AdWords ve SEO
Dijital pazarlama denildiğinde ilk akla SEO çalışmaları ve AdWords reklamları geliyor. Hedef müşteri kitlesini yakalamak adına bazı firmalar SEO çalışmaları yaptırırken bazıları da Adwords reklamlarını tercih ediyor. Her ikisini tercih edenleri de oldukça etkili yöntemler olarak SEO ve AdWord ikilisi ile çok daha iyi sonuçlar elde ediyor. Ziyaretçi sayısını arttırmak ve satış oranlarını yükseltmek için SEO mu yoksa Google Ads mi sorusunu cevaplayabilmek için her ikisini de ayrı-ayrı incelemek gerekiyor.
SEO Nedir?
Arama motoru optimizasyonu olan SEO, site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları ile web sitelerini hedef kitleye ulaştırma çalışmaları bütünüdür. Bir web sitesi için olmazsa olmaz pazarlama aracıdır diyebiliriz. SEO mu AdWords mü daha iyi sorusuna cevap verebilmek için SEO’ nun faydalarını maddeler halinde sıralayarak inceleyelim.
SEO Özellikleri
-Kısa vadede hemen sonuç alınmasa da uzun süre etkisini gösterir.
-Küresel ve aynı zamanda bölgesel kitleler için uygundur.
-Hedef müşteri kitlesine ulaşmayı sağlar.
-Maliyeti daha düşük bir pazarlama yöntemidir.
-SEO için ayrılan bütçe tükenmiş olsa da uzun bir süre geri dönüş almaya devam eder.
-Web sitesinin dijital ortamda görünebilirliğini arttırır.
-SEO kurallarına uygun ve anahtar kelimeli içerikleri ile güvenilirliği arttırır.
-SEO çalışması yaptırmış bir web sitesinin kalite puanı daha yüksektir.
-Reklam getirisi elde etmenin en iyi yollarından biridir.
-Web sitelerine uzun vadeli konumlandırma sağlar.
-Elde edilen sonuçlar ölçülebilir olduğundan firmaların yeni yatırımlar planlamasında önemlidir.
Google AdWords Nedir?
Google’ın dijital dünyada ürün ve hizmet araştırmaları için internet kullanıcılarına sunduğu bir reklâm şeklidir. Kişi ve kurumların web sitelerine kolay ulaşmayı sağlar. SEO’ ya göre daha az karmaşık ve kolay olsa da bazı yönleri ile SEO’ nun yanında ikinci planda kalır.
Google AdWords Özellikleri
-Ads reklamları yayına girdiği andan itibaren geri dönüş almaya başlanır.
-Reklam için belli bir bütçe ayrılır ve ödemeler düzenli olarak yapılmalıdır.
-Ads reklamı vermenin maliyeti SEO’ ya göre çok daha yüksektir.
-Google Ads yönetimi daha kolaydır.
-Rekabet yoğun bir ortam olan internette reklamlar rakip reklamları birlikte dönüşümlü olarak gösterilir.
-Kullanıcı paneli basit, yönetilmesi kolaydır.
SEO mu AdWords mü?
Bir web sitesi için SEO mu AdWords mü daha daha doğru bir seçimdir, bunun cevabını verebilmek için her ikisini karşılaştırmak gerekir. SEO çalışmaları uzun sürer, AdWords’ de kısa sürede sonuç alınmaya başlanır. Fakat SEO tamamlandığında uzun vadede geri dönüş almaya devam edilir. AdWords’ de 15-20 dakika gibi kısa bir sürede web sitesi Google reklamları bölümünde yer alır ve kısa sürede ziyaretçi almaya başlar. Fakat ayrılan bütçe doğrultusunda aylık veya günlük maliyetlere göre ödenen miktar yüksektir. Reklamlar dönüşümlü olarak gösterilir. Bütçe tüketildiğinde ise reklam gösterimi durur.
SEO ile uzun vadede çok daha iyi sonuçlar alınmaktadır. AdWords’ de bütçe bittiğinde veya ücretin ödenmediği gün ziyaretçiler web site reklamını göremez. Yani ödem devam ettikçe reklam görülür, ödeme kesildiğinde reklam kaldırılır. Uzun vadeli bir çalışma olan SEO’ da sabredenler çok daha düşük bir maliyetle ziyaretçi sayısını arttırmaya devam eder.
Hangisi Tercih Edilmeli?
Web sitenizin trafiğini arttırmak ve hedef müşteri kitlesini yakalamak istiyorsanız, Her iki yöntemden birini tercih edebilirsiniz. Hemen geri dönüş almak isteyen ve bu iş için yeterince bütçesi olanlar AdWords tercih edilebilir. Uzun vadede organik trafik almak ve bu işi de çok fazla bir ücret ödemeden yaptırmak isteyenler için ise SEO doğru tercihtir. Her iki yöntemde de temel olan anahtar kelimedir. AdWords anahtar kelimeleri için belli bir ücret ödenirken, SEO’ da anahtar kelime için herhangi bir ücret ödenmez. Anahtar kelime analizi yapılarak anahtar kelime seçimi yapılır.
Uzun ömürlü ve kalıcı bir web sitesi için SEO her zaman ilk tercih edilmesi gereken yöntemdir. AdWord de uzun vadeli olabilir, fakat sürekli ve düzenli olarak ücret ödemek gerekir. SEO’ da böyle bir ücret ödemeye gerek yoktur. Özgün içeriklerin düzenli olarak girilmesi ve sitenin bu şekilde güncel tutulması düzenli bir geri dönüş alınması için yeterlidir.
Dijital Pazarlamada Hedef Kitle ve Anahtar Kelime Tespiti Önemlidir
Hedef kitlenin tam tespit edilemediği veya yeni bir ürün/hizmet girildiği durumlarda hedef kitle belirleme ve anahtar kelime tespiti oldukça zordur. AdWords veya SEO çalışmasının boşa gitmemesi için öncelikle hedef kitle tanımlamasının yapılması gerekir. Potansiyel müşterilerin toplanması için bu önemlidir. Günümüzde en popüler dijital pazarlama kanalı sosyal medyadır. Bunun için Sosyal Medya Danışmanlık Hizmeti alabilir, ürün veya hizmet tanıtımını sosyal medya kanallarında yaparak hedef kitlenizi tespit edebilirsiniz. Marka bilinirliği arttırılıp yeterli hedef kitle oluşturulduğunda AdWords reklamlarına başvurulabilir. Ads reklamları ile web sitesine gelen ziyaretçilerin hangi anahtar kelimeleri aratarak web sitesine geldiğini analiz ettikten sonra bu kelimeler ve türevlerini inceleyerek SEO çalışması yapmaya başlayabilirsiniz.
SEO ve Ads’ nin kendine göre öne çıkan özellikleri bulunuyor. Bunlara artıları ve eksileri diyebiliriz. Çoğu dijital pazarlama uzmanı SEO ve Ads’ yi birlikte değerlendiriyor. Birbirinin alternatifi olarak görmeyip birlikte çalışan bir mekanizma olması gerektiğini savunuyor.
SEO ve AdWords Sonuçları Analiz Edilmeden Karar Verilmemelidir
SEO’ nun çok daha düşük maliyetli olduğunu ve uzun vadede çok daha iyi sonuçların elde edildiğini söylemiştik. Ads için kısa vadede sonuç alındığını fakat bütçe tükendiğinde reklamların gösterimden kalktığını belirtmiştik. Her ikisi arasında ilk etapta karar veremiyorsanız ikisi ile de başlayabilirsiniz. Her ikisinden elde edilen sonuçlar analiz edilebilir ve 3-6 ayılı periyodlar sonrası elde edilen geri dönüşe göre hangisine yatırım yapılacağına karar verilebilir.
Google Ads yaparken doğru anahtar kelimeleri doğru bütçeler ve farklı içeriklerle test edebilir, hedef müşteri kitlesini ve maliyetleri ölçümleyebilirsiniz. SEO yaparken de web sitenizin SEO uyumlu olmasına dikkat etmeli, ürün, hizmet ve markanıza uygun içerikler üreterek marka bilinirliğini arttırmalısınız.
Sonuç Olarak
-Google Ads ödeme yaptığınız kadar bir ömre sahip, SEO ise uzun vadelidir.
-Google Ads ile organik arama sonuçlarında yükselmek zor SEO ile kolaydır.
-Google Ads’de her ürün pazarlanmaz, SEO’da tam tersidir.
-Google Ads yüksek maliyetli, SEO düşük maliyetlidir.
Birçok web site sahibi Google Ads ile SEO arasında seçim yapmakta zorlanıyor. Sonrasında ilk birkaç ay SEO’ ya yatırım yaparak başlıyor. Çoğu zaman SEO’ dan alına geri dönüşler sayesinde sadece SEO ile devam etme kararı alınıyor. Sonuçta Google AdWords’ ün maliyeti çoğu zaman bütçeleri zorluyor. Bazen kısa bir dönem için de olsa Google AdWords’ e de yatırım yapılıyor. Her ikisinden alınan sonuçlar karşılaştırılıyor ve ona göre karar veriliyor. Google AdWords reklamlarından elde edilen sonuç iyi olduğunda belki biraz daha bütçeler zorlanarak reklama devam ediliyor. Buna karşı SEO, uzun vadede kalıcı bir yükseliş sağlayarak web sitelerinin internet ortamında sürekli ön planda olmasını sağlıyor. SEO ile web siteleri arama motorlarında ilk sayfalarda yer alıyor ve hedef müşteri kitlesini kolaylıkla yakalayarak hedeflediği satışlara ulaşıyor.