0
Barnacle SEO

Barnacle SEO

Barnacle SEO, genellikle yoğun rekabet gücüne sahip olan kelimelerde üst basamaklara çıkmak, rakiplerle yarışabilmek için yapılmış olan bir stratejidir.


Barnacle Seo Nedir?

Barnacle, kaya midyesi anlamına gelmektedir. Barnacle SEO çalışması ise kaya midyesinin yaşam alanından esinlenerek, kendisinden çok daha büyük ve değerli sayfalardan faydalanmak üzerinde oluşturulmuştur.
Yani amaç güçlü bir sayfadan backlink alıp sıralamalara katkı sağlayabilmektir. Barnacle SEO, düşük aranma kapasitesine sahip sayfaların, kendisinden daha çok aranma kapasitesi ve ziyaretçi kitlesi olan sayfadan, hedef kitle bakımından sektörel seçimler yaparak bu değerlerden faydalanmayı amaçlar.

Barnacle SEO stratejisini bir örnek üstünden somut bir hale getirerek devam edelim. Örnek verecek olursak evden eve taşıma sahasında hizmet veren bir web sayfasının, yüksek rekabet seviyesinden dolayı reklam giderleri, SEO çalışmaları gibi çok sayıda alana yatırım yaparak çok sayıda efor sarf etmesi gerekmektedir. Bu zamanı kısaltma adına barnacle stratejisi ile bazı çalışmalar yapılabilmektedir.
Bu çalışmalarda hedef kitle bağlantılı backlink çalışmaları yapılmış olacaktır. O halde evden eve taşımacılık için hangi teknikleri kullanmamız gerekir?
Armut.com web sayfasında evden evde taşımacılık işi yapan kişiler arasına katılmalı,
Bulurum.com gibi SEO puanı oldukça yüksek olan, rehber ve ilan niteliğindeki sayfaların belirli alanlarında yer almalı,
Sahibinden.com sayfasında yer almalı,
Liste uzadıkça uzamaya devam eder. Barnacle SEO stratejisi ile nasıl bir yol haritası izleyeceğiniz hangi alanda mücadele verdiğine göre değişiklik gösterebilir. Bu yöntemi hayata geçirirken sizden daha fazla trafik alan, ziyaretçisi sayısı ve marka tanınırlığı yüksek web sayfalarını tercih etmeniz hem backlink otoritenizin artış göstermesine, hem de direkt satışlarınıza etki edecektir.
Bu teknik ile hem zamandan hem de kazançtan tasarruf edebilirsiniz. Bunun için doğru sayfa ve doğru zamanı seçmeniz gerekmektedir.
SEO stratejileri kalıplara girebilecek çalışmalar değildir. Her sektöre göre değişiklik gösterebilir. Yalnızca belirli stratejiler olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır.


Barnacle SEO Stratejisi ile Otoriter Sayfaların Sıralamalarından Yaralanın
Çok sayıda web yöneticisi veya sektör içinde yer alanlar SEO’yu belirli kalıplara sokmaya çalışmakla birlikte bazı şeyler elde edilebileceği düşüncesinden vazgeçmiş değillerdir. Mesela nedir; Anahtar kelime başlıkta geçmesi gerek, tamam geçsin. İlk paragrafta geçmesi gerek, tamam o da geçsin. Efendim şu kadar kelime eklersen yüzde bilmem kaç seviyesinde içerikte de geçmesi gerekli. İşte burada biraz yavaşlayın. Siz zaten başlık bölümünde Google’a derdini ifade ediyorsunuz. Hadi girişte de özet geçtiniz diyelim. Peki, içerikte devamlı devamlı neyi tekrar etmeye çalışıyorsunuz.
Google artık eski Google değil, kullanıcılar eski kullanıcılar değil. Rekabet her geçen gün artmaya devam ediyor. Siz kullanıcılarınıza farklı olarak neler sunuyorsunuz ki sizi tercih etmelerini bekliyorsunuz. SEO yalnızca bu teknik yöntemleri sağlamaktan ibaret bir durum değildir. Yeni elinize geçen fırsatları değerlendirmeniz, kendi fırsatınızı kendiniz meydana getirmeniz, rakiplerin fark edemediği teknikler keşfetmeniz de birer SEO tekniğidir.
Bunun için optimizasyon çalışması esnasında neler yapabileceğiniz konusunda size yol gösterecek anlayışta bir içerik hazırlamak gerekir. Bu içerikte rekabet seviyesi yüksek dahi olsa web sayfanıza nasıl ziyaretçi çekebileceğiniz ve daha fazlasını barındıran Barnacle SEO stratejisini bütün detaylarıyla öğrenmeniz gerekir.


BARNACLE SEO NEDİR?

Barnacle kelimesi, Türkçe dilinde kaya midyesi anlamına gelen ve özellikle tuzlu sularda büyük balıklara, gemilere, kayalıklara yapışarak yaşayan eklem bacaklı organizmalara verilmiş olan bir isimdir. Barnacle SEO terimi ise ilk olarak Will Scott tarafından keşfedilmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiş bir SEO tekniğidir.
Barnacle SEO, içeriğinizi, markanızı ya da ürünlerinizi, ilk olarak rekabetçi anahtar kelimelerde üst basamaklar taşımak için sektörde otoriter web sayfalarından yaralanan bir tekniktir. Burada amaç güçlü bir sayfanın otoritesinden yararlanıp sıralamalara katkı sağlayabilmektir. Düşük aranma kapasitesine sahip olan sayfanın, kendinden otoriter ve daha fazla kapasite kitlesi olan sayfadan, hedef kitle doğrultusunda sektörel tercihler yaparak bu değerlerden faydalanmayı hedefler.
Web sayfanız her anahtar kelime için ayrı ayrı sıralamada yer almaz. Küçük bir işletme sahibi veya işe yeni başlamış olan bir biriyseniz, tek başınıza bu rekabetin altından kalkmanız oldukça zor olacaktır. Burada yardımınıza kaya midyeleri yetişiyor. Nasıl mı? Mükemmel bir içeriğiniz veya ürününüz var olduğunu düşünelim. Ancak hedeflemiş olduğunuz kelimelerde rekabet oranı oldukça yüksek ve organik trafik alabilmeniz çok zor ise, bunu bildirecek bir blog sayfası açmaya ya da SEO hizmeti almaya da bütçeniz yoksa burada tek yapılması gereken hamle sıralamalarda üst basamaklarda yer alan otoriter sayfalardan yararlanmak olacaktır.
Sağlamış olduğunuz hizmetleri insanlara duyurabilmek istiyorsunuz ancak rekabet ortamından dolayı kendi siteniz üzerinden bunu yapamıyorsunuz. Yapacağınız en iyi hamlelerden birisi de belli başlı komisyonlar karşılığından hizmet tanıtım hizmeti yapan sayfalara kayıt olarak kaliteli tanıtımlar ile kullanıcıları ve ziyaretçileri kendi sayfalarınıza çekebilirsiniz. Bu işlemi yaparken bu sayfaların kullanım kurallarını zorlamamaya dikkat etmeniz oldukça yararlıdır. Yani profilinizde veya herhangi bir post sayfasının altında hizmetinizi tanımlarken sayfanızın linkini kullanmak yerine doğrudan web sayfanızın adını kullanmak marka bilinirliğinizi de oldukça arttırır.  Vermiş olduğumuz bu örnek haricinde neler yapılabilir biraz inceleyelim.

UYGULANAN TEKNİKLER HAKKINDA

Her zaman önümüzde yer alan rakiplerin sıralamalarını fırsata çevirme zamanı geldi. Ayrıntılara giriş yapmadan önce, barnacle SEO ile klasik SEO arasında bulunan en belirgin farkın sayfanızı optimize etmek yerine rakiplerin başarılarına odaklanmanızı ifade etmek isteriz.
İçerik hazırlaması yaparken anahtar kelime araştırmaları için kullanmış olduğunuz tekniklerin bir bölümünü burada rakip sayfaları belirlemek için kullanmanız buna gösterilebilecek en net örnek olabilir. Buradaki fark kelime araştırma işlemi yaparken genellikle düşük rekabet seviyesinde ki kelimelere yoğunlaşırken, bu teknikte rekabetçi kelimelerde sıralama yapmış sayfaları hedeflemiş olmanız olacaktır. Nedeni ise rekabetçi kelimelerde ilk sıralarda yarışabilmekte zorlanacağınız çok sayıda rakipleriniz olacak. Bunun için yarışmayacağız, yararlanacağız.
Nasıl yapılmış olduğunu ve hangi teknikleri kullanabileceğinizi örnek bir proje üstünde anlatmaya çalışacağız. Örnek projemiz Kocaeli’de işletmekte olduğumuz bir lokanta olsun. Yerel aramalarda hangi tekniklerle kullanıcılara ulaşım sağlayacağız birlikte göz atalım.
Yerel bir işletme baktığımız için Google bize ilk olarak Google My Business sonuçlarını göstermektedir. Burada ilk olarak karşımıza bir zorunluluk çıkmaktadır. İşletmemizi ilk olarak Google My Business’a ekliyor ve işletme profilini olabildiği kadar optimize ediyoruz. Bu bizi ilk 3 sonuç içerisinde göstermese bile bu artık yerel işletmeler için olmazsa olmaz sonuçlar arasında yer alıyor diyebiliriz.
Karşımıza çıkan bu sonuçlardaki web sayfaları potansiyel rakiplerden işbirliği sağlayabileceğimiz hedeflerimize dönüşmeye başlıyor. Bu sonuçlar içinde bulunmak işletmemiz için çok büyük bir destekçi olacaktır.
Konusu gelmişken hatırlatmakta yarar var. Bu örnekte işletmemizin bir web sayfası olmayabilir. Gerçek dünyada da olmayabilir. Demek ki sonuç itibari ile SEO çalışmaları yalnızca web sayfaları için değil yerel işletmeler için de yapılabilmektedir.
Evet sonuçları liste haline getirdikten sonra hedeflerimizle alakalı backlink analizi yapmamız mümkündür. Karşımıza çıkan ilk sonuçlardan sektörümüzle ilgili web sayfalarıyla iletişime geçip bu içeriklerde yer alıp alamayacağınızı kontrol edebilirsiniz. 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP