0
Yerel SEO İçin İşletme Kayıt Platformları

Yerel SEO İçin İşletme Kayıt Platformları

Yerel SEO Nedir? 

14.000 kelimeden meydana gelen 16 bölümlük Yerel SEO rehberine hepiniz hoş geldin.
İnternete bulabileceğin en detaylı ve en kapsamlı rehberin bizim rehberimiz olduğuna da oldukça eminiz ki.
Bu rehber içerisinde yerel SEO hakkında ne bulmka istiyorsanız onu bulacaksınız.
Bu yazımızı sakin kafa ve, detaylı bir şekilde okumanızı tavsiye ederim.
Bu rehberi okuduktan sonra yerel SEO konusunda öğrenmediğiniz herhangi bir şey kalmayacak, emin kesinlikle olabilirsin.
Daha sonra da bakmak ve okumak istersen de bu sayfayı yer işaretleri alanına eklemeyi sakın ihmal etmesin.


Yerel SEO’ya Giriş Nasıl Yapılır?

Arama motoru botları tarafından fark edilmek ve daha fazla müşteri çekebilmek isteyen yerel bir işletmeye sahipsen, yerel SEO çok anlam ifade ediyor olmalıdır.
Yerel SEO planınız olmadan, işletmeniz hizmet ya da ürünleriniz için yerel bölgende bulunan online avantajlarından faydalanamaz.
Bu ücretsiz rehberle, işletmeniz için oldukça etkili bir yerel SEO kampanyası başlatabilmek için bilinmesi gereken bütün her şeyi ele alacağız.
Bu rehberde bulunan konular içinde; “Yerel SEO için en iyi yöntemler nelerdir?”, “Google My Business optimizasyonu”, “yerel SEO Anahtar Kelime Araştırması” ve trafik ve müşteri elde etmesine yardımcı olacak diğer gelişmiş taktikleri, işletmenin daha fazla ilgisini bulabilirsin.
Daha önce eğer SEO hakkında herhangi bir bilginiz yoksa sizi SEO hakkında yazılmış olan dev makalemizi okumaya davet ediyoruz.


Yerel SEO Nedir?

Yerel SEO, özellikle yerel kuruluşlar için arama motoru optimizasyonu ile ilgilenen bir SEO kapsamıdır.
Etkili bir yerel SEO kampanyası yürütebilmek için, işletmenin Google’ın arama motoru sonuç sayfalarının ilk sayfasında bulunması hem “Organik Listeleme hem de “Harita Paketi” görünmesini sağlayacaktır.
SEO, bir bütün olarak bloglar, tüm iş alanlarını ve web sayfalarını kapsamaktadır.
1990’larda SEO daha kolay ve bu kadar karmaşık değilken, SEO ile yerel SEO arasında çok fazla fark meydana gelmiyordu.
Bununla yanında, bugün sadece ve sadece yerel SEO’yu özel olarak etkisi altına alan birkaç husus yer almaktadır.
Yani anlayacağınız artık yerel SEO bam başka bir uzmanlık alanı durumuna gelmiştir.
Yerel SEO özellikle yakında yer alan bir yerden arama yapan insanlar için işletmenizi optimize etmeye yardımcı olmaktadır.
Bu şekilde yakın çevrende bulunmakta olan potansiyel müşterilerinize de daha çabuk ulaşım sağlamanızı sağlar.
Örnek verecek olursak; “Beyoğlu’nda döner restoranlarını” arayacak olursam, Google bana aşağıdaki sonuçları göstermeye başlayacaktır.


Ve soru şu. Eğer Beyoğlu’nda bir dönerci varsa bu arama sonucunda sende listede yer aldın mı? Yani Google yerel SEO sonuçlarında senin döner restoranını da ilk çıkan haritanın içinde listeleme yapıyor mu?
Eğer liste içinde göstermiyorsa, yakınınızda çevrenizde potansiyel müşterilerinizin sizin sunabileceği hizmet ve ürünleri ararken senin Google’da listede yer alamaman işletmene ve sana ne kadar çok kazanç ve trafik kaybettirebileceğini tahmin edebilir misiniz? Bu yüzden yerel SEO çok ama çok önemli bir yerdedir. Dahası, Yerel SEO’nun önemi yakın yakın zaman içerisinde daha da artmaya başlayacak ve yerel işletmeler arasında bulunan en önemli rekabetin faktörlerinden birisi haline gelecektir.
Bunun nedeni ise yakın bir gelecekte daha fazla mobil cihazın ve internetin dünyamızda çok daha önemli bir yere sahip olacağından kaynaklanmaktadır.


Mobil Kullanım

Mobil cihaz kullanıcıları hareket halindeyken her zaman yakınlardaki işletmeleri arama eğilimi gösterirler. Hatta bunun için hareket halinde olmalarına bile gerek yoktur. Evde oturarak cep telefonunuzla yakında yer alan bir restoranı bulabilmek için kaç kez arama yaptığınızı tahmin edebiliyor musunuz? Çünkü büyük ihtimalle en yakın kuruma gitmek ve istemiş olduğunuz şeyi satın alabilmek için hemen bir çözüm bulmak istiyorsunuz. Son yıllarda yapılmış olan bir araştırmaya göre, mobil aramaların ortalama % 56’sının yerel amacı yer almaktadır.
Arama motorları eğer işletme bilgilerinizi ve web sayfanızı her gün arama sonuçlarında gösterirse, bütün bu yerel satın alma sistemlerinden tam anlamıyla faydalanabilirsiniz. Bu yerel potansiyel yalnızca daha fazla tıklama oranını (TO) arttırmakla kalmaz, aynı zamanda işletmen için de daha fazla müşteri kazanma ihtimalini de arttırır.


Geleneksel Pazarlama ve Yerel SEO

Kabul etmemiz gerek, yerel SEO karışık ve çok dikkat edilmesi gereken bir hesaplamadır ve bu da bazı insanlar için oldukça karmaşık teknik terim olarak gelir. Ama önemli olan, yerel SEO’nun geleneksel pazarlama dünyasından neredeyse her zaman daha etkili ve daha ucuz olmasıdır. Dahası, yerel SEO da gerçek anlamda da yalnızca teknikten ibaret değildir.
Şimdi ise geleneksel pazarlamayı ele alalım. İşletmenizi daha iyi tanıtabilmek amacıyla çok şey yaptığınıza eminiz.
Örnek verecek olursak, yerel gazetelerde ilan veriyor, broşürler dağıtıyor, yerel dergilerde yer alabilmek için planlamalar yapıyorsunuzdur. Bütün bunlar sizlerin de bildiğin gibi oldukça pahalı ve kesinliği olmayan yöntem guruplarına girer.
Dağıtım kanallarının ne olduğunu ya da gerçekten kime ulaşım sağladıkları üstünde hiçbir kontrolünüz de olmaz ve bu nedenle performanslarını da asla tahmin edemezsiniz. Sonucunda yapmış olduğun reklamların doğru bir potansiyel kitlene ulaşım sağladığını bilmeden kaynak, zaman ve para harcamış olursunuz. Belirli başlı pazarlama kanallarının nasıl bir performans sergilediğini iyi bir şekilde bilmiyorsanız, bütçenizi de en iyi şekilde optimize edemezsiniz. Üstelik bütçenizi kısıtlamak istediğinde de hangi çevrimdışı kanallardan kesinti yapmanız gerektiğine asla emin olamazsınız. Çünkü hangisinin sizin ve işletmeniz için potansiyel müşterilerine ulaşım sağladığını ve hangilerinin ulaşım sağlayamadığını tam manasıyla tespit edemezsiniz. Sonuçta olarak doğru kanalı kapatma tehlikesi de her zaman sizi bekliyor olacaktır.
Bir diğer yandan da yapacağın başka bir yerel SEO kampanyasında tüm çıktıları takip altına alabilirsiniz.
Üstelik çevrimdışı kanallardan daha az bir bütçe ayırmanız yeterli oluyor ve Google’da bulunan listelerin başına çıktığında çok daha fazla gelirler kazanmaya başlanıyor. Çok daha da önemlisi, yerel SEO ve organik arama trafiği üstünden tam olarak ne kadar trafik, potansiyel müşteri ve müşteri aldığını da çok kolay bir şekilde takip edebilirsiniz.
Evet, en azından şimdiye kadar yerel SEO’ya neden ihtiyacınız olduğunu daha iyi anlamış ve çok daha ayrıntılı bilgi edinmeniz gerektiğine karar verdiniz. O zaman artık daha detaylı bir şekilde yerel SEO ve püf noktalarını araştırmaya ve keşfetmeye başlayabiliriz.
Bu rehberden öğrenebileceğin her şey işletmenizin yerel SEO’yu kullanarak çok daha iyi bir biçimde potansiyel müşterilerinin önüne çıkabilmesini sağlayacak ve işletmenize çok faydası olacaktır. Yazımızın sonunda ise yerel SEO’ya nasıl start vereceğinizi, web sayfanızı optimize edebilmek için gerek duyulan teknikleri ve daha fazlasını öğrenerek başlamış olursunuz.


Google İşletme Kurulumu ve Optimizasyon

Günümüzün dijitalleşen pazarlama alanlarında Google Benim İşletmem (eski adıyla Google Rehber) şimdi yerel SEO’nun başlangıç ​​noktası olarak faaliyet göstermektedir.
Google Benim İşletmem, yerel SEO için inanılmaz derecede önem arz etmektedir. Bu alan yer almada, Google’ın yerel arama sorgularının büyük bir kısmı için görüntülemiş olduğu arama motoru sonuç sayfalarında yerel harita listesi olarak görünmez.
 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP