0
Hangisi Tercih Edilmelidir?

Hangisi Tercih Edilmelidir?

SEO mu Google AdWords mü sorusu site sahiplerinin en çok sorduğu sorular arasında yer alıyor. Arama motorlarını üst sıralara taşıyan yöntemler olan SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve Google Ads (Google AdWords), firmaların en gözde dijital pazarlama yolları olarak tercih ediliyor. Hangi yöntem kullanılmalı ya da hangi yönteme öncelik verilmeli gibi sorular cevap vermek için her iki yöntemin avantaj ve dezavantajlarını bilmek gerekiyor. Çünkü sonuç itibarı ile her ikisi de aynı amaca hizmet ediyor.

SEO mu Google Ads mi Yaptırmalıyım?

Rekabetin giderek arttığı günümüz teknoloji çağında ürün ve hizmet tanıtımı ve satışı için artık internet kullanılıyor. Firmalar rakiplerinin önüne geçmek ve potansiyel müşterilere ulaşmak için bazen SEO’yu bazen Google Ads’yi bazen de her ikisini tercih ediyor. Sadece Google Ads yapmak, firmanın organik sonuçlardaki reklamlara tıklayan müşterileri kaçırması ile sonuçlanıyor.

Hangisinin daha faydalı olduğu sorusu özellikle internet çalışmalarına yeri başlayan kişi ve kurumların cevabını merak ettiği bir sorudur. Birinin diğerinden çok daha iyi olduğuna dair aslında kesin bir şey söylenemez. Her ikisinin de kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunuyor. Gerçek olan şu ki, dijital dünyanın günümüzde en efektif pazarlama yöntemleri SEO ve Google Ads’dir. Her ikisini ayrı-ayrı inceleyerek avantajları ve dezavantajlarına bakalım.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)’ nun Temel Faydaları

Web sitelerini arama motorlarının daha kolay tarayıp ön plana çıkarmasını sağlayan SEO, hız ve mobil uyumluluk başta olmak üzere birçok çalışmayı kapsıyor. Google’ın belirlediği 200’ün üzerinde kriterle web sitesinin uyumlu hale getirilmesi için birçok çalışma yapılıyor. SEO çalışmaları organik arama sonuçları olarak edilir ki, bu aslında eksik bir bilgidir. Doğal ve organik sonuçlar emek, müdahale edilmemiş ya da diğer adı ile manipüle edilmemiş sonuçlardır. Google Ads ücretlidir. Fakat SEO ücretsiz değil Ads’  ye göre çok daha düşük maliyetlidir. Organik ve doğal sonuçlar elde etmek için SEO uzmanlarına mutlaka bir ücret ödenir.

SEO’nun sağladığı temel faydaları maddeler halinde sıralayalım:

1- Küresel ve bölgesel potansiyel müşterilerin firmayı bulmasını sağlar. Firmanın tercih ettiği hedef müşterilere ulaşması kolaylaşır.

2- Site ziyaretini arttırır. Hedeflenen ziyaretçi sayısını arttıran en önemli çalışmalardan biridir.

3- Arama motoru optimizasyonu yapıldığından web sitesinin görünebilirliği artar. Daha fazla ziyaretçi ürün ve hizmetleri tanır hale gelir.

4- Yatırım getirisi yüksektir. ProfesyonelSEO uzmanlarına yaptırılan bir SEO çalışması yüksek yatırım getirisi sağlayacaktır. Sonuçta satış hacmi artacak ve firmanın kâr getirisi yükselecektir.

5- SEO çalışmasında uzun vadeli bir konumlandırma söz konusudur. Reklamlar gibi sadece tıklama başı ödeme ile bir geri dönüş elde edilmez. Elde edilen konum uzun süre korunur. Kısaca diğer piyasa stratejilerine göre uzun vadeli bir çözüm sunar.

6- SEO daha ucuzdur. Arama Motoru Optimizasyonunun en büyük avantajlarından biri de ekonomik olmasıdır. Web sitesini arama motorlarında üst sıralara taşımak fazla para gerektirmez.

7- Esnek bir çalışma olup belirlenen hedef müşteri kitlesine ulaşmayı sağlar. Firma ihtiyaçları ve hedeflerine göre bir SEO çalışması yapıldığı için kişiye özel ve esnektir diyebiliriz.

8- En büyük avantajlarından biri de ölçülebilir sonuçlar elde edilebilmesidir.

9- Ürün ve hizmetleri hedeflenen müşterilere göstermenin en iyi yoldur.

10- Aranan ürün veya hizmet müşterilere en hızlı ve en doğru şekilde gösterilir.

11- Göz önünde olmayan ürün veya hizmetler doğru indeksleme ile daha kolay bulunur hale getirilir.

12- SEO ile arama motorlarında üst sıralara taşınan bir web sitesinin ürün ve hizmetleri için müşteriler, çok tercih edildiğini ve bu yüzden web sitesinin ilk sıralarda yer aldığını düşünür.

13- Müşteri kazanma maliyetlerinin giderek çok daha düştüğü bir pazarlama yöntemidir.

Google Ads’nin Temel Faydaları

Google reklamları olan Google Ads için dünyanın en büyük dijital reklam platformu diyebiliriz. Google Ads platformu sayesinde Google, YouTube, Gmail ve daha birçok kanalda dijital reklamlar yayınlanabilir. Arama ağı reklamcılığı, görüntülü reklam ağı, alışveriş reklamcılığı, video reklamcılığı ve Android ve İOS mobil işletim sistemleri için geliştirilen uygulamalar Google AdWords reklam türleri arasında yer alır. Bu özelliği ile ürün ve hizmet satışı yapan markaların hedeflerine en uygun türü seçilerek kısa sürede hedefe ulaşılır.

Google Ads’nin sağladığı temel faydaları maddeler halinde sıralayalım:

1- Google Ads SEO’dan daha hızlıdır. Trafik ve potansiyel müşteri oluşturmada SEO’ ya göre hızlı sonuç verir.

2- İyi optimize edilen bir Google Ads kampanyası ile aramada en çok tercihe edilen yeri bulmada hızlı sonuç alınır.

3- Kullanıcı tek seferde birden fazla anahtar kelimeye odaklanabilir.

4- Sayda üstü reklamları anında görünürlük kazanır.

5- Daha fazla trafik alır ve anında kullanıcıyı yönlendirme şansı yüksektir.

6- Saydam bir platform olup reklamlarla her şey tam olarak anlaşılır.

7- Marka bilinirliğini arttırır.

8- Google Ads ile entegre edilen gmail reklamları ile çok daha fazla müşteriye ulaşılır.

9- Web sitesini ziyaret edenlerle tekrar bağlantı kurmayı sağlar.

10- Web site performansının sürekli ölçülebildiği bir platformdur.

11- Reklamlara tıklandıktan sonra ziyaretçilerin ne yaptığı bilinmez. Bunun için Google Analytics kullanılır. Google Analytics ile ziyaretçi sayısından ziyaretçilerin web sitesinde kalma sürelerine, açılış sayfasının hemen çıkma oranından yeni ziyaretçilerle sadık ziyaretçiler hakkında detaylı bilgi edinmeye kadar birçok bilgiye ulaşılır.

SEO mu Google Ads mi Tercih Edilmeli?

Her iki pazarlama stratejisinin de avantajlarını gördük. Şu bir gerçek ki, birini tercih etmek diğerinin sağladığı faydaları sağlayacağı anlamına gelmiyor. Yani her ikisinin de yeri ayrı. Şimdi karşılaştırmalı olarak avantaj ve dezavantajlarının üzerinden geçelim.

- SEO uzun vadeli fakat kalıcı bir yatırım, Ads kısa vadeli hızlı sonuç veren fakat reklam ödemesi kesildiğinde reklamların artık görünmediği bir yöntemdir.

- SEO ucuz, Google Ads SEO’ ya göre çok daha pahalıdır.

- Uzun süreli dönüşlerde SEO, kısa süreli dönüşlerde ise Google Ads başarılıdır.

- Maliyeti yüksek anahtar kelimeler için Ads, TBM fazla olan anahtar kelimeler için SEO ile daha iyi geri dönüşler elde edilir.

- SEO karışık ve kapsamlı bir çalışma olup Google Ads’ yi yönetmek daha kolaydır.

- SEO’ da geri dönüşler hızlı olmasa da sonuç almaya devam edilir. Ads’ de reklamlar sürekli gösterilmez, bütçe tükendiğinde ise reklam gösterimi tamamen durur.

Her ikisinin de kendine göre öne çıkan artıları ve buna karşın dezavantajları bulunuyor. Dijital dünyada firma veya markanızı öne çıkarmak istiyorsanız ve bunun için belli bir zaman aralığını göze alıyorsanız SEO ile başlamalısınız. Zamanınız yok ve bir an önce geri dönüş almak istiyor ve bunun için belli bir bütçe ayırabiliyorsanız Google Ads ile başlayıp ardından SEO ile devam etmelisiniz. Google Ads ve SEO’ dan aldığınız sonuçlara göre de hangisiyle devam edeceğinize karar verebilirsiniz. Maliyet olarak Google Ads’ ye ödediğiniz ücret sizi zorlamıyorsa yine de web sitesinin uzun vadede marka bilinirliği ve görünürlüğü elde edebilmesi için mutlaka SEO çalışması yapılması gerekiyor.

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP