bir sayfada yer alması, sayfa içinde headings etiketlerinin hiyerarşik biçimde kullanılması, h1 etiketinin direk olarak anahtar kelime haline gelmesi, diğer h etiketlerinin ise anahtar kelime ve türevleri şeklinde olması tavsiye edilir.

Meta Description Ne Anlama Gelir?

Meta description, web sayfanızın içeriği ile ilgili yapmış olduğunuz kısa açıklamalar ve arama sonuçlarında kullanıcıların görmüş olduğu bir meta tag’dır. Bu meta tag, sayfalarınız <head></head> kısmında bulunur. Son zamanlarda arama motorları tarafında eskisi gibi değer verilmese de günümüzde hala trafiği etkileyen bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır.

Meta Description Yapısında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir

Meta description yazarken dikkat etmemiz gereken kritik noktaları daha önceki yazılarımızda belirtmiştir. Burada ise yüzeysel bakımdan dikkat etmemiz gereken noktalara bakacak olursak;

  • Her bir sayfa için özgün meta description yazılmasına dikkat edilmesi gerekir.
  • Sayfanızın anahtar kelimesinin description içinde bulunmasına ancak 2 ya da 3 defa dan fazla kullanılmamasına dikkat edilmesi gerekir.
  • Açıklamanın, sayfanızın kısa bir özeti biçiminde olmasına dikkat etmeniz gerekir.
  • Son olarak ise arama motorları için değil, ziyaretçileri bilgilendirecek şekilde faydalı açıklamalar yazmaya önem vermeniz gerekmektedir.

Özelikle son belirttiğimiz madde oldukça önemlidir. Arama motorları eğer yazmış olduğunuz meta açıklamasını beğenmezse, sayfanızın içinden birkaç cümle seçerek bir description oluşturmaya başlar.

Bilgisayar fiyatlarını gösteren bir web sitesi için düzgün hazırlanmamış bir meta açıklamasına örnek verecek olursak;

<meta name=“description” content=“Bilgisayar modelleri. Bilgisayar fiyatları. Bilgisayar çeşitleri. Bilgisayar fiyatlarındaki kampanyalar”/>

Gibi meta açıklaması, büyük bir olasılıkla arama motorları algoritmaları tarafından hoş karşılanmayacak ve sayfanızdan başka cümleler seçmeye çalışacaklardır.

 

 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP