0
My Business'ı Tanıyalım

My Business'ı Tanıyalım

Google My Business Nedir?


Google My Business, yaşantımıza Google rehber olarak giriş yaptı. İşletmeler için teknolojinin yararlı yönlerini bir araya getiren bu sistem, bir süre sonra Google My Business ismini aldı. Uygulamanın asıl amacı ise, yakınında yer alan işletmeleri arayan kullanıcı kitlenin, Google Haritalardan faydalanarak bu işletmelere daha hızlı ve daha kolay bir şekilde ulaşım sağlayabilmeleri. Ücretsiz olan bu uygulama, işletmelere yakınlarında yer alan kullanıcılara erişme fırsatı sunmaktadır.

Google My Business kullanımının bazı avantajlarına göz atacak olursak:
Uygulamayı kullanarak işletmenizin Google Haritalar’da yer almasını ve görünmesini sağlayabilirsiniz.
İşletme ve kategori adı ile arama yapan kullanıcılara ulaşım sağlayabilirsiniz.
Telefon ve adres bilgilerinizi paylaşarak kullanıcıların size hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.
Adwords reklamlarını faydalanarak daha çok kullanıcıya ulaşım sağlayabilirsiniz.
Web siteniz olmasa bile, Google Adwords kullanarak telefon ve adres bilgilerinizle bilgilerinizi kullanıcılar tarafından kolay bir şekilde görülebilir duruma getirebilirsiniz.
Daha fazla kullanıcıya, çok daha kısa zaman içinde erişim sağlayabilirsiniz.

Google My Business’ın farkı internet araçlarıyla kullanıcılara ulaşım sağlanırken yaşanmakta olan zaman kaybının önüne geçilmiş oluyor. Bu durum hem işletme sahipleri hem de kullanıcılar için oldukça avantajlı oluyor. Aynı amaç için çok fazla farklı uygulamanın kullanılması işletmeler için zaman kaybına neden olduğu gibi, kullanıcıların da daralıp işlemlerini yarım bırakmalarına neden olabiliyor. Google My Business’ın sağlamış olduğu tek şifre ile yönetilen sistem, işletmelerin zaman kaybını önüne geçtiği gibi kullanıcılara da daha kolay ve daha hı9zlı erişim imkanı tanıyor.
 
“Google My Business nedir?” sorusu net ve kısa bir şekilde yanıtlanabilir: bu uygulama; kuruluşların, markaların, sanatçıların, işletmelerin ve ürünlerin Google Harita üstündeki konumunu, logolarını, hizmete dair güncel bilgilerini, web adreslerini, fotoğraflarını, reklam potansiyellerini ve ziyaretçi durumlarını tek bir yerden yönlendirebilecekleri, işletme dostu bir sistemdir. “Google My Business ücretli mi” sorusunun yanıtı ise tamamen hayır, ücretsizdir. İşletmelerin çalışma sistemlerini oldukça kolaylaştıran bu uygulama, tek bir panel üstünden yönetilebilmektedir.

Panelde yapacağınız işlemler ise şu şekildedir:

- İşletmenizle alakalı bilgileri her zaman güncel tutabilirsiniz.
- Sadık bir müşteri kitlesi oluşturabilir, müşterilerinizin sizinle ilgili düşüncelerini Google My Business’ta paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.
- Panel üstünden analizler yapabilir, kullanıcılarınızın etkileşimlerini takip edebilir, buna göre işletmenizi çok daha geliştirecek önemli adımlar atabilirsiniz.
- Google Analytics ve kanalınızda bulunan istatistikleri takip edebilirsiniz.
- Kullanıcılara çalışma saatleriniz hakkında detaylı bilgiler verebilirsiniz.
- Yerel aramalarda öncelikli olarak yer alabilirsiniz.
Google My Business’ta yer alabilmek için kayıtlı bir Google hesabınızın olması yeterli olacaktır. Uygulamayı kullanırken en çok dikkat etmeniz gereken nokta, paylaşmış olduğunuz bilgilerin doğruluğudur. Bilgilerin doğruluğu hem Google tarafından önemsenmekte, hem de kullanıcılarınızın size ulaşım sağlayabilmesi, dahası güven duyabilmesi için son derece önemli durumdur. Google bilgilerinizin doğruluğunu e-mail, DNS ve HTML metotları ile kontrol eder. Google’ın My Business’ı işletmelere sunarken hedeflemiş olduğu konular ise aşağıda belirttiğimiz gibidir:

- İşletmenizin, kullanıcılar tarafından kolay bir şekilde bulunabilmesi ve bununla bağlantılı olarak kullanıcıların Google’da arama yaparak aramış olduğu işletmelere kolayca ulaşım sağlayabilmeleri.
- Müşterilerden gelen yorumların okunması ve işletme tarafından yanıt verilmesi.
- Müşterilerin işletmenize hangi anahtar kelimelerle ulaşım sağladığının analizi yapılması.

Eski sisteme göz atacak olursak, Google My Business’ı PTT Sarı Rehber’e benzetebilirsiniz. Kullanıcılar olarak önceden Sarı Rehber’i kullanarak ulaşım sağladığımız işletmelere, şimdi dijital ortamda rahatlıkla ulaşım sağlayabiliriz. Üstelik Google My Business, ikili bir etkileşim imkanı sunmaktadır. Önceden yalnızca işletmenin bize vermiş olduğu bilgilerle yetinmek zorundayken, şimdi ise kullanıcı olarak işletme hakkında bütün düşüncelerimizi paylaşabiliriz. Google My Business bu konuda kullanıcı görüşünü de değerli veriyor. İşletmelerin kendilerini daha da geliştirmeleri, dahası internet ortamında tarafsız ve dürüst yorumların yer alabilmesi için Google My Business ve benzeri uygulamalar oldukça önemlidir.

Google My Business Neden Bu Kadar Önemlidir?


Çünkü ister beğenin ister beğenmeyin, işletmen Google’da listelenebilir ve büyük ihtimalle de listelenecektir.
Herkes işletme ismini girerek Google’a kayıt yaptırabilir.
Bunu yapmanız, işletmeniz için bir Google My Business profilinin Google Harita sonuçlarında daha belirgin şekilde görünmeye başlamasını sağlamaktadır.
Bunun yanında, Bilgi Panelinde de görüntülenen işini tetiklemene de yardımcı olur.
Bir Google My Business girişi, genel çevrimiçi varlığınızı arttırabilmek için çalışma saatleri, bulunmuş olduğunuz yerdeki çalışma saatleri, yol tarifleri ve daha çok şey gibi arama işlemi yapanlara faydalı işletme bilgileri sağlamasına imkan tanır.
Oluşturmuş olduğunuz profili kendiniz yönetmek yerine herhangi birinin yönetmesini mi istersiniz?
İş analizi, müşterilerin işini hangi yöntemlerle aradığı, hangi sorguları kullandığı, girişinle ilgili nasıl etkileşimde oldukları ve daha pek çok şey gibi Trendler Panosundan da bazı veriler elde edilebilir.
Bu görüşler, küçük işletme sahiplerinin alternatifini anlayabilmek için genel olarak Google Analytics’ten çok daha basittir.

Google My Business


Bu Google My Business (Benim işletmem) rehberi, platform ile alakalı soruları cevaplayacak ve optimizasyon için farklı öneriler sunacaktır.
Yerel bir işletme olarak Google’da büyük bir görünürlük sağlamak, işletmelerin devam edilebilir büyüme ve başarısı için hiç bu kadar önem arz etmemişti. Aslına bakacak olursanız bütün Google aramalarının % 46’sının yerel bilgi arayışı yaptığını ve her 5 tüketiciden 4’ünün yerel bilgileri bulabilmek için arama motorlarından faydalandığını düşünecek olursak, sonuçlarda gösterilen eğer sizin işletmeniz değilse, o zaman rakiplerdir. Bunun için, sağlam bir yerel SEO stratejisi düşünmeniz oldukça önemlidir.
Yerel arama sonuçları sadece hepimizin görmeye alışık olmuş olduğu organik arama sonuçları değildir. Ayrıca sonuçlarda Google My Business (GMB) paketleri de yer almaktadır.
SEO yardımı ile başarıyı yerel bir işletme olarak yakalayabilmek için Google My Business’ta büyük bir görünürlük yakalamanız gerekmektedir. Bu rehber size çok iyi bir yol gösterici olacaktır.


Ajansınızı Google Benim İşletmem sistemine kaydetme


Google Benim İşletmem artık ajansların direk olarak Google’a kaydolmasına ve ajans hesaplarını yönetebilmek için özel avantajlardan faydalanmasına imkan tanıyor. Kayıtlı ajanslar, daha güçlü hesap yönetimi seçenekleri içerisinden ve ajans gereksinimlerinden daha uygun Google desteği sağlayabilir.


Kaydolmanın yararları
- Ajansınızı Google’a kaydetmenin yararları şunlardır:
- Ajansların sorunlarına ve durumlarına yoğunlaşan Google desteği
- Girişleri yöneten üçüncü bir kişi için tasarlanmış olan daha iyi hesap yapısı
- Daha da basitleştirilmiş kullanıcı yönetimi ve erişimi

Düzenli olun

Ajansınızın kayıt işlemini yaptıktan sonra girişlerinizi ve ekibinizi daha verimli bir şekilde ve tek bir yerden kolaylıkla yapılandırma imkanına sahipsiniz.


 Ajanslarla alakalı yeni kavramlara genel bir bakış açısı:


Kuruluş: Ajansınızda yer alan ekip üyelerini yönetebilmek için genel grup. Bu, Google Benim İşletmem'e kayıt yaparken ajansınızla ilişkilendirilmiş olan üst düzey bir hesaptır.


Kullanıcı grubu: Ajansınızdan belirli oranda bir kullanıcı grubu, diğer kullanıcı gruplarına, konum gruplarından faydalanarak belli başlı yerleri yönetmek için izin verilebilir.


Konum grubu: Bir kuruluş ya da kullanıcı grubu tarafından toplu bir şekilde yönetilen belirli bir konum grubu meydana getirmek ve yönetimini gerçekleştirmek.
 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP