0
Site Dışı SEO Ne Zaman Yapılır?

Site Dışı SEO Ne Zaman Yapılır?

Site Dışı SEO Ne Ne Anlama Gelir?


Site dışı SEO, bir web sayfasının Yandex, Google, Bing gibi büyük arama motorlarında üst basamaklarda bulunması için kullanıcı odaklı yapılmış olan profesyonel markalaşma çalışmalarını temsil etmektedir. Site dışındaki çeşitli kaynaklar aracılığıyla sektörel düzeyde müşterilerin web sayfasını ziyaret etmesi için gerçekleştirilmiş olan açık URL bırakma, anahtar kelime backlink çalışmaları, yorum, sektörel makaleler aracılığı ile verme ve tüm firma tanıtma çalışmalarını kapsamaktadır. Yani; internet dünyasında yayın hizmeti veren sosyal medya kanalları, bloglar, sözlükler, forumlar, video platformları, haber siteleri, PDF doküman ekleme ve paylaşma sayfalarıyla beraber TV, Gazete, Radyo, Billboard gibi tüm alanlarda firma adı, ürün-hizmetler, anahtar kelimeler ve sloganlarla hazırlanmış olan tüm tanıtım, reklam ve çalışmalarına site dışı SEO denmektedir.


Site dışı SEO işleminde en önemli olan şey otoriter ve kaliteli sayfalarından sağlanmış olan referans link yani backlink bağlantılarıdır. Arama motoru kalite yönergelerine uygun uygun bir şekilde yapılan backlink çalışmaları ile (tabi site içi SEO kriterleri tam anlamıyla yerine getirilmiş ise) web sayfanızın bulunmuş olduğunuz sektörde vazgeçilmez bir otoriterlik kazanmasını sağlayabilirsiniz. Bu süreç içerisinde yapılmış olan dış SEO çalışmalarını “Kaliteli, Doğru, Doğal ve Özgün” web sayfası içerikleri ile de beslemeniz gerekmektedir.

 

Site Dışı SEO Nasıl Yapılmaktadır?

Site dışı SEO’nun web sitenizin arama motorlarında üst basamaklarda yer alabilmesi konusundaki rolü oldukça büyüktür. Bunun yanında site dışı SEO’nun, herhangi bir sitedeki başarı yapılmış bir SEO çalışmasının yarısından fazlasını meydana getirdiğini ifade etmek gerekir. Peki site dışı SEO nasıl yapılmaktadır sorusunun vazgeçilmez araç ve mecraları hangileridir?

• Sektörel ve Rakip İlişkili Web Siteleri
• Farklı Arama Motorları ve Reklamları
• Sosyal Medya Platformları ve Kanalları
• Grup Platformları ve Dijital Sayfa 
• Tanıtım, Haber ve Yarışma Siteleri
• Yorum ve Sözlük Siteleri
• Makale, Video ve PDF Ekleme Siteleri
• Firma Ekleme ve Dizin Siteleri
• Forumlar, Kişisel Siteler ve Bloglar
• Harita Lokasyon ve Adres Ekleme Siteleri
Site dışı SEO çalışması esnasında kullanılacak olan en önemli araçlar sosyal etiketleme, sosyal medya platformları ve reklam kanallarıdır. Bunun haricinde site dışı SEO nasıl yapılır sorusunun cevabı bağlantı linklerinin içinde ve backlinklerde  gizlidir. Hatta backlinklerin site dışı SEO’nun temelini meydana getirdiğini söylemek daha doğru olacaktır.


Başarılı Site Dışı SEO Uygulama ve Çalışmaları Hakkında

Arama motorlarında üst sıraları elde edecek özel, kullanıcı odaklı ve okuyucularda paylaşma isteği yaratacak kaliteli içerikler yaratmak.
Google'un web site kalite yönergelerini anlayarak ve talimatlarına uygun olan stratejilerle sayfanızda ziyaretçi trafiğini sağlamak.
Üst basamaklarda bulunan rakiplerin web sayfalarının performans ve içerik analizleri yapılarak backlink kaynaklarından link toplamaya çalışmak. Backlink ihtiyaçlarınızı sektörel yakınlıkları bulunan otoriter sayfalardan ve arama motorlarında konum yakalamış olan içeriklerden elde etmek. Web sayfanız için tıklama elde edemeyeceğiniz, link çöplüğüne dönüşmüş sayfalarda tanıtım çalışmaları gerçekleştirmemek ve mümkün olduğu kadar uzak durmak.

Site dışı SEO planlamanıza göre sayfanıza bağlanmış olan tüm linkleri "nofollow-dofollow" şeklinde ayarlayarak sayfanızın kalitesini en iyi biçimde korumak. Google Search Console (Google webmaster) aracını sürekli olarak takip etmek ve uyarılarını her zaman dikkate alarak etkili bir şekilde kullanmak. Pozitif bir biçimde Facebook, Google, Google Plus, Instagram, Pinterest, Linkedin, Twitter, VK yorum ve değerlendirmeleri alabilmek. İnternet aleminde sektörünüzle ilgili özel, yüksek çözünürlüğe sahip oldukça kaliteli resimler gönderebilmek ve başka insanların kullanmasını sağlamak. Google analitik veya benzer araçlardan faydalanmak sayfanıza gelmiş olan linkleri, gelebilecek olan spam trafikleri kontrol altına alabilmek, engellemek ve hatta reddetmek. Site içeriklerinizi "Etiket (Hashtag)" aracılığı ile kusursuz bir şekilde sosyal medya kanallarında kullanıcılarınıza sunmak ve hedef kitlenizle bir etkileşim ortamı kurmak. Okuyucuyu web sayfanıza yönlendiren, marka adınız, anahtar kelimeleriniz ve iyi bir sloganla hazırlanmış olan Radyo, TV, Gazete ve Billboard reklamları hazırlamak. Firmanıza marka değeri kazandıracak anahtar kelimelerinizle profesyonel bir şekilde hazırlanmış olan Yandex Direct, Google Adwords ve tüm sosyal medya reklamlarını vermek.


Site Dışı SEO'da Mutlaka Olması Gerekenler Nelerdir?

Site dışı SEO çalışması başarılı bir web sayfasında mutlaka olması gerekmektedir. Web sayfanızda yer alan bütün içerikleri ziyaretçileriniz için yani kullanıcı odaklı SEO kurallarına uygun biçimde meydana getirdiyseniz site dışı SEO çalışmalarına artık hazır olduğunuz anlamına gelir.
Farz edelim ki bir giyim mağazasına sahipsiniz! Mağazanıza müşteri çekebilmek için özenle güzel ürünler aldınız ve profesyonel bir şekilde yapılmış olan dokunuşlarla modaya en uygun olan vitrini kurdunuz. İlk olarak mağazanızın bulunmuş olduğu sokaktan geçen müşteriler mağazanıza gelmeye başlayacak. Fakat daha sonra bu müşterilerinizin farklı yerlerde yapacağı yorum ve konuşmalar, hatta tavsiyeler devreye girecek ve bu durum müşteri potansiyelinizi zirveye taşıyacaktır. İşte site dışı SEO çalışması da sürekli gelişmekte olan teknoloji sayesinde kontrol edilebilir hale gelen örnekteki tavsiye kısmının sanal ortamda başarılı bir şekilde uygulanmasıdır.
Unutulmamalıdır ki... Rakiplerinizde arama motorlarında konum elde edebilmek ve yeni müşteriler bulabilmek için bazı eylemler yapacağı için site dışında yapacağınız bütün SEO çalışmaları, yaşayan ve yaşatılması gereken bir akış olarak her zaman karşınıza çıkacaktır. Siteniz için yapmış olduğunuz bütün arama motoru optimizasyon çalışmaları markalaşmanız ile direk orantılıdır. Site dışındaki SEO başarınız, hedef kitlenizin aklında siteniz ve firmanız hakkında yapmış olduğunuz olumlu algılarla ilgilidir. Fakat bu pozitif sinyaller size asla ve asla yetmemeli! Hedef kitlenizi de firmanız için bir şeyler yapması konusunda harekete geçirmeniz şarttır. Bunun yapabilmek için ise Türkçe dilini adeta bir sanat eseri gibi kullanmanız gerekir. Müşterilerinizin internet dünyasında sizin adınıza yapacağı kaliteli ve doğal yorumlar, ilgili sektörel konular ile karşılaştığı vakit sizin ve firmanızın üstün marifetlerini öne plana çıkararak söz etmesi oldukça önemli bir konudur. Tabi bunlar yalnızca örnekten ibaret. Şunu iyi şekilde anlamalısınız; site içi ve site dışındaki stratejik SEO amaçlarınıza ulaşım sağlamanızı, hizmetlerinizle ve ürünlerinizle tanıştığı zaman kendini mutlu hisseden potansiyel müşterileriniz sağlayacaktır.
Site dışı SEO nasıl yapılır diye araştırma yapanlara kişilere öneri: İlk olarak araştırma yapanlar "web sitem site dışı SEO çalışmalarına cevap verebilecek nitelikte hazır mı, potansiyel rakiplerim müşteri odaklı ne gibi çalışmalar yapmışlar, onlar neden ve nasıl birinci sayfada yer alıyor" diye analizler yaparak net cevapları bulmaları gerekmektedir. Bu analizler neticesinde de site dışı SEO'nun stratejileri geliştirilmesi gerekir. Asla aklınızdan çıkarmayın; site dışı SEO'nun asıl amacı hedef kitleyle web sayfanızı en iyi şekilde tanıştırmaktır. Ziyaretçiniz için sayfanızdaki ilk görüş çok önemlidir (bir adamın ilk görüşte bir kadına aşık olması ya da bir kadının bir adama ilk görüşte aşık olması gibi) ve site dışı SEO'nun başarısı da sitenizi ziyaret edenlerin sitenizden doğru bilgiyi alıyor olması, daha sonra müşteriniz olması, en son da ürün, hizmet ve benzeri sunumundan mutlu duymasıyla ilgilidir.

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP