KATALOG TASARIMI
Katalog tasarımı markaların bulundukları sektör içerisinde tanıtımlarını yapmak için kullandıkları dijital ve basılı materyaller için yapılan çalışmalar olarak karşımıza çıkar. Katalog çalışmaları firmalar için genel olarak daha kalıcı etkiler ortaya çıkarır. Bu yüzden her firma kendi ile ilgili detaylı bilgilere ve ürün tanıtımlarına kataloglarda yer verir. Bu şekilde hedef kitleye ulaşmanın daha kolay olduğunu ve ürünler hakkında detaylı bilgiler bu kataloglarda verildiğini de söylemek doğru olur. Kalıcı etkiler bırakmalarının yanı sıra uzun süre kullanılabilen kataloglar, genelde yıllık çalışmalar olarak bilinse de uzun süreli yapılan çalışmalar yapan firmalar da vardır.
Katalog tasarımı markaların ya da firmaların ürün tanıtımı ve firma hakkında bilgi verdikleri özel çalışmalar olarak karşımıza çıkar. Tasarım çalışmaları hem basılı hem de dijital ortam için yapılabilir. Yani bazı kataloglar basımı yapılarak fiziksel olarak dağıtılırken bazı kataloglar ise dijital ortamda hizmete sunulur. Tabi katalog hazırlama aşamasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunlar marka kimliğine uygun bir şekilde katalog tasarımı yapılmasına olanak sağlar ve bir katalog sahip olduğu firmanın tüm özelliklerini içerisinde barındırmalıdır. Bu nedenle katalog tasarımları konusunda her zaman profesyonel bir yardım almak ve buna göre çalışmalar yapmak gerekir.
Katalog Nedir?
Katalog tasarımı konusunda bilgi vermeden önce katalog nedir? sorusuna cevap vermeye çalışalım ve bu şekilde katalog hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olalım. Katalog, markaların a da firmaların sahip oldukları ürün ya da hizmetleri tanıtmak için kullandıkları, geniş kapsamlı ve detaylı basılı bir reklam aracı olarak tanımlanır. Her firma ya da marka için oldukça önemli bir konumda yer alan kataloglar, içeriği sayesinde firmanın reklamının yapılmasına olanak sağlar. Profesyonel bir şekilde hazırlanmış bir katalog, markaya ait ürünlerin ya da hizmetlerin müşteri tarafına detaylı bir şekilde anlatılmasını sağlar.
Diğer yandan katalogların içerisinde genel olarak markaya ait ürünlerin bir listesi yer alır. Bunun yanında firma ile ilgili bilgilendirici içerikler de yine katalogların önemi bir bölümü olarak karşımıza çıkar. Firma hakkında müşterilerin bilgi edindiği yazılı dokümanlar çoğu zaman kataloglar olarak bilinir ve bu yüzden pek çok firma kendine ait bir katalog çıkararak sektördeki etkinliğini sürdürmeye çalışır. Üstelik kataloglar ile yüz yüze bir iletişim kurmadan geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak mümkündür ve firmalar genel olarak katalog ile reklam yapmayı oldukça etkili bir yöntem olarak görür. Çünkü genelde broşür ya da el ilanları ile reklam yapmak ya da kampanya duyurusunda bulunmak içerik açısından yeterli gelmeyebilir. İşte firmalar gerek kampanyalar gerekse de reklam için katalog kullanmayı tercih eder.
Katalog Tasarımının Önemi
Katalog tasarımı marka ve firmalar için oldukça önemli bir konuma sahiptir. Tasarım konusunda başarılı bir çalışma yapılması firmanın ya da markanın akılda kalıcı olmasını sağlar ve firmanın satışını yaptığı ürünlere ihtiyaç duyulması halinde bu firma tercih edilir. Tabi katalog tasarımında önemli olan her zaman müşteriye yönelik bir tasarım çalışması yapmaktır. Bunun yanında markanın kimliği ve katalog tasarımı birbirine uyum sağlamalıdır. Örneğin kurumsal renklerin kırmızı ve beyaz olduğu bir firmada katalog tasarımının sarı ve lacivert yapılması marka kimliği ve katalog tasarımı arasında bir uyuşmazlık olduğunu gösterir. Bu nedenle kurumsal kimlik bileşenleri ile katalog tasarımının uyumlu olması önemli bir konumda yer alır.
Diğer yandan tasarım aşamasında önemli olan bir başka konu da markanın sahip olduğu duruşa uygun bir tasarım oluşturulmasıdır. Yani sektör içerisinde ne kadar etkin bir konumda yer alıyorsanız, sunduğunuz ürün ve hizmetleri katalog içerisinde yansıtmalı ve müşterilerin aklında yer etmeye özen göstermelisiniz. Bunların yanı sıra katalog tasarımında çok fazla karmaşadan kaçınmak ve sade bir tasarım ile zengin bir içeriğe yer vermek önemlidir. Çok fazla karışık ve her şeyin birbiri içinde olduğu kataloglar ilgi görmez ve doğal olarak ürün ve hizmetlerin incelenmediği bir basılı materyal olarak kalır. Ancak zengin içerikli ve sadece bir tasarım marka için oldukça etkili geri dönüşler sağlayabilir. Eğer bir katalog etkili ve başarılı bir tasarıma sahip olursa her zaman müşteri gözünde farklı bir konuma gelir. Bu durum ise firma ile ilgili ürün ve hizmetlerin dikkat çekmesine yardımcı olur. Ayrıca müşteriler markaya değer vermeye başlar ve kendi içerisinde profesyonel görünen bir marka haline gelinmesine katkı sağlar.
Katalog tasarımı yaptırırken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar bulunur. Püf noktalara dikkat edilerek hazırlana kataloglarda başarı oranı daha yüksektir ve bu yüzden tasarım konusunda profesyonel bir yardım alınmasında fayda vardır. Katalog tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıdaki gibi sıralanabilir;
- Kataloğun bir amacı olması
- Katalog tasarımının amaca uygun olması
- Tasarlanan kataloğun müşteriler tarafından anlaşılabilmesi
- Dikkat çeken bir tasarıma sahip olması
- Tasarımın müşterinin aklında yer etmesi
Bu konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse; örneğin yaptırılacak olan kataloğun amacı ürün tanıtımı olun. Böyle bir durumda ilk olarak yapılması gereken markanın ya da firmanın sahip olduğu ürünleri katalog sayfalarına düzenli bir şekilde yerleştirmek ve ürünler hakkında detayı bilgiler vermektir. Bunun yanında ürünlerin ilgi çekici bir tasarım içerisinde sunulması da oldukça önemli bir konumda yer alır. Çünkü dikkat çeken tasarımlar her zaman hedef kitlenin hoşuna gider ve genelde bu sarımlar akılda kalıcı olma oranı yüksektir. Ancak katalog içerisinde ürünlerin karmaşık bir düzende ve dağınık bir şekilde sergilenmesi dezavantaj sağlar. Ürünler müşteri tarafından ilgi görmez ve hatta dikkatlerini bile çekmez. Tabi bu durum kısa bir zaman içerisinde katalog incelemesini bırakmalarına neden olur. Tasarım açısından dikkat çeken ve bunun yanında göz yormayan bir ürün yerleştirmesi ile kataloglarda istenen sonuçlara ulaşmak çoğu zaman için mümkündür.
Katalogların ürün ve hizmet tanıtımı açısından oldukça etkili avantajları vardır. Bunun yanında sadece ürün ve hizmet tanıtımı değil, markanın ya da firmamın reklamının yapılmasında da yine önemli bir rol oynar. Bu nednele kataloglar içerisinde firmaya ait kurumsal kimliğin tam olarak yansıtılması ve buna uygun bir tasarım geliştirilmesi gerekir. Çünkü marka ya da firmalar, fırsat buldukları her koşulda hedef kitlenin karşısına hem kendilerini hem de ürünlerini tanıtmak için çıkar ve bu yüzden kataloglar ile gelen reklam yapma fırsatını da kaçırmamak gerekir. Eğer firmanız için katalog tasarımı yaptırıyorsanız, bunun için uzman kişilerden görüş almanız ve firmanızı daha iyi nasıl tanıtacağınız konusunda detaylı bilgiler edinmenizde fayda vardır.
Katalog Türleri Nelerdir?
Katalog türleri temel olarak iki farklı şekilde karşımıza çıkar. Bunlardan biri basılı katalog ve diğer ise elektronik katalog olarak karşımıza çıkar. İnsanlar genelde katalog dendiğinde basılı bir materyal düşünür. Ancak son zamanlarda dijital ortamlarda da oluşturulan kataloglar görmek mümkündür. Elektronik kataloglar genelde firmaların web sitelerinden yayına sunulur. Online ortamda yayın yapıldığı için geniş bir kitleye yayılması daha kısa zaman içerisinde gerçekleşir. Ancak aynı durum basılı kataloglar için geçerli olmaz. Buna karşın basılı katalogların daha kalıcı olduklarını söylemek yanlış olmaz. Her katalog kendi içerisinde birtakım avantajları ile öne çıkar ve firmalar kendileri için hangisini uygun görürse o şekilde ürün ve hizmet tanıtımı yaparlar.
Katalog Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
Markalar ve firmalar için katalog kullanmanın birtakım avantajları vardır. Bu yüzden her firma belirli aralıklar ile ya da sektöre ilk giriş yaptığı zamanlarda katalog ile piyasa çıkar. Bu şekilde sektör içerisindeki hedeflerini ve çalışmalarını hedef kitlesine anlatmaya çalışır. Ayrıca ürün ve hizmet tanıtımı yaptıklarını da söylemek doğru olur. Genel olarak bakıldığında kataloglar ile gelen avantajlar şu şekilde karşımıza çıkar;
- Katalog her şeyden önce marka ve firmalar için bir reklam aracı olma özelliği taşır.
- Ayrıca kataloglar bir firmanın kurumsal olduğunu göstermesi açısından önemli bir çalışmadır.
- Etkileyici ve dikkat çekici bir tasarıma sahip katalog ile marka ya da firmaya değer katmak ve farkındalık yaratmak mümkün olur.
- Bunların yanı sıra kataloglar her firma için 7/24 hizmet veren bir çalışan gibi düşünülebilir.
- Hedef kitleye ya da müşterilere ulaşma konusunda önemli avantajlar sağlar. Daha kısa sürede hızlı ve kolay bir şekilde geniş bir kitleye ulaşmak mümkün olur.
- Kataloglar hedef kitle başta olmak üzere müşterilerin ürün ya da hizmetler hakkında detaylı bilgiler edinmelerine olanak sağlar.
Etkili Bir Katalog Tasarımı İçin Öneriler
Çevrenizde marka ya da firmaların gerek kendileri gerekse de ürün ya da hizmetleri konusunda müşteriler için hazırladığı pek çok katalog ile karşı karşıya kaldığınızı söylemek yanlış olmaz. Peki, hiç düşündünüz mü bu kataloglardan hangisi tasarım ilkeleri ile doğru orantılı? Eğer markanızın ya da firmanızın yer aldığı sektör içerisinde fark edilebilir olmasını istiyorsanız, öncelikle katalog tasarımı konusunda birtakım bilgiler edinmenizde fayda vardır. Çünkü sıradan ve tasarım açısından vasat kataloglar, ne size ne de firmanıza herhangi bir katkı sağlamaz. Bu nedenle katalog tasarımı konusundaki püf noktaları öğrenmek ve buna göre çalışma yapmak gerekir. Şimdi, katalog tasarımı için püf noktalar nelerdir? Daha yakından inceleyelim.
- Katalog öncelikle etkileyici ve dikkat çekici bir tasarıma sahip olmalıdır.
- Bunun yanında katalog içinde kullanılan fotoğraflar, resimler ya da görsel içerikler yüksek çözünürlük ve kaliteli bir çekim barındırmalıdır.
- Tabi kullanılan görsel içeriklerin özgün olmasına yani başka bir yerden alınmamasına dikkat etmek gerekir.
- Ayrıca katalogdaki yazılı içeriklerde hiçbir şekilde imla hatası olmaması önemlidir.
- Eğer katalog içerisinde ürün ya da hizmet tanıtımı varsa bunlara ait görsellerin büyük ve kaliteli olması dikkat çekeceğinden özel olarak hazırlanmalıdır.
- Katalog elektronik ortamda hazırlanırken görseller daha net ve canlı görünebilir. Ancak baskıda durum tam da böyle olmaz. Bu yüzden görsel içeriklerin çözünürlüklerini yüksek tutmakta fayda vardır.
- Katalog sayfasında açıklana ya da anlatılan konu ile görsel içeriklerin uyumlu olması gerekir.
- Tasarım aşamasında kullanılan font okunaklı ve anlaşılabilir olmalıdır ve bunun yanında en fazla 3 farklı font kullanmak yeterli olur. Çok fazla font çeşidi kullanmak katalog içerisinde genel bir karmaşanın oluşmasına neden olur ve bunun sonucunda ise hoş olmayan görüntüler ortaya çıkar.
- Font ve tasarımın birbiri ile çelişmemesi ve aynı zamanda ürün ve hizmetler ile uyumlu olması gerekir.
- Katalog tasarımı sektörel bazda olmalı ve firmanın içinde yer aldığı sektöre uygun bir içeriğe sahip olmalıdır.
- Bunların yanında katalog içinde en çok ilgi gören ve satan ürün ya da hizmetlere geniş yer verilmelidir.
- İkon ve simge kullanımı da aynı şekilde kataloglar için önemli bir yere sahiptir. Katalog içerisinde gerekli sayfalarda ikon ya da simge kullanmak daha açıklayıcı bir içerik oluşturulmasına yardımcı olur. Bu yüzden gerekli alanlarda kullanılmasında yarar vardır.
- Katalog baskı malzemesi yeni trendler ışığında seçilmeli ve sektöre uygun bir yapıda olmalıdır.
Katalog Tasarımının Aşamaları Nelerdir?
Her katalog tasarımı kendi içerisinde birtakım aşamalardan meydana gelir. Bu yüzden tasarım çalışması öncesinde gerekli aşamaları bilmek ve bu doğrultuda ilerlemek doğru olur. Katalog tasarımının aşamaları aslında yapılacak çalışma konusunda planlı bir şekilde ilerlenmesine olanak sağlar. Bu yüzden tasarımda görev alacak kişilerin bu aşamaları bilmeleri gerekir. Şimdi, katalog tasarımı aşamaları nelerdir? Bunlara bakalım.
- Katalog kapağının tasarımı
- Katalog iç sayfa tasarımları
- Katalog için gerekli yazılı içerik ve görsellerin hazırlanması
- Kataloğun iç dizgi ve montajın yapılması
- Katalog ile ilgili özelliklerin belirlenmesi
- Kataloğa ait özelliklerin tasarım içinde belirtilmesi
- Kataloğun tasarım kontrolü
- Kataloğun baskı için hazırlanması
Katalog Tasarımı Nasıl Yapılır?
Katalog tasarımında önemli olan ilk konu adından da anlaşılacağı gibi tasarım olarak karşımıza çıkar. Bir katalog, tasarım açısından ne kadar iyi tasarlanırsa müşteri tarafından o kadar ilgi görür. Ayrıca sıra dışı ve dikkat çekici tasarımlar firma ve ürünlerinin akılda kalıcı olmasına yardımcı olur. Bu yüzden tasarım aşamasında bazı önemli noktaları gözden kaçırmadan çalışmalar yapmak gerekir. Şimdi, sırayla katalog tasarımında aşamalar nelerdir? Daha yakından inceleyelim.
1. Profesyonel Fotoğraflar Kullan
Müşterilerin katalog incelemesi sonrasında herhangi bir ürünü satın alması için öncelikle profesyonel fotoğraflar kullanılması gerekir. Yani profesyonel fotoğraftan kasıt, doğru ışık ve kaliteli bir çekimdir. Eğer katalog içerisinde ürün ya da hizmetler net bir şekilde gösterilir ve anlatılırsa bu durum müşteri açısından daha anlaşılır olur ve bu yüzden çekimin yanı sıra ek detaylara da önem verilmesi gerekir. Ayrıntılı çekimler ürünün daha kolayca anlaşılmasını ve ürünle ilgili bilgiler de yine ürün hakkında merak edilen sorunların cevaplanmasına katkı sağlar. Ancak bunun tam tersi olması halinde hem ürünle ilgili bilgiler eksik kalır hem de ürün görselinde istenen kalite ve ayrıntı yakalanmadığı için istenen tanıtımı yapmak mümkün olmaz.
Katalog tasarımlarında istenen fotoğraflar ve resimler ile ön plana çıkmak ürün görsellerinde profesyonel bir ekip ile çalışmak doğru olur. Çünkü profesyonel kişiler katalogda olması gereken ürünlerin nasıl bir görsel ile yerleştirilmesi gerektiği hakkında bilgi sahibidir. Ürün görsellerinin daha çok nasıl ve ne şekilde görünmesi gerektiğini iyi bilmelerinden dolayı, katalog içerik bakımından kaliteli ve profesyonel fotoğraflar barındırır. Firmaya ait ürün görsellerinde başarısız sonular aynı zamanda kataloğun da ilgi çekmemesine neden olur ve böyle bir durumda katalog tasarımı başarısız sayılır. Müşterilerin beğenmediği bir katalog ise hem firma hem de ürünlerin satışında istenen sonuçların elde edilmesinin önüne geçer.
Katalog tasarımının daha ekonomik bir şekilde çözmeye çalışmak için çekimleri kendiniz yapmayı düşünebilirsiniz, ancak başarılı sonuçlara ulaşamamanız mevcut katalog için harcadığınız bedelin de boşa gitmesine neden olabilir. Bu nedenle en başından işi sıkı tutarak profesyoneller ile çalışmak hem etkili bir tasarımda katalog oluşturmanızı hem de sahip oldurunuz ürünleri müşterilerimize daha anlaşılır bir şekilde sunmanızı sağlar. Amatör tasarıma sahip bir kataloğun müşterilerin gözünde nasıl bir marka imajı çizeceğini de sizlerin takdirine bırakıyoruz.
2. Yüksek Kârlı Ürünleri Öne Çıkarın
Kataloglarda ürün yerleşimi önemli bir konudur. Yani ürünlerin yerleştirilmesine göre satışlarda farklılıklar yaşanabilir. Bu yüzden etkili bir tasarımda dikkat edilmesi gerekenler arasında ürün yerleşimi de yer alır. Satışlara olumlu yansıması için daha yüksek kar marjına sahip olan ürünlerin katalog içerisinde daha fazla ön plana çıkarılmasında fayda vardır. Hatta genel olarak bu ürünlere yer verilmesi doğru olur. Bu şekilde katalog içinde yer alan yüksek ürünler daha fazla dikkat çeker ve alımlar daha çok bu ürünlere olur. Yapılan başarılı stratejinin ardından ise ürün başına elde edilen kar yükseleceği için firmanın da kazancı aynı oranda artacaktır. Bu yüzden katalog tasarımında ürün yerleştirme stratejisi uygulamak fayda sağlayan bir özelliktir.
Ayrıca katalog içerisinde yüksek karlı ürünlerin belirli bir düzene göre yerleştirilmesi gerekir. Karmaşık bir düzenden uzak durmak ve her ürünü müşterinin daha iyi görebileceği alanlara yerleştirmeye dikkat edilmelidir. Bunun yanında ürünler hakkında detaylı bilgiler vermek ve dikkat çekici ürün görselleri kullanılması ihmal edilmemelidir. Genel olarak kataloglarda dikkat çekici bazı köşeler yer alır ve en şok satan ürünlerin buralarda bulunması müşterinin dikkatini çekmek açısından önemlidir. Katalog içerisinde buna benzer özel alanların gözden kaçırılmaması ve yüksek kar bırakan ürünlerin daha çok bu alanlarda konuşlandırılması gerekir. Tabi bu yerleştirme sırasında gerekli tasarım kurallarına uymak ve bu doğrultuda çalışmalar yapmak büyük bir önem arz eder.
3. Dikkat Çekici Başlıklar Kullanın
Kataloglarda kullanılan başlıklar da aynı şekilde etkili ve başarılı bir tasarım açısından önemlidir. Başlıkların doğru kullanılması müşterilerin ilgisini çekme konusunda istenen sonuçların ön plana çıkmasını sağlar. Ayrıca başlıkların doğru kullanılması dikkatin nereye çekileceğine de karar verir. Bu nedenle katalog içerisinde yönlendirici bir görevi olan başlıklar, öne çıkarılmak istenen ürünün daha çarpıcı ve göze hoş gelmesini sağlar. Katalog içerisinde her zaman daha çok büyük ve ilgi çekici başlıklar kullanmak bu açından önem arz eder.
Katalogda ürünler için kullanılan başlıklar da aynı şekilde müşteriler açısından dikkat çekicidir. Genelde büyük puntolar kullanılarak oluşturulan başlıkların kataloğu inceleyenlerin ilgili alanı görmeden geçmelerine izin vermez. Dikkat çekmenin en etkili yollarından biri görsellerden sonra başlıklardır ve bu yüzden en uygun yerde doğru bir şekilde kullanılmaları halinde başarılı sonuçlar elde dilmesine olanak sağlar. Eğer katalog içerisinde müşteriye güven verici başlıklar kullanılırsa aha cesur ve cazibesi yüksek alanlar yaratılmış olur. Bu da doğal olarak müşterilerin hoşuna gider ve firmaya ait ürünlere olan ilginin artmasına neden olur. Tabi aynı zamanda müşterilerin hafızasında yer eder ve marka ile müşteri arasında önemli bir bağ kurulmasını sağlar.
Katalog ve benzeri çalışmalarda görseller kadar yazılı içeriklerin de oldukça önemli bir yeri olduğunu söylemek mümkündür. Görseller ürün hakkında genel bir görüntü sunarken yazılı içerikler ise ürün hakkında detaylı bilgiler verir. Buna bir de sektör bazlı bir başlık atılması halinde ürün daha dikkat çekici bir hale gelir. Hatta ürünle hiçbir ilgisi olmayan kişiler dahi başlık nedeni ile ürünü incelemeye başlar. İşte bu açıdan bakıldığında katalog içerisinde başlık kullanımında biraz hassas davranmak ve doğru başlık kullanımına özen göstermek gerekir. Katalog tasarımında başarıya giden önemli ipuçlarından birinin de başlıklar olduğu unutulmamalıdır.
4. Teklif Sayısını Artırın
Kataloglarda kampanyalara yer vermek aynı şekilde ilgi çekici bir tasarım oluşmasına yardımcı olur. Bu nedenle katalog içerisinde kampanya sayısını artırmak ve bu kampanyalar ile müşterilerin ilgisini ürünlere çekmek mümkün olur. Daha fazla kampanya teklifi aynı zamanda ürünler hakkında daha fazla inceleme yapılmasını ve böylece viral bir reklam gibi yayılmasını sağlar. Günümüzde indirimler ve kampanyalar sadece TV ya da internet ortamlarından yayılmaz. Bunun yanında insanların birbirileri ile haberleşmeleri de kampanya ve indirimler hakkında bilgi edinilmesini sağlar. Bu yüzden kataloglarda kampanyalara yer vererek müşteri dikkatini çekmek ve bu şekilde ürünlerin daha geniş kitlelere yayılmasını sağlamak mümkün olur.
Genel olarak alışveriş ortamlarında ya da herhangi bir sektörde kampanya ve indirimler pek çok kişinin hoşuna gider. Özellikle alınmak istenen bir ürünün indirime girmesi ya da ürün ile ilgili kampanyalar yapılması insanları satın alma eğilimine iter. Böyle bir durumda ise kataloglarda yer alan kampanyalar da marka ya da firmaya ait ürünün satış oranlarının artmasına ve kampanyada hedeflere ulaşılmasını sağlar. Satışlarda ciddi oranlarda artışlar meydana getiren kampanya ve indirimler özellikle uzun bir zamana yayıldığı durumlarda daha fazla ilgi görür ve her müşteri ihtiyaç duyduğu anda ilk olarak kampanya yapan firmayı tercih eder. Çünkü kampanya yapılan ürün bazı müşteriler tarafından en başta ihtiyaç olarak düşünülmez. Ancak ihtiyaç haline gelmesi durumunda ise ilk olarak ürünü satın alacakları yer kampanya ya da indirim yapılan marka ya da firma olur.
Tabi daha önceden de belirtmiş olduğumuz gibi indirimler ya da kampanyalar aslında bir reklam aracı olarak düşünülebilir. Müşteriler her ne kadar kampanya ya da indirim yapılan ürünleri almasa da firmanızda böyle bir kampanyanın olması gerek firma adınızın gerekse de firmanıza ait ürünlerin öğrenilmesini sağlar. Bu tam olarak kendiliğinde gelişen bir pazarlama tekniği olarak da düşünülebilir. Eğer bir firmanın adından ya da ürününden ne kadar çok bahsediliyorsa bu geniş kitleye ulaşılmış anlamına gelir. Bu yüzden kampanya ve indirimler bir firmanın belirli periyodlar ile müşterilerine sunmaları gerektiği pazarlama tekniği olarak görülür. Kataloglarda da zaman zaman kampanya ve indirimlere yer vermek önemli bir konumda yer alır.
5. Farklı Olmaya Özen Gösterin
Her firma ya da marka kendine ait bir katalog tasarımı yapabilir ya da yapmaya devam ediyordur. Ancak buradan önemli bir nokta vardır ki; o da diğerlerine göre farkınızı ortaya koymanızdır. Eğer bulunduğunuz sektörde diğer markalar gibi benzer kataloglar çıkarırsanız, bunun size geri dönüşü pek de beklentilerinizde ki gibi olmaz. Bu yüzden katalog tasarımı konusunda daha farklı olmak ve kimsenin yapamadığı bir tasarım ve içerik oluşturmak gerekir. Aksi takdirde diğer marka ya da firmalar ile aynı çalışmayı ortaya çıkarmış olur ve müşterilerinize onların sunduğundan çok fazla bir şey vermemiş olursunuz.
Katalog tasarımında farklılıklar meydana getirmek öncelikle hedefleriniz arasında yer almalıdır. Her yıl düzenli olarak katalog çıkarıyorsanız da yine buna özen göstermeli ve müşterilerinizin kataloglarınızı merakla beklemesini sağlamanız gerekir. Müşterilerinizin üzerinde oluşturduğunuz bu etki size olan ilgilerini sürekli canlı tutar ve bunun geri dönüşü de aynı şekilde olumlu olur. Üstelik belirli periyodlar ile katalog çıkarmaya karar verdiğinizde sektörde meydana gelen gelişmeleri ve yeni ürünleri de müşterileriniz ile paylaşmış olursunuz. Ayrıca yeni ürünler hakkında onlara bilgi de vermiş olursunuz. Bu nedenle katalogları basit bir tanıtım ya da reklam aracı olarak görmemek gerekir. Çünkü etkili bir tasarıma sahip katalog, firmanız için büyük bir müşteri kitlesi meydana getirebilir.
Firmanızın katalog tasarımlarında sektöre ve hizmet verdiği ürünlere farklı bir bakış açısında olduğunu müşterilerinize göstermelisiniz. Ayrıca yeni ürünleriniz varsa periyodik olarak çıkardığınız kataloglarda bunları ayrıntılı bir şekilde yansıtmalısınız. Tabi bunun yanında kurumsal kimliğinizi sıra dışı bir tasarım ile katalogda ortaya koyabilir ve yenilikçi bir firma ya da marka olduğunuzu her aşamada gösterebilirsiniz. Farklı bir katalog tasarımı konusunda ise uzman kişilerden yardım almanızda fayda vardır. Bu şekilde sektör ihtiyaçlarını birlikte konuşarak daha çarpıcı ve etkileyici tasarımlar ile kendinizi gösterebilirsiniz.
6. Çok Fazla Abartıya Kaçmayın
Katalog tasarımlarında çok fazla karmaşa hem ürünlerin tanıtılmasının hem de katalog amacının sapmasına neden olur. Çok fazla abartıya kaçmamak ve gereken yerlerden sadece bir tasarıma önem vermek doğru bir karar olacaktır. Bir katalog düşünü ve her sayfasında pek ürünün yan yana sıralanarak müşteriye sunulduğunu hayal edin. Bu durum müşteriler üzerinde sizce nasıl bir izlenim yaratır? Müşteriler tek bir sayfada birden fazla ürün gördüğü için hoşnut mu kalır yoksa birbirine girmiş ürünlerden hangisinin ne olduğunu anlama konusunda sıkıntı mı çeker? İşte katalog tasarımlarında bu ince nüanslara dikkat etmek gerekir. Eğer katalog tasarımında büyük bir karmaşa hâkimse müşterilerin bundan sıkılması ve kataloğu incelemeyi bırakması mümkündür.
Kataloglarda karmaşık bir tasarım yerine daha çok sade tasarımlar net bir görüntü sunar. Okuyucuların katalog incelemesinden vazgeçmemeleri için iyice düşünülmüş ve hedef kitleye hitap eden bir tasarım meydana getirilmesinde her zaman için yarar vardır. Bu şekilde müşterilerin kataloğa daha fazla ilgi göstermesini ve neredeyse kataloğun her sayfasına göz atmalarını sağlamak mümkün olur. Ayrıca ürünler arasında belirli aralıklar bırakmak ve her ürün arasında aynı mesafeyi oluşturmak göze hoş gelir. Bu yüzden kataloglarda daha öncede belirtmiş olduğumuz gibi ürün yerleşimi oldukça önemli bir konumda yer alır. Okunabilirliği artırır ve aynı zamanda katalogda yer alan tüm ürünlerin daha kolay bir şekilde incelenmesine olanak sağlar.
Diğer yandan tasarımda abartıya kaçmamak için dikkat edilmesi gereken başka bir konuda ürünlerin ya da katalog sayfalarındaki arka fonun sade bir tasarıma sahip olmasıdır. Genelde arka fonlarda kullanılan karmaşık renk ya da çeşitli grafikler sayfaların ya da ürünlerin birbiri içinde gözükmesine neden olur. İşte böyle bir durumda ise okunabilirlik düşük seviyelere inmeye başlar. Kataloglar her şeyden önce görselleri ve renkleri ile gözü yormamalıdır. Bu yüzden arka fonda tek renk ya da açık renklerin kullanılması ve gerekmedikçe grafik ya da ikon gibi görsellerin çok fazla öne çıkarılmaması gerekir. Aksi takdirde firmanız için başarılı bir katalog tasarımı olmadığını görür ve gereken ilgiyi ürünlerinize çekemezsiniz. Müşterilerinizin kataloglardan uzaklaşmasını istemiyorsanız, yalnızca hoşunuza giden tasarımların üzerinde değil, aynı zamanda tasarımın mevcut ilkelerine üzerinde de durmanız önemlidir.
7. Doğru Tasarımları Kullanın
Kataloglarınız için dikkat etmeniz gereken bir başka püf nokta da tasarım aşamasıdır. Öncelikle bu konuda profesyonel bir yardım almak önem arz eder. Çünkü tasarım kendi içerisinde bazı kurallara sahiptir ve bunların aşılması halinde etkili bir tasarım meydana getirmek mümkün olmaz ya da müşteri ilgisini çekmek oldukça zor bir sürece girer. Bu yüzden daha iyi bir tasarım için en başından bazı planlamaları yapmak ve ilk olarak taslaklar üzerinden ilerlemek gerekir. Bunun ardından ise tasarım konusunda renkleri belirlemek ve genel tasarım şablonu oluşturmak da doğru olur.
Tasarımın başka bir aşaması da hitap konusudur. Eğer müşterileriniz ile daha sıcak ve samimi bir dil kullanır ve bunu aynı zamanda katalog tasarımında da yansıtırsanız, istenen sonuçlara ulaşmanız mümkün olur. Ayrıca hangi sektörde yer alıyorsanız buna uygun bir tasarım çizgisi edinmenizde fayda vardır. Örneğin mobilya sektöründe hizmet veriyorsanız, bu sektör ile ilgili renk ve simgeler kullanmaya özen göstermelisiniz. Tabi sektörün göre daha eğlenceli bir tasarım ya da ciddi bir tasarım kullanmanız da gerekebilir. Bu nedenle yerine göre eğlenceli yerine göre de güven veren katalog tasarımları oluşturmanız gerektiğini bilmelisiniz.
Tasarım konusunda başka bir önemli nokta ise yazılı metinlerin ve görsellerin katalog içerisinde yerleşimidir. Eğer geniş kapsamlı bir içerik hazırlıyorsanız ve bunu müşterileriniz ile paylaşmayı düşünüyorsanız, öncelikle sayfalarda sade bir tasarım olmasına dikkat edin. Ayrıca ürünler ya da yazılı paragraflar arasında her zaman eşit mesafeler olması tasarımın gözü yormamasına ve daha düzenli bir görüntü sergilemesine neden olur. Bunların yanı sıra bazı alanlarda yazılı açıklama yerine tek bir ikon ya da simge ile anlatılmak isteneni tam olarak müşteri tarafında iletebilirsiniz. Bazen bir görsel ya da ikon uzun uzadıya yazıların anlatmak istediğini tek bir duruş ile anlatmak oldukça etkili olur. Bu nedenle yer yer ikon ve görseller kullanmaya özen göstermelisiniz.
8. İletişim Bilgilerinde Sadelikten Yana Olun
Katalog tasarımlarında unutulmaması gereken hususlar arasında iletişim bilgileri ve aynı zamanda marka ya da firma ile ilgili bilgiler yer alır. Bunlar arasında genel olarak adres, web sitesi, telefon numarası, mağaza konumu, e-posta adresi ve çalışma saatleri yer alır. Kataloglarda iletişim bilgileri unutulmaması gereken ve müşteriye iletilmesi gereken bilgilerdir. Bu yüzden katalogda en uygun yerlerde iletişim ve firma bilgilerinin verilmesi gerekir. Ancak iletişim bilgilerini verirken karmaşık bir yapıda yani net anlaşılacak bir şekilde vermemek tasarım açısından hoş durmaz ve gözü yoran bir görüntü meydana getirir.
İletişim ve konum gibi bilgileri verirken daha çok ikon kullanmakta fayda vardır. İkonlar ile daha şık ve estetik görüntüler oluşturmak mümkün olur. Üstelik böyle bir tasarım müşterilerin de ilgisini çeker ve firmanıza ulaşma konusunda sıkıntı yaşamaz. Her şeyin düzenli olduğu bir sayfada istenen bilgilere ulaşmak her zaman için kolay olur. Bu yüzden müşterilere daha pratik ve kolay yöntemler sunmak iletişim bilgilerinin tasarlanmasında önem arz eder. Tabi her bilgi için uygun ve doğru ikonlar kullanmak gerekir. Bilgi ile ikon uymadığı durumlarda basit bir tasarım ortaya çıkar ve bu durum özenilmemiş bir katalog tasarımı yapıldığını gösterir.
Diğer yandan katalog tasarımlarında iletişim bilgilerinin yanı sıra sipariş ve satın alma yöntemleri ile ilgili bilgiler de verilebilir. Ayrıca nakliye ya da ödeme yöntemleri konusunda da müşteriler yönlendirilebilir. Bu tür bilgilerin de kendine ait bir ikonu olmasında fayda vardır. Daha şık bir tasarım için uygun yerlerde kullanılması gereken ikonlar katalog tasarımında istenen başarının ve etkileyici tasarımın elde edilmesine olanak sağlar. Bu şekilde oluşturulan iletişim sayfaları her zaman müşteriye hızlı ve anlaşılabilir bilgiler sunar. Bu yüzden ikon ya da simge gibi ekstra grafikler kullanmakta her zaman için fayda vardır.
9. İkon ve Simgeler Kullanın
Katalog tasarımlarında tek düzelikten çıkmak ve yaratıcı olmak başarılı bir tasarım oluşturmanın altın kuralları arasında yer alır. Çevrenizde yer alan birbirine benzer pek çok tasarım görebilirsiniz. Ancak bunlar genelde sadece marka ya da firmaya ait bir katalog tasarımı var demek için tasarlanmış olan kataloglardır. Bu yüzden sıra dışı olmak ve tasarım konusunda yaratıcı bir katalog meydana getirmek hem firmanın prestiji hem de ürün satışlarını artırma konusunda önemli bir konumda yer alır. Kataloglarda genelde hem yazılı içerik hem de görsel içerikler bulunur. Ancak yazı ile anlatılmak istenen bir bilgi ya da açıklama bazen tek bir ikon ya da simge ile anlatılabilir. Böyle bir durumda ise katalog sayfalarındaki gereksiz karmaşayı önlemek mümkün olur.
İkonlar ve simgeler ile daha anlaşılır ve okunabilir sayfalar oluşturmak mümkün olur. Ayrıca vurgu yapılmak istenen bir bilgi ya da önemli bir ürün aynı şekilde ikon ya da simge kullanılarak ön plana çıkarabilir. Özellikle ikonların doğası gereği ilgiyi üzerine çekme gibi huyları vardır. Herhangi bir sayfa içerisinde her nereye konursak konsun direkt olarak dikkati üzerine çekebilir. Bu yüzden katalog sayfaların çok fazla aşırıya kamadan ve gerekli görüldüğü yerlerin belirlenmesinin ardından ikon ve simge kullanımı uygun olur. Yalnızca bu ikonları genel tasarımı adapte etmek gerekir ve özellikle renk tonları konusunda özel bir çalışma yapmakta fayda görülür. Örneğin ikon kullanımı konusunda sadece tek bir renk üzerinden gidilebilir. Ya da farklı aşamaları belirtmek adına renk skalasından yardım alınarak farklı renk tonları kullanılabilir.
Ayrıca ikon ve simgelerin kullanılması genel tasarıma daha şık görüntüler katar ve müşterilerin ilgisini satışı yapılan ürünlere çeker. Katalog tasarımında kullanılan renklere uyumlu ikon ya da simgeler ile yaratıcı tasarımlar ve görüntüler ortaya koymak mümkündür. Bu nedenle eğer siz de katalog tasarımı konusunda sektör içerisinde yer alan diğer rakiplerinizden kurtulmak ve farkındalık yaratmak istiyorsanız, katalog tasarımlarınızda ikon ve görsellere yer vermeniz doğru olur. Bu şekilde tasarladığınız bir kataloğun sonrasında diğer sıradan kataloglar ile kıyaslama yapabilir ve aradaki farkı çok rahat bir şekilde anlayabilirsiniz. Eğer siz de müşterileriniz için şık ve estetik tasarıma sahip bir katalog meydana getirmek istiyorsanız, ikon ve simge kullanımına önem vermeniz tavsiye edilir.
10. Kaliteli Bir Baskı Tercih Edin
Katalog tasarımlarında ilgi çekmenin önemli yollarından biri de baskı malzemesi olarak kaliteli ürünler kullanmaktır. Sıradan ve her yerde görmeye alıştığımız bir baskı kalitesi ve malzemesi kataloğun dikkat çekmesine imkân vermez. Bu yüzden eğer büyük uğraşlar vererek bir katalog tasarımı yaptıysanız ve özel bir çalışma sonucunda çıktının da müşterilerinizi tatmin etmesini istiyorsanız, baskı kalitesi ve malzemesine dikkat etmeniz gerekir. Çünkü baskı kalitesi hem müşteri beğenisini kazanmanız da hem de bulunduğunuz sektör içerisinde diğer kataloglara göre ilgi görmenize neden olur. Ayrıca bu durum markanızın imajını da oldukça olumlu bir şekilde etkiler ve farkındalık oluşturma imkânınız olur.
Diğer yandan baskı malzemesinde günün trendlerine ayak uydurmak ve yeni trendlerden birini seçmek doğru olur. Kaliteli bir tasarım aynı zamanda kaliteli bir baskı ister ve bu yüzden baskı kalitesinde ve malzemesinde daha seçici olmak gerekir. Böyle bir tasarıma sahip olmanız ve aynı zamanda daha önce başka bir yerde görülmemiş bir malzeme kullanılarak basımını yaptığınız kataloglar, bulunduğunuz her yerde dikkat çekmeyi başarır ve bu da hedef kitleniz tarafından fark edilmenizi sağlar. Eğer siz de firmanıza ait katalog tasarımları ile fark yaratmak istiyorsanız, müşterilerinize sunacağınız bu önemli reklam aracının çıktısını da özenle seçmenizde her zaman için fayda vardır.
Katalogların Satış ve Pazarlamadaki Yeri Nedir?
Genel olarak katalog kullanan marka ya da firmaların satış hedeflerine ulaşmalarında çok fazla sorun yaşamadıklarını söylemek doğru olur. Çünkü mevcut satış kanalarının bir de katalog ile desteklenmesi etkili sonuçlar ortaya çıkarır ve bu şekilde ürün satışında önemli artışlar meydana getirmek mümkün olur. Rekabetin oldukça yüksek olduğu günümüz piyasasında firma sahipleri mümkün olduğunca belirli periyodlar ile katalog çıkarmaya ve bunun sektör içerisinde avantaja çevirmeye çalışır. Üstelik bu kataloglar firmaların hem reklamını hem de yeni ürünlerin tanıtılmasını sağlar.
Diğer yandan yapılan araştırmalar da aynı şekilde katalog çıkaran ve bunun müşterileri ile paylaşan marka ya da firmaların sektör bünyesinde daha etkin olduklarını göstermiştir. Çünkü kataloglar basılı materyaller olarak karşımıza çıkar ve piyasaya sürülmelerinin ardından kalkıcı bir belge haline gelirler. Bu nedenle sektörde her an varlık gösterebilmek ve mevcut müşteri portföyü dışında hedef kitleyi genişletmek kataloglar sayesinde mümkün olur. Ayrıca ürün ya da hizmetleri daha kolay bir şekilde satmak ya da tanıtmak kataloglar sayesindedir. Aslında bir katalog ile herhangi biri ürün hakkında oldukça detaylı bilgiler vermek ve bu şekilde müşteriyi ihtiyacı olan bilgiler ile donatmak mümkündür. Tüm bunlardan da anlaşılacağı gibi kataloglar her marka ve firma için oldukça büyük bir öneme sahiptir. Bu yüzden firmaların rekabet konusunda daha etkili bir konuma gelmeleri için kataloglara önem vermeleri gerekir.
Eğer siz de marka ve firmanız için uygun ve etkileyici bir katalog tasarımı oluşturmak istiyorsanız, hemen bizimle iletişime geçebilir ve sizlere katalog tasarımları konusunda yardımcı olmamızı sağlayabilirsiniz. Siz müşterileri için konusunda uzman ve deneyimli bir ekip ile hizmet veren firmamız, aynı zamanda çözüm odaklı hizmetleri ile katalog tasarımları yapar. Tasarım aşamasında her zaman sizinle iletişimde kalan firmamız ile siz de hayal ettiğiniz gibi bir katalog tasarımı yaptırabilir ve sizler için sunduğumuz avantajlı hizmetler ile yer aldığınız sektörde fark yaratabilirsiniz. Çünkü firmamız her zaman uzman bir ekip ile hizmet verir ve bu nedenle her zaman beklentilerinizin üzerinde bir katalog tasarımı ile karşı karşıya kalırsınız.
Diğer yandan firmamız katalog tasarımı konusunda sektör bazlı çalışmalar yapar. Öncelikle bulunduğunuz sektör ile ilgili hem sizden hem de piyasa genelinden birtakım bilgiler toplar ve bunun ardından çalışmalara başlar. Öncelikle katalog ile ilgili taslak bir çalışma yapılarak sizlerin görüşüne sunulur. Eğer genel tasarım sizden onay alırsa daha sonra katalog ile ilgili tedarik edilmesi gereken görseller hazırlanır. Eğer ürün tanıtımının ağırlıklı olduğu bir katalog oluşturulacaksa ürünle ilgili gerekli çekimler de yine firmamız bünyesinde yer alan uzman çalışanlar tarafından gerçekleştirilir. Bunların yanı sıra katalog ile ilgili diğer ihtiyaçlar da en kısa sürede temin edilir ve bir an önce çalışmalara başlanır.
Siz de sahip olduğunuz kataloglar ile sektörde fark edilmek ve aynı zamanda müşterileriniz tarafından dikkat çekici bir hale gelmek istiyorsanız, katalog tasarımı için en doğru adrestesiniz demektir. Çünkü yılların verdiği bilgi birikimi ve deneyim ile çalışmalarını sürdüren firmamız, sizlerden gelen talepler doğrultusunda da her zaman kaliteli ve profesyonel bir hizmet sunmaya çalışır. Katalog tasarımlarında sektörün öne çıkan firmalarından biri olmak ve ürün ya da hizmetlerinizi müşterilerinize daha etkili bir şekilde tanıtmak istiyorsanız, daha fazla zaman kaybetmeden hemen firmamıza gelin ve sizlere en kısa süre içerisinde kaliteli ve profesyonel çözümler sunalım.