LOGO TASARIMI
Logo tasarım hizmetlerinde sizlere kaliteli ve profesyonel çözümler sunan firmamız, aynı zamanda alanında uzman ve deneyimli ekibi ile hizmet sunar. Logolar, her firmanın dışa açılan yüzüdür ve firmamız bu nedenle sizlere logo tasarımı konusunda etkili ve yaratıcı çözümler sunar. Bizimle dilediğiniz her sektör için logo tasarım hizmeti alabilir ve sizlere sunduğumuz yaratıcı çözümler ile istenen sonuçlara ulaşabilirsiniz. Bunların yanı sıra siz de nasıl bir logo istediğinizi bize iletebilir ve bizimle hayal ettiğiniz logo tasarımını kısa sürede karşınızda görebilirsiniz.
Logo tasarım konusunda siz müşterileri için hem bireysel hem de kurumsal çözümler sunduğumuzu belirtmek isteriz. Yani bizimle dilerseniz kendiniz için dilerseniz de firmanız için logo tasarım hizmeti alabilirsiniz. Sadece nasıl bir şey istediğinizi anlatın ve geri kalan her şeyi bize bırakın. Ya da aklınızda herhangi bir fikir yoksa sizlere özel bir tasarım çalışmalarımız arasından birini tercih edin. Firmamız, bünyesinde yer alan uzman ekibi ile sizlere yaratıcı ve en etkili logo tasarımlarından birini sunar. Logo tasarımında alanında uzman bir ekip ile çalışmak için yapmanız gereken sadece bizimle iletişime geçmek ve bunun ardından profesyonel hizmetlerimizi yakından görmektir.
Logo Nedir?
Logo, en basit anlatımı ile yazılardan oluşan ve bu şekilde firmaları temsil eden simgeler olarak karşımıza çıkar. Yani logolar genel olarak kelime ya da kelime gruplarından oluşur. Örneğin Google şirketinin logosunda yalnızca kelime yer alır ve Google ifadesi bir logodur. Yazı ya da yazılar olmayan simgeler ise amblem olarak ifade edilir. Örneğin Türk Hava Yolları’nın simgesi tek başına kullanıldığı için bir amblemdir ve bunu logo olarak tanımlamak yanlış olur. Bu iki simge arasındaki farkı açıklayarak logonun tam olarak neye karşılık geldiğini daha iyi anladığınızı düşünüyoruz.
Diğer yandan hem logo hem de amblemin birlikte kullanıldığı firma simgeleri vardır. Bunlar arasında Nike, Hilton ve Adidas gibi markalar gösterilebilir. Bu markaların simgelerinde hem logo hem de amblem aynı anda yer alır ve genelde pek çok ürününde bu şekilde kullanılır. Çok fazla karıştırılan bir durum olması nedeniyle sizlere logo ve amblem arasındaki farkı açıklamak istedik. Siz de logo çalışmalarınızı yaptırırken bu hususlara dikkate alabilir ve logo tasarım çalışmaları konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sektörde logo tasarımı konusunda kaliteli ve profesyonel çözümler sunan firmamız, siz müşterilerine hem logo hem de amblem tasarımlarında yardımcı olur. Firmamız ile dilediğiniz herhangi birini ya da her ikisini de tasarlatabilir ve markanızın dışa açılan yüzü yapabilirsiniz. Logo ve amblem tasarımı için sizlere alanında uzman ve deneyimli bir kadro ile yardımcı olduğumuzu belirtmek isteriz. Siz de sektör bazında en etkili tasarımlar için hemen firmamıza kadar gelin ve yaptığımız çalışmaları daha yakından görerek karar verin.
Logo Tasarım Nedir?
Logo tasarım, marka ya da şirketler için özel bir simge oluşturmak adına yapılan tasarıma denir. Logolar, bazen kara kalem bazen de dijital ortamda tasarlanır. Hatta bunun için en çok kullanılan programlar Adobe yazılımları olur. Bu yazılımlar ise şu şekildedir;
- Adobe Illustrator
- Adobe Photoshop
- CorelDRAW
Logo tasarım aşamasında profesyonel bir işçilik meydana getirmek için genel olarak kullanılan yazılımlar bu şekildedir. Bu programlar sayesinde vektörel çizimler yapmak ve kaliteli bir iş ortaya çıkarmak mümkün olur ve bu yüzden genelde yukarıda belirtmiş olduğumuz üç programdan biri kullanılır.
Ayrıca logo ve amblem arasındaki farkı açıklamış olsak da genelde logo denince akla logo ve amblemin birlikte kullanıldığı tasarımlar gelir. Ayrıca amblemlerin de tek başına tasarlanmadığını söylemek doğru olur. Amblem tek başına kullanılamadığı ve ne olursa olsun bir şeyi temsil etmesi gerektiği için Logotype entegreli olması gerekir. Buradan yola çıkarsak amblem ve logonun birlikte kullanılması ise logo tasarım adını alır.
Logo Tasarımının Amacı Nedir?
Logo tasarımında amaç kişi, ürün, hizmet ya da firmayı marka haline getirmektir. Bu nedenle markalaşma yolunda logo tasarım üzerinde yapılan çalışmalar oldukça önemli bir konumda yer alır ve şirketin ya da markanın hemen her yerinde kullanılacağı için dikkat çekici ve güven veren bir logo olmasına öen gösterilmesi gerekir. Logolar genel olarak firmaların;
- Tabelalarında
- Kartvizitlerinde
- Web sayfasında
- Sosyal medya hesaplarında
- Şirket içinde ve dışında kullanılan basılı malzeme ve evraklarda
kullanılır. Bu yüzden bir markanın hemen her ortamda öne çıkacak olan logosunun tasarlanmasında gerekli planlamalar yapılarak ve iyi düşünülerek işe başlamak gerekir. Logo tasarımındaki amacı daha net bir şekilde anlatmak adına bu durumu bir örnekle açıklayalım.
Örneğin; bir doktorsunuz ve kendinize ait yeni bir klinik açıtınız. Bu kliniği açar açmaz ilk olarak yapmanız gereken tabii ki müşteri portföyünüze ulaşmak ve bir an önce kazanç sağlamaya başlamaktır. Tabi bunun için klinik bünyesinde birtakım çalışmalar yapmanız ve aynı zamanda dijital ortamda kendinizi göstermeniz gerekir. Yani web sitesi, sosyal medya hesabı, reklamlar, tabela ve kartvizit gibi envanterler oluşturmanız yapmanızın gerekenlerin en başında gelir. Tabi bu envanterler üzerinde yer alacak en önemli kısım ise logonuzdur. Markalaşma konusunda ilk adım olarak tabi edilen logo, müşterilerinizin sizleri daha kolay hatırlamasına yardımcı olur. Hatta hizmet verdiğiniz bir müşterinin tekrar sizi tercih etmesinde de yine logoyla ilişki durumlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle logo tasarımlarında her aşamada özenli bir çalışma yapmak ve müşterilerinizin aklında daha kalıcı bir hale gelmeniz adına ilgi çekici bir logoya sahip olmak önemlidir.
Kurumsal kimlik tasarımlarının da bir parçası olan logo, marka ya da firmalar için her zaman önemli bir konumda yer alır ve bu yüzden sektör içerisinde rekabet etmek ve kalıcı bir hale gelmek için logo tasarımlarında profesyonel bir yardım almak gerekir. Logo tasarımı konusunda sizlere uzman ve deneyimli kadrosu ile hizmet veren firmamız, şirketiniz için hayal ettiğiniz logoları tasarlamanıza yardımcı olur. Eğer logo tasarımında profesyonel bir işçilik ve kalitenin ön planda yer almasını istiyorsanız, daha fazla beklemeden hemen bizimle iletişime geçin ve sizlere logo tasarımı ile ilgili sunduğumuz hizmetler konusunda detaylı bilgiler verelim.
Logo Tasarımı Nasıl Yapılır?
Logo tasarımı her ne kadar bazıları için basit bir süreç olarak görülse de günümüzde yer alan pek çok büyük firmaya ait logoların belirli aşamalardan geçilerek ortaya çıktığını söylemek yanlış olmaz. Bu nedenle sektör içerisinde fark edilebilir olmak ve sürekli rekabet içerisinde kalabilmek adına etkili ve iz bırakan bir logoya sahip olmak öncelikli koşuldur. Hedef kitle tarafından ilgi gören ve akıllarda yer eden logolar her zaman için firmaya avantaj sağlar ve bu nedenle logo tasarımı konusunda profesyonel bir yarım alarak sektöre giriş yapmak önemlidir.
Günümüzde firmalar için tasarlanan logolar sektör, stil ve kapsam olarak birbirinden farklıdır, ancak her biri için ortak olan tasarım sürecidir. Bu yüzden tasarım sürecinde gerekli planlamaları yapmak ve buna göre bir çalışma sürecine girmek gerekir. Şimdi, sizlerle logo tasarımı sürecini adım adım inceleyecek ve bu konuda detaylı bilgiler vermeye çalışacağız.
1. Grafik Tasarım Süreci
1.1. Yaratıcı Tasarım Özeti Meydana Getirmek
Profesyonel logo tasarımı çalışmalarında ilk süreç yaratıcı tasarım özeti meydana getirmektir. Öncelikle müşteri ile ilgili gerekli görüşmeler yapılır ve ihtiyaçlar tespit edilir. Bunun yanında gerekli konularda sorular sorulara müşteriden tasarımı ilgilendirecek her konuda bilgi alınır. Bu sorular arasında sektör, hedefler, yapılan işler, markanın kapasitesi ya da büyüklüğü gösterilebilir. Çünkü grafik tasarım sürecinde ilk olarak atılması gereken adım müşteri ile yüz yüze bir görüşme gerçekleştirmektir. Etkili ve hızlı bir iletişim olması açısından yüz yüze yapılan görüşme önemli bir konumda yer alır ve bunun yanında isteğe bağlı olarak telefonla ya da e-posta yoluyla da iletişim sağlanabilir.
Diğer yandan tasarım özeti amacının tam olarak tasarımı yapacak kişi tarafından projenin anlamlandırılması olarak tanımlamak mümkün olur. Çünkü tasarımcı proje ile ilgili ne kadar detaylı bilgilere sahip olursa o kadar yaratıcı ve kaliteli bir iş ortaya çıkarır. Daha verimli ve kaliteli bir işçilik açısından müşteri ya da firmaya ait bilgilere hakim olmak her zaman avantaj sağlar.
1.2. Yaratıcı Tasarım Özeti Nedir?
Yaratıcı tasarım özeti tam olarak tasarımcı ve müşteri arasında kurulan iletişim ile gerekli bilgilerin toplanması ve düzenlenmesi şeklinde tanımlanır. Bu süreçte logo tasarımını yapacak olan kişi ya da ekip, müşteri ya da firma yetkilisi ile görüşür ve bunun ardından da akıllarda yatan logo tasarımını meydana getirebilmek adına gerekli bilgileri toplar. Yani bir anlamda ön araştırma süreci olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Ayrıca yaratıcı tasarımcı özeti oluşturmak için yaklaşık olarak 20 sorudan meydana gelen bir anket hazırlanır. Bu anket müşterinin tam olarak ne istediğinin anlaşılabilmesi için yapılır ve bunun yanında tasarlanacak logo konusunda da gerekli bilgilerin toplanmasına yardımcı olur. Tabi duruma göre zaman zaman soru sayısında azalma ya da artmalar olabilir. Ancak şunu unutmamak gerekir ki; müşteri ile ne kadar fala iletişimde kalınırsa logo tasarımı da o kadar başarılı olur.
1.3. Logo Tasarımcı Müşterilere Neler Sorması Gerekir?
Tasarımcı öncelikle müşteriye logoyu daha net ortaya çıkarabilecek sorular sormaya özen göstermelidir. Bunun yanında gereksiz sorulardan kaçınmak ve süreci olmadık yere uzatmamak gerekir. Şimdi, logo tasarımını yapacak olan kişinin ya da ekibini müşteriye sorması gereken sorulara daha yakından bakalım.
- İşiniz ya da ürününüz nedir?
- Müşterilerinizin hangi problemlerine çözüm getiriyorsunuz?
- Hangi sektörde yer alıyorsunuz?
- Rakipleriniz arka planda ya da ürün ve hizmet satışlarında hangi yönleri ile farklılık yaratıyor?
- Sizin için ideal müşteri nedir?
- Müşterilerinize ulaştırmak istediğiniz ana mesaj nedir?
- Firma olarak mevcut bir marka ya da kimliğiniz var mı?
- Size ilham veren üç markayı paylaşın ve bu markaları neden beğendiğinizi açıklayın.
- En az beş sıfat ya da kısa kelimeler markanızda nasıl bir tarz ve görüntü istediğinizi belirtin.
2. Araştırma ve Keşfetme Aşaması
Kaliteli ve etkili bir logo tasarımı için araştırma ve keşif çalışmaları da oldukça önemli bir yere sahiptir. Araştırma ve keşif çalışmaları bir önceki adımda uygulanan anket sorunlarının cevaplandırılması ardından devreye girer ve sağlam bir temel oluşturmak adına özneli ve titiz bir işçilik ister. Bu yüzden araştırma ve keşfetme konusunda iyi bir çalışma yaparak daha etkili sonuçlar ulaşmak mümkündür. Şimdi, araştırma ve keşif adımının detaylarını inceleyelim.
2.1. Müşteriyi Keşfetmek
Eğer firmada yeni bir markalaşma süreci yoksa öncelikle genel ve mevcut işin durumuna bakılır. Ayrıca firmamın markalaşma konusunda hangi aşamada olduğu incelenir ve buna göre nasıl bir çalışma yapılacağı kararlaştırılır. Müşteriyi keşfetmekteki asıl amaç logo tasarımı konusunda sağlam bir adım atmak ve bunun yanında en iyi çözümü elde etmektir. Ayrıca başarılı sonuçlar elde etmek adına var olan engelleri de ortadan kaldırmak adına müşteriyi tanımak ya da keşfetmek önemlidir.
2.2. Sektör Keşfi
Logo tasarım çalışmalarında firmanın hangi sektör içerisinde bulunduğunu bilmek ve bu sektör ile ilgili gerekli bilgilerin toplanmasının önemli olduğunu pek çok kez belirtmeye çalıştık. Bu nedenle müşterinin hangi sektörde olduğunu öğrenerek sektör hakkında çeşitli araştırmalar yapmak logo tasarımının başarıya ulaşmasında etkili olacaktır. Bunun yanında sektörde bulunan diğer rakiplerin incelenmesi ve rakip firmaların hangi yönleri ile öne çıktıklarının araştırılması gerekir. Sektörün keşfedilmesi logo tasarım sürecinde gerekli adımların başında yer alır.
2.3. Birincil Araştırma (Nitel Araştırma ve Nicel Araştırma)
Logo tasarım çalışmalarında daha kapsamlı bir araştırma yapılması gerektiğini ifade eden bu adım, nitel ve nicel araştırmalar ile markanın sahip olduğu logo ile yer aldığı sektörde daha etkili bir konumda olması için yapılır. Nitel araştırmalar daha çok keşif amaçlı yapılır ve ayrıca hem düşünce hem de fikir içinde yer alan eğilimleri tam olarak ortaya çıkarır.
Diğer yandan nicel araştırma ise elde edilen istatistiklere göre sayısal veriler üretilmesini ve bu şekilde sorunun hangi boyutlarda olduğunun anlaşılmasına yardımcı olur. Ölçülebilir veriler sunması ile logo tasarım sürecinde birtakım verilere göre farklı çalışmaların yapılmasına yardımcı ve yönlendirici olur. Bu yüzden nicel araştırmaların da hiçbir zaman için göz ardı edilmemesi gerekir.
2.4. İkincil Araştırma
İkincil araştırmada ise mümkün olduğu kadar müşterinin var olan marka kimliğinin daha ayrıntılı bir şekilde incelenmesi sağlanır. Ayrıca tasarımın kullanılacağı alanların belirlenmesi de yine ikincil araştırma içerisine girer. Tasarımın kullanılacağı alanlar ise genel olarak aşağıdaki gibi karşımıza çıkar;
- Broşür
- El ilanı
- Afiş
- Web sitesi
- Sosyal medya hesabı
- Katalog
- Reklamlar
Logo tasarımın tam olarak nerede kullanılacağı hakkında bilgi edinmek tasarımcıya gerekli boyut ve ölçüler konusunda fikir verir. Bu şekilde yapılan çalışmalar en başından doğru bir yolda ilerler ve daha sonradan istenmedik durumlar ortaya çıkar. Bu nedenle ikincil araştırma konusunda her zaman titiz ve özenli çalışmak ve sürecin en başında gerekli bilgileri edinmek önemlidir.
3. Logo Tasarım Süreci
Logo tasarım süreci de genel olarak yapılan çalışmanın ağır ve meşakkatli adımlarından biridir. Yapılan beyin fırtınası ve fikir alışverişlerinden ilham alınacak ögelere kadar pek çok alt başlığa sahiptir. Tasarım çalışmasında başarılı olmak için logo tasarım sürecinin sistemli ve planlı bir şekilde ilerletilmesi istenen sonuçlara ulaşılmasına katkı sağlar. Peki, logo tasarım süreci içinde hangi çalışmalar yer alır? bunlara bakalım.
3.1 Logo Skeçleri ve Beyin Fırtınası
Logo tasarımlarında genelde ilk başlangıçlar taslaklar ile yapılır. Müsvedde bir kağıda ya da bir peçeteye dahi yapılan karalamalar bu taslaklar içerisine girer. Bunun yanında umanların logo tasarımı çalışmalarında en önemli tavsiyeleri de her projenin kağıt üzerinde başlaması gerekliliğidir.
3.2. İlham Alma ve Referans Görseller
Logo tasarımı ile ilgili çalışmalara başlamadan önce ilham kaynaklarına genel olarak göz atakta fayda vardır. Ayrıca müşteriden alınan bilgilere göre çeşitli görseller üzerinde çalışmak daha hızlı sonuç elde edilmesine yardımcı olabilir. Tabi ilham alma konusunda müşteri ile yapılan görüşmeler neticesinde çeşitli destekler de alınabilir. Müşteriye hoşuna giden ya da beğendiği görseller sorularak daha çok bu görsellere yoğunlaşmak yeni fikirler üretilmesine yardımcı olacaktır.
3.3. Temel Formları Tekrar Değerlendirme
Logo tasarımı için ilk olarak çizilen taslak temel formlardan biridir. Bu aşamada oluşturulan taslak daha büyük bir alanda tekrar çizilebilir ya da yeniden şekillendirilebilir. Bunun üzerinde kalemle çeşitli düzenlemeler yapmak ve ilk oluşturulan fikre yeni bir şeyler katmak mümkündür. Bu nedenle temel formaları zaman zaman tekrar değerlendirmeye almak gerekir.
3.4. Logoyu Kılavuz Çizgilere Dökmek
Logo çalışması sırasında oluşturulan mevcut tasarımı kılavuz çizgileri ile yeniden oluşturmak hiza ve dengeleme açısından avantajlar sunar. Çalışılan programda ızgaralar ve kılavuz çizgileri ile bunu yapmak mümkündür. Ayrıca mevcut logo bu şekilde geliştirilebilir ve daha farklı bir boyuta gelebilir.
4. Kavramsallaştırma (Özeti Genele Yayma)
Kavramsallaştırma, genel olarak herhangi bir kavramın şekillenmesi tanımlanır, ancak aynı zamanda özetin genel yayılması olarak da ifade etmek mümkün olur. Logo tasarım çalışmalarında ise dijital ortamda daha fazla çalışmak ve mevcut fikrin daha da geliştirilmesi olarak karşımıza çıkar. Ayrıca tasarımın dijital ortama aktarılması ile oluşturulan ilk taslakta görülmeyen ya da gözden kaçan durumların farkına varılmasında ve aynı zamanda bu eksikliklerin tamamlanmasında destek olan bir süreçtir.
5.1. Renk Şeması Araştırması
Renk şemaları üzerinde araştırma yaparak farklı fikirler üretmek ve bunun yanında müşteriye çalışmalar ile ilgili fikrini sunmak mümkün olur. Genel olarak bakıldığında renk önel bir kavramdır. Ancak çok basit bir renk hatası bile logo tasarımında oldukça ciddi olumsuzluklara neden olabilir. Bu yüzden renk şemalarında bira daha hassas davranmak her zaman için önemlidir.
5.2. Gelecekle Adapte Çalışma
Logo tasarımı yaparken geleceği de hayal etmek ve geleceğe uygun çalışmalar yapmak önemlidir. Pek çok firma ya da marka zaman içerisinde çeşitli logo değişikliklerine uğramıştır. Değişen dünya ve yaşanan gelişmeler bu durumu orunlu hale getirebilmektedir. Bu yüzden tasarım aşamasında geleceğe adapte edebilecek tasarımlar oluşturmak her zaman için tercih edilen tasarım çalışmaları arasında yer alır.
5.3. Dijital Maketler ile Genel Kontrol
Logo tasarımının dijital maketler ile kontrol edilmesi logonun materyaller üzerinde nasıl duracağının tam olarak anlaşılması içindir. Bunun için dijital ortamlarda bulunan örnek çalışmalar kullanılabilir. Dijital ortamda tasarlanan materyaller üzerine yerleştirilen logonun nasıl göründüğünü anlamak bu şekilde daha kolay olur.
5.4. Logo Tasarımının Müşteriye Sunumu
Yapılan çalışmaların belirli bir konuma gelmesinin ardından müşteriye logo tasarımı konusunda ilk sunum yapılır. Böylece süreç içerisinde kat edilen yol hakkında müşteriye bilgi verilirken aynı zamanda çeşitli konularda değişiklikler yapılması yine bu aşamada kararlaştırılır. Eğer sunum sonrası müşteri değiştirilmesi gereken bir yer varsa tasarım aşamasında bu dikkate alınır ve çalışma buna göre yürütülür.
6. Logo Tasarımı Geri Bildirim ve Danışmanlık
Logo tasarımında ilk izlenimler her zaman önemlidir ve çoğu zaman dikkate alındığını söylemek yanlış olmaz. Tabi bunun yanında izlenim sonrası müşterilerin farklı tasarımlar üzerinde düşünmeleri de sağlanır. Bunun için birkaç tasarım ortaya çıkarmak etkilidir. Oluşturulan mevcut tasarımlar üzerinde müşteriye düşünmesi için zaman verilmesi gerekir. Çünkü müşteri kendi firması için en doğru ve etkili kararı vermek ister.
Tasarım sonrasında elde edilen logo genelde yazdırılır ve ev ya da ofisin belirli noktalarına yerleştirilir. Bu şekilde pek çok kişinin fikrini almak ve logo hakkında düşünceleri öğrenmek mümkün olur. Bu da yine geri bildirimler konusunda dikkat edilmesi gereken hususların başında gelir. İlgili ya da ilgisiz birçok kişiden tasarım hakkında yorum almak hiç beklenmedik anda farklı çağrışımlar yapabilir. Bu yorumlar aynı zamanda sizlere ihtiyaç duyulan konularda çeşitli iyileştirmeler de bulunmanı için yardımcı olur. Bu nedenle çevrede bulunan herkesin düşüncesi ortaya çıkarılan logo tasarımında önemli bir konumda yer alır.
6.1 Müşteri İle Logo Kavramlarını Tartışmak
Geri bildirim konusunda müşteri ile logo kavramını tartışmak önemli bir konumda yer alır. Çünkü logo tasarımı konusunda istenen sonuçlara ulaşmak için fikir alışverişinin yapılması gerekir. Hatta genelde müşteri ile bu konuda daha fazla zaman harcamanın doğru olduğunu söylemek yanlış olmaz. Geri bildirimi tam olarak ölçmek için buna ihtiyaç duyulduğunu söylemek mümkündür. Yapılan tartışmalar logodaki bazı eksiklikleri giderebileceği gibi aynı zamanda yeni kavramların bulunmasına ya da farkına varılmasına da neden olur. Bu yüzden birtakım belirsizlikleri açıklığa kavuşturmak için gerekli görüşmelerin yapılmasında fayda vardır. Bunların her birinin profesyonel grafik tasarımında gerekli olan bir süreç olduğunu da unutmayın.
6.2. Seçimle İlgili Tavsiyeler ve Önermeler
Müşterilerin seçimleri ile ilgili tavsiyelerde ve önerilerde bulunmak bir uzman bakışı olarak gö ardı edilmemesi gereken bir husustur. Çünkü her müşteri kendi istekleri doğrultusunda bir çalışma ya da logo tasarımı yapılmasını ister. Ancak tasarım sektöründe birtakım yanlış ya da doğru uygulamalar vardır ve bunların her biri müşteri tarafından bilinmeyebilir. Böyle bir durumda tasarımcının müşteriyi yönlendirmesi ve gerekli aşamalarda tavsiyelerde bulunması gerekir. Bu şekilde logo tasarımı sırasında daha emin adımlar ile ilerlemek mümkün olur.
6.3 - Müşterinin Beklediği Olası Gelişmeleri Tartışmak
Logo tasarımında geliştirme aşaması da yine titiz bir işçilik isteyen süreçtir. Bu yüzden yapılan projelerde çok fazla düzenleme gerektiren durumlar genelde geliştirme aşamasında görülür. Genel olarak bakıldığında logo tasarımının estetik yanlarını kavramsal şekilde düşünüldüğü gibi geliştirmek kolay olur. Alternatif bir renk şeması ya da yazı fontu ile logodaki görünümü kolayca değiştirmek mümkündür. Ancak logoda bulunan anlamın değiştirilmesi sanıldığı kadar kolay değildir.
7. Kavram Gelişmeleri
Müşteriler ile gerçekleştirilen geri bildirim ve tartışmalara göre tercih edilen kavramımın geliştirilmesi ve düzenlenmesi kavram gelişmeleri içine girer. Kavram gelişmeleri sırasında renk düzeninde bazı değişiklikler olabilir ya da yazı fontlarında farklı yazı tipleri kullanılabilir. Burada önemli olan müşterinin kararsız kaldığı durumlarda ona yol göstermektir. Karar verilemeyen kısımlarda gerekli değerlendirmelerinin yapılması ile müşteriye yol göstermek ve istenen sonuçlara ulaşmak mümkün olur.
8. Tamamlanan Grafik Tasarıma Sunma
Hazırlanan grafik tasarımın sunulduğu aşama olarak karşımıza çıkan bu süreç, ilk olarak logo tasarımı için yapılan sunumdan biraz daha farklı olabilir. Örneğin logonun küp bloknot ya da farklı baskı malzemeleri üzerindeki duruşları bu sunumda ön plana çıkar ve müşteri de tam olarak logonun materyaller üzerindeki son halini yakından gözlemlemiş olur. Burada müşteriye verilmek istenen logonun diğer alanlarda da nasıl durduğunu ve nasıl bir görüntü sergilediğini göstermektir.
9. Logo Tasarımında Markalaşma
Logo tasarımında markalaşma süreci de sürecin daha iyi bir şekilde sonuçlanması adına önem arz eder. Bu süreçte müşteri markalaşma hakkında bilgilendirilir ve bunun yanında marka sosyal medya gibi farklı alanlarda genişletilmeye çalışılır. Şimdi, markalaşma sürecindeki adımlara daha yakından bakalım.
9.1. Müşterinin Markalaşma Süreci ile İlgili Bilgilendirilmesi
Logo tasarımında son işlemlerin bitmesi ve pek çok konunun netleşmesi ile müşteriden gelen istekler göze alınır. Eğer müşteri ihtiyaçları farklı yönde ise projenin sonuna gelinmediğini söylemek doğru olur. Bu yüzden ihtiyaçların daha net görülebilmesi ve müşteriye daha detaylı bilgilerin sunulması amacı ile logo tasarımını antetli kağıtlar, bloknotlar, kartvizitler ve diğer pazarlama materyalleri oluşturarak daha yakından incelemek gerekir.
9.2. Markayı Sosyal Medya Öğeleri ile Bütünleştirme
Marka için tasarlanan logonun çeşitli sosyal medya öğeleri ile bütünleştirilmesi ya da diğer anlamda markanın bu platformlarda genişletilmesi gerekir. Bu yüzden sosyal medya alanları için gerekli tasarımların yapılması ve bu şekilde tasarımın global hale gelmesi sağlanır. Sosyal medya hesaplarında yer alan profil görüntüleri başta olmak üzere başlıklara ve kapak resimlerine kadar yapılacak olan tüm çalışmalar marka kimliğinin oluşmasında ve global hale gelmesinde etkili olur. Logonun pek çok alanda etkili bir konuma gelmesi için sosyal medyaya entegre edilmesinde her zaman için fayda vardır.
10. Son Çalışmalar, Teslimat ve Destek Süreci
Logo tasarımı yazımızın en başında bahsetmiş olduğumuz programlar ile yapılır ve gerekli çıktılar istenen formatlarda alınabilir. Dışa aktarım sırasında hangi dosya tip ile çıktı alınmak isteniyorsa buna göre ayarlama yapılır. Bunun yanında logo programı seçerken vektörel çizim yapılabilen bir program tercihinde bulunmak önemlidir. Genel olarak bakıldığında dosya formatları şu şekildedir;
- .CDR
- .AI
- .EPS
- .JPEG
- .PNG
Yapılan logo tasarımının sonunda müşteriye bu dosya uzantılarına sahip dökümanların gönderilmesi yeterli olur. Ancak isteğe bağlı olarak farklı formatlarda da gönderim yapılabilir. Bu dosya uzantıları arasında vektörel çıktı veren formatlar, en önemli dosya formatları olarak görülür. Çünkü vektörel çıktılar maksimum kalite ve çözünürlük sunar. Aynı zamanda vektörel çıktılar ile baskı kalitesi de istenen sonuçları verir.
Bir İş, Firma ya da Kişisel Logo Nasıl Tasarlanır?
Logo tasarımları bazen bir iş, bazen bir firma, bazen de kişiler için yapılabilir. Ancak her ne olursa olsun tüm çalışmalarda süreç aynı şekilde karşımıza çıkar. Her bir çalışma için gerekli planlamalar yapılır ve buna uygun bir yol haritası çizilir. Daha sonra ise gerekli bilgilerin edinilmesi ve hedeflenen tasarım için ihtiyaçların neler olduğunu belirlenmesi ile süreç başlar. Bu yüzden hassas bir çalışma gerektiren logo tasarımı süreçlerinde en iyiyi ortaya koyabilmek için müşteri ile sürekli iletişim halinde kalmak ve bu şekilde ilerlemek önem arz eder.
Logoları genel olarak sınıflandıracak olursa çok kolay unutulan ve bir türlü akıllardan çıkmayan logolar şeklinde ikiye ayırabiliriz. Gerekli çalışmaların yapılarak ihtiyaçların belirlendiği ve sektöre uygun bir şekilde tasarlanan logo tasarımlarında başarılı sonuçlar elde etmek her zaman için mümkündür. Logo tasarımlarında belirli duyguları ön plana çıkarabilmek ve anımsatıcı detaylar sunmak oldukça önemli bir konumda yer alır. Bu nedenle firma ya da kişisel logo tasarımlarında belirli aşamalar üzerinde yol almakta her zaman için fayda görülür.
Bir Hikaye Oluşturun
Her marka ya da firma maddi kazanç elde etmek sektöre girer. Aynı zamanda girdiği sektörde kar etmek ve başarılı çalışmaları ile sürekli büyümeyi amaçlar. Böyle bir durumda ise ürün ve hizmetlerin hedef kitleye ulaştırılabilmesi yani satılabilmesi gerekir. Bunun içinse hedef kitlenin dikkatini çekmek ve onları markaya yönlendirmek önemlidir. Eğer güçlü bir hikayeniz varsa ve bunu tam olarak logo tasarımında yansıtabiliyorsanız, yer aldığınız sektör avantajlı bir konuma gelebilirsiniz. Yani logonun güçlü bir hikayeye sahip olması oluşturacağı etkiyi de oldukça yüksek bir boyuta çıkarır. Daha doğrusu nasıl bir logo tasarlamalıyım? sorusu yerine firmanın sahip olduğu hikaye üzerinden yola çıkarak yaratıcı tasarımlara ulaşmak en etkili çalışmalardan biri olacaktır.
Markayı Tanımlayan Kelimeleri Listeleme
Hikaye oluşturulmasının ardından sırada markayı en iyi şekilde tanımlayan kelimelerin bulunmasına gelir. Bu konuda müşteri ile yapılan tartışmalar ya da görüşmeler tasarımcıya yardımcı olabilir. En iyi kelimeleri belirlemek aynı zamanda logonun oluşumunda yeni fikirlerin ortaya çıkmasında etkili olacaktır. Bu yüzden çok acele etmeden biraz detaylı ve kapsamlı düşünmekte fayda vardır. Ayrıca firmayı tanımlayıcı kelimeleri unutmamak için bir liste oluşturmak gerekir. Derin bir düşünce halinde bulduğunuz önemli bir kelime not almadığınız anda bir daha aklınıza gelmeyebilir. Bu tür sorunlar yaşamamak adına not almak ve firmayı tanımlayan kelimelerin bir listesini çıkarmak önemlidir. Bu kelimelerin logo tasarımı aşamasında rehber görevinde olacağını unutmamak gerekir.
Belirlenen Kelimeler Üzerinde Eskizler Yapın
Tasarım çalışmaları sırasında belirlenmiş olan kelimeleri hayal edin ve bunları bir kağıt üzerinde karalayın. İlk karalamaları beğenmeyebilirsiniz ancak yeni şeyler üretmeye devam edin. Ayrıca önceki eskizleri tekrar revize ederek yeni tasarımlar ortaya çıkarmaya çalışın. Kağıt üzerinde yapılan karalamalar sizlere pek çok konuda yol gösterecektir. Bunların yanı sıra logo tasarım aşamasında taslak oluştururken aşağıda yer alan ip uçlarından yararlanabilirsiniz.
- Öncelikle taslak konusunda daha basit davranmaya çalışın. Bu şekilde yaptığınızda sembolik bileşenleri çizmek için fazla zaman kaybetmez ve bunun yanında daha pratik bir taslak oluşturma sürecine sahip olursunuz. Ayrıca taslak oluşturma sırasında ya da çizdiğiniz eskizler üzerinde ne kadar çok yaratıcı olursanız, ortaya çıkan tasarım da aynı derecede başarılı olur.
- Diğer yandan renkleri hiçbir zaman göz ardı etmeyin ve en iyi arkadaşınız olduğunuzu bilin. Çünkü renkler tasarım sırasında sizlere çeşitli tüyolar verir. Ancak doğru kullanılmadığında ise olumsuz durumlar ile karşılaşmanız mümkün olur. Bu nedenle kullanacağınız renkler konusunda daha seçici olmanız her zaman için sizin yararınıza olacaktır. Ayrıca sektör bazında kullanılan renk trendlerinin neler olduğunu araştırın ve buna göre bir yol izleyin. Bir logoda genel olarak en fazla üç renk tercih etmeye özen gösterin. Tabi isteğe bağlı olarak tek renk ya da iki renkte kullanabilirsiniz. Önemli olsan sadece bu renkleri uyum içerisinde logoya yansıtmak ve renklerin birbirine girmemesini sağlamaktır.
Araştırma Yapın
Çizilen taslak ya da eskizler konusunda genel bir araştırma yapmak her zaman için fayda sağlar. Bu yüzden beğenilen en iyi taslaklar üzerinde bir araştırma yapmak istenen sonuçların ortaya çıkmasına yardımcı olabilir. Hangi fikrin daha iyi olduğunu netleştirmek tasarım aşamasında bir adım da yol alınması anlamına gelir. Bu nedenle hem sektör bazında hem de kendi çevrenizde eskizler ile ilgili bir araştırma yapmakta her zaman için fayda vardır.
Ayrıca araştırmalar sırasında olumsuz geri dönüt almaktan korkmayın. Çünkü yapılan eleştiriler sizleri daha iyi bir logo tasarımı ortaya çıkarmanız konusunda uyarabilir ya da yönlendirebilir. Bu yüzden her yoruma açık olun ve görüşünü aldığınız kişilerin rahat bir şekilde yorum yapabilmesine imkan tanıyın. Çıktığınız bu yolda geri bildirimler sizlere oldukça önemli faydalar sağlayacaktır.
Logonuzun Tasarımını Dijital Ortama Aktarın ve Geliştirin
Kağıt üzerinde yapılan taslak çizimleri ve buna benzer çalışmaların sona ermesinin ardından logoyu dijital ortama aktarın. Dijital ortamda kullandığınız çizim programı ile logonuz üzerinde oynamalar yapın ve aynı zamanda geliştiremeye çalışın. bunun yanında belirlemiş olduğunuz renkleri de artık logoya yansıtın ve gerçek renkleri ile nasıl göründüğünü inceleyin. Ayrıca logonuzu tasarlayarak renkleri de verdikten sonra çevrenizden geldiğiniz noktaya kadar logonun tasarımı ile ilgili geri bildirimler alın. Ancak bu geri bildirimleri özellikle logoya renkleri de aktardıktan sonra yapın.
Bazı logo tasarımlarında simetrik ölçüler karşımıza çıkar. Genel olarak her logonun simetrik olmasına gerek yoktur. Ancak farklı konumlardan hizalama yapmak gerekebilir. Özellikle yazı ve amblemin bir arada kullanıldığı logo tasarımlarında bunlara dikkat etmek önemlidir. Aksi taktirde logoda hep bir şey eksikmiş gibi gözükebilir ya da gözü rahatsız eden durumlar meydana gelebilir.
Renkleri Belirleyin
Logolarda tasarım kadar önemli olan başka bir bileşen de renklerdir. Çünkü doğru renklerin seçilmesi başarılı bir logo tasarımında önemli bir mihenk taşı demektir. Ancak renklerin yanlış kullanılması ise güzel başarılı bir çizimin dahi hoş olmayan görüntüler ortaya çıkarmasına neden olabilir. Bu yüzden logonun renk şeması iyi belirlenmeli ve logodaki renk sayısının kararlaştırılması gerekir. Bunun yanında logonun arkasına düşecek arka plan konusunda bazı çalışmalar yapın. Bunun için hem koyu hem de açık renkte arka planlar tercih edin. Çünkü bu arka planlar logonuzu arka plan üzerinde nasıl görüneceği hakkında bilgiler verir ve sizlere daha ilin başındayken kolaylık sağlar. Böyle bir çalışma yapılmaması halinde logodaki tüm renkleri değiştirmek gerekebilir ve bu da zamanınızdan oldukça önemli bir parça çalar.
Doğru Yazı Fontu Seçin
Yazı fontu yapılan çizimlerin yanında yer alacağı için tasarım bileşenleri ile uyum sağlaması önemlidir. Çünkü yazının logo içerisinde çok fazla öne çıkması ya da tam tersi olarak geri planda kalması logo tasarımlarında yapılan hataların başında gelir. Bu yüzden yapılan tasarım için en doğru yazı tipini bulmak önemlidir. Yazı tipini karar vermek bazen çok uzun bir zaman alabilir. Ancak doğru yazı tipini bularak tasarıma yerleştirmek için bu çabayı göstermekte ve bıkmadan doğru fonta ulaşmakta fayda vardır.
Bunların yanı sıra yazı fontu üzerinde çalışmalar yaparken standart yazı fontlarından uzak durun. Çünkü her yerde görmeye alıştığımız bu fontlar, logo tasarımlarını da sıradan gösterir. Farklı bir yazı fontu ise tasarımı daha başarılı kılabilir ve aynı zamanda marka ya da firma ile ilgili etkileyici bir görüntü ortaya çıkarabilir. Ayrıca yazı fontları eğer varsa şirketin kullandığı fontlardan biri de olabilir.
Diğer yandan yazı fontu aslında logoyu tam olarak ortaya çıkaran ve dikkat çekmesine neden olan bileşenler arasında yer alır. Sıradan bir font kullanılmaması gerektiğini söylememizin nedeni tam olarak bu yüzdendir. Çünkü ilgi çekici yazı fontları algının logoya kaymasına ve bununla birlikte dikkat çekmesine neden olur. Üstelik bunun hemen her ortamda gerçekleştiğini söylemek mümkündür.
Logolarda Ölçeklendirme Sağlayın
Firma ya da markalar için tasarlanan logolar sadece tek bir yerde kullanılmak için ortaya çıkarılmaz. Tasarlanmış olan logonun web sitesi, sosyal medya, şirket içi basılı materyaller, tabelalar ve daha birçok farklı platformda kullanılması mümkündür. Bu yüzden tasarım aşamasında en başından ölçeklenebilir çalışmalar yapmak gerekir. Yani logo tabela gibi büyük boyutlu bir alanda ya da küçük bir bloknot üzerinde de olsa her zaman anlaşılır ve okunaklı olması önemlidir.
Ölçeklendirme konusunda yapılan hatalar, sürecin en başına dönülmesine neden olabilir. Bazen bir logo üzerinde haftalar veya aylar süren çalışmalar yapılır. Bu denli uzun bir çalışmanın ardından en başa dönmek ya da ölçeklendirme amaçlı farklı tasarımlar geliştirmeye başlamak büyük bir zaman kaybı demektir. Eğer bu konuda herhangi bir şekilde sorun yaşamak istemiyorsanız, tasarım sürecinin en başında gerekenleri yapın ve bunun ardından yola çıkın. Aksi taktirde istenmedik sorunlar ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Profesyonel anlamda bir logo tasarımı yapmak için yukarıda yer alan adımları titizlikle işlemek ve buna uygun bir yol haritası çizmek gerekir. Çünkü her logo kendi içerisinde çeşitli anlamlar ifade eder ve bu anlamın sahip olduğu marka ile ilgili bilgiler vermesi öncelikli hususlar arasında yer alır. Eğer bir tasarlanmış olan logo o firma ya da marka ile ilgili bir anlam ifade etmiyorsa başarılı bir tasarımdan bahsetmek pek de mümkün olmaz. Bu yüzden tasarım sürecinde gerekli bilgi ve donelerin toplanması ve daha sonra logonun oluşturulmaya başlaması gerekir.
Logonun Kurumsal Kimlik Tasarımındaki Yeri
Logolar, aynı zamanda bir marka ya da şirket için yapılan kurumsal kimlik tasarımlarının önemli bir adımıdır. Aslında kurumsal kimlik çalışmalarına öncelikle logo tasarımı ile başlandığını söylemek yanlış olmaz. Bu nedenle her şirket kendini daha net bir şekilde anlatabilmek ve sektör içerisinde fark edilebilir bir hale gelmek adına logo çalışmalarına çok fazla önem verir. Etkili ve dikkat çekici bir logo, hedef kitleye daha kolay ulaşılmasında etkili olur ve bunun yanında markalaşmanın hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar.
Diğer yandan logo, kurumsal kimliğin en önemli parçalarından biri olarak karşımıza çıkar. Hatta logo tasarımı olmadan kurumsal kimliğin olmayacağını da söylemek doğru olur. Logo tasarımı, genelde marka ve firmalar için geniş kapsamlı çalışmaların ardından yapılır. Karşılıklı birçok tartışma ve beyin fırtınası sonrasında ortaya çıkan logolar, aynı zamanda kurumsal kimliğin vitrini konumunda yer alır. Yani markanın dışa açılan yüzü ve bunun yanında doğal reklamıdır. Bu yüzden marka ya da firma için başarılı sonuçlar ortaya çıkarmak adına logo tasarımına da önem verilmesi gerekir.
Eğer siz de markanız ya da firmanız için logo tasarımı yaptırmak ve bunun yanında konusunda uzman ve deneyimli personeller ile çalışmak istiyorsanız, daha fazla zaman kaybetmeden hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Firmamız bünyesinde yer alan çalışanlarımız eğitimli ve sektör içerisinde uzun yıllar görev almış kişilerdir. Logo tasarımında sizlere hayal ettiğiniz bir logoyu zamanı en verimli şekilde oluşturan ekibimiz, markanız ya da şirketiniz için en iyi çalışmayı ortaya koyar. Ayrıca logo tasarımı sırasında sürekli sizinle iletişim halinde kalınır ve bu şekilde her aşamadan bizzat haberiniz olur. Bu sayede süreci daha yakından takip edebilir ve düzeltmesi ya da eklenmesi gereken yerler var ise zamanında müdahale edebilirsiniz.
Logo tasarımı konusunda yaratıcı fikirler ve çağa ayak uyduran bir tasarım istiyorsanız, daha fazla zaman kaybetmeden siz de bizimle iletişime geçin ve sizlere en kısa süre içerisinde alanında uzman ve deneyimli ekibimiz ile yardımcı olalım. Profesyonel ve kaliteli bir işçilik ile markanıza yakışır bir logo tasarımı arıyorsanız, sizin için en doğru adresin firmamız olduğunu belirtmek isteriz. Siz de hemen firma ya da markanız için özel bir logo tasarımı istiyorsanız, hemen bizimle iletişime geçin ve sizlere sunduğumuz ayrıcalıklı hizmetleri daha yakından görün. Bizimle en kısa süre içerisinde hayal ettiğiniz bir logo tasarıma sahip olabilirsiniz.