Semantik SEO ve Semantik Makale Nedir?
Semantik Seo Uyumlu Makale
Semantik SEO uyumlu makale kelimesi yaklaşık 1-2 senedir devamlı olarak duyduğumuz gelişmeleri ve buna göre yapmaya çaba sarf ettiğimiz bir teknoloji biçimidir. Önceden SEO uyumlu içerik denildiği zaman çok farklı fikirler meydana geliyordu. Artık bu yapı sistemi tamamen değişti. LSI, başka bir tabirle Semantik SEO’ya uygun vaziyette olan içerikler, standart SEO uyumlu içeriklerden temel olarak bazı farklılıklar içermektedir.
Nasıl Semantik Makale Yazılır?
Web siteleri için oldukça önem arz eden SEO uyumlu makaleleri meydana getirirken doğal olarak belirlenmiş olan bazı uygun kurallara uyulması gerekir. Anahtar kelime kullanımı özellikle arama motorlarında önemli bir noktadır ve kullanımına bağlı olarak da bazı önemli unsurlar yer almaktadır. Genel olarak SEO uyumlu makalelerin içinde anahtar kelime kullanımıyla ilgili olarak gerekli kurallara uyulsa bile fazladan bazı yazım yöntemlerine de ihtiyaç duyulmaktadır. Semantik makale yazımı bu yöntemler içerisinde en önemli nokta olmaktadır. Semantik makale hangi yöntemlerle yazılır ve normal yazılan makalelerden ne gibi farkı vardır. Bunlardan biraz bahsedecek olursak; Semantik makalenin ön plana çıkan en önemli özelliği anahtar kelimelere bağlı olarak benzer kavramların makale içine yerleştirilmesidir. Bu şekilde kullanıcılar konu ile ilgili farklı arama varyasyonları meydana getirdiğinde bile sizin web sayfanıza ulaşım sağlayacaklardır.
Semantik makale yazma yöntemleri hakkında biraz detaylı bahsetmemiz gerekirse; İlk olarak makale içinde anahtar kelime kullanmanın ne anlama geldiğini ve hangi yöntemlerle kullanılması gerektiğinin mutlaka bilinmesi gerekmektedir. Nedeni ise bu işin temel taşında anahtar kelime kullanımı yer almaktadır ve kişiler anahtar kelime kullanımıyla alakalı yeterli seviyede bilgiye sahip değilse, semantik makale yazma aşamasında oldukça zorluk çekeceklerdir.
Zaten genel anlamda SEO kurallarına detaylı bir şekilde hakim olmak bir bütün anlamında bilinmesi gereken en önemli konudur. Semantik makale yazımı sırasında anahtar kelimenin yanında anahtar kelimeyi anımsatan başka kelimelerde kullanılmalıdır. Bu şekilde Google algoritmasına uygun olacak şekilde içerikler meydana getirilir.
SEO Uyumlu Makaleye Geçerken Dikkat Etmemiz Gereken Şeyler?
Genel anlamda anahtar kelimelerin bulunduğu h1, h2, h3 düzeneklerinden sonra (bunlara tekrar değinmeye gerek olmadığını düşünerekten);
- İlk olarak yazmış olduğumuz yazının başlığında mutlaka anahtar kelimemizi kullanmamız gerekir. İçeriğin ilk bölümünde de anahtar kelimemizden söz etmeli, bu kelimeyle alakalı bir giriş yapmalı ve ardından gelişme kısmına geçmeliyiz. Burada dikkat etmemiz gereken en önemli nokta, semantik yapıyı başlıkta tercih etmemiz gerekir. Bunu konu içerisinde çeşitlendirmemiz gerekir. Başlık kısmında yalnızca özgünlüğü korumak için semantik yapıya başvurmalıyız. Örnek verecek olursak; “SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır” yerine 2020 Senesinde SEO Uyumlu Yazı Trendleri gibi başlıklar kullanılabilir.
- Gelişim bölümünde yazı içeriğinin detaylarını kullanıcılara sunarken konu ile alakalı terimlerden de yararlanmalısınız. Biz eğer “Çay” kelimesiyle alakalı bir içerik yazıyorsak, “Rize, Karadeniz ve Çay üreticiliği” gibi kelimeleri de yazımınız içinde kullanırsak bizim için bu durum SEO bakımında artı sağlar. Bu şekilde yazımızda birbirleri ile bağlantısı bulunan kelimelere yazımızın içinde yer vermiş oluyoruz ve ana anahtar kelimemizi bu kelimelerin merkezine yerleştirmiş oluyoruz. Bu durum kelimelerimizle alakalı arama sorgusunda veya ana kelimemizde bize artı sağlamaktadır.
- Yazımızın son paragrafında da anahtar kelimemizi ve yazımızın başlığını içeren cümlelere yer vermemiz hem başlığımızı ve anahtar kelimemizi bir kaç kez daha vurgulamış olur, hem de anahtar kelimemizin yoğunluğunu arttırmış olur. Tabi bunu abartmadan yapmamız gerekir.
SEO Uyumlu İçerik Yazmanın Püf Noktaları
- Linkte anahtar kelimeler mutlaka yer verilmeli.
- Anahtar kelime başlıkta kesinlikle kullanılmalı.
- Uzun içerikli başlıklardan kaçınılmalı.
- İçeriğin içinde imla kurallarına çok dikkat edilmeli.
- Etiketlerin içinde anahtar kelime ve yan anahtar kelimelere yer verilmeli. Gerek olmayan etiketlemelerden uzak durulmalı.
- İçerikte anahtar kelime seviyesinin iyi ayarlanması gerekmektedir. Yoğunluğu anahtar kelimemize vermemeliyiz.
- Anahtar kelimeleri ve anahtar kelimelere bağlı olan cümlelere vurdu yapmak için aşırı olmayacak şekilde italic, kalın ve altı çizili olan efektler kullanılmalı. (eskiden olduğu gibi pek etki yaratmamaktadır. Onun için abartmayacak şekilde kalın kullanılabilir. Bazı yerlerde diğer varyasyonlara da yer verilebilir.)
- Google araştırmaları kaliteli olan içeriklerin en az 300 kelimeden meydana geldiğini belirtmektedir.
- İçeriğe başlarken kullanıcıda merak uyandıracak konular ele alınmalı. Kullanıcının içeriğinizin içinde uzun zaman geçirmesi Google cephesine faydalı içerik yani kullanıcı sitede fazla zaman geçiriyor sinyalini göndermektedir. (özellikle ilk paragraflarda)
- Resim optimizasyonlarına da gerekli önemin verilmesi gerekir. “ALT” etiketine duplicate olmayacak biçimde görselin neyle alakalı olduğunu anlatan alternatif bir text yazılması gerekir. 2 ila 4 kelime arası yeterli olacaktır.
- Kullanılmış olan görselin ebatlarının çok büyük olmaması, ziyaret eden kişinin dikkatini çeken ve konuyla alakalı uygun bir görsel olması oldukça önemlidir.
- Kullanılıyorsa şayet meta description yazılmış olan açıklamaların da özgün ve 160 kelimeyi geçmeyecek biçimde olması gerekmektedir.
- Yazınızın bitimi esnasında ziyaretçiyi etkileşime sürükleyen bir cümle kullanabilirsiniz. Örnek verecek olursak; “Paylaşın ve arkadaşlarınızda bu konudan haberdar olsun” ya da “konu www.seomakaleleri.com hakkında yorumunuzu yapın bizde yayınlayalım” gibi call to action yapıları yer alabilir.
- Yazınızın içeriğinde semantik yapıya uygun bir vaziyette anahtar kelimelerin eş anlamları, zaman zaman zıt anlamları, anahtar kelime hangi konu ile ilgiliyse o konu hakkındaki bazı ön bilgiler, yan anahtar kelimeler ve onlara bağlı olan varyasyonlar. Örnek verecek olursak; web tasarımıyla alakalı bir anahtar kelime yer alıyorsa, web tasarımı, web arayüzü tasarımı, web desing, internet sitesi tasarımı ve web geliştirme gibi anahtar kelime varyasyonları aralarda kullanılabilir.
Bir Kelimenin Semantik Bakımdan Benzerlerini Nasıl Buluruz?
Bunun pek çok yolu vardır. Her SEO kullanıcısı kendine özgü yöntemlerini geliştirebilir. Size clicks’us yöntemi olarak bir tanesini vermemiz gerekirse; En basit yöntemle Google bize zaten net bir şekilde benzer kelimeleri sunmaktadır.
Makaleye Giriş Yaparken Dikkat Etmemiz Gerekenler?
SEO uyumlu makale yazarken aklınızdan çıkarmamanız gereken pek çok nokta yer almaktadır. Bu önemli noktaları göz önünde bulundurarak hazırlamış olduğunuz içerikler her zaman sizin yararınıza olacaktır. Özellikle bu tür makalelerde ve içeriklerde giriş bölümü çok önemlidir. Doğru ifade etmek gerekirse yazınıza nasıl başlatsanız o şekilde devam edersiniz. İyi bir başlangıç yaparsanız hem yazınıza iyi katkıları olacak hem de iyi bir içerik meydana getirmiş olacaksınız.
- Makalenizin içinde kullanacağınız anahtar kelimelere mutlaka makalenin giriş bölümünde kullanmalısınız. İçeriğe giriş yapmanızla beraber anahtar kelimeler üzerinden devam etmelisiniz. Sonrasında ise anahtar kelimeyle alakalı tanıtımı bitirdikten sonra sözü fazla uzatmadan gelişme kısmına geçmelisiniz.
- Gelişme kısmında ise tam anlamıyla konu bütünlüğünü elimizde bulundurup bu noktada ziyaretçilerinize yönelik çalışmalar gerçekleştirmelisiniz. Örnek verecek olursak; eğer bir sporcudan bahsediyorsanız bu durumu çeşitlendirerek spor türlerinden de bahsedebilirsiniz. Böylelikle daha etkili bir gelişme bölümü hazırlamış olursunuz.
- Son bölümde ise artık son darbeyi vurarak anahtarı ya da başlığı kullanmalısınız. Bu şekilde içeriğimiz SEO bakımından harika bir sonuç meydana getirecektir. Belirtmiş olduğumuz yöntemleri kullanarak doğru sonuçlar elde etmeniz kaçınılmazdır.