0
Domain’de Anahtar Kelime Geçmesi

Domain’de Anahtar Kelime Geçmesi

SEO çalışmasının temeli olan anahtar kelimeler domain için de önemlidir. Anahtar kelimelerin geçtiği bir domainin SEO etkisi çok büyüktür. Bir web sitesinin yapımında öncelikle host edilecek bir yere ve alan adına ihtiyaç vardır. Bunu firmanın dijital ortamdaki mülkü ve adresi olarak tanımlayabiliriz. Kullanıcılar internette web sitesine ulaşmak için bu adresi girer. Bunları elde etmek kolay olsa da asıl zor olan seçimidir.

Domain Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Olmalı?

Domain seçiminde sonsuz seçenekler söz konusudur. Alan adı yanında uzantı seçenekleri de çoktur. O halde domain anahtar kelime seçimi nasıl olmalı ilk olarak bunu açıklayalım.

Alan adı, web sitesi ile ilgili yapılacak en önemli seçimlerden biridir. Firma markasına, ürün ve hizmetlerine uygun bir alan adı seçmek çok önemli olmakla birlikte incelikleri bilinirse o kadar da zor değildir. Biraz zaman ayıran ve kafa yoran biri çok iyi seçimler yapabilir. Alan adı belirlenirken sektörle, ürün ve hizmetlerle ilgili en çok aranan anahtar kelimeler belirlenir. Anahtar kelime listesi oluşturulduktan sonra bunlara ekler getirilerek son şekli verilir. İlk etapta sayı 5’e düşürülür ve son olarak ta aralarından seçim yapılarak alan adına karar verilir.

Domain ve SEO İlişkisinde Anahtar Kelimenin Önemi

Uzmanların her zaman söylediği şey domain seçiminin aceleye getirilmemesi gerektiğidir. Domainin SEO’ ya etkisi bilinen bir gerçektir. Anahtar kelimenin domainde yer alması ise SEO için son derece önemlidir. Arama sonuçlarında sıralama almayı etkileyen bir faktör olup, doğru kullanımla web sitesini arama motorlarında üst sıralara taşıyabilir. Akılda kalıcı ve yazımı kolay bir anahtar kelimenin domainde geçmesi, kullanıcı yönünden web sitesinin kolay ulaşılır durumda olması demektir. Domainde anahtar kelime kullanmaya mutlaka özen göstermek gerekir. SEO’ nun temeli olan anahtar kelime kullanımı domainde ihmal edilmemelidir.

Domain ve SEO İlişkisi

SEO amaçlı domain alırken birçok noktaya dikkat ediliyor. Bunlar domainin yaşı, uzantısı, hedef kitle ve daha birçok belirleyici faktörlerdir. Bir web sitesinin amacı hedef müşteri kitlesine hitap etmek, onları web sitesine çekmek ve hedef satışları gerçekleştirmektir. Kullanıcılar arama motorlarına yazdıkları anahtar kelimelerle Google’ın sıraladığı web sitelerini ziyaret ediyor. Google çalışma mantığından daha önce bahsetmiştik. Google ve domain ilişkisinde web sitesini ilk sıralara taşıyan en önemli faktörlerden biri domainde anahtar kelimenin geçmesidir. Bunun bir avantaj olduğu Google aramalarında da net bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Anahtar kelimenin kısa olması, yazımı kolay olması, karakter olarak uzun olmaması ve akılda kalıcı olması son derece önemlidir.

Anahtar Kelime İçeren Domain

Domainde anahtar kelime konusu SEO için önemli etkileri ile incelenmesi gereken bir konudur. SEO çalışmalarında anahtar kelimelerin domainde yer alması büyük önem taşır. Alan adı seçilirken hitap edilecek kitle önemlidir. Çünkü hedef kitleye uygun anahtar kelimelerle domain belirlenmelidir. Alan adı yanında içerik ve konu ile anahtar kelimenin uyumuna dikkat edilmelidir. Arama motorları siteleri indekslerken belli bir öncelik sırasına göre işlem yapıyor. Bu öncelikler de bazı web sitelerini üst sıralara taşırken bazılarını sıralamada geri itiyor. Anahtar kelimelerin bulunduğu alan adları her zaman Google gözünde önceliği olan alan adlarıdır. Bu tür web siteleri arama motorlarında öncelik sahibi olurlar. Anahtar kelime ve alan adı uyumunu yakalamış web siteleri her zaman büyük avantaja sahiptir. Arama motoru botlarının ilk etapta incelenen bölüm olan alan adı, ayırt edici özelliği ile diğer web sitelerinden hemen ayrılır. Bu nedenle domain seçiminde hedeflenen anahtar kelime iyi analiz edilmeli ve alan adı ile bir bütünlük teşkil edecek anahtar kelimeler seçilmelidir.

Anahtar Kelime Geçen Domainler Aramalarda İşaretleniyor

Kullanıcılar bilgi almak istedikleri ürün veya hizmetler için arama motorlarına anahtar kelimeler yazarak arama yapıyor demiştik. Arama sonuçlarında alan adında anahtar kelime geçen web site alan adları işaretleniyor. Listelenen siteler ve içerik başlıklarında anahtar kelimenin Google tarafından işaretlendiği görülüyor. Arama motorları kriterlerine uygunluk açısından domainde anahtar kelimenin kullanılması çok büyük bir avantaj olarak görülüyor.

Anahtar kelimelerin belirlenmesinde firmanın kuruluş amacı ön plandadır. Bu amaçlar da sektöre göre değişiklikler gösterir. Sektörde yüksek kelimelerle rekabet etmek hedefleniyorsa yüksek rekabet gücüne sahip anahtar kelimeleri domainde kullanmaktan çekinmemek gerekir. Bu tür anahtar kelimeler başarının uzun soluklu olmasında çok etkilidir. İnternet kullanıcıların sektörle alakalı firma ile hangi kelimelerde buluşacağın tespit etmekle işe başlanır. Ankara ilinde mobilya hizmeti verilecekse ankaramobilya şeklinde bir anahtar kelime kullanmak Ankaralı kullanıcıların mobilya firmasına ulaşmasını kolaylaştırır.

Anahtar Kelime İle Uyumlu Domain Seçimi

Anahtar kelime ile uyumlu bir domain seçimi de aynı SEO etkisini yaratacaktır. Bazı uzantıların bazı sektörlerde başarısız olduğu bir gerçektir. Uzmanlar genelde com ve net uzantılarını önermektedir. Örneğin bir ortodenti hizmeti için com veya net uzantılarından birinin seçilmesi gerekir.

Domainde anahtar kelime olması önemli demişti. Bu şöyle bir örnekle de açıklayabiliriz. Anahtar kelimenin kullanıldığı bir alan adı arama motorlarının gözünde arama kriterlerine uygun bir web sitesi olarak değerlidir. Domainde anahtar kelime geçmiyorsa, içerik olarak web sitesinin çok güçlü ve kaliteli içeriklere sahip olması gerekir. Yani sıralama almak için sahip olunmayan bu avantajın en azından kaliteli ve özgün içeriklerle telafi edilmesi gerekir. Bu durumda daha sıkı bir SEO çalışması yapmak gerekir. Oysa, domainde anahtar kelime olan bir web sitesi zaten daha başlarken diğer web sitelerine göre avantaj elde etmektedir. Aramalarda Google tarafından ilk sıralara alındığından, anahtar kelime etkisi hemen kendini gösterir.

Anahtar Kelime Bulma Aracı

Anahtar kelime bulmakta zorlanıyor veya istediğiniz etkiyi yaratacak bir anahtar kelime bulamıyorsanız, anahtar kelime bulma araçlarından yardım alabilirsiniz. Günümüzde birçok anahtar kelime bulma aracı kullanılıyor. Bunlardan bazılarına örnek verelim:

Wordtracker: Kullanımı basit olup en çok aranan anahtar kelimelerin listesine hemen ulaşabilirsiniz.

Über Suggest: Google anahtar kelime planlayıcısı ile ulaşılamayan anahtar kelimeleri bulmaya yarayan bir anahtar kelime bulma aracıdır. Birçok dilde hizmet vermekte olup oldukça popülerdir.

WordStream: Ücretsiz bir anahtar kelime bulma aracıdır. İçinde aranan anahtar kelimelerin geçtiği diğer anahtar kelimelerin de listesine ulaşılır.

KeywordEye: Ücretsiz bir anahtar kelime aracı olup sonuçları görsel bir şekilde sunar.

Keyword Spy: Anahtar kelime istatistiklerine ve anahtar kelimeler için verilen reklamlara da ulaşılabilen bir anahtar kelime bulma aracıdır.

Keywordtool io: Farklı dil seçenekleri mevcut olup Google yanında Bing, App Store, Amazon ve YouTube için de anahtar kelime araması yapar.

Keyword Discovery: En çok kullanılan anahtar kelimeleri sıralar.

AdvancedWeb Ranking: Google Webmaster API başta olmak üzere birçok search araçlarından gelen dataları bir sayfada görüntüler.

SEMrush: Ücretli ve anahtar kelimeler için kaliteli bir anahtar kelime bulma aracıdır.

Domain için anahtar kelime bulmada birçok anahtar kelime bulma aracı kullanabilir, SEO uyumlu bir domain alanı ile web sitenizi arama motorlarında ilk sıralara taşıyabilirsiniz.  

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP