Anahtar Kelime ve Etiketlerin SEO Uyumlu Kullanımı
SEO Teknikleri ve HTML Meta Etiketleri
SEO ve Meta Etiketleri
Meta etiketleri web sayfamızda <head>..</head> etiketleri içerisinde koyduğumuz bir meta grubudur. Amacı ise arama motoru botlarını web sitemiz hakkında bilgilendirmektir. Meta etiketlerinden faydalanarak Google gibi arama motoru botlarını web sitemizin başlığı, içeriği ve dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgi sahibi yapabiliriz. Bu alanda pek çok meta etiketi var ve SEO bakımından önemli olanları aşağıda belirttiğimiz şekilde sıralayabiliriz.
SEO Uyumlu Title Etiketi Nasıl olması Gerekir?
Örnek verecek olursak; <title> SEO Uyumlu Title Nasıl Hazırlanır – seosozluk.com </title>
Title etiketi herhangi bir web sitesi başlığını aramam motoru botlarına belirten bir etikettir. Aynı anda Google’da arama motoru sonuçlarında mavi link şeklinde görünen kısmı title etiketi içinde yazmış olduğumuz metinler yer almaktadır. İlk olarak title etiketinin SEO bakımından uygun kullanımla alakalı bazı bilgilendirmeler yapmak istiyoruz.
- Title etiketinin 55 karakter ya da 512 piksel’den az olmasına dikkat etmeniz gerekir. Google arama botları ve diğer arama motoru araştırma sonuçlarına göre belli başlı uzunlukta yer alan sayfaların başlıklarını link olarak gösterebilmektedir. Kullanılmış olan karakterlerin piksel yapılarına göre bu seviye değişmekle beraber, masaüstü görünümlerde 512 pikselin üstünde yer alan metinler tam anlamıyla görüntülenemeyecektir.
- Title etiketi içinde anahtar kelimeleriniz kesinlikle yer almalı. Her bir sayfamızın değişik bir anahtar kelime hedefi yer aldığını düşünürsek, Google arama motorları için en önemli olan faktörlerden birisi olan title meta etiketi içinde yer alan bu anahtar kelimeleri içermektedir. Mümkün olduğu kadar anahtar kelimemizi yazımızın başında kullanırsak bize daha fazla yarar sağlayacaktır. Son olarak anahtar kelimemizi title’ın sonuna kesinlikle eklemememiz gerekir.
- Kesinlikle title meta etiketi etkileyici olmalıdır ve marka, web site ismini içermesi gerekmektedir. Bizim title meta içerisinde yazmış olduğumuz arama ve başlık sonuçlarında ziyaretçilerin karşısına çıkacaktır. Google algoritmaları için title meta etiketi oldukça önemli olsa da, ziyaretçinin linkini tıklayarak web sayfamıza gelmesi için de, ziyaretçiyi etkilemesi gerekmektedir. Bu nedenler title etiketi yazarken oldukça yaratıcı olmanız gerekmektedir.
- Web sitesi dosyalarımızın title ve meta etiketleri birbirinden farklı olmalıdır. Örnek verecek olursak 100 tane web sayfamız olduğunu düşünelim. Bu sayfaların 50 tanesi aynı title başlığını içermemelidir. Eğer mümkünse tüm başlıklarımız birbirinden farklı olsun.
SEO ve Meta Description Etiketi
Örnek : <meta name=”description” content=”xxx” />
Meta description etiketi web sitemiz ile ilgili arama motorlarına bilgi iletebilmemiz için bir açıklama metinidir. Bu metin sayesinde bizler web master olarak, arama motorlarına sayfanın ne içerdiği ile ilgili bilgiler aktarmış oluruz. Geride bıraktığımız yıllar içerisinde algoritmalarda değişken bir vaziyette kullanılan bir etiket olan meta description etiketi bir sıralama unsuru olarak da kullanılabilir.
- Bir meta description etiketinin 155 karakterden daha kısa olması gerekmektedir. Aynı title meta etiketinde olduğu gibi, meta description etiketinde de kullanacağınız bazı karakter sınırları yer almaktadır. Bu karakter sınırları meta description etiketi için 150-160 karakter arasında sınırlandırılır. Yine kullanılmış olan karakterlerin pikselleri ile orantılı bir şekilde değişkenlik gösterebilmektedir. Güvenli bölgede yer almak için 155 karakterin altında meta description etiketi yazma imkanınız vardır.
- Meta description etiketinin SEO aracına dolaylı olarak etkisi; tıklanma oranı, Google arama motoru sonuçlarında titlenin altında yer alan iki satırı meta description etiketinden sağlamaktadır. Haliyle ziyaretçiye web sayfanızın linkine tıklatabilmeniz için bu etiketin içine etkileyici farklı bir metin ilave etmeniz gerekmektedir
- Öncelikle meta description etiketlerinizin farklı olması gerekmektedir. Yine de aynı title de olduğu gibi, meta description etiketi de her bir sayfamızda farklı olması gerekmektedir. En az sayfa sayımız kadar meta description etiketi de farklılıklar içermelidir. Bu konu işle ilgili herhangi bir sorun olup olmadığını web sayfamız olan Search Conlose hesabında düzenli olarak kontrol edebilirsiniz. Sceaming Frog ya da Deepcrawl gibi uygulamalarda da title meta description etiketlerimizi kontrol edebilir ve benzerliklerini meydana çıkarabiliriz.
İndeksleme ve Meta Robots Etiketi
Örnek : <Meta Name=”Robots” Content=”INDEX, NOFOLLOW”>
Meta Robots etiketi Google ve başka arama motorlarına web sitesinin indekslenmesi ya da indekslenmemesi ve linklerin takip altına altına alınması ya da takip altına alınmaması kararını aktarmamamızı etkilemektedir. Arama motoru robotları web sitelerine geliyorlar, indeksleme yapıp kendi ver tabanlarında kayıt altına alıyorlar. Biz eğer web sitemizin arama sonuçları sayfasında yer almasını istemiyorsak, meta robots etiketinden faydalanabiliriz.
Noindex ve Meta Robots Etiketi
Meta robots etiketinin içinde eğer “index” komutuna yer verirsek, arama motoru sayfayı indeksleyecektir, veri tabanında kayıt altına alacak ve arama motoru sonuçlarında gösterecektir. Eğer noindex komutunu kullanırsak, arama motoru web sitesini arama motoru sonuçlarında göstermeyecektir. Bu komutun dikkatli bir şekilde kullanılması gerekmektedir, aksi halde web sitemizin arama sonuçlarında yer almamasına neden olabilir.
Nofollow ve Meta Robots Etiketi Follow
Arama motorları web linklerini takip ederek tarama yapar ve indeksler. Meta robots etiketini follow komutu ile kullanırsak eğer Google web sitelerinde yer alan bütün linkleri takip edecektir ve değer aktarımı sağlayacaktır. Nofollow komutu ile de, Google web sitesi üstünde yer alan linkleri takip altına almayacak ve herhangi bir link değeri aktarımı sağlamayacaktır.
Farklı Meta Etiketleri Hakkında
Bu meta etiketleri haricinde birçok farklı meta etiketi daha yer almaktadır. Önceki senelerde keywords meta etiketi de gereğinden fazla bir şekilde kullanılmaktaydı. Arama motoru sonuçlarını maniple eden bir şekilde kullanım nedeni ile artık Google bu etiketleri sıralama faktörleri olarak kullanıyor.
SEO Uyumlu HTML Etiketleri Hakkında
Web sitemizin içinde kullanmış olduğumuz HTML etiketlerinin bazıları SEO bakımından çok önemlidir. Bu kısımda ise SEO uyumlu olan HTML eklentilerinden söz edeceğiz.
SEO Uyumlu Heading Etiketleri – H1 H6 Etiketleri
Örnek verecek olursak: <h1>…</h1> – <h2>…</h2> – …<h6>…</h6>
Heading etiketleri web sitemizdeki alt başlıkları önem arz ettikleri sıralara göre belirtmiş olduğumuz etiketlerdir. H1 ve H6 arasında toplam kullanabileceğiniz 6 tane heading etiketi yer almaktadır. En değerli başlık etiketi ise H1 başlık etiketidir. Sayfanın en önemsiz olan başlığı ise H6 etiketi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu heading etiketlerinin hepsini kullanma zorunluluğunuz yoktur.
Her sayfadan en az bir tane H1 etiketi kullanmanız gerekir
Sayfanızın ana başlığı olarak yalnızca bir tane H1 etiketi kullanmanız gerekmektedir. Bu başlık Google algoritması aracılığıyla sıralama unsuru olarak işlev görecektir. Tabi diğer başlıklarda da yer aldığı gibi. H1 ana başlığınızın içinde anahtar kelimelerinizin de geçtiğinden emin olmanız oldukça önemlidir.
Alt kategori, kategori ve diğer H eklentileri
Sayfamızın içeriğinde bir alt kategori meydana getirebilecek alt başlıklarda H2 etiketlerini arzu ettiğiniz miktarda kullanabilirsiniz. H2 etiketinde meydana getirilen alt kategorinin de bir alt kategorisi ya da daha az önemsiz olan alt başlığı yer alıyor ise H3 etiketinden faydalanabilirsiniz. Son olarak heading etiketleri SEO bakımından oldukça önemli HTML eklentileridir.