Youtube Kanalınız İçin Kanal Optimizasyonu
10 yıldır Youtube Kanal Optimizasyonu üstünde edinmiş tecrübeleri geçen ay yeni ve iddialı bir Türkçe Animasyon Kanalı kurarak anlatma fırsatı bulduk. Dijital pazarlama alanında uzmanı olarak çalışmakta olduğumuz profesyonel yaşantımızda da SEO, Adwords ve Kullanıcı Deneyimi gibi çok sayıda alanlarda tecrübe edinmiş olduğumuz için tam donanımlı bir Youtube Kanalı Optimizasyonu yazısı yazmayı uygun gördük.
İlk Youtube kanalımızı uzun bir süre önce kurmuştuk ve zamanında Adsense’den önemsiz çalıntı videolar ile kazanmış olduğumuz ilk 200 liralık çeki hiç unutamıyoruz. O zamanlar piyasa fazlası ile boştu ve regülasyonlar da oldukça zayıftı. Geride bıraktığımız 10 yıl içinde Youtube evrim geçirerek bambaşka bir boyuta ulaştı ve haliyle de kanal hazırlamak ne kadar yaygınlaşmış olsa da bu işte gerçek anlamda uzmanlaşmak bir o kadar tecrübe istemeye başladı.
Bu yazımızda hem sıfırdan yol alarak giriş aşamasındaki bilgileri hem de daha ileri aşamada bilgi ve kurnazlıkları bulabilirsiniz. Yukarıdaki dizinden de istediğiniz bölüme geçiş yapabilirsiniz. Yazılmış olan yazının da internet dünyasındaki herhangi bir yazıdan daha donanımlı olduğunu düşünüyoruz. Bitirdiğiniz halde YouTube kanalı optimizasyonu hakkında daha geniş bir bilgiye sahip olacaksınız.
Olabildiği kadar ayrıntılı ve detaylı anlatmaya çalışacağımız ancak elinizden tutup bütün gereken tuşlara tıklamayı göstereceğiz.
Yazımız biraz uzun. Şimdi okumaya başlayalım.
Youtube Kanalı Optimizasyonu ve Kurulumu Hakkında
Google Hesabı Açın
Youtube kanalınızı açabilmek için ilk olarak bir Google hesabına sahip olmanız gerekir. Gmail hesabınız bu alanda sizin için en değerli varlıklardan bir tanesi olacaktır. Çünkü bütün Google ürünlerini bu hesap altında saklayacağız. Google hesabınız var ise de direk Youtube üzerinden aşağıda göstermiş olduğumuz gibi kanal hazırlamaya başlayıp adımları takip edebilirsiniz.
Evet! Şimdi ilk adımı tamamladık, artık istediğiniz videoyu çektikten sonra kanalınıza kolaylıkla yükleyebilirsiniz. Fakat Youtube kanalınızı daha kapsamlı yapmak istiyorsanız daha yapmanız gereken binlerce adım var.
Youtube Kanalınızı Doğrulamak
Öncelikle kanalınızı doğrulamak için kanalınıza giriş yapıp aşağıdaki doğrulama işlemini yapmalısınız. Telefon numaranızı girdikten sonra SMS opsiyonunu seçerseniz, bir kısa mesaj yardımı ile süreci tamamlamanız mümkündür.
Youtube Kanalınızı Özelleştirmek
Görsel bakımdan kanalımıza biraz çeki düzen verelim. Kanalım sayfasında yer alan kanalı özelleştir linkini takip ederek profil resmi ve kapak resmi ilave edebilirsiniz. Profil resminizi de Google profilinizle birlikte değiştirebilirsiniz. Photoshop beceriniz yok ise Canva programından faydalanabilir ya da Bionluk gibi sayfalardan uygun fiyatlara görseller satın alabilirsiniz. Ölçülere oldukça dikkat edin ki mobil versiyonlarda da kanalınız kaliteli bir şekilde görünsün.
Şunu da unutmayalım ki kanal açıklamasını mutlaka girelim, kanalın amacı nedir, ne amaçla kuruldu, hangi kitleye hitap ediyor. Burada kanalınız ile alakalı ya da hedeflemiş olduğunuz anahtar kelimeleri sıklıkla kullanabilirsiniz. Birkaç cümle şu an için yeterli olacaktır.
Yine hakkında sayfası içinden sosyal medya hesaplarınızı ya da bloğunuzu özel bağlantı olarak ilave edebilirsiniz.
Kanal Anahtar Kelimeleri Hakkında
Son olarak da görselde yer alan sekmeden aralarına virgül koyarak videolarınız ve kanalınız ile ilgili anahtar kelimeleri ilave edebilirsiniz.
İlk Videoyu Eklemek
Temel hazırlıkları yaptığımıza göre ilk videomuzu eklemeye hazırız demektir. Kanal ismini seçerken tahminen kafanızda bir konsept kurmuşsunuzdur. Bu videoda da bu konsepti yavaş bir şekilde hayata geçirmeniz gerekir. Harika bir iş çıkarmanıza gerek yok, hayalinizdeki videoyu tahminen ilk seferde ortaya koyamazsınız. Ancak bu sizi sakın üzmesin. Favori Youtuberlarınızın kanalına girip ilk eklemiş oldukları videoları inceleyin, ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaksınız. İlk videonuz cesaret ve insiyatif almak ile alakalıdır. Gerisi emek ve zamanla olacaktır.
Videonuz aktif hale geçtikten sonra çok sayıda kaynaktan trafik çekecektir ve bu trafiklerin en kalıcısı organik olanlar olacaktır. Organik trafikten kastımız, Google aramaları ve Youtube aramalarından gelmiş olan trafiklerdir. Kelime optimizasyonundan bahsedeceğimiz için önerilen videolardan gelmiş olan trafik de birazdan göstereceğimiz düzenlemelerden olumlu etkilenmektedir.
En temel SEO sisteminde her video için 1-2 anahtar kelimeye sabitlemeniz gerekir. Bu sabit kelimeler ise 3 noktada videonuzda kesinlikle yer almalıdır.
Video açıklaması, video başlığı ve video etiketleri. Aşağıdaki videoda tasarruf yapabilmek ve para biriktirmek anlamlarını seçtik ve bahsetmiş olduğumuz 3 bölümde bu kelimeleri kullanmaya özen gösterdik. İki kelimede de ilk 10 sonuca giriş yapmak hiç zor olmadı. Bu kelimeler ile alakalı harici videolarda da önerilenler kategorisinde yer almaktadır.
Elbette organik sıralamalarda yükselebilmek sadece bunlara bağlı bir durum değildir. Videolarınızın izlenme seviyesi ve süresi de çok önemlidir. Herkes videolarınızı on saniye izleyip kapatırsa, paylaşım ve yorum almıyorsanız pek de umutlanmamanızı öneririz. Onun için ilk hedefimiz kaliteli içerikler yapabilmek olsun. Kaliteli içerikler, başta algoritmalar olmak üzere sizi her alanda destekler.
Anahtar kelime ve türevlerini seçerken 4 opsiyon yer alır.
İlki ve en kolayı Google ve YouTube arama çubuklarınıza anahtar kelimelerinizi girerek ilgili ve uzantılı kelimeleri bulabilmektir. İkinci ve üçüncü yollar ise Google Adwords Keyword Planner ve Google Trends kullanmaktır. Son yol olarak ise kelime önerisi yapan 3. parti Youtube Optimizasyon araçları ve etiketlerden faydalanmaktır. Anahtar kelime araştırmaları için SEO uzmanı olmanıza gerek yoktur. Zamanla yapacağınız pratikler ile bu konuda da bir uzman olabilirsiniz.
Bonus taktik: Uzun kuyruklu anahtar kelimelere yer verin. Örnek verecek olursak “eğitim” odak kelimesinin yanı başına “kişisel eğitim videoları” gibi rekabeti daha az olan uzun türevler kullanın.
Kapak Fotoğrafı Eklemek
İçerikleriniz harika olabilir ancak kimse giriş yapmadığı sürece bunun hiçbir önemi olmaz. Videoların kapak fotoğraflarına emek göstermeniz gerekir. Bizimle birlikte çalışan tasarımcı bir arkadaş bize destek olmakta. Böyle bir imkanınız yok ise photoshop da yok ise ücretsiz bir kullanım aracı olan Canva’yı kullanmanızı öneririz. Örnek teşkil edebilmesi için yüksek performansı olan kapaklardan bir tanesini inceleyebilirsiniz.
Tabi ki incelemiş olduğunuz kapağın aynısını yapmanıza gerek yok, yalnızca görsellerin ve renklerin ne kadar dikkat çekici olduğunu görebilmeniz yeterli olur. Kaliteli kapak fotoğrafları, kanalınıza uygulayabileceğiniz en iyi yatırımlar arasındadır.
Youtube Videosuna Altyazı İlave Etmek
İlk videoyu yayınladığınız zaman iş bitmiyor, üşengeçlik yapmadan Türkçe ve İngilizce altyazı eklemenizi öneririz. İngilizce kısmı sizi zorlar ise Google Translate başlangıç sürecinden işinizi halledebilirsiniz. Altyazının kıymeti hayal edebileceğinizden daha fazladır. Sesli aramalar, arama motorlarını domine etme yolunda ilerlemektedir ve kesinlikle emin olun ki altyazılar dahil olmak kaydı ile videolarda seçmiş olduğunuz her kelime ve kurmuş olduğunu her cümle yapısı organik aramalarda performansınızı olumlu ya da olumsuz etkileyecektir.
Video kalitesini bozmadan hedef anahtar kelimeleriniz ile alakalı türev ve uzun kuyruklu kelimeleri videolarınız içinde sıklıkla kullanın ve alt yaz panelinde değerlendirmeye başlayın.
Youtube Kanalına Tanıtım Videosu Eklemek
Ziyaretçiler kanalınızı ziyaret ettikleri zaman onları hangi video ile karşılamak istersiniz? Herhangi bir videoyu seçebilir fakat bir tanıtım videosu çekmenizi önemle tavsiye ederiz.