0
Schema Nedir?

Schema Nedir?

Arama motorlarında yapılmış olan SEO çalışmaları her gün farklılaşmaya devam ediyor. Bu özelliklerin bir çoğu pek bilinmemektedir. Bu noktada Schema yapılandırılmış veri entegrasyonu da son zamanların ön plana çıkmış bir tekniği olarak karşımıza çıkmaktadır.
Schema yapılandırılmış veri entegrasyonu, Google, Yandex, Bing ve Yahoo gibi büyük arama motorlarının bir araya gelip hazırladıkları ve web sayfalarının daha iyi anlaşılabilmesini sağlayan bir sistemdir.

Başka bir deyişle Schema bir tür mikro veriyle uygulanmakta olan biçimleme tekniğidir. Arama motorları botlarının tarayacağı sayfaları daya iyi ifade edebilmesi için arama motorlarına destek olur. Schema yapılandırılmış veri entegrasyonu son yılların en çok kullanan yöntemlerinden birisi haline gelmiştir.

Arama motorlarında üst basamaklarda yer bulabilmek için gerekli olan etiketleri sayfanızdaki içeriklerde kullanmamız gerekmektedir. Schema veri entegrasonu için gerek duyulan etiketlere schema.org adresinden ulaşım sağlayabilirisiniz. Aslına bakacak olursanız Schema’yı bu noktada sayfamızdaki içeriklere eklenen etiketlerin bulunmuş olduğu bir kütüphane gibi düşünebiliriz.

Schema ile ilgili 2 önemli bilgi verecek olursak:

Yapılandırılmış veri entegrasyonu kullanan sayfaların, arama sonuçlarında ortalama olarak 4 sıra daha üste çıktığını, Searchmetrics tarafından yapılmış olan bir çalışma kanıtlamıştır.
Webteki sayfasının yalnızca yüzde 0.3’ü yapılandırılmış verileri kullanıyor.

 

Peki Schema Ne İşimize Yaramaktadır ve Nasıl Kullanılmaktadır?

Yapılandırılmış Veri (Schema) sayfanızın arama motorlarında daha üst basamaklara çıkmasını sağlamaktadır.
Burada dikkatli olmanız gereken bir konu ise neyi ön plana çıkarmış olduğunuzdur. Eğer satış yapan bir firma iseniz ürün görsellerini, açıklamaları ve ücreti ön plana çıkarmanız gerekmektedir.
Eğer devamlı makale yayımladığınız bir sayfanız varsa ve ziyaretçiler okumuş oldukları makalelere puan veriyorsa bunu ön planda tutabilirsiniz. Video yayımlayan bir sayfanız varsa video süresini ve açıklamasını ön plana çıkarmanız daha iyi olur.
Mikrodata (Mikro Veri) nasıl kullanılmalıdır?
İnsanlar web sayfanızı ziyaret ettiği zaman yeni şeyler öğrenir, ama bu arama motorlarında pek mümkün olmaz. Çünkü, arama motorları bir canlı değildir ve içerikleri okuyarak her hangi bir şey anlayamazlar.
Ancak Schema mikrodatasını kullanmanız haline, arama motorları "Bu web sayfasında çok sayıda ürün var ve bu ürünleri inceleyen kişiler var" olarak anlar ve bunu arama sonuçlarına aktarır.

 

Schema'nın Avantajları Nelerdir?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi Schema sayesinde Google gibi tanınmış arama motorlarında üst basamaklara çıkabilirsiniz.
Zengin içerikler, arama motoru sonuç sayfasında daha yoğun bir şekilde görünmenizi sağlar.
Schema kullanımıyla sayfanızda kullanıcılarınızın kalma süresi uzarsa Google size snippet ismi verilen yıldızlardan gönderebilir.
Web sayfanıza arama motorlarından daha kolay ulaşım sağlanabilir.

Google Sayfanızı Optimize Etmenize Yardımcı Olur


Schema 4 büyük arama motorunun önem gösterdiği bir konudur ve hazırlamış olduğunuz özgün içerikleri pazarlayabilmek için yapılmış olan teknikleri uygulamak gerekmektedir. Bu teknikler bizlere oldukça büyük bir avantaj sağlar. Çok sayıda Webmaster veri işaretlemeyi tercih etmez ya da doğru düzgün kullanmaz.

Google, Schema üzerindeki işlemleri kolaylaştırabilmek için bize sayfamızın arama motorlarının gözünden nasıl görüntü sergilediğini gösterir ve bunun için bize servisler sunar. Google’ın bizlere sunmuş olduğu servisler Yapısal Veri Test Aracı ve Yapısal Veri İşaretleme Yardımcısıdır.

 

Schema.org Sözlüğünü Nasıl Kullanırız?

Sözlükte çok sayıda terim yer alır, ama bu terimlerden öncelikli olanları öğrenmeniz gerekir.


itemprop="url" terimi ile, eklenen a etiketinin, bir başka sayfaya aktarıldığını arama motorlarına görebilme şansınız vardır.
May 8, 7:30pm
itemprop="name" içeriğin ismini gösterebilmenizi sağlar.
itemprop="description" içeriğin açıklama bölümünü gösterebilmenizi sağlar.
itemprop="price" eğer satış işlemi yapıyorsanız, o içeriğin fiyatlandırmasını gösterir.
itemprop="reviews" içerik ile ilgili yapılan incelemelerin ne olduğunu gösterir.
itemprop="bestRating" içeriğin alacağı en fazla inceleme puanını gösterir.
itemprop="ratingValue" içeriğin almış olduğu inceleme puanını gösterir.


WordPress Schema Markup Nedir ve Nasıl Yaralanılır?

Söz konusu SEO olduğunda, doğru bir biçimde yapmanız gereken çok sayıda şey yer alıyor. İlk olarak üzerinde düşünmeniz gereken onsite ve offsite SEO’dur. Ancak arama motoru görünümünüzü etkileyen ve arama motoru botlarının sayfanızı tarama yetkisini etkileyen farklı bir faktör daha yer alıyor, oda schema markup.
Her ne kadar yeni tanıtılmış olan birşey olsa da, schema markup tüm WordPress web sayfalarında çok yararlı olabilme potansiyeline sahip bir sistemdir. Schema markup aracılığı ile trafik, CTR ve sayfa taranma kapasitesini arttırabilme şansınız vardır.
Aşağıda, schema markup teriminin ne anlama geldiği, neden ihtiyacınız olduğu ve WordPress sayfanıza nasıl schema ekleyebileceğiniz konusunda bilgilere ulaşabilirisiniz.


Rich Snippets ve Schema Markup Arasında Nasıl Bir İlişki Vardır?


Schema, Google’a (ya da diğer arama motorlarına) sayfanız ile ilgili daha fazla bilgi akışı sağlayan bir arkaplan kodudur. En yaygın olan schema markup formu, rich snippets olarak bilinmektedir. Arama sonuçlarında muhtemelen bunlarla karşı karşıya gelmişsinizdir.
Havalı görünmelerinin haricinde, arama sonuçlarında rich snippets arama motoru trafiklerini fazlasıyla arttırır. Bu durum, arama sonuçlarındaki yeriniz değişmiş olsa bile geçerlidir. Google, schema markup içeren sayfanızı taradığı zaman, daha kullanışlı ve çekici arama sonuçları gösterebilmek için bu veriyi kullanır.
Schema markup uyguladığınız zaman, Google botlarına sayfanız hakkında kullanışlı ve doğru bilgiler vermiş olursunuz. Rich snippet görünümü, sayfanızda yer alan içerik türlerine bağlıdır. Gerekli inceleme için, yıldızlı dereceler içermektedir. Bir ürün sayfası ile, fiyat bilgisi ve listelenmiş olan ürün bilgisi verilebilir.
Sayfanızın içeriklerine bağlı olarak kullanım sağlayabileceğiniz oldukça çeşitli schema markup’lar yer almaktadır.


Schema Markup Yararları Nelerdir?

Geleneksel anlamda, Google’a sayfamızın ne ile ilgili olduğunu söyleyebilmek için format etiketlerini kullandık. Bu etiketlere anahtar kelime, başlık etiketleri ve meta açıklama optimizasyonu da dahildir.
Ancak bu etiketlerle bile, sayfalarımızın içeriği oldukça belirsiz bir hal alabilmektedir. Özellikle de söylemler ya da kelimeler birden fazla anlam ifade ediyor.
Yazılarımıza ve sayfalarımıza ekstra içerik verebilmek için sayfalarımıza schema eklemesi yaparız. Bu sayede arama motorlarında daha isabetli biçimde derecelendirme yapılır. Artı olarak, arama motoru görünümünü daha iyi hale getirerek bu sayede CTR ve diğer hayati oranlarımızı da geliştirmiş oluruz.
Schema uygulandığı zaman, daha alakalı arama sonuçlarında görünürsünüz, bu da web sayfanız için oldukça yüksek kalite trafik anlamına gelmektedir.


Farklı Schema Türleri Hakkında


Kullanacağınız çok sayıda farklı schemalar yer almaktadır ve şu an için Google yaklaşık 50’nin sütünde schema desteğine sahiptir.


Listeye göz atarak biraz vakit geçirerek, sayfanıza ekleyebileceğiniz schema ile ilgili fikir sahibi olabilirsiniz. En yaygın schema formlarından bazılarına göz atacak olursak; 
- Yemek tarifleri
- Yerel işletme verisi
- Etkinlikler
- İncelemeler
- Film listeleri
- Makaleler
- Rezervasyonlar


Schema Görünümü Neye Benzemektedir?

Şimdi schema’nın ne anlama geldiğini bildiğinize göre, farklı örneklere biraz göz atalım. Sadece “The Revenant” filmini aratarak başlayalım:
IMDB’den ilk sonuçlarda schema markup uygulaması yapılmıştır. Yıldızlı inceleme alanlarına dikkat edin. Schema sayesinde yıldızlı derece verme görünümü eklenmiş, yani bu sayede filmin izlenilmeye değer olup olmadığına karar verebiliriz.
Aynı yıldızlı derece sistemi bütün inceleme türlerinde yer almaktadır, ister bir film olsun, isterse restorant, yemek tarifi ve hatta kitap.“ sistem bu şekilde işlemeye devam etmektedir
 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP