Anahtar Kelime Analizi
Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?
Her şey arama motoruna yazılan bir kelime ile başlamaktadır. Anahtar kelime araştırması arama pazarlama sektöründeki en değerli, en önemli ve en yüksek dönüşlü aktivitedir. Doğru anahtar kelimelerin sıralanması web sayfanızı meydana getirebilir ya da tamamen bozabilir.
Pazarınızın anahtar kelime isteklerini araştırarak sadece SEO ile hedeflenecek tabirleri ve öğrenmekle kalmaz bunun yanında müşterileriniz ile ilgili bir bütün halinde daha çok bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sitenize her zaman ziyaretçi kabul etmeniz önemli değildir. Asıl önemli olan size uygun olan doğru ziyaretçilerin sitenize giriş yapmasıdır.
Anahtar kelime analizi yaparak talep kaymalarını ön görebilir, değişkenlik gösteren piyasa koşullarına cevap verebilir ve web kullanıcılarının aktif bir şekilde aradıkları ürünleri, içeriği ve hizmetleri geliştirebilirsiniz. Pazarlama piyasasında hemen hemen her iş için tüketicilerin isteklendirme değerlerini anlama bakımından oldukça uzun bir yol kat edilmiştir.
Bir Anahtar Kelimenin Değeri Nasıl Anlaşılmaktadır?
Bir anahtar kelime web sayfanıza ne kadar değer katmaktadır. Örnek verecek olursak çevrimiçi bir ayakkabı mağazanız olduğunu varsayarsak, siyah çizme veya kahverengi ayakkabı arayan ziyaretçilerden daha çok satış gerçekleştiriyor musunuz?
Arama motorlarına yazılan anahtar kelimeler çoğunlukla webmasterlar aracılığıyla kullanılır ve anahtar kelime araştırma sistemleri bu bilgileri araştırmanıza izin verir. Ama bu araçlar arama motorlarından gelen trafiğin ne kadar önem arz ettiğini direk göstermez. Bir anahtar kelimenin ne kadar önemli olduğunu anlayabilmek için kendi web sayfamızı anlamaya çalışmaya, test yapmaya, biraz hipotez kurmaya ve tekrar yapmaya ihtiyacımız vardır. Bu anlattıklarımız klasik bir web pazarlama taktikleridir.
Anahtar Kelimenin Değerini Belirlemek İçin Temel Unsurlar
Anahtar kelimelerin ne kadar değerli olduklarını belirlemek için kendinize bazı sorular yöneltmeniz gerekir. Bu anahtar kelime size ait olan web sitenin içeriği ile bir alakası vardı? Kullanıcılar, bu anahtar kelimeler vasıtasıyla arama yaptıkları zaman sitenizde aradıkları şeyleri bulabilirler mi? Kullanıcılar bulmuş oldukları şeyden memnun kalırlar mı? Bu trafik sonuçları diğer örgütsel hedeflere veya finansal ödüllere ulaşmanızı sağlayabilecekler mi? Eğer bu soruların tamamına net bir şekilde Evet! Diyebiliyorsanız, o halde ilerlemeye devam edebiliriz.
Büyük Arama Motorlarının İçinde Sözcük Öbeği ve Terim Arayın
Hangi web sayfasının anahtar kelimeniz için sıralanmış olduğunu ve bunun yanında verilen terim için sıralamanın ne kadar zahmetli bir süreç olacağını anlamak, rekabet ortamına değerli bir bakış açısı kazandırmaktadır.
Organik suçların sağ ve üst bölgesinde ücretli arama reklamları bulunuyor mu? Genel olarak birçok arama trafiği, reklam tirajı yüksek değerli anahtar kelime anlamına gelmektedir ve organik suçlar üstündeki çoklu arama trafiği reklamları oldukça kazançlı ve direk olarak dönüşümle baş gösteren bir anahtar kelime olduklarını göstermektedir.
Google AdWords’ta Yer Alan Bir Anahtar Kelime İçin Örnek Bir Kampanya Hazırlama
Bir anahtar kelime için web siteniz herhangi bir sıralamaya dâhil değilse bile yine de trafik testini kampanya hazırlayıp dönüşümlerin ne kadar verimli olduğunu takip edebilirsiniz. Google Adwords aracında, tam eşleşme yazan seçeneği tıklatın ve trafiği web sitenizdeki ilgili olan sayfaya yöneltin. En azından 200-300 tıklama boyunca ki dönüşüm oranlarını ve gösterimleri izleyebilirsiniz.
Toplamı Olduğunuz Verileri Kullanarak, Her Anahtar Kelime İçin Tam Olarak Değerini Belirleme
Örnek verecek olursak, arama ağı reklamlarınız bir gün içinde 5000 gösterime ulaştığını düşünelim ve 100 ziyaretçinin web sayfanızı ziyaret ettiğini varsayım ve toplam karın 900 TL olduğunu düşünelim. Bu durumda belirtilen anahtar kelime için sadece bir ziyaretçinin 9 TL’lik bir katkıda bulunduğunu görebilirsiniz.
1 gün içinde 5.000 gösterim yapıldığını düşünürsek, 1. sırada %18 ila %36 arasında bir tıklanma oranı meydana gelebilir. Bu da demek oluyor ki günde 900-1800 arasında ziyaret edilen sitenizde her bir ziyarette 9 TL gelir elde ederek yıllık kazancınız 3 la 4 trilyon arasında değişim gösterecektir. Böyle bir durumda arama pazarlamacılığına hayretle bakılması pek de şaşırtıcı gelmiyor.
Long Tail Anahtar Kelime Talebi Nasıl Anlaşılır
Online ayakkabı mağazası örneği üzerinden devam edecek olursak “ayakkabılar” anahtar kelimesi için sıralamada 1. Sırada yer alam mükemmel olurdu değil mi. gün içerisinde 5.000 arama yapan ya da 500 arama gerçekleştiren anahtar kelimelerin üstesinden gelme güzel bir duyudur. Fakat işin gerçeğinde bu meşhur arama terimleri aslına bakacak olursanız web üzerinden yapılan aramaların %30’undan daha azını meydana getirmektedir. Geri kalan %70 ise diğer detaylardır ve biz bunlara long tail aramalar adını veriyoruz. Long tail anahtar kelimeler sıradan bir gün içerisinde sadece birkaç kez yığıla bilecek yüzbinlerce benzersiz aramalar içermektedir. Fakat bu belirtilen anahtar kelimler birlikte alındığı zaman dünya genelinin arama hacmi çoğunluğunu oluşturmaktadır.
Arama pazarlamacıları tarafından öğrenilmiş olan bir başka ders ise long tail anahtar kelimelerin genel olarak daha iyi bir dönüşüm almasıdır. Çünkü sonrasında satın alma ve dönüşüm döngüsü içinde insanları çok iyi çektiği görülmüştür.
Şu şekilde düşünecek olursak; Bir kişi “ayakkabılar” anahtar kelimesi üzerinden aramasını yapmıştır ve henüz ürününü satın almaya hazır değildir. Fakat bir diğer yandan bir başka kişi “en ucuz Air Jordan 39 numara” araması yaptığı zaman bu ürünü satın almaya karar vermiştir ve aradığı ürünü mutlaka satın alacaktır. İşte bu yüzden arama talebi eğrisini kavramak oldukça önemlidir.
Anahtara Kelime Araştırmaları
Kaynaklar
Anahtar kelime tavsiyeleri ve anahtar kelime talepleri hakkında bilgileri aşağıda belirtmiş olduğumuz listeden görebilirisiniz.
- Google AdWords Keyword Planner Tool
- Moz Keyword Explorer
- Microsoft Bing Ads Intelligence
- Google Trends
- Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand
Anahtar kelimeleri öğrendiğinizi ve öncelik sıralamanızı daha iyi nasıl yapabilmeniz için size yardımcı olacak Moz’un Keyword Exword Explorer aracından faydalanabilirsiniz. Keyword Explorer aracı doğru bir şekilde aylık arama hacminin verilerimi sağlar, seçmiş olduğunuz anahtar kelimeleriniz için sıralamanın ne denli zor olacağı hakkında fikirler sunar, tahmini tıklanma oranlarını veriri ve sıralama potansiyelini belirten bir puanlama yapar.
Bunun yanında bu araç araştırma yapabilmeniz için alakalı olan anahtar kelimeleri size önerir. Nedeni ise çok sayıda manuel işi mükemmel bir şekilde yapıyor olması. Bu aracın ücretsiz olan deneme sürümünden başlamanızı tavsiye ederiz.
Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı aracı, SEO anahtar kelimeleri araştırmaları için diğer bir başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Yalnızca anahtar kelimeleri önermekle kalmayıp bunun yanında tahmini arama hacmini de sağlar. Hatta bu terimlerle alakalı ücretli kampanyalar yayınlamanın maliyetini de ön görmektedir. Herhangi bir anahtar kelimenin arama hacmini belirleyebilmek için eşleşme türünü düzgün bir şekilde ayarladığından ve yerel aylık aramaların alt kısmına baktığınızda emin olun. Tıklanma oranınıza ve sıralamanıza bağlı olarak bu anahtar kelimeler aracılığıyla elde etmiş olduğunuz gerçek ziyaretçi sayısı genel anlamda daha düşük çıkar. İçinde daha gelişmiş veriler barındıran araçlar gibi diğer anahtar kelime bilgileri barındıran kaynaklarda mevcuttur. Anahtar kelime araştırmasına iyi bir başlangıç yapmak için Moz blog kategorisi iyi bir başlangıç noktası olacaktır.