KURUMSAL KİMLİK TASARIMI
Kurumsal kimlik tasarımı son yıllarda her şirket ya da işletme tarafından önemsenen ve giderek yaygın bir hale gelen tanıtım çalışmaları olarak karşımıza çıkar. Her firma kurumsal kimlik ile kendini bulunduğu sektörde daha iyi bir konuma getirebilir ve bunun yanında müşterilerinin gözünde marka değerini artırabilir. Ayrıca görsel iletişim araçları olarak karşımıza çıkan kurumsal kimlik, bir markanın ya da firmanın bulunduğu sektör içerisinde öne çıkmasını da sağlar. Bu yüzden kurumsal kimlik tanıtımının son dönemlerde pek çok marka tarafından ciddiye alındığını ve buna göre kendi içlerinde farklı bir dönüşüme girdiklerini söylemek yanlış olmaz.
Kurumsal kimlik tasarımı ile marka ya da firmalar, görsel olarak müşterilerinin akında yer etme şansına sahip olur. Bunun yanında rakip firmalar arasında sıyrılmak ve ön plana çıkmak kurumsal kimlik ile mümkündür. Pek çok avantajı bir arada sunan kurumsal kimlik tanıtımı, aynı zamanda markalara ürün ve hizmetlerde kalite garantisi sunmalarına yardımcı olur. Eğer siz de markanızı daha fazla ön plana çıkarmak ve müşterilerinizin gözünde daha kaliteli ve profesyonel bir hale gelmek istiyorsanız, kurumsal kimlik tanıtımına önem vermenizde fayda vardır.
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal kimlik nedir? sorusu için verilebilecek en etkili cevap markanın ya da firmanın bulunduğu sektör içerisindeki imzası olarak karşımıza çıkar. Ayrıca firmamın kendini ifade etme şekli de olarak bilinen kurumsal kimlik içerisinde logodan kartvizite, antetli kağıtlardan basılı malzeme ve dokümanlara kadar pek çok farklı çalışma yer alır. Kurumsal kimlik tasarımı da marka ya da firma için oluşturan özel tasarımların bir araya geldiği çalışmalar olarak ön plana çıkar.
Kurumsal Kimlik Tasarımı İçinde Neler Yer Alır?
Kurumsal kimlik tasarımı için yapılan çalışmalarda her sektörde farklılıklar karşımıza çıkar. Daha doğrusu tüm markalar için aynı kurumsal kimlik tasarımı mümkün olmaz. Kurumsal kimlik tasarımında daha çok markaların ihtiyaçları yapılan çalışmalara yön verir. Buna göre kurumsal kimlik tasarımı içerisinde neler karşımıza çıkar? Daha yakından inceleyelim.
- Logo tasarımı
- Kartvizit tasarımı
- Antetli kâğıt tasarımı
- Diplomat zarfı tasarımı
- Fatura ve irsaliye tasarımı
- Bloknot tasarımı
- A4 broşür tasarımı
- Küp bloknot tasarımı
- Tahsilat ve tediye makbuz tasarımı
- A4 föy dosya tasarımı
- CD ve cd kutusu tasarımı
- Araç üzeri kurumsal uygulama
- Mini paket web sitesi tasarım
Kurumsal Kimlik Nasıl Olmalıdır?
Kurumsal kimlik çalışmalarında öncelikle yapılması gereken marka ya da kurumun renklerini belirlemektir. Çünkü çalışalar içerisinde oluşturulacak kurumsal kimlik bu renkler üzerinden işleme alınacaktır. Renklerin belirlenmesi sonrasında ilk aşama logo tasarımı olur. Logo tasarımında öncelikle bazı hususlara dikkat edilmesi gerekir. Tasarlanacak olan logosunun en başta firmayı yansıtması ve bulunduğu sektörden bilgi vermesi yerinde olur. Bu şekilde oluşturulan logolar genelde daha çok akılda kalır ve dikkat çeker. Logo tasarımın ardından ise firma için etkili bir slogan bulmak doğru olur. Hata bu slogan logo ile kullanılabilir. Logo ve sloganın birlikte kullanılması hedef kitle üzerinde daha farlı etkiler bırakabilir. Bu yüzden hemen her yerde sloganı da kullanmak avantaj sağlar.
Logo ve slogan tasarımının ardından ise sırada firma içinde ve dışında kullanılan diğer basılı malzemeler üzerinde çalışılır ve bunlar için de şık ve gösterişli tasarımlar yapılır. Özellikle firma dışında kullanılan basılı malzemelerin etkileyici ve dikkat çekici bir tasarıma sahip olmasında yarar vardır. Çünkü bu malzemeler aynı zamanda firmayı dışarıda temsil edecektir. Bu nedenle firma hizmetlerine aykırı olmayan ve ilgi çeken tasarımlar meydana getirilmesinde fayda vardır. Bunların yanı sıra özgün olmak ve birtakım aşamalarda taklitten kaçınmak gerekir. Aksi takdirde bu durum müşteri gözünde taklitçi bir marka olunmasına yol açar. Bu yüzden kurumsal kimlik tasarımı aşamasında başarılı sonuçlar almak için her aman özgün tasarımlar ortaya çıkarmak gerekir.
Kurumsal kimlik tasarımı sırasında firmalar genel olarak profesyonel bir yardım alır. Çünkü bu tür çalışmalarda alanında uzman ve deneyimli kişiler ile çalışmak daha etkili sonuçlar verir. Bunların yanı sıra kurumsal kimlik, kolay kolay değiştirilebilen bir kimlik değildir. Çünkü firmaya ait tüm materyaller kurumsal kimlikten etkilenir ve bunun ardından değişime gitmek hem maliyet artmasına hem de hedef kitle ile oluşan bağın zayıflamasına neden olacaktır. Bu yüzden her şeyin belirli bir plan ve program dâhilinde ilerlemesi ve hatta bu sürece gerekli planlamaları yaparak başlanması gerekir. En ufak ayrıntının bile tekrar geri dönüşü olmayabilir. Tabi kurumsal kimlik üzerinde yapılan değişimlerin prestij kaybına da neden olacağını unutmamakta fayda vardır.
Kurumsal kimlik genel olarak marka ya da firmaların dışarı açılan yüzüdür ve bu çalışmaların yapılmasının ardından hedef kitle artık firmayı kurumsal kimliğinden ayırt eder ya da tanır. Bunun yanında kurumsal kimlik firmayı yansıttığı için müşteri tarafının da çeşitli konularda fikir sahibi olmasına neden olur. Bu yüzden oluşturulan kurumsal kimliği bir daha değiştirmek mümkün olmayabilir ya da çok riskli bir değişim süreci olacağını söylemek doğru olur. İşte burada dikkat edilmesi gereken başka bir konu da kurumsal kimlik aşamasında uzman bir ajans ile çalışılmasıdır. Çünkü geri dönüşü olmayan bu yolda sizlere en iyi hizmeti verecek ve kusursuz bir çalışma yapacak olan kurumsal kimlik için çalışma kararı aldığınız reklam ajanslarıdır.
Siz müşterileri için kurumsal kimlik tasarımında hızlı ve kaliteli hikmetler sunan firmamız, aynı zamanda sizlere alanında uman ve deneyimli bir ekip ile hizmet sunar. Firmamız ile kurumsal kimlik konusunda istediğiniz sonuçlara ulaşabilir ve profesyonel çalışmalarımızı görmek için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Eğer siz de markanızın ya da firmanızın yer aldığı sektör içerisinde fark yaratmasını istiyorsanız, yapmanız gereken sadece bizi aramak ve sizlere sunduğumuz ayrıcalıklı hizmetleri daha yakından görmektir.
Kurumsal Kimlik Avantajları Nelerdir?
Kurumsal kimlik, sahip olduğu marka ya da firma için birçok avantajı da beraberinde getirir. Bu nedenle son zamanlarda pek çok firma, kurumsal kimlik yaptırmakta ve yer aldığı sektör içerisinde daha etkili bir konuma gelmeye çalışmaktadır. Şimdi, kurumsal kimlik markalara ya da firmalara ne tür avantajlar sağlar? Daha yakından bakalım.
- Kurumsal kimlik her şeyden önce sektör içerisinde farkındalık yaratır ve bu şekilde firmalar hedef kitlesinin aklında kalıcı bir yer edinir.
- Ayrıca markaya olan güvenin sağlanması adına da yine kurumsal kimlik ayrı bir öneme sahiptir.
- Bunların yanı sıra firmanın kendine has bir imaja sahip olmasına katkıda bulunur.
- Firma içinde kurumsal kültürün oluşmasına olanak sağlar.
- Tabi çalışanların da firmaya olan bağlılıklarında artış meydana gelmesinde etkili olur.
- Kurumsal kimlik ile sektör içerisinde diğer markalar ile rekabet etme imkanı doğar ve kurumsal kimliğe sahip olmayan firmalar göre bir adım daha önde olmayı sağlar.
- Genel olarak bakıldığında firmanın aynı zamanda dolaylı ya da doğrudan pek çok farklı noktada reklamının yapılmasına olanak tanır.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Çalışmaları
Kurumsal kimlik çalışmalarının genel olarak markalara göre yapıldığını ve yapılan çalışmalara çoğu zaman markaların yön verdiğinden bahsetmiştik. Şimdi bu çalışmaları daha yakından inceleyelim ve bunlar hakkında daha detaylı bilgiler edinelim.
-
Marka Adı
Marka adı tam olarak kurumsal kimlik açısından başlangıç olarak görülür. Bu konuda yapılan çalışmalar kurumsal kimlik tasarımındaki sürecin ilk adımı olarak görülür. Bu yüzden kurumsal kimlik konusunda yapılan ilk girişimin etkili olmasında fayda vardır. Kurumsal kimlikte marka adının ardından ise logo çalışmaları gelir.
-
Logo
Kurumsal kimlik tasarımlarında oldukça önemli bir konuma yer alan logo çalışması, hem marka hem de markanın tanıtımdaki en etkili araçlarından biri olarak karşımıza çıkar. Eğer yüksek bir hizmet kalitesi isteniyorsa öncelikle logo tasarımının da kaliteli olması gerekir. Kaliteli bir logonun sahip olduğu özellikler vardır. Şimdi, kaliteli bir logoda bulunması gereken özelliklere daha yakından bakalım.
- Kaliteli bir logo tasarımının şirketi en iyi şekilde yansıtması gerekir.
- Logo, çok karmaşık olmamalı ve gözü yormamalıdır. Sade bir tasarım bulundurmasında her zaman için fayda vardır.
- Hedef kitle başta olmak üzere hemen her kesim tarafından algılanabilmelidir.
- Hem renk hem de biçim olarak markaya ait ürün ya da hizmetleri temsil eden bir tasarıma sahip olmalıdır.
- Tasarlanan logo her yüzeye sorunsuz bir şekilde uygulanabilmelidir.
- Logo boyutlarında değişiklik yapılsa bile piksellere ayrılmamalı ya da deforme olmamalıdır.
Kurumsal kimlik tasarımında etkili bir logoya sahip olmak ve markanın ürün ve hizmetlerini logo ile hedef kitleye yansıtmak için profesyonel bir yardım alınmasında fayda vardır. Bu şekilde markanın sektör içerisinde daha önemli bir konuma gelmesi mümkün olur. Eğer siz de kurumsal kimliğin en önemli araçlarından biri olan logo konusunda istenen sonuçlar elde etmek istiyorsanız, bizimle iletişime geçebilir ve sizlere sunduğumuz ayrıcalıklı hizmetleri daha yakından görebilirsiniz.
-
Kurumsal Yazı Tipi
Her markanın gerek logo yanında gerekse de reklam ve kampanyalarında kullandığı kendine özgü bir fontu olması gerekir. Yani markaya ait öyle bir kurumsal yazı tipi olmalı ki nerde karşılaşılırsa karşılaşılsın yazı fontu markayı hatırlatmalıdır. Bu nedenle yazı tipi müşteri kitlesinin markayı her gördüğü yerde anımsaması ve akına yer etmesi açısından önemli bir konumda yer alır. Her marka kendine özgü bir yazı fontu belirlemeli ve sektör içerisinde yaptığı tüm çalışmalarda bu fontu kullanmalıdır.
-
Slogan
Her markanın kendine ait ve sunduğu hizmetleri yansıtan bir slogana sahip olması gerekir. Kurumsal kimlik tasarımının önemli bir parçası olan slogan, aynı zamanda logoyla birlikte kullanıldığında daha güzel sonuçlar ortaya çıkarabilir. Bu yüzden logo ve slogan çalışmalarının beraber yapılması daha uygun olur. Böyle bir durumda ise logo içinde yer alan renklerin de slogan ile bütünleştirilmesi ve ayrıca logo ve sloganın bir bütünü temsil etmesi önemli hale gelir. Bunların yanı sıra logo ve sloganın beraber kullanılması daha dikkat çekici olabilir ve hedef kitlenin aklında yer etmesi daha kolay olabilir. Özellikle hedef kitle üzerinde daha kalıcı etkiler bırakmak adına logo ve slogan çalışmalarının birbirinden ayrılmamasında fayda vardır.
-
Kartvizit
Kartvizit tasarımları da aynı şekilde kurumsal kimlik tasarımının bir parçası konumundadır. Müşterilere ulaşmanın en kolay yollarından biri olan kartvizit, aynı zamanda bir reklam aracı olarak kullanılır. Kartvizit üzerinde markaya ait logo, slogan ve iletişim bilgilerinin yanı sıra sunulan ürün ve hizmetler hakkında küçük detaylar da verilebilir. Ayrıca kartvizit üzerinde yine kurumsal yazı fontunun kullanılması gerekir. Bu şekilde yapılan çalışmalar ile gerek logo ya da slogan gerekse de yazı fontu hedef kitlenin aklına kazınmaya çalışılır.
-
Antetli Kâğıt ve Devam Kağıdı
Kurumsal kimlik çalışmaları arasında yer alan antetli kağıt genel olarak kurum içi ve kurum dışı yazışmalarda çok sık kullanılır. Genel olarak antetli kağıtlar, markaya ait logoyu, sloganı ve iletişim bilgilerini barındırır. Bunun yanında devam kâğıdı ise logonun yer aldığı bir kimlik öğesi olarak karşımıza çıkar. Kurumsal kimlik tasarımı çalışmalarının her bölümü kendi içerisinde farklı bir öneme sahiptir. Antetli kâğıtlar için de aynı şeyleri söylemek yanlış olmaz. Bu yüzden logo ve sloganın kesinlikle bu kağıtlar üzerinde olması gerekir.
-
Zarflar
Kurumsal kimlik çalışmalarına şirketler için özel olarak tasarlanan zarfların bazı çeşitleri vardır. Torba zarf, diplomat ve para zarfı, hava kabarcıklı zarf, pencereli ve penceresiz zarf, mektup ve CD - DVD zarfları bahsetmiş olduğumuz zarf çeşitleridir. Her birinin kullanım amacı farklı olsa da şirketin logo ve sloganı yanında kurumsal rengi ile tasarlanmış olmaları dikkat çeker. Bu şekilde şirketin ya da markanın gerek paydaşları gerekse de müşteri kitlesi üzerinde daha özenli ve resmi bir hizmet akışı yaratılması mümkün olur.
-
Dosyalar ve Kutu Tasarımı
Şirket ya da kurum içerisinde kullanılan dosyalar ve kutular da aynı şekilde kurumsal kimlik tasarımının bir parçasıdır. Kurumsal kimliğin bu ögelerine de şirket ya da kuruma ait logo, slogan ya da renkli tasarımların uygulanması kurumsal kimlik tasarımlarında yapılan çalışmalar arasında yer alır. Çünkü kurumsal kimlik tasarımı sadece logo ya da slogan tasarlamak değildir. Aynı zamanda tasarlanan ya da üretilen logo ve sloganların kuruma ait tüm malzemelerde kullanılması demektir. Bu yüzden kurum içerisinde bulunan tüm ürün ya da hizmetler başta olmak üzere kullanılan malzemelerin de kurumsal kimliğe bürünmesi gerekir.
-
Klasörler
Kurum içinde çok yaygın kullanılan klasörler de aynı şekilde kurumsal kimlik tasarımlarında göz ardı edilmemesi gereken bir araçtır. Başta logo olmak üzere yine slogan da klasör üzerinde bulunması gerekir. Hatta klasör tasarımlarını şirket ya da kurumun kendi renklerinde tasarlamak ve üzerinde yer alan yazıları kuruma ait yazı fontuna göre oluşturmak da kurumsal kimlik tasarımı sırasında dikkat edilmesi gerekenler arasında karşımıza çıkar.
-
Faturalar, Makbuzlar ve Fişler
Kurumsal kimlik tasarımlarında yine öne çıkan evraklar arasında pek çok farklı fatura, makbuz ve fiş yer alır. Bu evraklar için de kurumsal kimlik çalışması yapılması gerekir. Çünkü faturalar da aynı zamanda kurumların dışarıya açılan yüzüdür. Bu yüzden faturaların ilgili bölümlerine de kurum logosunu yerleştirmek ve genel görünümlerini kurumsal kimliğe göre tasarlamak doğru olacaktır.
-
Kartlar, Sertifikalar ve İlanlar
Kurum içinde kullanılan kartlar, sertifikalar ve ilanlar da yine kurumsal kimlik tasarımında yer alması gereken araçlardır. Bunlar içerisinde tebrik kartlarını, davetiye kartlarını ve personel ilanlarını göstermek mümkündür.
-
Bayrak ve Giydirmeler
Bayrak ve giydirmeler de aynı şekilde kurumsal kimlik tasarımlarında öne çıkar. Kurum içinde kullanılan bayrak ve giydirmelerin kurumsal tasarım altında sunulması, reklam ve dışa dönük tanıtım açısından önemli bir yere sahiptir. Bu yüzden her iki kurumsal ögenin de belirlenen kurumsal kimliğe göre tasarlanması gerekir.
-
Tabela Tasarımları
Kurumsal kimlik çalışmalarında tabela tasarımları önemli bir yere sahiptir. Bir şirket ya da markanın farklı şubeleri olabilir ve bu yüzden her şubede aynı tabela tasarımı olması gerekir. Tabelalar oluşturulurken kurumsal kimlik tasarımına göre öncelikle hem logo hem de kurumsal renkleri içerisinde barındıran bir tasarım meydana getirilir. Daha sonra ise markanın ana merkezi başta olmak üzere tüm şubelerinde aynı tabela tasarımları yer alır. Ayrıca tabela tasarımları ile markanın tüm şubelerinde aynı izlenimi uyandırmak mümkün olur. Tabi bunların yanı sıra tabelaları reklam çalışması olarak da görmek yanlış olmaz.
Diğer yandan tabela tasarımları aynı zamanda şirket için departman isimleri için de aynı çalışmaların yapılması gerekir. Yine departman tabelalarındaki tasarımlarda da kurumsal kimliğin her yönüyle öne çıkarılması kurumsal kimlik çalışmasının bir parçasıdır. Bunlara yönlendirme tabelalarını da eklemek gerekir. Bu şekilde şirketi ziyaret eden ya da müşteri olarak şirkette bulunan herkesin gözün markayı daha üst seviyelere çıkarmak mümkün olur. Tabela tasarımlarında kurumsal kimlik geniş bir yelpazede sunulduğunda ve hemen her adımda kurumsal kimlik öne çıkarıldığında karşı tarafta yaratılmak istenene izlenim daha başarılı sonuçlar ortaya koyabilir.
-
Ambalaj Tasarımları
Kurumsal çantalar, koliler, kutular ya da poşetler de yine kurumsal kimlik tasarımına içinde yer alması gerekir. Böylece kurum içi ve dışı yapılan gönderimlere firmanın kendine özgü bir stili ya da kimliği olduğu gösterilebilir.
-
Promosyon Tasarımları
Her firma ya da kurum yıl içerisinde belirli dönemlerde müşterilerine ya da hedef kitlesine çeşitli promosyonlar sunar. Bunar arasında ajanda, defter, bloknot, USB, takvim ya da kalem gibi ofis malzemeleri yer alır. Promosyonlarda kurumsal kimliğin yer alması sektör içerisinde fark edilebilir olma açısından önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle firma içerisinde kullanılan ofis malzemeleri hiçbir şekilde basit görmemek ve kurumsal kimlik çalışmalarını bun malzemeler üzerinde de öne çıkarmak gerekir.
-
E - Posta İmzası
Genelde şirket çalışanları tarafından kullanılan kurumsal e-posta adreslerinin imza kısmında kurumsal kimliğin yer alması ve buna uygun çalışmalar yapılması gerekir. Bu şekilde elektronik ortamda da marka ya da firmaya özgü kimlik tasarımını ön plana çıkarmak mümkün olur. Pek çok şirket, iş yerinde kullandıkları kurumsal e-posta adreslerinde çalışanlarından bunu yapmalarını ister. Böylece şirketin her konumda kurumsal kimliğe dikkat ettiği görülür.
-
Mailing Şablonu
Marka ya da kurum içerisindeki gelişmeleri müşterilere ulaştırmak için kullanılan mailing şablonları, kurumsal kimlik çalışmaları içerisinde yer alır. Bu şekilde hem mevcut müşteriler hem de yeni müşteriler gözünde farklı imaj çizmek mümkün olur.
-
Web Sitesi
Kurumlara ya da firmalara ait web siteleri, dijital bir kurumsal kimlik öğesidir. Aynı zamanda web siteleri için firmaların dijital versiyonu olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu yüzden web sitelerine gereken önemin verilmesi ve kurumsal kimlik tasarımlarında yapılan çalışmaların web sitelerine de uygulanmaları gerekir. Ayrıca kurumsal kimlik tasarımına dâhil edilmiş olan web siteleri, markanın dijital dünyadaki reklam yüzü olarak görülür. Bu nedenle dijital ortamlarda da hedef kitleye aynı tasarım ve kurumsal kimlik öğeleri ile hizmet vermek ve onların gözünde daha iyi bir marka imajı çizmek adına web sitelerine her zaman önem verilmelidir.
-
Sosyal Medya
Aynı şekilde sosyal medya da kurumsal kimlikte dijital dünyaya açılan kapılardan biridir. Sosyal meydan hesaplarındaki logo çalışmaları ve kapak fotoğrafları ya da resimleri ve bunun yanında paylaşılan içerikler her zaman kurumsal kimliğe uygun bir şekilde olmalıdır. Sosyal medya yönetimi kurumsal kimlik aşamasında önemli bir konumda yer alır ve sosyal medya üzerinden ulaşılan hedef kitleye şirketin ya da markanın kurumsal kimliğinin de ulaştırılması gerekir.
Diğer yandan sosyal medya üzerinde kurumsal kimliğe önem vermek müşterilerin gözünde de daha güvenilir bir marka yapısı oluşturulmasını sağlar. Bu nedenle paylaşılan içeriklerden profil resmine kadar her konuda kurumsal kimliği işaret eden ibarelerin olması gerekir. Bunun yanında kurumsal kimlik çalışmalarında sosyal medyanın göz ardı edilmesi müşterilerin ya da hedef kitlenin üzerinde güvensizlik gibi algılar yaratabilir. Bu yüzden marka imajını düşünen her şirket, kurumsal kimliğini sosyal medya ya da farklı platformlarda öne çıkarmak zorundadır.
-
Kurumsal Kimlik Kitapçığı
Kurumsal kimlik kitapçığı ise firma ya da markaya ait kurumsal kimlik çalışmalarının nasıl olacağı şeklinde bilgiler verir. Bu yüzden kitapçığın oluşturulması aslında bir planlama üzerinden kimlik çalışması yapılmasını sağlar. Bu şekilde çalışmalar sırasında herhangi bir aksaklık yaşanmasının da önüne geçilmiş olur. Kitapçığın da oluşturulması ile kurumsal kimlik çalışmaları tamamlanmış olur.
Firma ve Sektöre Göre Kurumsal Kimlik Tasarımı Çalışmaları
Kurumsal kimlik tasarımı üzerinde yapılan çalışmalar, bazen firmaya bazen de firmanın içinde bulunduğu sektöre göre farklılıklar gösterir. Yani bir firmada yapılması gereken çalışmaların diğer firmada farklı bir şekilde uygulandığı ya da hiç yapılmadığını görmek mümkündür. Bu nedenle kurumsal kimlik çalışmalarında sektöre göre de bir değişim söz konusu olur ve çalışmaların bu doğrultuda yapılması gerekir. Şimdi, firmaların bulunduğu sektörlerde nasıl bir kurumsal kimlik çalışması ile karşı karşıya kaldığına daha yakından bakalım.
Eğer kurumsal kimlik çalışması yapılacak olan firma gıda sektöründe yer alıyorsa ve firmaya en uygun çalışmaların yapılması isteniyorsa öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır;
- Logo ve slogan
- Menü tasarımı
- Amerikan servis tasarımı
- Peçetelik
- Şekerlik
- Çalışanların tekstil ürünleri
- Mendil çalışmaları
- Paket servis - taşıma kapları
- Kurye giydirmeleri
- Insert çalışmaları
- Broşür çalışmaları
- Restoran içi giydirmeler
- One vision çalışmaları
- Açılış ve kampanya brandaları
- Adisyon fişi
- Yönlendirme levhaları
Kurumsal kimlik tasarımı eğer bir inşaat sektöründeki firma için yapılacak ise yine aynı şekilde birtakım farklılıklar karşımıza çıkar ve bunları aşağıdaki gibi sıralamak mümkün olur;
- Logo ve slogan
- Satış ofisi giydirmesi
- Proje katalog çalışması
- Yönlendirme levhaları
- Araç giydirmeleri
- Billboard çalışması
- Personel isimlikleri
Hastane ya da özel sağlık kliniklerinde de kurumsal kimlik çalışmaları konusunda farklı durumlar karşımıza çıkabilir. Bir hastane için yapılacak kimlik çalışmaları ise aşağıdaki gibi karşımıza çıkar;
- Logo ve slogan
- Hasta yönlendirme levhaları
- Departman levhaları
- Bilgilendirme broşürleri
- Tanıtım broşürleri
- Tabelalar
- İsimlik çalışmaları
Turizm sektöründe yer alan firmalar ya da oteller için de farklı kurumsal kimlik çalışmaları ön plana çıkar. Diğer sektörlere göre farklı bir konumda yer alan oteller ya da bunlara benzer işletmeler direkt olarak hizmet sektörünün bir parçası olmaları nedeniyle kurumsal kimlik konusunda daha hassas bir yapıya sahiptiler. Turizm sektöründe yer alan firmalarda yer alan kurumsal kimlik çalışmaları ise aşağıdaki gibidir;
- Logo ve slogan
- Kurumsal yazı fontu
- Tabela çalışmaları
- Yönlendirme levhaları
- Otel tanıtım kitapçığı
- Otel yönlendirme kitapçığı
- Departman levhaları
- İsimlik çalışmaları
Eğitim sektöründe de aynı şekilde kurumsal kimlik konusunda farklı çalışmalar yapılır ve bunlar genel olarak aşağıdaki gibi şekillenir;
- Logo ve slogan
- Makam ve sınıf levhaları
- Tabela çalışması
- İsimlik çalışması
- Materyal bilgilendirme çalışmaları
Yukarıda sektörlere göre sıralamaya çalıştığımız kurumsal kimlik çalışmalarında her sektör kendi içerisinde özel çalışmaların yapılması gerektiğini gösterir. Bu nedenle kurumsal kimlik tasarımı ile ilgili yapılan çalışmalarda her zaman için profesyonel bir yardım almak ve buna göre kurumsal kimlik oluşturmak önemlidir. Özellikle sektöre yeni giriş yapacak olan bir firma ya da marka için profesyonel bir kurumsal kimlik çalışması yapılması hiçbir şekilde ihmal edilmemesi gereken bir durumdur. Eğer sektöre hızlı bir giriş yapmak ve aynı zamanda dikkat çekmek isteniyorsa bu konuda uzman ve deneyimli kişiler ya da firmalar ile çalışmak önem arz eder.
Kurumsal kimlik tasarımı konusunda bünyesinde yer alan uzman ekibi ile sizlere hizmet veren firmamız, aynı zamanda gelişen teknolojinin ve dünyanın içinde yer alır. Bu şekilde siz müşterilerine çağa ayak uydurmak adına gereken tüm doneleri sunar. Bizimle markanızı ya da şirketinizi bulunduğunuz sektör içerisinde fark edilebilir hale getirebilir ve bunun yanında hedef kitlenize en kısa zamanda firmamız ile ulaşabilirsiniz. Sahip olduğumuz uzman ve geniş kadro, kurumsal kimliğe dair tüm çalışmalarda sizlere yardımcı olur ve aynı zamanda sizler için pek çok şeyi de düşünür. Bu nedenle siz de kurumsal kimlik tasarımında başarılı sonuçlar elde etmek ve sektörde daha iyi bir konuma gelmek için daha fazla zaman kaybetmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Ne İşe Yarar?
Kurumsal kimlik tasarımı ne işe yarar? sorusu aslında pek çok farklı kesim tarafından merak edilir. Genel olarak bakıldığında kurumsal kimlik her marka ya da şirket için olmazsa olmazlardan biridir. Günümüzde tüketiciler çoğu zaman güven duydukları ya da hizmet konusunda kendilerine önem verildiğini hisseden marka ya da şirketler ile çalışmak istemektedir. Kurumsal kimlik ise bu konuda tüketici tarafına genel olarak istediklerini verir ve aynı zamanda güven hissi oluşturulmasına yardımcı olur. Firma imajının tüketici aklında yer etmesine kurumsal kimlik neden olur. Yani firmanın kurumsal kimlik konusunda yaptığı çalışmalar, reklam niteliği taşıdığı gibi tüketici gözünde de farklı bir konuma gelmesine olanak sağlar.
Diğer yandan kurumsal kimlik aynı zamanda marka ya da şirketin profesyonellik açısından attığı ilk adımlardan biri olarak görülür. Ayrıca her ne kadar bazı marka ya da firmalar tarafından önemsenmese de kurumsal kimlik konusunda yapılan çalışmalar, sektörde o marka ya da firmanın yerini sağlamlaştırmasına katkıda bulunur. Son dönemlerde küçük ölçekli firmalar da dâhil olmak üzere kurumsal kimlik konusunda bazı çalışmalar yapmakta ve bu yüzden kurumsal kimliğin giderek yaygın bir hale geldiğini söylemek mümkündür. Büyük ya da küçük ölçekli firmalarda web sitesi, logo, tabela ya da broşürler üzerinde yapılan çalışmalar bunun en açık göstergesidir. Bu nedenle kaliteli bir hizmet ve günümüz koşullarını yakalayarak çağa ayak uydurmak için kurumsal kimlik çalışmasına her anlamda önem vermek gerekir.
Kurumsal Kimlik Önemi
Bir marka ya da firma düşünün ki; logosundan sloganına, antetli kağıtlarından broşürlerine kadar her yerde aynı renk tonlarını ve tasarımı görüyorsunuz. Bu durum ister istemez ilginizi çeker değil mi? İşte kurumsal kimlik tam olarak burada devreye girer. Sektör içerisinde hedef kitlenin dikkatini çekmek ve onlara üretici olarak güven vermek adına yapılan çalışmaların ilk adımı kurumsal kimlik çalışmaları olarak görülür. Son yıllarda pek çok şirket ya da marka sektöre yeni adım atsalar dahi kurumsal kimliğe çok fazla önem vermekte ve bunun yanında zaman kaybetmeden çalışmalarını tamamlayarak sektörde yer almaya başlamaktadır. Hedef kitle üzerinde istenen etkiler meydana getirmek için kurumsal kimlik oldukça önemli bir konumda yer alır ve bu nedenle küçük ya da büyük ölçekli her firmamın bunu gerçekleştirmesi tavsiye edilir.
Günümüzde her sektör kendi içerisinde diğer firmalar ile rekabet halindedir. Bu nedenle her firma rakibine göre biraz daha önce çıkmaya çalışmakta ve bu şekilde ürün ve hizmet satışlarını artırmayı amaçlar. Ancak bu kendiliğinden olan bir şey değildir ve piyasada daha etkili bir konuma gelmek için bazı konularda çaba sarf edilmesi gerekir. Bunların başında ise tüketicinin dikkatini çekmek ve sektör içerisinde fark yaratmak gelir. Kurumsal kimlik çalışmaları ise bir firma ya da markanın bulunduğu sektörde öne çıkması için oldukça etkili bir çalışma olarak karşımıza çıkar. Bir firmanın diğerlerine göre ayırt dilmesinde kuruma ait kimlik ya da diğer adıyla kurumsal kimlik büyük bir önem arz eder. Kurumsal kimlik tasarımlarında ilk olarak göze çarpan ise logo ve renk tasarımları olmaktadır. Kurumsal kimlik tasarımında ilk adım logo ve aynı zamanda logonun yanında yer alacak slogandır. Tabi sloganın olmadığı logo tasarımları da olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Genel olarak bakıldığında kurumsal kimlik için logo sadece bir başlangıç olma özelliği taşır. Ancak kurumsal kimliğin oluşturulmasında atılan ilk adım olması nedeniyle firmanın kurumsal kimliğini kazanmasına yardımcı olur. Logo ile başlayan süreç daha sonra slogana, firma içinde kullanılan ofis malzemelerine, tabelalara ya da sosyal medya hesaplarına kadar uzanır. Bu şekilde marka ya da firmaya ait olan tüm bileşenler yavaş yavaş kurumsal kimliğe adapte edilerek müşteri karşısında farklı bir imaj çizilir. Tabi kurumsal kimlik aynı zamanda markanın her anlamda kurumsallaşması ve sektörde güçlü bir yapı kazanmasını da sağlar. Yani kurumsal kimlik her açıdan bakıldığında marka ya da firma için avantajlı sonuçlar doğurur.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Önemi
Kurumsal kimlik yanında kurumsal kimlik tasarımı da aynı şekilde önemli bir yere sahiptir. Yani bir firma içerisinde kurumsal kimlik çalışması yapmak adına tüm ürünlere ya da ofis içerisinde kullanılan malzemelere aynı logo ve sloganı yerleştirmek yetmez. Ya da şirket içinde kullanılan her ne varsa bunları aynı renk tasarlamak başarılı bir kurumsal kimlik çalışması demek değildir. Kurumsal kimlik tasarımları genel olarak sektör ve firmaya özgü çalışmalar olarak karşımıza çıkar. Yani et ürünleri satan bir firma için tasarlanacak bir logoda inek figürü yerine alan kullanmak yanlış olur. Bu verdiğimiz örnek belki sizlere çok absürt gelebilir, ancak zaman zaman kurumsal kimlik çalışmalarında bu tür hataların yapıldığını söylemek mümkündür. Bu nedenle kurumsal kimlik tasarımlarında öncelikle firma ve firmanın içinde yer adlığı sektörün göz önünde bulundurulması gerekir.
Kurumsal kimlik tasarımı hakkında biraz daha detay vermek için konuyu bir örnekle açıklamaya çalışalım. Örneğin eğlence ürünleri satışı yapan bir firma var ve bu firma için kurumsal kimlik tasarımı yapılması gerekir. Kurumsal kimlik ile ilgili çalışmalarda ilk olarak dikkat edilmesi gereken firmanın eğlence sektörü içerisinde yer alıyor olmasıdır. Buna göre tasarım aşamaları doğru belirlenmeli ve yapılan çalışmalar eğlenceli içeriklerden oluşmalıdır. Bunun yanında yapılan çalışmalar her alanda birbiri ile tutarlı olmalı ve bunun yanında eğlence sektörünün ibarelerini yansıtmalıdır. Daha doğrusu firmanın ürün ve hizmetleri ile ilgili çağrışımlar yapması gerektiğini de söylemek doğru olur. Böyle bir kurumsal kimlik tasarımı gerek firma gerekse de hedef kitle için aşağıdaki gibi avantajlar sağlar;
- Kurum kimliğini tam olarak yansıtır.
- Ayrıca kurumsal algıyı güçlendirme konusunda etkili olur.
- Firmanın kurumsal imajını oluşturmasını sağlar.
- Bunların yanı sıra hedef kitle ile firma arasında duygusal bağ meydana gelir.
- Firmayı rekabet alanında bir adım daha öne taşır.
- Kurumsal kültürün oluşmasında da etkili olur.
- Diğer yandan çalışan bağlılığını önemli ölçüde arttırır.
Neden Kurumsal Kimliğe İhtiyaç Duyulur?
Markaların ya da firmaların kurumsal kimlik edinmesi birtakım gerekliliklerden kaynaklanır. Tabi bunların hepsi markanın hedef kitlesi üzerinde olumlu etkiler yaratmak ve rekabet piyasasındaki yerini alması içindir. Bu yüzden kurumsal kimlik son yıllarda pek çok marka tarafından önem verilen ve eksiksiz bir şekilde uygulanmaya çalışan bir çalışma süreci olarak karşımıza çıkar. Bazı firmalar, yavaş yavaş kurumsal kimlik kazanmaya çalışırken bazıları da kısa sürede gerekli çalışmaları yaparak bu kimliği kazanır. Şimdi, kurumsal kimliğe neden ihtiyaç duyulur? Daha detaylı bir şekilde incelemeye çalışalım.
Marka Kişiliği
Kurumsal kimlik, her marka için kişilik oluşumu sunar. Ayrıca her markanın değerinin artmasında da oldukça önemli bir konumda yer alır. Kurumsal kimlik tasarımı ile markanın hedef kitlesi ile arasında birtakım duyguların gelişmesi mümkün olur. Bunların yanı sıra kurumsal kimlik tasarımı ile firmanın vermek istediği mesajı hedef kitleye ulaştırmak ve bunun yanında sektör içerisindeki hedeflerin tanıtılması için de etkili bir çalışmadır. Bu nedenle marka ya da firmaların hedef ya da müşteri kitlesi karşısına daha sağlam bir yapıda çıkması ve onlara güven vermesi için kurumsal kimlik ile marka kişiliği oluşturmak oldukça büyük bir öneme sahiptir.
Tutarlı ve Doğru Mesaj
Kurumsal kimlik ile aynı zamanda kurumsal imaj meydana getirilir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bu imajı geliştirmek için tüm materyallerde tutarlı ve doğru mesaj vermeye çalışmaktır. Yani kurumsal materyaller içerisine giren her şeyde firmayı yansıtan stiller ve tasarım öğelerine ön plana çıkarılmalıdır. Çünkü kurumsal kimlikte tüm parçaların birbiri ile uyumlu olması önemlidir. Eğer hedef kitleye doğru mesaj verilirse marka değeri ve hedef kitle üzerindeki etkiler artış gösterir. Bu da firmaya her anlamda olumlu bir şekilde yansır.
Farklı ve Dikkat Çekici Tasarım
Kurumsal kimlik konusunda yapılan çalışmalar, her firmanın bulunduğu sektör içerisinde ayırt edilebilir bir hale gelmesine yardımcı olur. Her sektörde binlerce farklı firma yer alır ve bu firmalar arasında öne çıkmak ve onlarla rekabet etmek adına kurumsal kimlik fark edilebilir özellikler sunar. Ayrıca markanın sektör içerisinde hedef kitlenin zihninde doğru bir yerde konumlanmasını sağlar. Yani kurumsal kimlik aslında sizi diğer rakiplerinizden ayırır ve sektör içerisinde farklı bir yere koyar. Hedef kitle ya da müşteri tarafından dikkat çekilmesi halinde ise ürün ya da hizmet satışlarınız olumlu etkilenir. Firma ile hiçbir şekilde çalışmayı düşünmeyen kişilerin bile zihninde bu şekilde yer edinilir.
Fark Edilebilir Olmak
Kurumsal kimlik çalışmaları aynı zamanda markanın ya da firmanın yer aldığı sektör içerisinde fark edilmesine olanak sağlar. Bu şekilde markaya ait pazarlama faaliyetleri de amacına ulaşmış olur. Gerçekleştirilen etkinliklerde marka ile hedef kitlenin bir araya gelmesi akılda kalıcı izlenimler oluşur. Yani kurumsal kimlik markaya farkındalık yaratma imkânı tanır ve böylece sektör içerisinde daha popüler bir hale gelmek mümkün olur. Bu nedenle birçok firma için kurumsal kimlik tasarımları pek çok avantajı beraberinde getirdiği için önemli bir konumda yer alır.
Marka Sadakati
Kurumsal kimlik tasarımının firmalara kattığı önemli avantajlardan biri de arka sadakati olur. Yani hedef kitle ile firma arasında farklı bir bağ kurulur ve böyle bir durumda ise genelde müşteri aynı sektör içerisinde farklı markalardan alışveriş yapmayı tercih etmez. Burada önemli olan kısım müşterinin bir şekilde o firmaya bağlanmış olmasıdır. Bazen nedenini bilmeden dahi sadece güvendiği ve sevdiği için çeşitli markalar dışında alışveriş yapmayan pek çok kesim vardır. Bu yüzden kurumsal kimlik çalışmaları markaya dair sadakat oluşumunda oldukça önemli etkiler sunar.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Fiyatları Nelerdir?
Genel olarak yukarıda bahsetmiş olduğumu süreçler göz önüne alındığında her firma için farklı fiyat tarifleri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Çünkü fiyatların belirlenmesinde genelde marka ya da firmaya ait detaylar ön plana çıkar ve bu nedenle yapılacak olan çalışmalara bağlı olarak değişimlerin ortaya çıktığını belirtmekte fayda vardır. Ayrıca fiyatlara etki eden başka bir husus da çalışan reklam ajansı olur. Eğer sizlere alanında uzman ve tecrübeli bir kadro ile hizmet veriliyorsa diğer ajanslara göre fiyatlarda farklılıklar yaşanabilir. Ayrıca bazı ajanslar sadece sizlerin istediği şekilde tasarımlar oluşturur. Ancak bunun yanında yaratıcı fikirler sunmak ve sektör içerisinde ayırt edilebilir bir hale gelmek için özgün düşüncelere de ihtiyaç vardır. Bu yüzden çalışılan ajansın aynı zamanda yaratıcı olması ve kurumsal kimlik tasarımı yapacağı firmaya bir şeyler katması gerekir. Tabi bunlar da fiyat değişimlerinde etkili olur ve yapılan çalışmanın boyutuna göre de değişir.
Kurumsal Kimlik Tasarımında Pazar Araştırması
Günümüzde artık hemen her sektörde yüzlerce ya da binlerce firmanın olduğunu söylemek doğru olur. Böyle bir durumda ise kurumsal kimlik tasarımı çalışmalarına başlamadan önce genel bir pazar araştırması yapmakta fayda vardır. Bu durum hem özgün olma hem de yeni fikirlerin ortaya çıkması açısından gerekli bir süreçtir. Hatta yapılan pazar araştırması ile sektör içerisinde eksikliklerin bulunması ya da fark edilmesi mümkün olur. Böyle bir araştırmanın arkasından yapılacak olan kurumsal kimlik tasarımları, genelde daha etkili sonuçlar verir ve bu da firma için pek çok avantajı beraberinde getirir. Ayrıca firmanın diğer rakiplerine göre fark yaratması yine bu çalışmalar sonrasında ortaya çıkar.
Eğer siz de kurumsallaşma yolunda başarılı sonuçlar elde etmek ve yeni oluşumlara karşı hazır hale gelmek istiyorsanız, kurumsal kimlik tasarımı konusunda her zaman profesyonel bir firma ile çalışmanızda fayda vardır. Kurumsal kimlik konusunda sektörün önde gelen firmalarından biri olarak sizlere kurumsal kimlik tasarımının tüm süreçlerinde yardımcı olduğumuzu ve yer aldığını sektör içerisinde farkındalık yaratmanız adına eliminde gelen her şeyi yaptığımızı belirtmek isteriz. Firmamız, siz müşterilerine her zaman konusunda uzman ve deneyimli ekibi ile hizmet verir. Talep ettiğiniz çalışmalar doğrultusunda öncelikle bir süre fikir alışverişi yapılır ve bunun yanında yaratıcı fikirleri ile sektöre sıra dışı bir giriş yapmanızı sağlar.
Diğer yandan kurumsal kimlik tasarımın her aşamasında sizlerle iletişim halinde kalınır ve bunun yanında sürekli görüşmeler yapılarak süreç hakkında brief verilir. Bu şekilde firmanız için yapılan çalışmaları yakından takip edebilir, hatta yapılan çalışmaların örneklerini ya da son hallerini firmamıza kadar gelmeden dijital ortamdan inceleyebilirsiniz. Çünkü firmamız her zaman sizler için daha kaliteli ve profesyonel bir hizmet vermeyi amaç edinir ve çalışmalarını bu yönde yapar. Eğer siz de kurumsal kimlik tasarımı konusunda sektör bünyesinde fark yaratmak ve istenen sonuçlara ulaşmak istiyorsanız, daha fazla zaman kaybetmeden hemen bizimle iletişime gelin ve sizlere en kısa süre içerisinde profesyonel çözümler sunalım.