SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

Sosyal medya yönetimi ile işletme ve kurumların marka değerlerini artırmak ve aynı zamanda ürün ya da hizmetleri daha geniş kitlelere ulaştırmak mümkündür. Sosyal mecraların doğru kullanılması müşteri sayısını, marka bilinirliğini, hedef kitlenin genişletilmesini ve bunun yanında sektör bünyesinde daha güçlü bir konuma gelinmesine yardımcı olur. Yani sosyal medya yönetimi ile markaların daha çok kişiye ulaştırılması her zaman için mümkündür.

Sosyal medya her geçen gün işletmeler ya da şirketler için oldukça önemli bir konuma gelmeye başlamıştır. Dijital çağın gerekliliklerinden biri olarak karşımıza çıkan sosyal medya, kısa sürede oldukça geniş bir hedef kitlesine ulaşma imkânı sağlar. Her işletme bütçesine göre sosyal medya üzerinde yaptığı çalışmalar ile adını gerek çevresine gerekse de kendisinden uzak konumda yer alan insanlara kolayca ulaştırabilmektedir. Küçük işletmeler, sosyal medya yönetiminde genelde kendi personellerini kullanmayı tercih ederken büyük işletmeler ise sosyal medya yönetimi konusunda daha çok uzman kişiler ile çalışır.

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal medya için genel bir tanımlama yapmak gerekirse; yeni nesil web teknolojilerinin getirisi ile kullanıcıların kendi oluşturdukları içerikleri paylaştıkları ve insanlar ile etkileşimde bulundukları online bir ağ olarak tanımlanabilir. Sosyal medya üzerinden yapılan kişisel ya da kurumsal paylaşımlar belirli sınırlamalar getirilmedikçe herkes tarafından görülebilir. Ayrıca sosyal medya, etkili bir şekilde kullanıldığında gerek markaları gerekse de şirketleri sanal dünya üzerinde oldukça güçlü bir hale getirir. Günümüzde en çok kullanılan ve popüler olan sosyal ağlar ise aşağıdaki gibi karşımıza çıkar;

  • Facebook
  • Twitter
  • WordPress
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Badoo
  • Windows Live
  • MySpace
  • Flixter
  • Flickr
  • LiveJournal
  • Foursquare
  • Xing
  • StumbleUpon
  • DeviantArt
  • Tumblr
  • GoodReads
  • Blogger
  • Youtube
  • My Yahoo
  • Technorati
  • Vimeo
  • FriendFeed
  • DailyMotion
  • Formspring
  • Pinterest

Yukarıda listelemiş olduğumuz her sosyal ağ kendi içerisinde farklı özelliklere sahiptir. Bazıları diğerlerine göre daha popüler olsa da her birinin kendi çapında kullanıcı sayısı vardır ve bazılarında milyarları aşan kullanıcı sayısının olduğunu söylemek yanlış olmaz. Buradan da anlaşılacağı gibi sosyal medya kendi içerisinde oldukça geniş bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Üstelik bu kullanıcılar dünyanın dört bir yanından bir araya gelmiştir. Her gün büyümekte olan sosyal ağlar, aynı zamanda kullanıcı sayılarını da giderek artırmakta ve daha fazla kullanıcıya ulaşma yolunda ilerlemektedir. Bu durum ise markalar ve işletmeler için yeni bir pazar alanı oluşturmakta ve ürün ya da hizmetler bu mecralardan hedef kitlelere ulaştırılmaktadır. Bu yönüyle dahi sosyal medyanın hayatımızdaki öneminin sürekli arttığını görmek mümkündür.

Sosyal Medya Yönetimi Neleri Kapsar?

Sosyal medya yönetimi ile pek çok sosyal platformda (Instagram, Facebook, Pinterest, Flickr, Twitter, Youtube gibi) marka değerini ve bilinirliliğini artırmak ve aynı zamanda daha fazla müşteriye ulaşmak mümkündür. Sosyal ağların düzenli ve doğru bir şekilde kullanılması, işletmelerin ya da şirketlerin sosyal alanda ve kendi sektöründe daha güçlü bir konuma gelmesine olanak sağlar. Ayrıca günümüzde en etkili pazarlama alanlarından biri de sosyal medya olarak görülmektedir. Sosyal medya yönetimi içerisinde gerileştirilen doğru stratejiler ile sosyal ağlar üzerinden müşteri çekmek ve ürün ve hizmet satışında daha üst seviyelere ulaşmak mümkün olur.

Diğer yandan artık ürün ve hizmet satışlarında işletme ya da şirketler müşterinin kendisinin gelmesini beklemek yerine onlar müşterinin ayağına kadar gitmektedir. Bu nedenle sosyal medya ağlarında insanların ilgi gösterdikleri alanlarda çalışmalar yapmak ve bu şekilde potansiyel müşterilere daha kolay yöntemler ile ulaşmak mümkün olur. Diğer yandan artık ürün ve hizmet satışlarında işletme ya da şirketler müşterinin kendisinin gelmesini beklemek yerine onlar müşterinin ayağına kadar gitmektedir. Bu nedenle sosyal medya ağlarında insanların ilgi gösterdikleri alanlarda çalışmalar yapmak ve bu şekilde potansiyel müşterilere daha kolay yöntemler ile ulaşmak mümkün olur.

Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Yapılır?

Sosyal medyanın her marka için önemi giderek artan bir konu olduğunu söylemek mümkündür. Ancak sosyal medya içerisinde istenen sonuçlara ulaşmak için öncelikle her markanın kendine ait bir stratejisi olması gerekir. Eğer belirli bir strateji ile hareket edilirse sosyal medyada istenen başarıyı yakalamak daha kolay olur. Bunun için de herkesin merak ettiği sosyal medya stratejisi nedir ya da nasıl yapılır sorularının cevaplarını tam olarak bilmek gerekir. Şimdi, sosyal medya stratejisi yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? bunlara bakalım.

  1. Markanın Amacı

Sosyal medyada strateji yaparken ilk dikkat edilmesi gereken noktalardan biri markanın amacı olarak karşımıza çıkar. Markanın amacı konusunda belirlenmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunlar markanın sosyal medyada neden yer aldığı ve sosyal medyanın marka için ifade ettiği anlam olarak sıralanabilir. Bu yüzden öncelikle bu tür sorulara cevap bulmak ve buna göre bir yol harita çizmek önemlidir.

Sosyal medyada markanın amacını tam olarak belirledikten sonra çalışmalar bu yönde yapılmalıdır. Yani amaç daha fazla kişiye ulaşmak mı? yoksa ürün ve hizmet tanıtımı için farklı bir platform kullanmak mı? Bu konularda gerekli planlamalar en başından yapılırsa ve amaç tam olarak belirlenirse sosyal medya içerisinde etkili sonuçlar elde etmek her zaman için mümkün olur. Ayrıca sosyal medya stratejisi nasıl olmalıdır ya da yapılmalıdır? sorularının cevabı da tam olarak markanın amacında saklıdır. Çünkü markanın amacı işletme ya da şirket ile ilgili genel stratejinin temelini oluşturur.

  1. Takipçi Sayısı

Takipçi sayısı sosyal medya birtakım yanlış algılara neden olabilir. Bu yüzden öncelikle markaların aynı sektör içerisinde yer alan rakipleri ile nasıl bir rekabete girmeleri gerektiğini iyi bilmeleri gerekir. Çünkü bazı markalar sosyal medyada takipçi sayısının rakiplerinden daha fazla olmasını avantaj olarak düşünür ve eğer rakiplerinden daha az takipçi sayısına sahipse onları geçmek için çabalar. Tabi bu durum farklı yöntemler ile takipçi sayısının artırılmasına neden olur. Takipçi sayısının yüksek olması her zaman için avantaj sağlar. Ancak dikkat edilmesi gereken gerçekten takip ediliyor olmaktır.

Çünkü farklı yollardan marka sayfasına çekilen kullanıcılar bazen sahte bazen de ücretli takipçi kasma olarak bilinen kullanıcılar olabilir. Bu şekilde yükseltilen takipçi sayısının sadece ekranda görünen sayıyı artırmaktan başka bir anlamı yoktur. Yani 20 bin takipçisi olan bir sayfanın içerik paylaşımlarında sadece 300 - 400 kişiden etkileşim aldığını pek çok farklı sosyal medya hesabında görmek mümkündür. Viral yani doğal yollardan elde edilmeyen takipçiler, markanın sosyal medya hesabı için herhangi bir avantaj sağlamaz.

Takipçi sayısında bir başka önemli nokta ise marka sayfasını takip eden kullanıcılara ihtiyaçları doğrultusunda cevap vermek ve paylaşımlar yapmaktır. Takipçi sayısı her zaman çeşitli yollar ile yükseltilebilir, ancak artan takipçi sayısının beklentilerini karşılamak da aynı şekilde önem arz eder. Hatta beklentileri karşılayamamak takipçiler gözünde olumsuz bir imaj çizebilir. Bu yüzden takipçi sayısının artışına bağlı olarak gerekli planlama ve altyapıyı oluşturmak da yine sosyal medyada etkin bir konuma gelmek adına göz ardı edilmemesi gereken durumlar arasında yer alır.

  1. Anlık Tepkileri Ölçme

Sosyal medyanın markalara sağladığı en büyük avantajlardan biri de oldukça düşük maliyetler ile anlık tepkileri ölçebilmektir. Markalar daha önceleri bu tür araştırmalar için yüksek oranda harcamalar yaparken şimdilerde sosyal medya sayesinde çok daha az maliyetler ile bu araştırmaları kolayca gerçekleştirebilmektedir. Örneğin piyasaya sürülmek istenen yeni bir ürünü fotoğrafı ve özellikleri ile sosyal medya hesabında paylaşarak ilk tepkileri görmek ve incelemek mümkün olur. Takipçilerden gelen beğeni ve yorumlar ile yeni ürünün başarısı hakkında bilgi edinmek mümkün olur. Tabi aynı zamanda kullanıcılardan alınan geri bildirimler yeni üründeki eksikliklerin de görülmesine olanak sağlar.

Her marka elinde böyle bir imkan varken kendi ürünleri ile ilgili etkileşim konusunda iyi bir strateji ile istenen sonuçlara ulaşabilir. Hedef kitle üzerinde gerekli dönütleri almak ve kullanıcılardan gelen tepkileri ölçmek sosyal medya ile artık oldukça işlevsel ve kolay bir hale gelmiştir. Bunların yanı sıra etkileşimin daha fazla artırılması için gerekli çalışmaların da yapılması marka için avantaj sağlar. Her ne kadar bazen olumsuz tepkiler alınabilse de eksikleri görmek ve bunları gidermek açısından etkileşim önemli bir yere sahiptir. Çünkü eksiklikleri görmek müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda ürün ya da hizmet üretilmesine olanak sağlar. Bu nedenle sosyal medya hesaplarında etkileşimi artırmak ve daha fazla ön plana çıkarmak dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alır.

  1. Zaman

Sosyal medyada zaman konusunda çok aceleci bir tavır sergilendiğini söylemek yanlış olmaz. Çünkü sosyal medya hesabı açan her işletme ya da şirket hesabı açar açmaz bir an önce sosyal medya pastasından pay almaya ve bunun yanında bir şeylerin daha hızlı bir şekilde olmasını beklemeye başlamaktadır. Ancak sosyal medya stratejisinde zaman kavramı dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alır ve bu yüzden markanın sosyal medya çalışmalarında aşama aşama yol kat etmesi gerekir. Bunu tıpkı markanın kendi büyüme geçmişi ile bağdaştırmak doğru olur. Markanın ilk piyasaya girdiğinde nasıl ki müşteri bazında hedef kitlesi düşük ise ve sonradan adım adım büyüme gösterdiyse sosyal medya hesabı da aynı şekilde düşünülmelidir.

Genelde hızlı bir büyüme çoğu zaman avantaj sağlar. Ancak bu büyümenin içinin boş olmaması sosyal medyada da geçerli bir kuraldır. Şık bir sayfa tasarımı oluşturmak ve takipçi sayısını büyük ölçüde artırmak önemlidir, ancak bunu dolu dolu yaparak mevcut takipçi sayısı ile yüksek oranda etkileşim sağlamak daha da önemlidir. Bu nedenle sosyal medya üzerinde yapılan ve yapılacak çalışmaların öncelikle bir takvime göre şekillenmesi ve her çalışma ya da yeni bir oluşumun takipçilere hazmedebilecekleri şekilde sunulması gerekir. Zaman konusunda hata yapmamak ve takipçilere her şeyi birden sunarak onları bıktırmamak dikkat edilmesi, gereken konular arasında yer alır.

  1. Markanızı Siz Yönetin

Sosyal medya hesabınıza hiçbir zaman için başkalarına emanet etmeyin. Yani hesabınız ile yakından ilgilenerek kendi stratejinizi kendiniz belirleyin. Sosyal medya markanız için bir tanıtım alanı ve aynı zamanda bütünün bir parçası olduğunu unutmayın. Markanızı sosyal medyada büyütürken marka sorumlunuz, pazarlama müdürünüz ya da halkla ilişkiler birimini harekete geçirmeniz önemlidir. Ya da markanızı büyütme konusunda bünyenizde çalışan ve fikrine güvendiğiniz kişilerden de yardım alabilirsiniz.

Diğer yandan markalar genelde sosyal medyada geleneksel medyadaki gibi yer almaz. Bu yüzden her zaman sosyal medyaya uyumlu bir şekilde çalışmalar yapmak ve hareket etmek önemlidir. Tabi bu çalışmalarda markanın kendi değerleri ve disiplini dışına çıkmamakta yarar vardır. Çünkü sosyal medyada markanın özünü kaybetmemesi ve sahip olduğu değerlerden uzaklaşmaması gerekir. Genelde bu alanda markalar sosyal medyada hatalı davrandıklarını söylemek doğru olur. Kısa bir süre sonra ise sosyal medyada çeşitli krizler ile karşı karşıya kalınabilir.

Bu tür durumlar bazı markalarda çok sık görülür. Örneğin marka sorumluları sosyal medyadan çok uzaktır ve genelde sosyal medya yönetimi çeşitli ajanslar ile yapılır ve hatta tamamen onlara bırakılır. Ancak gerektiği anlarda müdahale edilmemesi ya da sayfaların hiçbir şekilde takip edilmemesi zamanla markanın sahip olduğu imajın olumsuz etkilenmesine neden olabilir. Bunun ardından ise hemen her mağaza sorumlusu nerede yanlış yaptığını düşünmeye başlar.

Şunu iyi bilmek gerekir ki; pek çok başarılı sosyal medya ajansı vardır. Ancak başarısız olanların da çok fazla olduğunu göz ardı etmemek gerekir. Bu nedenle markanın sosyal medya yönetimi için anlaşılan ajansın pazarlama konusunda yeterlilikleri yoksa markaya bağlı pazarlama uzmanları ile daha yakından ve ortak çalışması faydalı olur. Sosyal medya stratejisinde ürün ve hizmet pazarlaması genel anlamda farklı bir alandır ve bu yüzden markanın istenen konuma gelmesi ve daha fazla kişiye ulaşması adına pazarlama stratejilerinin de iyi yapılması gerekir. Aksi taktirde sosyal medya üzerinde gerekli etkileri yapamayabilir ve ürün ya da hizmetlerinizi daha fazla kişiye ulaştırmada güçlük çekebilirsiniz.

  1. Hedef Kitleyi Doğru Belirleyin

Sosyal medya yönetiminde hedef kitle de oldukça önemli bir yere sahiptir. Hedef kitle konusunda yanlış bir çalışma yapılması sosyal medyanın istenen etkiler yaratmasını engeller. Örneğin kadın iç çamaşırı satan bir markanın erkekler ile ilgili paylaşımlar yapması ya da erkek ürünleri ön plana çıkarması yanlış bir uygulamadır. Bu yüzden öncelikle markanın kendini yansıtan ve hedef kitleye uygun paylaşımlar ortaya çıkaran paylaşımlarda bulunması gerekir. Aksi taktirde etkileşim oranı ve hatta takipçi sayısı dahi düşebilir.

Hedef kitle üzerinde doğru çalışmalar yapmak sosyal medyadan istenen sonuçların alınmasında etkili olur. Doğru hamleler hem sayfanın popülaritesini hem de takipçi sayısını artırabilir. Bu yüzden hedef kitle üzerinde strateji yaparken ürün ve hizmet tanıtımlarında ya da reklam gibi konularda daha doğru adımlar atmakta fayda vardır. Her kitle kendine özel paylaşımların yapıldığını gördüğünde sayfaya olan ilgisi daha da artar ve etkileşim içerisinde sayfaları takip etmeye başlar. Bu da sosyal medya yönetiminde istenen sonuçlardan biridir.

  1. Eğitimli Bir Ekip

Eğer sosyal medya hesabınızı kendiniz ya da işletme içerisinde yer alan bir çalışan ile yürütüyorsanız, öncelikle sosyal medya konusunda gerekli eğitimleri bu çalışana vermeniz gerekir. Çünkü sosyal medya platformunun yanlış kullanılması hem markaya hem de sosyal medya hesabına zarar verebilir. Sosyal medya yönetiminde eğitimli olmak yapılan çalışmaların kısa sürede sonuçlarının alınmasını sağlar. Bunun yanında marka değerinin korunmasında ve kullanıcıların daha etkileşimli bir hale gelmesinde etkili olur. Üstelik yapılan paylaşımlar daha kaliteli ve hedef kitleye hitap eden bir hale gelir. Bu durum ise sosyal medya hesabına kullanıcı çekilmesinde önemli bir konumda yer alır.

  1. Raporlama ve Analizler

Sosyal medya üzerinde yapılan çalışmaların sürekli rapor ve analizler ile yürütülmesinde yarar vardır. Ürün ve hizmetlere daha çok hangi kesmin ilgi gösterdiği ya da hangi ürünlerin daha çok beğenildiği gibi raporlar üzerinden geri dönütler alınarak sosyal medyayı buna göre şekillendirmek gerekebilir. Ayrıca raporlar ve analizler markaya ait ürün ya da hizmetlerin gelişiminde de önemli bir rol oynar. Bu nedenle kullanıcı etkileşimlerinden yola çıkarak hareket etmek ve sosyal medyayı buna göre yönetmek her zaman için daha doğru olur.

Sektörün önde gelen firmalarından biri olarak sizlere uzman ekibi ile hizmet sunan firmamız sayesinde siz de etkili bir sosyal medya yönetimi yapabilirsiniz. Sizlere özel sosyal medya stratejisi yapan firmamız, aynı zamanda sosyal ağlarda etkili olmanız adına gerekli tüm çalışmaları yapar. Bunun yanında marka değerinizin artması ve takipçileriniz ile etkileşim sağlanması adına her şey düşünür. Eğer sosyal medya yönetimi konusunda bir stratejiniz yoksa ve hedef kitlenize nasıl ulaşacağınızı bilmiyorsanız, daha fazla zaman kaybetmeden bizimle iletişime geçin ve sizlere sosyal medya üzerinde etkin bir hesap yönetimi sunalım. Bizimle kısa zaman içerisinde istenen sonuçlara ulaşabilir ve bunun yanında ürün ve hizmetlerinizi daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi yapılırken öncelikle bazı hususlara dikkat edilir ve bu doğrultuda çalışmalar yapılır. Aynı şekilde sosyal medya uzmanlarının da bu konulara dikkat ettiklerini söylemek yanlış olmaz. İster küçük ister büyük işletmeler olsun, sosyal medya yönetiminde önemli noktaların gözden kaçırılmaması ve buna göre hareket edilmesi gerekir. Peki, sosyal medya yönetiminin tam olarak nasıl yapılması gerekir? buna bakalım.

Sosyal Medya Ajansı ile Etkili İletişim

Eğer sosyal medya hesabınızın yönetilmesi ve kontrol edilmesi için bir ajans ile anlaşma yaptıysanız, öncelikle gerekli bilgilere onlara sağlamanız ve onlarla sürekli iletişimde kalmanız gerekir. Yani hedef kitlenizi, ürün ve hizmetlerinizi, rakiplerinizin kim olduğunu ve bunun yanında markanız ile ilgili gerekli olan tüm bilgileri ajansa iletmeniz gerekir. Çünkü ajans bünyesinde yapılacak olan çalışmalarda doğru bir yol izlenmesi adına bilgilendirme önemli bir konumda yer alır. bu tür bilgilendirmeler aynı zamanda sosyal medya yönetiminde nasıl bir yol izleneceği konusunda çeşitli bilgiler içerir ve bu sayede daha başarılı sonuçlar elde edilmesi mümkün olur.

Marka ve Rakip Analizi

Sosyal medya yönetiminde önemli olan konulardan biri de marka ve rakip analizi yapmaktır. Sosyal medya hesabını yönetecek olan dijital ajans ile gerekli bilgilerin paylaşılmasının ardından sırada markanın rakipleri üzerinde bazı analizlerin yapılmasına gelir. Öncelikle markanın sosyal medyadaki durumu incelenir ve ayrıca marka ile eksik ya da yanlış yönler de tespit edilir. Rakip markaların üzerinde de bazı incelmeler yapılması gerekir. Bu incelemeler arasında karşımıza çıkanlar şu şekildedir;

  • Markaların sosyal medya üzerindeki takipçi sayısı
  • Sosyal medya platformlarında günlük ve haftalık ne kadar paylaşım yapıldığı
  • Takipçi sayısında günlük ve aylık takipçi sayısındaki artış oranları
  • Etkileşimin nasıl sağlandığı
  • Moderasyonun nasıl ve nelere yapıldığı

Dijital Strateji Planı Oluşturma

Sosyal medya ajansı ile gerekli bilgilerin paylaşılması ve rakip analizi yapılmasının ardından sırada stratejinin belirlenmesi vardır. Dijital strateji planı ile sosyal medya yönetiminde yapılacak çalışmalar ve nasıl hareket edileceği belirlenir. Peki, bu konuda neler yapılması gerekir? daha yakından bakalım.

Öncelikle ana kanallar belirlenir ve daha sonra başka hangi platformlar ile iletişim yapılacağı kararlaştırılır. Bunun yanında günlük ya da haftalık paylaşılacak içerik paylaşımı sayısı belirlenir. Ayrıca bu paylaşımlarda konu başlıkları da net bir şekilde belirtilmeli ve bu doğrultuda paylaşımlar yapılmalıdır. Diğer yandan sosyal medya yönetiminde kampanya dönemleri oldukça önemli bir konumda yer alır ve kampanya dönemlerinde kullanılacak hastaglerden nasıl bir çalışma yapılacağına kadar belirlenmesi gerekir.

Paylaşılan içeriklerde kullanılacak olan iletişim dili de aynı şekilde belirlenmesi gerekenler arasında karşımıza çıkar. Çünkü hedef kileye nasıl hitap edileceği tam olarak bu şekilde belirlenir. Bunların yanı sıra meydana gelebilecek krizlerin önceden tespit edilmesi ve kriz anında neler yapılması gerektiği de önceden kararlaştırılmalıdır. Tabi aynı zamanda moderasyonun ile ilgili gerekli çalışmaların da önceden yapılması gerekir.

İçerik Yönetimi

Sosyal medya yönetiminde bir başka dikkat edilmesi gereken konu ise içerik yönetimidir. Markanın hedeflerine ve hedef kitleye uygun ve en doğru sosyal medya yönetiminin yapılması içerik yönetimi konusunda önemli bir yere sahiptir. İçerik paylaşımı sırasında kullanılan kelimelerden kurulan cümlelere kadar pek çok önemli kısım vardır. Ayrıca yapılan çalışmalarda doğru kelime ya da cümle kullanımı takipçilerin harekete geçirilmesi adına da büyük bir önem arz eder. İçerik paylaşımlarında kurulan cümlelerde söz yerindeyse bir ses tonu olması gerekir. Yani takipçilere seslenmek ya da onları bir tarafa yönlendirmeye çalışmak gerekir. Tabi bunların yanı sıra her zaman kısa, net ve anlaşılır cümleler kurulmasında fayda vardır. Bunlara dikkat edilerek sosyal medya sayfasında yer alan takipçileri ve henüz takipçiniz olmayan kitleleri harekete geçirmeniz mümkündür.

Görsel Metin ve Tasarımda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medyada hedef kitle öncelikle takip ettikleri ya da edecekleri sayfanın öncelikle metnini okumadan daha çok görsellerine dikkat eder. Bu yüzden sosyal medya sayfası için hazırlana görsel ögeler en az içerik metinleri kadar önemlidir. Bu yüzden görsellerin her zaman ilgi çekici bir şekilde oluşturulması ve hedef kitleye hitap edecek bir tasarıma sahip olması gerekir. Ayrıca dikkat çeken görseller içerik metninin de okunmasını sağlar e bu şekilde sosyal medya hesabında istenen sonuçlara ulaşmak daha kolay olur. Peki, görsel metin ve tasarımında nelere dikkat edilmesi gerekir? daha yakından bakalım.

  • Öncelikle paylaşılan görsellerin içerik metnini tam olarak özetlemesi gerekir.
  • Ayrıca marka logosu unutulmamalı ve görsellerin hemen sağ alt köşesinde bulunmalıdır.
  • Görsel metinler kısa ve net olmalıdır. Tabi anlaşılır ve etkili metinler seçmeye özen gösterilmesi de gerekir.
  • İçerik paylaşımlarına hazırlanan görsellerin uzman ve deneyimli tasarımcılar tarafından hazırlanması ve yaratıcı görseller meydana getirilmesi doğru bir görsel kullanımı ön plana çıkarır.

Görsel algı sosyal medya hesaplarında da öne çıkan bir durumdur. Bu yüzden sosyal medya hesaplarında görsel ögelerin hazırlanması birtakım uzmanlıklar gerektirir. Yani sosyal medya hesabında paylaşılacak görsellerin iyi bir planlama ve çalışma ile hazırlanmasında fayda vardır. Bu konuda en çok dikkat edilmesi gereken aşama görselin paylaşım yapılan konuyu özetlemesi olmaktadır. Bu şekilde kullanıcıları sıkmadan ve bıktırmadan sık sık paylaşımlar yapmak ve sürekli güncelliği korumak mümkün olur.

Sosyal Medyada Reklam Yönetimi

Sosyal medyada bünyesinde belirli oranda takipçi kitleniz mutlaka olacaktır. Ancak marka olarak burada yapmanız gereken henüz sizden haberdar olmayan kişilere ulaşmaktır. Bunun için de doğru hedefleme yapılarak reklam yönetimini devreye sokmak gerekir. Reklam yönetimi yeni takipçiler edinmek ve aynı zamanda doğru hedef kitleye ulaşmak için çok fazla tercih edilen bir süreçtir. Sosyal medyada paylaşılan içerikleri sizi takip etmeyen diğer kullanıcılara ulaştırmak için uygun bir bütçe reklam verebilir ve bu şekilde sosyal medya hesabınıza yeni kişilerin gelmesini sağlayabilirsiniz. Bu şekilde hedef kitlenizde yer alan yeni kullanıcıları bünyenize katabilirsiniz. Eğer reklam yönetimini doğru yapar ve bunun sonrasında rakip markalar arasından sıyırılarak öne çıkmayı başarırsanız, ürün ya da hizmetlerinizi daha geniş bir kitleye sunmuş ve aynı zamanda rakipleriniz arasında dikkat çekici bir hale gelirsiniz.

Sayfa Moderasyonu

Sosyal medya yönetiminde önemli olan bir başka konu da moderasyondur. Gün içerisinde sayfada yer alan içeriklere gelen yorumları ve direkt mesajların kontrol edilmesi gerekir. Sayfadaki içeriklere hem olumlu hem de olumsuz mesajlar gelebilir. Genelde içeriklere gelen olumsuz yorumların silinmesi tercih edilir, ancak bu yanlış bir tutumdur. İçeriklere yapıan olumsuz yorumlar konusunda çözüm sağlamak ve bu şekilde kullanıcılara dönüş yapmak gerekir. sosyal medya hesabında olumsuz yorumları silmek aynı zamanda birtakım eksikliklerin diğer kullanıcılardan gizlenmeye çalışılması anlamına gelir. Bu durumun diğer kullanıcılar tarafından fark edilmesi ise markaya karşı güven sorunu oluşturabilir. Bu yüzden olumlu yorumların silinmediği gibi olumsuz yorumların da silinmemesi gerekir.

Sosyal Medya Raporu

Aslında çok fazla merak edilen durumlardan biri de rapor hazırlanması ya da rapor alınmasıdır. Sosyal medya da diğer önemli alanlar gibi birtakım analizler ve raporlar üzerinden yönetilir. Genel olarak bakıldığında sosyal medya raporu, sayfa yönetiminde ortaya çıkan sonuçların başarılı olup olmadığının kontrol edilmesine yardımcı olur. Bu nednele günlük, haftalık ya da aylık raporlar ile sayfanın sürekli takip edilmesi ve çalışmaların buna göre şekillendirilmesi gerekir. İyi analiz edilmiş bir rapor ile içerik ve reklam yönetiminde daha başarılı sonuçlar alınabilir. Çünkü raporlar başta kullanıcıların etkileşimleri olama üzere pek çok konuda bilgi vericidir.

Sosyal medya raporları böylece yapılan stratejinin doğru olup olmadığının kontrol edilmesinde etkili olur. Ayrıca yanlış giden şeylerin düzeltilmesinde ve yeniden gözden geçirilmesinde yine raporların etkisi büyüktür. Sosyal medya hesaplarında doğru ve etkili çalışma yürütmek raporlarından bağımsız bir şekilde mümkün olmaz. Bu yüzden raporlara detaylı bir şekilde göz atmak ve yanlış hamleleri belirleyerek düzeltme yoluna gitmek gerekir. Markanızın sosyal medya mecralarında hedeflerinize yönelik aktif rol oynamasını istiyorsanız, siz de sosyal medya uzmanlarından yardım alabilir ve bu sayede istenen sonuçlara ulaşabilirsiniz. Markanızı sosyal medyada iyi bir konuma getirmeniz hem hedeflerinizde hem de ürün ya da hizmet satışlarınızda sizlere avantaj sağlayacaktır.

Sosyal medya yönteminde siz müşterileri içi sayfa moderasyonundan rapor analizine kadar tüm çalışmaları yapan ve içerik yönetiminizi bizzat ele alan firmamız, hedef kitlenize doğru bir yaklaşım sergilemenizde ve onları sayfanıza çekmenizde profesyonel çalışmalar yapar. Planlı ve programlı bir sosyal medya yönetimi için siz de bizi tercih edebilir ve firmamız ile sosyal medya üzerinde istenen başarıyı yakalayabilirsiniz. Yapmanız gereken bir an önce bizimle iletişime geçmek ve markanız ile ilgili gerekli bilgileri bize ileterek sizlere sunduğumuz hizmetleri yakından görmektir.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Ülkemizde genel olarak bakıldığında okuma alışkanlığı aşırı oldukça düşüktür. Bu nedenle görsel bilgi ve materyallerin daha çok öne çıktığı çalışmalar ile çok daha fazla kişiye ulaşmak mümkün olmaktadır. Eskiden kurumsal şirketler tanıtımlarında televizyon, gazete ya da dergi gibi alanlarda reklam vermeye çalışırken günümüzün popüler platformu sosyal medya olmuştur. Ancak unutulmamalıdır ki sosyal medya platformlarının kendilerine özgü bir işleyişi vardır. Bu nedenle sosyal medyanın nasıl işlediği ve çalışmaların nasıl yapılması gerektiği tam olarak bilinmelidir.

Sosyal medya yönetimini bireysel ve kurumsal olmak üzere iki farklı şekilde incelemek mümkündür. Genelde kurumsal sosyal medya yönetimi bu konuda hizmet veren ajanslar tarafından profesyonel bir kadro ile yapılır. Böylece markanın dijital platformlardaki yeri daha kalıcı ve etkili bir hale gelir. Daha geniş kapsamlı ve hedeflere yönelik yapılan çalışmalar içerisinde marka sahip olduğu değerler ve mevcut imajı ile ele alınır. Yapılan çalışmalarda öncelik hedef kitleye sosyal medya üzerinden de ulaşmaktır. Hatta bu sektörde çok popüler bir marka olsa bile aynı durum onun için de geçerlidir. Çünkü sosyal medya diğer ürün ve hizmet pazarlaması yapılan platformlara göre çeşitli farklılıkları olan bir dünyadır. Tüm bunlar göz önüne alındığında kurumsal sosyal medya yönetimi nasıl olmalıdır? daha yakından bakalım.

Samimi bir dil kullanmaya çalışın

Sosyal medya hesaplarında paylaşılan içerikler için yorumlar ya da sizlere yöneltilen sorular olacaktır. İşte bu yorumlara cevap yazarken ya da sorulara cevap verirken çok resmi olmamak gerekir. Soruların samimi bir dille cevaplanması kullanıcıların da hoşuna gidecek ve markanıza sempati duymalarına neden olacaktır. Ayrıca kullanılan dil soru soran kişi üzerinde olumlu etkiler bırakabilir ve markanızın farklı kişilere de ulaştırılmasını sağlayabilir. Bu yüzden hemen her konuda sorulan sorular konusunda resmi bir dil kullanmamakta fayda vardır.

Sık Sık Kampanya Düzenleyin

Sosyal medyada takipçiler ve aynı zamanda takipçi çekmek adına sık sık kampanya düzenlemek etkili bir yöntemdir. Ayrıca kampanyalar viral bir şekilde kullanıcıdan kullanıcıya yayılır ve markanın daha geniş bir hedef kitleye ulaşmasını sağlar. Tabi uygun kampanyaları düşük bütçeler ile yapmak ve bu sayede takipçi sayısını artırmak mümkündür. Tabi belirli aralıklar ile kampanya düzenlemek ve bunu bir alışkanlık haline getirmek yine avantajlı durumlardan biridir. Ayrıca kampanyaların belirli aralıklar ile yapılması takipçiler ile marka arasında samimi bir ortam kurulmasına da olanak sağlar. Hediye olarak düşünülen ürünler ya da ürünlerde yapılan indirimler bu kampanyalardan sadece bazılarıdır. Kampanyalarda kullanıcı güvenini sağlamak ve markaya olan güven artırmak her zaman için ön planda olmalıdır.

İçerik Paylaşımlarında Objektif Olun

Kurumsal sosyal medya yönetiminde önemli olan konulardan biri de içerik paylaşımında her ne olursa olsun objektif olmak yani tarafa tutmamaktır. Çünkü karşınızda her zaman geniş bir kitle yer alır ve bu kitle içerisinde farklı görüşlere sahip olan pek çok farklı grup olabilir. Bu nedenle taraf tutmak bazılarını memnun edebilirken bazılarını da olumsuz etkileyebilir. Hatta taraf tutulduğunu gören kullanıcılar sayfanızı terk edebilir ya da etkileşimde bulunmayabilir. Eğer siyasi, dini veya etnik köken açısında bir taraf tutacak olursanız, sayfanızda takipçi olan pek ok kişi ile bir anda vedalaşabilirsiniz. Bu ince ve hassas konuya genel olarak dikkat etmeniz markanızın sosyal medyada varlığını sürdürmesi açısından önemlidir.

Sosyal Medya Reklamları Göz Ardı Etmeyin

Sosyal medyada takipçilerin ilgisini çekmek ve aynı zamanda markayı popüler hale getirerek geniş kitlelere yaymak her geçen gün zorlaşan durumlardan biridir. Bunun yanında takipçi sayısının organik bir şekilde artmasını beklemek genel olarak yanlış bir düşüncedir. Bu nedenle sosyal medya üzerinde yer alan reklam imkanlarından faydalanmak gerekir. Tabi organik büyüme beklentisi zaman kaybına da neden olur. Bu yüzden kısa bir zaman içerisinde marka değerini artırmak, daha fazla kişiye ulaşmak ve bu şekilde takipçi sayısını artırmak için sosyal medya reklamlarından yararlanmak yapılacak en doğru iştir. Ayrıca sosyal medya reklamları oldukça düşük bütçeler ile olumlu sonuçların alındığı bir tanıtım aracı olarak karşımıza çıkar. Verilen reklamlar ile organik bir trafik oluşmasa bile markanın bilinirlik oranını artırmak her zaman için mümkün olur.

Pazarlamada Fenomen Hesaplarını Tercih Edin

Sosyal medyada pazarlama konusunda fenomen hesaplar oldukça önemli bir gelişme sağlayabilir. Sosyal medya bünyesinde fenomen haline gelmiş olan birçok hesapla karşılaşmak mümkündür. Bu nednele markanın ürün v hizmetleri için uygun fenomen hesaplar bulunarak reklam yapılabilir. Fenomen hesapları ile belirli bir ödeme karşılığında oldukça etkili bir tanıtım yapılabilir ve ürün ya da hizmetler daha geniş kitlelere ulaştırılabilir. Son yıllara bakıldığında fenomen hesaplarında bulunan takipçiler, fenomenleri rol model olarak görmekte ve genelde onların kullandığı ürünleri kullanmaktadır. Bu durum da oldukça ciddi oranda bir kullanıcı ya da takipçiye ulaşmak anlamına gelir. Eğer doğru ve etkili bir tanıtım yapılırsa fenomen hesapları ile ürün ya da hizmetleri pek çok sosyal medya kullanıcısına ulaştırmak mümkün olur.

Sahte Beğeni Ve Takipçi Kasmayın

Kurumsal sosyal medya yönetiminde sahte beğeni ve takipçi kasmak markaya hiçbir avantaj sağlamaz. Sahte takipçi kasarak takipçi sayınızı sadece rakamsal olarak artırmış olursunuz. Bunun dışında markaya herhangi bir şekilde tanıtım ya da viral reklam oluşturma açısından bir avantaj sağlamaz Genelde sosyal medya hesaplarında sayfa beğenileri ve takipçi sayıları çeşitli yöntemler ile maniple edilerek artırılabilir. Ancak sayfayı takip etmeye başlayan sosyal medya hesapları ya hiç kullanılmıyordur ya da ücret karşılığı sayfaya geldikleri için istenen etkileşimi sağlamamaktadır. Sadece ücret karşılığında sayfayı beğenen ve markaya hiçbir ilgisi bulunmayan kullanıcıların bir araya gelmesi sosyal medya hesabında istenen sonuçlar ortaya koymaz.

Genelde sosyal medya hesaplarında takipçi sayısının yüksek olması sayfanın güvenirliğini artırır. Bu hemen her sosyal medya kullanıcısı tarafında bilinen bir gerçektir. Ancak sahte beğeni ve takipçi sayısı gibi hilelere başvurmak içerik paylaşımlarında çok düşük bir oranda etkileşim olması ile gerçeklerin ortaya çıkmasına neden olur. Hatta kullanıcılar etkileşimlerin oldukça düşük olduğunu ve bu nedenle takipçi sayısının bu kadar yüksek olmasından şüphelenmeye başlayabilir. Böylece markaya olan güven de hızla düşmeye başlar ve bunun sonucunda takipçi sayısı da aynı şekilde düşüşe geçebilir. Kaybedilen güvenin eri kazanılması oldukça zordur ve bu durumun kullanıcılar arasında yayılması bir daha sayfaya ilgi gösterilmesinin de önüne geçebilir.

Her Zaman Güncel Kalın

Kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gereken diğer bir konu da sürekli güncel olmaktır. Bazı sosyal medya hesaplarında bazen aylarca herhangi bir içerik paylaşılmadığı ve kullanıcılar ile iletişime geçilmediği görülür. Bu oldukça yanlış bir tutum olmasının yanında zamanla takipçi kaybedilmesine de neden olabilir. Markaların sosyal medya hesaplarında güncel paylaşımlar yapması takipçileri ile iletişim halinde kalması açısından önem arz eder. Yani takipçilerin markaya olan ilgisini canlı tutmak adına her zaman güncel içerikler paylaşılması ve kullanıcılar ile etkileşim sağlanması gerekir. Güncel paylaşımlar mevcut kullanıcıların elde tutulması açısından da oldukça önemli bir konumda yer alır.

Marka İmajını Koruyun

Kurumsal medya yönetiminde dikkat edilmesi gereken başka bir konu da marka imajını korumak olarak karşımıza çıkar. Gerek paylaşımlarda gerekse de kullanıcılar ile olan iletişimler sırasında marka imajına zarar vermemek önem arz eder. Ayrıca marka imajının korunması takipçiler üzerinde güven oluşmasına da yardımcı olur. Bu yüzden her paylaşım düşünülerek yapılmalı ve marka imajını zedeleyecek paylaşımlarda bulunulmamalıdır. Her marka kendi bünyesinde saygınlık ve güven içerir. Bu nedenle imajın zarar görmemesi adına sosyal medya hesabını yöneten kişilerin de buna her anlamda dikkat etmesi gerekir.

Sosyal Medya Analiz Araçlarını Kullanmaya Özen Gösterin

Sosyal medya yönetiminde bazı araçlar sizlere çeşitli imkan ve avantajlar sağlar. Bunlar arasında Buzzsumo, Ahrefs, Buffer, Followerwonk gibi sosyal medya araçları yer alır. Bu araçlar ile içerik paylaşımlarınızda çeşitli analizler yapmanız mümkündür. Kullanıcı hareketlerini ya da organik trafik kaynaklarını görmenize yardımcı olan sosyal medya araçları, doğru hamleler ve sosyal medya yatırımları yapmanıza olanak sağlar. Böylece hem marka değerinizi artırma yolunda önemli adımlar atmış hem de hedef kitlenizin tam olarak nereden geldiğini görmüş olursunuz. Bu nedenle sık sık sosyal medya araçlarından yararlanmanızda fayda vardır.

Sosyal Medya Yönetimi Güncel Kalmanın Etkileri

Sosyal medya yönetiminde önemli ve göz ardı edilmemesi gereken konuların başında güncel olma gelir. Yani burada anlatmak istediğimiz her paylaşım markaya olan ilgiyi artırır ve bunun yanında güvenilir bir platform oluşturulmasını sağlar. Bu nedenle sosyal medya hesabının güncelliğini koruması için öncelikle günlük, haftalık ve aylık bir plan yapılması ve bu plan dahilinde paylaşımlarda bulunulması gerekir. Sosyal medya hesabının güncel kalması sayfa kullanıcılarının markayı daha yakından takip etmesine neden olur. Bunun yanında markanın takipçi olmayan kullanıcılara ulaşmasını sağlar. Tabi aynı zamanda her geçen gün marka değerini artırır ve dikkat çekici bir hale gelinmesini sağlar.

Günümüzde her geçen gün sosyal medya kullanıcılarında büyük bir artış gözlenmektedir. Yani internet kullanıcıları artık ihtiyacı olan ürün ya da bu hizmetleri markaların web sayfalarından değil, sosyal medya hesaplarından takip ederek satın almaktadır. Ayrıca marka ile ilgili gelişmelerden ve olaylardan da yine haberdar olunan yer sosyal medya sayfaları olarak karşımıza çıkar. Bu yüzden markanın sosyal medya sayfasının güncel tutulması gerek kullanıcıların belirli konularda bilgi sahibi olması gerekse de kullanıcılar ile etkileşim sağlanması açısından önemlidir. Bu arada sosyal medya hesaplarında sürekli kullanıcılar ile etkileşim halinde kalmak markanın kullanıcılar gözünde canlı tutulması adına göz ardı edilmemesi gereken bir durumdur.

Sosyal medya son zamanların en etkili pazarlama alanlarından biridir ve giderek daha yaygın bir hale gelmektedir. Bunu her geçen gün kullanıcı sayısı artmakta olan sosyal ağlardan net bir şekilde görmek mümkündür. Böyle bir durumda ise markaların sadece web sitelerinden ya da TV, radyo ya da dergi gibi araçları kullanarak reklam vermesi yeterli olmamaktadır. Hatta yakın bir zaman içerisinde sosyal medyanın pazarlama konusunda daha etkin bir hale geleceği uzmanların da öne sürdüğü yaklaşımlar arasında yer almaktadır. Bu nedenle her markanın kendine ait bir sosyal medya sayfasının bulunması ve hedef kitlesine buradan ulaşması zorunluluğu doğmaktadır. Tabi markalara ait sosyal medya hesaplarının doğru ve hedef kitleye hitap edecek bir şekilde yönetilmesi de ürün ve hizmet pazarlama aşamalarında önemli bir yere sahiptir. Bu konuda profesyonel bir yardım almak hedef kitleye daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşılmasında etken rol oynar.

Firmamız, sosyal medya yönetimi konusunda siz müşterileri için her zaman uzman ve tecrübeli bir kadro ile hizmet verir. Markanızın sosyal medya içerisinde değerini önemli ölçüde artırarak hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar. Ayrıca sizleri geniş kapsamlı ve yüksek bütçeli reklamlar vermekten kurtarır. Eğer siz de sosyal medya hesaplarınızda markanızın istenen konuma gelmesini istiyorsanız, hemen firmamız ile iletişime geçin ve sizlere profesyonel bir sosyal medya yönetimi ile yardımcı olalım. Bizimle sosyal medya hesaplarınızda organik takipçilere ulaşabilir ve bunun yanında marka bilinirliğinizi en üst düzeye çıkarabilirsiniz. Yapmanız gereken sadece bizimle iletişime geçmek ve sizlere kaliteli bir hizmet vermemizi sağlamaktır.

HABERLER