Google Adwords Nedir?
Günümüzde kısaca Google Ads denilen Google AdWords, arama motorlarında web sitelerinin kendi reklamını yapmalarını sağlayan bir reklam servisidir. Kısaca Google’ın sunduğu bir reklam hizmeti diyebiliriz. Online pazarlama aracı olarak geri dönüşü oldukça yüksektir. Google reklamları Kasım 2000’de faaliyete geçmiştir. Günümüzde Google reklamlarının 1 milyonu aşkın kullanıcısı bulunuyor.
Google AdWords Nasıl Çalışır?
Metin bazlı bir reklam olan AdWords reklamları, reklam için en çok tercih edilen bir modeldir. Google AdWords ile sunulan reklamlar limiti belirlenmiş satırlardan oluşur. İlgi çekici bir başlık, açıklama satırı ve site alan adı ile sınırlıdır.
Arama motoru sayfasında aranan anahtar kelimeyle ilgili AdWords reklamları sayfanın sağında veya üstünde yer alır. Küçük, orta ve büyük ölçekli firmalar Google Adwords reklamlarını kullanmaktadır.
Google AdWords ’ün çalışma mantığını anlamak, reklam bütçesini en etkili şekilde yönetmede önemlidir. Bunun için öncelikle anahtar kelimeler, reklam yerleşimi ve reklam sıralaması gibi bazı yapı taşları ile ilgili bilgi edinmek gerekir.
Seçilen kelime veya kelimeler aranan anahtar kelimelerle eşleştiğinde Google AdWords reklamlarının görünme olasılığı artar. Örneğin; temizlik ürünleri satan bir firma anahtar kelime olarak kampanyalarda “ekonomik temizlik ürünleri” ifadesini kullanabilir.
Ziyaretçiler arama motorlarına anahtar kelime olarak ekonomik temizlik ürünleri yazdığında, arama sonuçlarının yanında bu firmanın reklamını görecektir. Reklam verirken anahtar kelimelerin çok özel olması yatırımları olumlu etkileyecektir.
Google AdWords, reklam verenlerin hedef müşteri kitlesine en hızlı ve en etkin şekilde ulaşabilmesi için arama ağı reklamları, görüntülü reklamlar, video reklamlar ve uygulama reklamları gibi farklı mecralarda reklamlarını yayınlama fırsatı sunuyor. Böylece müşteriler hedef kitleye çok daha hızlı ulaşıyor.
Google AdWords Kullanımı
Google AdWords kullanırken bazı noktalara dikkat etmekte fayda var. Bunlar;
-
Bütçe belirlenmesi
-
Anahtar kelime çalışması
-
Hedef müşteri kitlesi odaklı olma
-
Açılan sayfaların kontrol edilmesi
-
Arama ve görüntülü reklam ağlarından faydalanmak
-
Arama terimleri raporlarını iyi inceleyip bunlardan faydalanmak
-
Sonuçları iyi analiz edip optimizasyonları ona göre yapmak
-
Yer hedeflerini iyi bir şekilde yapmak.
Tüm bunlara dikkat edildiğinde, Google AdWords kullanımının web sitesine nitelikli ve sürekli bir geri dönüş sağladığı bir gerçektir. Online pazarlama stratejisi belirlemede firmaların işini kolaylaştıran Google AdWords, ilk başta biraz maliyetli gibi görünse de uzun vadede yatırım karşılığını fazlası ile verecektir. Günümüzde bir ürün veya hizmet hakkında bilgi almak için hemen internete başvuruluyor. Kullanıcıların bu aramalar sonrası web sitesine yönlendirilmesinde Google Ads büyük rol oynuyor.
Google Adwords’e giriş yapıldığında sol üst köşede +Hesap butonu yer almaktadır. İlk olarak bu butona tıklanır ve yeni bir hesap oluşturulur. Hesap adı, saat dilimi ve para irimi belirlenir. İlk kampanya için bütçe belirlenir, reklam oluşturulur, hedef kitleye yönelik anahtar kelimeler belirlenir ve ödeme yapılır. Mevcut Google hesabı ile Google Adwords üzerinden giriş yapıldığında reklamlar gösterilmeye başlanır.
Google’a reklam vermek isteyenlerin aşağıdaki sıralamayı takip etmesi gerekir.
-
Google hesabı oluşturmak
-
Anahtar kelimeleri belirlemek
-
Kampanya ayarlarını yapılandırmak
-
Reklam metni hazırlamak
-
Reklam uzantılarını tamamlamak
-
Dönüşüm kodlarını yerleştirmek
-
Faturalandırma ayarlarını yapılandırmak.
Google AdWords Etkinliğini Arttırmak İçin
Google Ads sistemi, reklamın kaç kez tıklandığını, kaç kez görüntülendiğini ve ne kadar bir maliyet oluşturduğuna dair tüm bilgileri detaylı bir şekilde göstermektedir. Böylece reklam sahibi kaç tıklama veya görüntülemeye kaç TL harcadığını görebilir.
Böylesine bir şeffaflıkla çalışan Google Ads sistemi ile Google Analytics gibi ücretsiz istatistik sistemlerle bütünleşmiş çalışabilmektedir. Yani Google Analytics ile Google Ads entegrasyonu sağlandığında reklam dönüşümleri çok daha detaylı yorumlanmaktadır. Reklamı tıklayıp siteyi ziyaret eden kişilerin sitede ne kadar süre kaldığı da böylece görülebilir.
Optimum ücretlendirme, farklı anahtar kelimelerle farklı reklamlar oluşturma ve reklam alternatifleriyle en iyi sonucu test etme gibi denemelerle Google AdWords etkinliği arttırılabilir.
Google Adwords ’ün Reklam Gücü
Reklam çalışmalarını Google AdWords ile yönetenler rakiplerini geride bırakıyor. Çünkü Google AdWords, en küçük ayrıntıları bile görünür kılarak büyük küçük tüm firmaların en doğru yatırımı yapmasını sağlıyor.
Hedef müşteri kitlesine en hızlı ve en kolay şekilde ulaşmak için tercih edilen Google AdWords, ürün ve hizmetle ilgili daha çok kişiye ulaşmayı sağlıyor. Dijital bir reklam modeli haline gelmiş, düşük maliyet ve hızlı dönüşüm özelliği ile birçok avantaj sunmuştur.
Yapılan araştırmalar, kullanıcıların ürün ve hizmet aramasında yüksek oranda internet araştırması yaptığını gösteriyor. Direk satın almaya yönelik veya bilgi almak için yapılan aramalarda kullanıcılar karşılarına çıkan web sitelerini ziyaret ediyor.
Bu da gösteriyor ki, Google üzerinde geri dönüş sağlayacak hazır çok müşteri var. Google AdWords reklam kampanyaları ile markalar reklam vermeyenlere göre çok daha fazla öne çıkıyor.
Google AdWords avantajlarını işletmeler açısından maddeler halinde sıralayalım;
-
Kullanıcıların firmaya kolay ulaşmasını sağlar.
-
Firma hedef müşteri kitlesini yakalar.
-
Hedef-sonuç odaklı kampanyalarla firma satış hedefini yakalar.
-
Düşük maliyetli bir reklam aracıdır.
-
Reklam maliyetleri kontrol edilebilir.
-
Hedeflenmiş reklam kampanyaları oluşturma fırsatı sunar.
-
Anlık ölçülebilirdik ve raporlama özelliğine sahiptir.
-
Kontrol edilebilir bir esnek yapıya sahiptir.
Tüm bu avantajları ile Google Adwords popüler bir reklam aracıdır.
Google Adwords Reklam Fiyatları
Google, reklam bütçesi olarak miktarı tamamen karşı tarafa bırakıyor. Firmalar istediği miktarlarda bütçe ayırarak Google Adwords reklam bedelini kendisi belirliyor. Aylık bütçe yüzler veya binlerce TL olabilir. Google, kullanıcıları sadece reklamlara tıklandığında maliyetlendirmektedir. Reklamlara tıklanmazsa firma herhangi bir bedel ödemez.
Ödemeler kredi kartı veya banka kartı ile yapılabildiği gibi banka ödemesi ile de yapılmaktadır.
Manuel ödemelerde hesaba tanımlanan karttan istenen aralıklarda ve belirlenen miktarlarda ödeme yapılır.
Reklamların yayınlanma süresi maksimum harcama sınırına göre değişir. Google Ads sistemi, farklı kampanyalar için farklı stratejiler düzenlemiştir. Tıklama ve dönüşüm almak ya da dönüşüm almak veya sadece gösterim almaya odaklananlar için elbette ki Google AdWords maliyeti farklıdır. Teklif stratejilerine göre bütçeyi ayarlamak firmaya düşer.
Kontrolü elden bırakmamak için teklif sınırları tanımlanmalıdır. Böylece Google AdWords, verilen sınırlar dışında maliyet belirleyemez ve kontrol müşteride olur. Bu stratejide verilen teklifler beğenilmezse manuel TBM (Tıklama Başına Maliyet) teklifine geçilebilir.
Google Adwords Hataları
Google Adwords reklamları vermede sıkça yapılan hataları da belirtmekte fayda var. Bunlar;
-
Yanlış anahtar kelime belirleme.
-
Eşleşme türlerini kullanmama.
-
Negatif anahtar kelimeler kullanmama.
-
Anahtar kelimeleri gruplandırmama.
-
Reklam uzantıları kullanmama.
-
“Hedefle ve teklif ver” seçeneği ile “teklif ver” seçeneğini karıştırma.
-
Yanlış açılış sayfa seçimi.
-
Otomatik kuralları doğru kullanmama.
-
Konum seçeneklerinin yanlış kullanılması.
-
Top/Other istatistiklerine bakmama.
-
Dönüşümleri doğru takip etmeme.
Google AdWords reklamları ile geri dönüş sağlamayı beklerken yukarıda listelediğimiz hatalar nedeni ile hedef müşteri kitlesine ulaşılamayabilir. Bu nedenle sıkça yapılan bu hatalara dikkat etmek gerekir.