Site İçi SEO
Site İçi SEO Ne Anlama Gelir?
SEO, organik arama sonuçları vasıtasıyla arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir.
SEO Nedir?
SEO organik arama motoru sonuçları vasıtasıyla web sayfanıza trafik oranını ve kalitesini arttırmak maksadıyla yapılmış olan arama motoru optimizasyonu anlamını taşımaktadır.
SEO sistemi nasıl çalışır?
Arama motorunu, bir kutu içine yazmış olduğunuz kelimeler doğrultusunda size sonuçları veren bir sistem olarak görebilirsiniz. Google, Bing, Yahoo veya kullanmış olduğunuz herhangi bir arama motoru, web sitenize bağlanan uzun bir bağlantı sayfası ile potansiyel bir biçimde sorularınıza cevap verebilir.
Evet, bu doğru. Ama bağlantı listelerinin arkasında nelerin yer aldığını hiç aklınıza getirdiniz mi?
Çalışma Sistemi Nasıl
Google (ya da kullanmakta olduğunuz herhangi bir arama motoru), internette bulacakları bütün içerikler ile alakalı bilgi toplayan tarayıcılara sahiptir. Tarayıcılar bir dizin meydana getirmek için bütün bu birleri ve sıfırları arama motoruna getirirler. Daha sonra bu dizin verileri sorgularınızla eşleştirmeye çalışan bir algoritma ile beslenmektedir.
Herhangi bir arama motorunun algoritmasına giden pek çok neden vardır ve bir grup en uygun şekle sokma kurallarıyla hareket ederler.
Optimizasyon pek çok şekillerde meydana gelebilir. Meta açıklamalarının ve başlık etiketlerinin hem doğru uzunlukta hem de bilgilendirici olduğundan tutun sayfalarda yer alan bağlantıları göstermeye kadar hey şeyi sunmaktadır.
İlgili işaretleme ve İçerik
Bir içerik bulana kadar bir web sayfası gerçek anlamda site sayılmaz. Ancak içerik için SEO içeriğine vermiş olduğumuz başlıklar, açıklamalar ve alt başlıklar ile çalışmaktadır. SEO dostu açıklamalar ekleme, anahtar kelime araştırması, kullanıcının aramış olduğu kelimeler ile bağlantılar, açıklamalar ve kelimeler ilave etmek bir SEO ile içerik eklemenize yardımcı olacaktır.
Site içi SEO nedir?
Site içi SEO (bunun yanında sayfa içi SEO olarak da bilinmekte), herhangi bir web sayfasında yer alan öğeleri optimize etme sistemidir (daha yüksek bir sıralamaya sahip olmak için internette yer alan başka bağlantıların ve toplu bir vaziyette site dışı SEO olarak bilinen diğer sinyallerin aksine). Site içi SEO, bir internet sitesinin hem içeriğini hem de HTML kaynaklarını optimize etme anlamına gelir.
Arama motorlarının sayfa içeriği yorumlanmasına destek olmanın ötesinde, uygun site içi SEO kullanıcılarının bir sayfanın hangi konu hakkında anlam ifade ettiğini ve arama sorgularını göz önünde bulundurup bulundurmadığını net ve hızlı bir şekilde anlamalarına neden olur. Özünde iyi bir site içi SEO, arama motorları herhangi bir sayfayı ziyaret ettiğinde bir kullanıcının nelerle karşılaşacağını (ve ne kadar yararlı olacağı hakkında) anlamasına yardımcı olur.
Site içi SEO’nun asıl hedefi, hem kullanıcılar hem de arama motorları için mümkün olduğu kadar kolay bir hale getirmeye çalışmak olarak da değerlendirilebilir. Aşağıda vermiş olduğumuz öneriler ile içeriklerinizi meydana getirmeniz site içi SEO’nuza olumlu yönde katkılar sağlayacaktır.
- Web sayfanızın ne hakkında olduğunu belirtin
- Sayfanızı bir arama sorgusu ya da sorgularıyla (yani belli bir anahtar kelime ya da anahtar kelimeler kümesi) alakalı olacak şekilde tanımlayın.
- Sayfanızdaki sorguları meydana getirirken, açıklamaların ve anahtar kelimelerin içeriğiniz ile ilgili olduğundan emin olmalısınız.
- Sayfa sorgularında ve içeriklerinde tekrarlama kullanmamaya gayret edin.
SEO uyumu için dikkat etmeniz gereken bazı maddeler bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibidir;
- Sayfa içinde bağlantı kullanımı: Kaç tane bağlantı var? Harici mi yoksa dâhili mi? Hangi noktayı işaret ediyorlar?
- Sayfanın yüklenme hızı
- Yapılandırılmış olan verilerin ya da diğer işaretlemelerin kullanımı
- Sayfanın URL yapısı
- Mobil verilerde kullanım kolaylığı
- Sayfa metalarında yer alan veriler
Bu öğelerin tamamı aynı ana fikre bağlanmaktadır: İyi bir kullanıcı deneyimi meydana getirmek. Bir web sayfası ne kadar kullanışlı bir hal alırsa (hem teknik hem de teknik olmayan bir bakış açısıyla bakacak olursak), o sitenin site içi optimizasyonu bir o kadar başarılı olur.
Site İçi Bağlantılar:
Site içi link vermiş olduğumuz bu bağlantılar web sitemizdeki bir sayfadan başka web sayfasına verilmiş olan bağlantı linkleridir. Bunun yanında bir web sayfasından başka bir web sayfasına da bağlantı imkânı sunulabilir. Bu da site dışı link anlamına gelmektedir.
Her bir sayfa için yapılan SEO çalışmaları web sayfanıza daha fazla kullanıcı trafiği sunacaktır. En iyi arama motoru olan Google, sayfanızı direk olarak indekslerken bu bağlantı noktalarını da göz önünde bulundurmaktadır.
Ziyaretçilerin daldan dala atlar gibi sayfalarınızda gezinmesi tamamen sizin elinizde olan bir durumdur. Ne kadar yerinde ve doğru bağlantılar sunarsanız o kadar fazla kullanıcı sayısına ulaşırsınız. Bunun yanında arama motorları sizi tanımlamaya çalışırken bu bağlantılar vasıtasıyla da anlamaya çalışır.
İstenmiş olan site içi link bağlantısında her bir sayfanın ve her bir sayfa altındaki kategorilerin belli bir noktada ana sayfaya bağlanması anlamına gelir. Bu şekilde Google, ana sayfanızı indekslendiği zaman diğer bağlantı sayfalarınıza da ulaşmış olacaktır.
Açıklama Bölümleri ve Meta Başlık
Meta başlık ve buna bağlı açıklamalar Google’da sıralama arttırmanın en basit yollarından birisidir. Bunun yanında bir de içeriklerle bağdaştırılırsa üst sıralara çıkılması kaçınılmaz olur. Meta başlığı, arama motorları üzerinden yapmış olduğunuz aramalar sonucunda meydana gelen sonuçların temel başlığıdır ve mavi renkte görünür. Meta açıklaması ise mavi renkteki başlık altında yer alan metin içeriğiyle alakalı kısa bilgiler sunan açıklamalardır. Son olarak meta açıklamaları kesinlikle 160 kelimeyi geçmemelidir.
Site İçerikleri:
Web sayfasında oluşturmuş olduğunuz her bir sayfa için kesinlikle bir içerik eklenmelidir. Bunun yanında eklemiş olduğunuz içeriklerin yarar sağlaması da oldukça önemlidir. Yani okunmayacak olan, okunsa bile kimseye herhangi bir yarar sağlamayacak bir makalenin web sayfanızda yer almasının hiç bir faydası olmaz.
Ziyaretçilerin web sayfanızda daha fazla zaman geçirmelerini istiyorsanız her sayfada yer almayan ama doğru bilgiler içeren makaleler eklemelisiniz. Google arama motorunun kendi yapısıyla içeriklerinizin doğru olup olmadığını tespit edebilme teknolojisi vardır.
Anahtar Kelime Kullanımı:
Kullanıcıların sizi doğru bir yerde ve doğru bir zamanda bulmaları için en önemli nokta anahtar kelimeleri doğru biçimde kullanmaktır. Anahtar kelimeler ziyaretçileri sayfalara çeken birer slogan niteliğindedir. Bunun yanında makale içeriğini de düzenleyen, vermek istediğiniz mesajları kolay bir şekilde verebilmenin en pratik yoludur.
Potansiyel ve hedef müşterilerinize ulaşım sağlayabilmeniz için kesinlikle anahtar kelimeli kullanmanız gerekir. Fakat içeriğinizdeki makaleyi anahtar kelimelereler boğmamalısınız. Bunun için de anahtar kelime tercihinde oldukça titiz davranılmalı ve doğru anahtar kelimeleri bularak başarınızı katlamalısınız.
Mobil Uyumluluk:
Mobil uyumluluk veya responsive web sayfanızda yer alan sayfaların bütün teknolojik aletlerde hiç bir sorun yaşamadan görüntülenmesini sağlamaktır. Web sayfanız eğer mobil uyumlu değilse bilgisayarlarda görüntülendiği gibi telefonlarda görüntülenmez ve bazı bozulmalar meydana gelir. Bunun yanında gün geçtikçe artan mobil kullanıcı sayısını da göz ardı etmemek gerekir. Günümüzde neredeyse herkesin evinde artık bilgisayar var. Ancak unutulmaması gerekir ki her bir kişinin cebinde de cep telefonu bulunmaktadır. Sizin hedeflemeniz gereken herkesin cebinde olan telefonlara erişim sağlamaktır. Mobil uyumluluk bu kapsamda oldukça önemledir.