Yerel SEO
Lokal SEO özellikle günümüzde küçük ve orta firmalar için vazgeçilmez bir durum almaya başladı. Bunun nedeni ise günümüzde firmalar hakkında bilgiye anlık olarak internet aracılığı ile öğrenmemizdir. İşletmeniz için yerel SEO (lokal SEO) çalışmalarına start vermediyseniz anlık veriye ulaşım sağlamak isteyen müşteri potansiyelini kullanamıyorsunuz anlamına gelir. Lokal SEO’da genellikle yakındaki işletmeleri hedef gösteren mobil aramalar gün içerisinde artış göstermekte ve kullanıcılar tarafından çok fazla bir şekilde kullanılmaktadır. Haliyle de bu tarafta ki rekabet her geçen gün artış göstermeye devam etmektedir.
Yerel SEO Nedir?
Arama sonuçlar sayfasında coğrafi verilere yer veren her çeşit aramalara yerel aramalar olarak tanımlayabiliriz. Yerel SEO ise arama sonuçlar sayfasında ki ilgili yer arama neticelerinden elde edilen trafiği daha fazla arttırabilmek için sitenize yapmakta olacağınız optimize etme aşamasıdır. Bu neticeler kullanıcıya lokasyon bazlı da sunulduğu için hizmet ya da ürünlerinizi kullanıcılara tanıtabilirsiniz. Hatta bu işlemi Google ya da diğer arama motorlarında yapabilirsiniz. Fakat şunu ifade etmeliyiz ki Google’ın lokal SEO çalışmalarındaki Türkiye pazarı yaklaşık olarak %83 olduğu bilinmektedir. Google’a en yakın arama motoru yaklaşık %16 ile Yandex olduğunu belirtmek isteriz.
Türkiye Pazarında Arama Motoru Kullanımı Hakkında
Yukarıda görmüş olduğunuz gibi Google özelinde yapılacak olan çalışmalar ile hedef kitlemizi çoğaltabiliriz. Yıllar önce ismi bile anılmayan Lokal SEO, artık çok sayıda işletme tarafından kullanılmakta ve herkes tarafından uygulanmakta olan basit yöntemler yetersiz kalıp, iyi bir netice almak için çıtayı bir seviye daha üste taşımanız gerekmektedir. Lokal SEO ve Genel SEO ne kadar benzer yöntemler içerisinde gelişim gösterse de gözden kaçırmamak için püf noktalara değinmek gerekir.
Konu hakkında örnek verecek olursak Google’da “temizlik şirketi” araması yapıldığı zaman karşımıza ilk olarak çıkan arama sonuçları belirtilen reklamlar gibi olduğu görülmektedir.
Lokal SEO arama sonuçlarında karşılaşmış olduğumuz bir diğer kriter ise Google benim işletmem hesabıdır. Burada kullanıcıya telefonu, işletme adresi, harita bilgisi ve site bilgisi gibi çok sayıda veri bir kutu içerisinde sunulmaktadır. Bu kutunun başka bir adı ise My Business alanıdır. Bu alandan kullanıcı işletmenizi arayabilir, internet sayfanızı inceleyebilir ya da harita yardımıyla size ulaşım sağlayabilir.
Lokal SEO çalışmaları yardımı ile işletme bilgileriniz, hizmetleriniz gibi gelişmiş olan arama sonuçlarını kullanıcılara gösterilmesini kolay bir şekilde sağlayabilirsiniz. Burada ki rekabet seviyesinin artış gösteriyor olması işletmelerin bu yönde aksiyon almaları ve gelişime ayak uydurmaları gerekir.
Lokal SEO ile ziyaretçi çekebilmek için ilk sırada olmanıza gerek yok desek aklınıza ne gelir?
Birlikte bir maceraya atılıp ziyaretçi gözünden bu aşamayı inceleyelim. Evin temizlik işlerine yetişemiyoruz ve etraftaki temizlik şirketlerine şöyle bir bakalım dedik. Tabi ki reklamlar ile karşı karşıya kalıyoruz. İlk çıkan sonuçlarda İstanbul kelimesi fazla genel görünüyor. Reklamları geçiyoruz, nedeni ise sadece etrafımızdaki işletmeler şu anda ilgimizi çekiyor.
Ve işte aramakta olduğumuz kısma geldik! Birkaç saniye göz gezdirdikten sonra üç sonuçtan bir tanesi dikkatimizi çekiyor, elbet siz de şu an için aynı sayfaya bakıyorsunuz. Göze çarpan 5,0 puanı ve neredeyse yeterli seviyedeki 14 yorumu ile X temizlik şirketi, 1. Sıradaki rakibinin hemen altında yer almasına rağmen dikkatleri üzerine çekmiş durumda.
Google My Business Optimizasyonu Hakkında
My Business ile Google’ı işletmenizle alakalı bilgilerle donatın. Google My Business ile hizmet ya da ürünlerinizi kullanıcılara ücretsiz olarak sunabilirsiniz. Brandmuscle tarafından hazırlanmış olan rapora göre yerel işletmelerin yaklaşık olarak %56’sının hala Google My Business hesabı bulunmamaktadır. Burada hazırlamış olduğumuz Google My Business kısmının web sayfanızın yerine geçmeyeceğini belirtmek isteriz. İşletmeniz ile ilgili yer vereceğiniz bilgilerin doğru olduğundan mutlaka emin olunuz. Çünkü bu bilgiler arama sonuçları ve haritalar sayfasında kullanıcılara servis edilecektir.
Google My Business hesabınızı nasıl hazırlayacağınıza bir göz atalım. İlk olarak My Bysiness hesabınızın olup olmadığını anlayabilmek için bir arama yapalım. Sitenizin ismini arama çubuğuna yazarak aramanızı yapın. Sağ tarafta bir kutu içinde işletme profiliniz gelmez ise My Business hesabınızın olmadığını anlarsınız. Bu durumu kontrol etmemizin nedeni işletmenizin bir ya da iki yıldan fazla zamandır Google’da yer alması halinde kendi kendine oluşuyor. Google My Business sayfasına giriş yapın ve işletme isminizi ve adres bilgilerini doğru bir şekilde girin. Bu sayfadan işletmenize ait olan bir sayfa yer alıp almadığını da görebilirsiniz.
Açıklama bölümünde bağlantılar içeren uzun içerikli bir tanıtma yazısına yer verin. İşletmenizin uygun olan kategoriyi seçin. Türkiye’de hizmet sağlıyorsanız yerel telefon numaranızı eklemeyi unutmayın. Açılış saati, çalışma günleri ya da özel günlerdeki tatil planlarını belirten verilere yer verin. Profil resmi ilave ederken yüksek çözünürlüklü olmasına çok dikkat etmeniz gerekir. Mümkün olduğu kadar çok fotoğraf yükleyerek kullanıcılara işletmeniz ile ilgili bilgiler verin. İşletme sayfanıza yer verin. Müşterilerinizin yorum yapabilmesi için ilgili alanları ilave edin.
Yukarıdaki tüm detayları eksiksiz olarak yerine getirirseniz Google My Business hesabınız tam anlamıyla hazır olmuş olacak. Bu alan tam manasıyla yayına aldığı zaman size e-posta ile postcode gelecek ve bu kodu girdikten sonra işletmeniz Google My Business’a kayıt olmuş olacak. İşletmenizi kullanıcılara kolay bir şekilde sunabilirsiniz. Bu işlemleri ve SEO çalışmalarını tamamladıktan sonra geriye sadece tek bir şey kalıyor. İyi bir hizmet sağlayıp memnun müşteri kitlesi ve olumlu yorumlar almak.
Lokal SEO İçin Anahtar Kelime Analizi Yapma
Lokal SEO için site içi optimizasyon çalışmalarını yapmak için ilk olarak anahtar kelime çalışmanızı yerine getirmeniz gerekir. Burada içeriğinizde hangi anahtar kelimeler ve türevlerini seçerek, hangi kelimelerden faydalanacağınızı bilmelisiniz. Örnek verecek olursak; Ahrefs, Keyword Planner, Kw Finder gibi araçlardan yardım alabilirsiniz. Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcısı) aracını kullanalım. Örnek verecek olursak; X temizlik şirketi aramasına bir göz atalım. Burada aylık aranma hacmi, türev anahtar kelimeler ve rekabet düzeyi bilgilerine bakabilirsiniz.
Headings (Başlık Etiketleri)
Herhangi bir sayfada anahtar kelime optimizasyonunun kusursuz olarak kurgulanması için Title, Url ve Description etiketlerinden sonraki en değerli kriter Heading tagleridir. Heading tagleri, aynı Url, Title, Description etiketleri gibi organik arama sonuçları sayfasında görünmez. Fakat SEO çalışmalarından maksimum seviyede fayda alabilmek için sayfa içerisinde kesinlikle hiyerarşik bir yapıda kullanılması gerekir.
Heading tagleri, HTML kodlama dilinde H1 ile H6 kodları içerisinde yazılan kelimelerin punto olarak H1 en büyük, H6 en küçük punto olacak biçimde sayfa içinde görünmesini sağlamaktadır.
Harita Bilgisi
İşletme konumunuzu barındıran bir Google haritasını açılış sayfasına ilave etmeye çalışın. Google Map’te adres bilginize girişini yaparak kurumunuzun konumunu seçin. Sonra tarafınıza iletilmiş olan harita kodunu web sitenizin iletişim sayfasına ilave etmelisiniz.
Yerel Arama ve Rehber Siteleri Sonuçları
İşletmenizi duyuracağınız hedef kitlenin artış göstermesi için rehber sayfalara işletme bilgilerini ilave edebilirsiniz. Bu durum yerel arama sonuçlarında kurumunuzun daha fazla yer almasını sağlar. Bu bağlantılar sizin ilgili olan anahtar kelimede üst sıralara çıkmanızı ve sitenizi ön plana taşımanızı sağlar.