Description
Description Nedir?
Öncelikle SEO, web sayfanızın arama motoru sonuç sayfaları ile ilgili arama motoru optimizasyonu anlamını taşıyan bir kelimedir. Bir başka deyişe ise SEO, web sitenizin tasarımı aşamasında ve sitenizi herhangi bir arama motoruna daha ilgi çekici hale getiren içeriklerin belli başlı değişiklikler anlamına gelir. Sıralamanızı etkisi altına alan bütün farklı faktörlere gelince arama motorları kullanıcıları için en kaliteli hizmeti sunmaya gayret gösterir. Site açıklamaları, sayfanıza SEO amaçları için ilave edilmiştir. HTML sayfalarının içine eklenen bir HTML meta etiketi anlamına gelir. Bu etiket içinde yer alan sayfanın hangi konu hakkında olduğuyla alakalı ifadelere yer verilir ve yaygın bir vaziyette bu açıklamalar arama motorlarının sonuç sayfaları tarafından kullanılır. Description'lar eskiden arama sonuçları bakımından oldukça önemli faktörler arasında kabul edilirdi.
Site açıklaması, sitenizle alakalı bilgilerdir ve ziyaretçileri sitenizi ziyaret etmek için teşvik etmektedir. Bu etiketin içinde sayfanın hangi konu ile ilgili açıklamalarda bulunduğuna yer verilir ve yaygın bir vaziyette bu açıklamalar arama motorlarının sonuç sayfaları içerisinde yer alır. Sitenizin açıklama kısmı 1 ila 3 cümle uzunluğunda olması gerekir. 155 karakterin altında olacak şekilde ve büyük arama motorları tarafından tamamı görüntülenecek güvenli bir sınırı olmalıdır. Bizim size önerimiz en fazla 147 karakteri geçmemeniz yönündedir.
Description’u sizin için uygulayabilecek birçok program mevcuttur. Ancak bunun yanında elimizin altında her gün kullanmış olduğumuz tarayıcımız olan Google’da da yer almaktadır. Yalnızca “site” yazıp sonrasında alan adınızı girdiğinizde bütün sayfaların açıklama ve başlık etiketlerinin tam bir listesini alabilirsiniz. Açıklama etiketi Google’da sahip olmuş olduğunuz sıralamanızı etkilemez. Ama arama motoru sonuç sayfalarının içinde bu tuhaf kullanıcı davranışları çalışmasının da gösterdiği gibi insanların sitenize giriş yapması oldukça önemlidir. Harika bir açıklama etiketi için verilmiş olan bu ipucu, sitenizde daha fazla kullanıcı kazanmanıza yardımcı olacaktır. Google, web sayfanızda yer alan birden fazla sayfa için aynı anlam taşıyan başlık etiketlerini ya da açıklama etiketlerini pek hoş karşılamaz. Nedeni oldukça açıktır; Google, herhangi bir sayfanın benzersiz içeriklere sahip olup olmadığını bulabilmek için açıklama etiketlerinden faydalanır. İlk yapmanız gereken şey, web sayfanızda yer alan her bir sayfanın benzersiz bir başlık ve açıklama içerdiğinden emin olmalısınız.
Meta açıklamaları, direk olarak arama motoru sıralamalarıyla alakalı olamasa da, arama motoru sonuç sayfalarında yer alan tıklanma seviyesini iyileştirme yönünde oldukça önemli bir role sahiptir. Arama sorularıyla alakalı meta açıklamalarını daha uygun bir vaziyete getirerek, web yöneticileri organik arama sıralamaları içerisinde artış elde edilmeye çalışılmalıdır.
Description yazarken çok dikkatli olun!
Anahtar Kelime Kullanmamaya Çalışın.
Sayfanız için belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeyi SEO uyumlu title yazarken açıklamanızda kullanmayı unutmadığınız gibi description yazarken de unutmamanız gerekir. Arama yapan ziyaretçi description içinde aratmış olduğu anahtar kelimeyi kalın yazılar halinde görecektir.
Spam Gibi Gözüken Descriptionlardan Uzak Durun.
Description’larınızı yazarken okuyucularınızın işine yarayacak bilgiler yazmaya özen gösterin. Arama motorları için değil, ziyaretçileriniz için açıklamalar yazmaya çalışın. Anahtar kelimesi gereğinden fazla olan description’lar arama motorları tarafından spam olarak görülebilir.
Sayfanızın Bir Reklam Sayfası Olarak Düşünün.
Olabildiğince yaratıcı ve ilgi çekici açıklamalarda bulunurken kesinlikle içeriğinizle alakalı bir açıklama yazdığınızdan emin olun.
Özgün Bir Biçimde Meta Description Yazın.
Her bir sayfa için özgün description yazmanız gerekir. Çok sayıda sayfada aynı description’ı kullanmak, Google tarafından kopya içerik nezlinde değerlendirilecektir. Bunun için gereğinden fazla description kullanmamaya özen gösterin.
Meta Description Uzunluğu Nasıl Olmalıdır
Meta description, herhangi bir uzunluğa sahip olabilir ancak genellikle arama sonuçlarında Google sitelere sunmuş olduğu alanda 155-160 karakter arasında sınır koymaktadır. Bunun için meta description yeterli seviyede açıklayıcı olacak biçimde 50-160 karakter arasında olması gerekmektedir. En ideal uzunluğun duruma bağlı olarak değişiklik göstereceğini ve ilk amacınızın değer katmak ve tıklanma oranlarını arttırmak olduğunu unutmamanız gerekir.
En Uygun Meta Description Biçimi
Meta description etiketleri, arama motoru sıralamalarına bağlı olmasının yanında SERP’lerden kullanıcı girişi elde etmek için oldukça önem arz etmektedir. Bu kısa oluşturulmuş olan paragraflar, bir web sayfası yöneticisinin içeriği arayan kişilere karşı “reklamını yapma” ve arama yapan kullanıcıların içeriği ile alakalı bir içerik olup olmadığına ve arama sorgularında aramış oldukları bilgileri barındırıp barındırmadığına karar verme fırsatı verir.
Bir sayfanın meta description etiketi, sayfanın hedeflemiş olduğu anahtar kelimeleri akıllı bir biçimde (etkin, doğal ve spam içermeyen) kullanmalıdır. Ancak araştırma yapan bir ziyaretçinin de girmek isteyeceği ilgi çekici bir açıklama yapılması gerekmektedir. Description etiketleri bulunmuş oldukları sayfayla doğrudan ilgili ve diğer sitelerin açıklamalarından farklı olmalıdır.
Meta Description Nasıl Olmalıdır?
Google Web Yöneticisi tarafından yapılmış olan bir açıklamaya göre;
“Parçacıkların web sonuçlarını doğru bir biçimde temsil etmesini arzuluyoruz. Kullanıcılara URL’nin içeriği konusunda net fikirler sunulduğu için sayfaların meta açıklamalarını (varsa) sık bir şekilde görüntülemeyi tercih ederiz.”
Doğru ve uzun bir şekilde yazıldığı zaman meta dectription etiketi, arama motoru botlarına web sayfanızın bir arama sorgusunu karşılayabileceğini ve bunun yanında kullanıcıların sitenizi ziyaret etmelerini sağlayacağını belirtmektedir. Hem arama motorları hem de ziyaretçiler için web sayfanızın olası bir ziyaretçi için neler sunabileceğini göstermek amacıyla meta description meydana getirirken aklınızda yer alması ve dikkatli olunması gereken bazı noktalar yer almaktadır.
Bunlardan kısaca bahsedecek olursak;
- Karakter Sınırı ve Uzunluk
Meta description etiketi kullanıcıların dikkatini çekecek biçimde ancak Google’ında kelimelerinizi kısa keserek cümlelerinizin görünmesini engellemeyeceği şekilde 160 karakteri geçmeyecek şekilde olmalıdır. 160 kelimeden uzun olsa bile, sayfanızın en anlaşılır özetini okuyucularınıza sunabilmek için yine de 50-160 kelime arasında olmasına özen gösterin.
Google, herhangi bir meta description için kaç kelime gösterebileceğini ve bir snippet için gerekli bilgileri alıp almayacağını devamlı olarak test etmektedir. Kullanmış olduğunuz cihaza bağlı olarak çıkan sonuçlar size farklı yansıtılabilir. Masaüstü SERP’lerin bazı sorgular için 300 kelimeye kadar gösterebildiğini ve mobil SERP’lerin ise 200 ila 250 kelime arasında görüntüleyebildiği tahmin edilmektedir. 160 kelimelik bir sınırın hala en ideal uygulama olarak ifade edilmesinin nedeni ise; bir arama motorunun 160 kelimeden sonra daha ne kadar kelime göstereceğini belirlemenin ve tahmin etmenin imkânsız olduğundandır.
- Harekete Geçirici/İlgi Çekici
Meta description etiketi, SERP’lerden herhangi bir web sayfası kullanıcısını kendisine çekmekle alakalı olduğu için arama pazarlamasının oldukça görünür ve önemli bir parçası halindedir. Önemli olan anahtar kelimelere yer vererek ilgi çekici ve okunabilir bir açıklama yazmak, belli bir web sitesinin tıklanma oranlarını bir o kadar arttırmaktadır. Arama motorlarındaki sonuç sayfalarında yer alan tıklanma oranlarını en üst seviyeye çıkarmak için, Google ve diğer arama motorlarının, arama sorguları sırasında eşleştirdikleri açıklamaların kalın harflerle belirtilmesi oldukça önemlidir. Bu kalın yazılar arama gerçekleştiren kişilerin dikkatini çekeceği için bu adımın göz ardı edilmemesi de oldukça önem arz etmektedir.