0
Özgün İçerik Oluşturma Teknikleri

Özgün İçerik Oluşturma Teknikleri

Özgün İçerik Nedir? İçeriği Özgün Yapan İpuçları ve Detaylar

Özgün içerik, kaliteli içerik, paylaşılabilir içerik gibi pek çok içerik pazarlama terimleri insanların dillerinden düşmemektedir. İçeriğin kaliteli, özgün, paylaşılabilir olması gerektiği hakkında da hepimiz hemfikiriz. Ancak bu özgün içerik ne anlama gelir? Üretimi nasıl yapılır ve özgün içerik hakkında nelere dikkat etmemiz gerekmektedir? Hedef kitlenizin büyük bir beğeniyle okuyacağı, paylaşacağı ve izleyeceği içeriklerin türünü, konusunu ve dikkat edeceğiniz unsurlarını nasıl tespit edeceksiniz?

Kullanıcı Deneyimi

İçeriklerinizin özün bir biçimde olabilmesi ile kullanıcı deneyimlerinin yüksek olabilmesi arasında ne gibi bir bağlantı vardır? İçerikleriniz her ne kadar özgün olursa olsun, eğer bir Anne Frank karakteri değilseniz, yapıldıktan sonra nadasa bırakarak sitenizin herhangi bir köşesinde değer kazanamaz. Paylaşımlarla meydana gelebilecek en geniş kitleye ulaşım sağlamanız, oldukça önemli bir gerçeği de göz önünde bulundurmanızı yanında getirmektedir. Üretmiş olduğunuz içeriklerin tasarımı bakımından kolay bir şekilde tüketilen, mobil uyumlu, aksiyon çağrısı barındıran içerikler olması kullanıcı deneyimi bakımından ve özgün içeriğinizin kendi değerini bulabilmesi bakımından oldukça önemlidir.

İpucu:

  1.   Artık mobil uyumluluk önem seviyesine binen en azından herkesin kulak aşinalığı kazandığı bir terim haline gelmiştir. Mobil dosyaların yüklenme hızında navigasyon sisteminin mobil cihazlara aktarılmasında açılış sayfalarınızda yer alan formların görüntülenmesi sırasında meydana gelen sorunlar kullanıcının istemiş olduğunuz dönüşümü yapmadan önce web sayfanızdan çıkmanıza neden oluyor. Bu ve buna benzer önemli sorunların çözümü ve tespiti ile ilgili yazmış olduğumuz yazımıza göz atarak bazı bilgilere sahip olabilirsiniz.
  2.   İçeriklerinizin harika olması hedef kitlenizin karşılaşacağı her türlü zor duruma rağmen içeriklerinizi paylaşacağı ve okuyacağı anlamına gelmez. Kullanmış olduğunuz görsellerin içerikle ilgili ve anlamlı, içeriklerin yayınlanmış olduğu platformda kullanılan fontlarının okunabilir olması, font rengi ve arka plan renklendirmelerinin birbirlerine zıt ve gözü yormayacak renklerden yapılması oluşturmuş olduğunuz özgün içeriklerin yayılmasını ve tüketilmesini daha kolay bir hale getirecektir.
  3.   Size ait olan kaynaklardan daha fazla nasıl yararlanabilirler? Web sitenize veya bloğunuza tekrar gelmeleri için ziyaretçilerinize bir sebep vermelisiniz. Yapmış olduğunuz özgün bir içeriğe benzeyen, onu okuyan ziyaretçiye daha kapsamlı ve yararlı içeriklerin de yar aldığını bir aksiyon çağrısı (CTA) yöntemini kullanarak ziyaretçilerinize iletin.

Bulunması Zor Bilgiler

“Aradığım bilgiliyi en anlaşılır ve doğru bir biçimde burada nasıl bulurum” dedirtebilmek marka kalitesi bakımından oldukça önemlidir. Bunu saylayabilmek için ise herkesin yapmış olduğu şeylerden uzak durmanız gerekmektedir. Peki alanınıza ait olan hedef kitlenizin aramış olduğu ve kolay bulamadığı bilgilere nasıl sahip olacaksınız?

İpucu:

  1.  Satmış olduğunuz ürünün veya hizmetin karşılamış olduğu ihtiyaçları yazılı bir biçimde sıralayın. Yalnızca yüzeysel ihtiyaçlara değil, rakiplerinizin gözünden kaçırdığı detaylara da dikkat etmeye çalışın. Bunu gerçekleştirirken hedef kitlenize, satışı birebir yapan çalışan ile konuşmanız, farklı bir bakış açısı kazanmanızı sağlayacaktır.
  2. Arama rekabetleri ve haliyle hacimleri oldukça yüksek olan anahtar kelimelerde bulunması zor olan özgün içerikler çıkartmak tabi ki oldukça zordur. Ancak bu durum için size fikir verebilmesi bakımından kullanabileceğiniz online araçlar da yer almaktadır. Buzzumo, sosyal medyalarda paylaşım reklamlarına nazaran istemiş olduğunuz anahtar kelimeler geçen içerikleri sırasıyla sunan bir araçtır. Bu araçtan faydalanarak hem en fazla paylaşılan alan yazılarına ulaşabilir, hem ziyaretçileriniz anahtar kelimelerinizin geçmiş olduğu hangi içeriklere meyil göstermiş olduğunu gözlemleyebilir, hem de bulunmuş olduğunuz fazla paylaşılan içerikleri inceleyerek belirtilen içerikleri özgün bilgilerle zenginleştirerek kendinize farklı yazı konuları çıkartabilirsiniz.
  3. Hemen hemen güncel bilgiler her bir sektör için bilgi malzemesi çıkarmayı oldukça kolay bir hale getirebilir. Günümüzde bu bilgilere ulaşım sağlamanın en basit yolu ise sosyal medyadır. Sosyal medya platformunu yalnızca bir firma profili oluşturarak yönetmek için kullanmayın. Şahsi hesaplarınızdan veya marka hesaplarından bulunduğunuz sektör ile ilgili Facebook gruplarını ve Twetter listelerini takip edin. Böylelikle içerik olarak kullanabileceğiniz bilgilere ulaşım sağlayabilir, özgün içerikler meydana getirebilirsiniz.

İçerik Sunumu ve İçerik Türü

Yazacak olduğunuz özgün içeriklerin konularının buldunuz ve artık planlama aşamasına geçiş yaptınız. Yazınızın özgün olabilmesi için bu aşamada sorgulamanız gereken ilk nokta içeriği hangi şekilde hedef kitlenize servis edeceğinizdir. Bundan önceki yazılarımızda da sıklıkla üstünde durduğumuz gibi, içerik düz bir metin anlamına gelmemektedir. Sunmak istemiş olduğunuz bilgileri bir video, görsel, sunum, inografik, anket, test ve kullanıcı katkısı gibi pek çok farklı formatta servis edebilirsiniz. Burada içeriğin hangi tür olduğuna karar vermek için neler yapabileceğinizi de şu şekilde sıraladık:

  1. Video ve görsel içeriklerin en hızlı şekilde tüketilen ve oldukça fazla paylaşım alan içerik türleri olduğu artık sır olmaktan çıktı. Bunun için planlarımızı tasarlarken, düz metin içerikler meydana getirmeyi seçmiş olsanız bile, kesinlikle faydalı görsellerle, hatta eğer mümkünse videolarla destekleyin. Planlarınızda stok yer alsa bile içerikle ilgili olan ve kesinlikle üzerinde size ait bir ibare yer alan, renk seçimleri algı yönetimlerini doğru bir biçimde yapacak seçilmiş, yanlış yorumlara zemin hazırlamayan ve yüksek çözünürlüklü görselleri en başta hazırlamak olsun.
  2. Sunum yapacağınız içeriğin uzunluğu, anlatım dilinin hedef kitleye nazaran zorluk seviyesi (bu noktada olabilecek en sade biçimde anlatım yapılması hedeflenmelidir.) ve aktarılmak istenen bilgiye ilgi çekebilmek için en fazla kullanılması gereken içerik öğelerinin sıklığı (grafik, görsel araştırma bilgileri) hangi içeriği seçmeniz gerektiğine dair yardımcı olacaktır. X’in 9 yolu, Y için gerekli olan 23 kaynak gibi içeriklerin içinde sunum, inografik ya da ebook gibi görsel ağırlığı olan ve hedef kitleyi boğmadan hazırlanan bir sunum daha faydalı sonuçlar verecektir.
  3. Alacağınız her bir kararda hedef kitlenizin seçimleri öncelikli olarak başvuru kaynağınız olması gerekmektedir. Doğrudan soramayacağınız için bloglarınızda, sosyal medya hesaplarınızda farklı içerik türlerine benzer içerik konuları hakkında deneyim geri dönüş derecelerini ölçmek sizin için en ideal tür veya türleri belirlemenizde yardımcı olacaktır.

Takip Edeni Takip Etme

Sakın takip etmeyin! Özgün içerikler meydana getirmenin kolay olmadığı ortada. Bu noktada rekabet faktörü ile beraber rakiplerinin kullanmış olduğu çözümleri ve kaynakları analiz etmek akıllıca bir davranış olacaktır. Ancak elde etmiş olduğunuz verileri birebir aynı olacak şekilde marka imajınıza koyup kullanmak hem zaman hem de efor kaybı olacaktır.

Rakiplerinizin içerik stratejileri kendileri için olumlu sonuçlar vermiş olabilir. Ancak sunmuş olduğunuz hizmetler aynı olsa bile fark göstermeniz gerek konu katmış olduğunuz değerlerdir. Bu durum eğer rakibiniz e-kitap yayınlıyorsa sizin de yayınlamanız gerektiği anlamına gelmez. Bu, rakip ürünün yararına- kitap aracılığıyla anlatmayı seçiyorsa ve yapmış olduğu analizlere göre etkili bir yol ise, siz hazırlayacağınız bir e-kitap ürününü değil hedef kitlenin sorunlarını göz önünde bulundurun demektir. Yani kısaca ifade etmek gerekirse rakipleriniz gibi değil, hedef kitleniz gibi düşünmeye çalışın.

Aynı tavuk dürüm durumunda olduğu gibi herhangi bir konu fenomen olduğu zaman ona sarılmak yalnızca ilk başta proakif bir yaklaşımla nabız yoklayıp seri davrandığınız zaman yarar sağlayacaktır.

 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP