0
Görsel Optimizasyonu

Görsel Optimizasyonu

SEO çalışmaları denildiği zaman en çok duymuş olduğumuz en uygun şekle sokma alanı içeriklerdir. Anahtar kelime optimizasyonlarından oldukça fazla söz edilmektedir. İşin bir de diğer kısmı var: Görsel en uygun şekle sokma. Görsellerin optimize edilmesi kullanıcı davranışlarını direk etkileyen bir faktördür. Görseller dijital dünyada oldukça büyük bir öneme sahiptir. Bu yazımızın şu an okunmasına bile bazen görseller neden olmaktadır.

Kullanıcı trafiğini yükseltmek isteyen bütün web sitelerinin görsellerini optimize etmesi gerekmektedir. Görsel aramalar sonucunda üst basamaklarda yer almak için arama motorlarının beklentilerine uygun olan görseller paylaşmanız gerekmektedir. Arama motorları aynı yazılı içeriklerde olduğu gibi görsel içeriklerde de öncelik hakkını kurallara uygun olan içeriklere verir. Bunun için görsel içerik ekleme konusunu hafife almamanız gerekir. Görsel içerikler içinde ayrı çalışmalar gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Görsel Optimizasyon Nasıl Yapılmalıdır

Görsel optimizasyonda dikkatli olunması gereken bazı unsurlar vardır. Görselin boyutu, seçimi ve uyumu gibi şeylere dikkat etmek gerekmektedir. Görsel en uygun şekle sokma yaparken dikkat etmemiz gereken şeylere kısaca değinecek olursak;

Yazılı ve görsel içeriğin uyumu: İçerikle ilgili olmayan bir görsel kullanmamanız gerekir. Eğer sağlıklı yaşamla alakalı bir yazı paylaşıyorsanız doğallık içeren görsellerden faydalanmanız gerekir. İçeriğin ve görselin birbirini tamamlaması oldukça önemlidir. Sırf görsel eklemek için görsel koymamalısınız. Yazınızı tamamlayan bir görsel eklemelisiniz.

Stock fotoğraflardan uzak durun: Stock fotoğraflar o kadar fazla karşımıza çıkıyor ki artık görmek istemiyoruz. Her zaman özgün olan fotoğraflar tercih etmeniz gerekmektedir. Google’dan bulmuş olduğunuz fotoğraflar yerine kendi çekmiş olduğunuz fotoğrafları kullanmanız daha faydalı olacaktır.

Görüntü kalitesine çok dikkat edin: Yüksek kalitesi olmayan görseller pek bakmaya değmez görsellerdir. Google kalitesi düşük olan görselleri göstermekten kaçınır. Kullanıcılarına en iyi görselleri sunmak ister. Sizin de aynı bu şeklide düşünmeniz gerekir.

Telif hakkı konusu oldukça önemlidir: Görsellerin telif hakkı olup olmadığına çok dikkat etmeniz gerekir. Telif hakkı olan fotoğrafalar gösterme yöntemini seçerek bu konuda büyük problemlerle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Görsellerinizin bir hikâyesi olsun: Eklemiş olduğunuz görseller içeriğinizden bağımsız olmasın. Devam eden bir öykünün devamı niteliğinde olsun. Aynı yazıdaki akıcılık gibi görsellerinizde de akıcılık oldukça önemlidir. Görsel optimizasyonu yaparken seçmiş olduğunuz görsellerin bir hikâye meydana getirmesine dikkat etmelisiniz.

Görselleri farklı alanlarda kullanın: Fitrelerden faydalanarak görsellerle oynayabilirsiniz. İlgi çekici ve değişik görseller oluşturabilirsiniz. Görseli olduğu gibi yayınlamaktan ise daha estetik bir şekilde yayınlamanız daha etkili olur.

Görsellerinize doğru isimler verin: Arama sonuçlarında görselinize gidilebilmesi için görsel isminizin doğru bir biçimde konulması gerekmektedir. Bu isimler yönlendirme yapmak için kod görevi görmektedir.

Görsel boyutlarını ayarlamayı unutmayın: Görselleri kullanırken en ideal boyutlarda kullanmaya özen gösterin. Gereğinden fazla fotoğraf boyutları sayfanızın yüklenme hızını yavaşlatır. Bu bakımdan da ebatları küçültmek oldukça önemlidir. Görsel en uygun şekle sokma yaparken de her ayrıntıya dikkat etmeniz gerekmektedir.

Görsel Optimizasyonu Hakkında Öneriler

Görsel bir dünyanın içinde yaşıyoruz. Sitenize eklemiş olduğunuz görsellerin içeriklerinizi daha ilginç bir hale getirdiği bir gerçektir. İşte içeriklerin içinde sıklıkla kullanılan görsel optimizasyonlar ve bilmeniz gereken bazı püf noktalar:

Stok Görseller

Sitenizde yer alan görselleri stok görseller ile doldurursanız orijinal görümümüzü kaybetme olasılığınız bir o kadar yükselir. Örnek verecek olursak; kurumsal bir web sitesini, danışmanlık şirketi sitesini ve müşteri hizmetlerine bağlanan bir şirketin sitesini düşünün. Bütün bu siteler genel olarak ana sayfalarına ve içeriklerine “Bizimle güvendesiniz, Her şey yolunda!” mesajları vererek güler yüzlü bir ya da iki iş insanının resmini koyarlar.

Gayet iyi bir şekilde optimize edilmiş stok görselleriniz olsa bile, yüksek çözünürlüklü ve orijinal bir görselle aynı etkiyi oluşturmayacağını unutmamanız gerekir. Haliyle her ikisinden de aynı SEO faydalarını sağlamanız oldukça zor görünüyor.

Ne kadar fazla orijinal görsel kullanırsanız, o kadar iyi bir kullanıcı deneyimi döngüsüne sahip olursunuz. Ayrıca alakalı olan aramalar sonucunda da sıralamanız yükselmeye devam edecektir. Orijinal görseller, bir tasarımcı aracılığı ile yapılabilir. Bunlara ek olarak da inorganikler ve veri görselleştirmeleri de verilebilir.

Görsel Kullanma Amacınız Nedir?

Aslına bakacak olursanız görselleri kullanma amacımız, içerikte anlatmış olduğumuz konunun veya fikrin anlaşılır olmasına yardımcı olmaktır. Unutulmaması gereken nokta, içeriğinize bir görsel eklerken bir sebep sunmanız gerekmektedir. Ne kadar görsel kullanmak isteseniz de, içeriğinizle herhangi bir alakası yok ise eklemek için zorlamayın. Ekran görüntüleri, genel anlamda “Nasıl yapılır? İçerikleri bakımından biçilmiş kaftandır. Geriye kalan görseller ise genel olarak içeriği tamamlamak içindir. Yazıyı bölerek okunma sırasında küçük bir nefes aldırır ve ürün veya konsepti daha detaylı anlamalarına yardımcı olur. 

Telif Hakkına Çok Dikkat Edin

Seçmiş olduğunuz görsel nereden olursa olsun, telif hakkı sonunu yaşamamanız için çok dikkatli olmanız gerekir. Shutterstock, Getty, DepositFiles gibi stok görsel sağlayıcılarından içeriğinize almış olduğunuz fotoğraf eğer telif hakkı içeriyorsa ve sizin kullanma yetkiniz yoksa hukuki işlemlere maruz kalma şansınız çok yüksektir.

Telif hakkı bulunmayan ücretsiz görsellere ulaşmak göründüğü kadar zor değildir. Google görselleri kullanarak arama sonuçlarını tekrardan kullanılmaya hazır görseller ile ayrıştırabilirsiniz. Bu yöntemle her daim size en uygun görseli bulabilir ve herhangi bir telif sorunu yaşamazsınız.

Format Problemi

Kullanmış olduğunuz format SEO için önemli olan bir diğer unsurdur. Optimizasyon amacı bakımından “JPEG” en ideal format olarak görülmektedir. Nedeni ise “JPEG” görselleri, tekrar boyutlandırılsa veya sıkıştırılsa bile küçük dosya boyutlarında kalitesini korumaya devam eder. Dijital alanda en fazla kullanılan format olmasının haricinde bölge, renk ve düzen anlamında oldukça yüksek çözünürlükler sunar.

Görsel Altı Yazılar Hakkında

Görsel altı yazıları, isminden de anlayacağınız gibi, görselin altında yer alan ve görmüş olduklarınızı açıklayan bilgilerdir. İçeriğinizde yer alan yazılar kullanıcılar tarafında okunmasa dahi, görselinizin altında yazan yazının okunma ihtimali, dikkat çekmesi nedeniyle oldukça yüksektir. Poynter Research tarafından yapılmış olan araştırmaya göre bu olasılık, içeriğin okunma ihtimaline göre %16 daha yüksektir. Yine de görsel altı yazısı gerçekten gerekli değilse, eklemek için kendinizi zorlamayın.

Görseller İçin SEO Optimizasyonu Nedir?

Görsel medya, web sayfa trafiği için oldukça önemlidir ve kolay bir şekilde web sayfa trafiğini yükseltebilir. Ancak, trafiği yükseltmek için içeriğinizdeki görseli de optimize etmeniz gerekmektedir.

Görsellerinizin Kesinlikle Bir Alt Yazısı (Alt Text) Bulunsun

Uyuyan bir yavru kedi veya ağlayan bir bebek resmi gördüğümüz zaman görselden neler olup bittiğini az çok anlayabiliriz. Asıl sorun, bir anlık anlama duygusu bizde olduğu gibi arama motorlarında gerçekleşmiyor. Bu sebepten dolayı, arama motoru örümceklerinin görselinizi anlayabilmesi için onlara yardımcı olmamız gerekir. Bahsetmiş olduğumuz yardımı da “alt text’ler” aracılığı ile yapabiliriz.

Görsel Boyutunuz Mümkün Olduğu Kadar Minimum Boyutta Olsun

Görsel yüklemek önemli bir nokta olsa da, sayfa yükleme zamanı da hemen hemen aynı önemi taşımaktadır. Görselleriniz ebatları, sayfanızın açılma süresini uzatmaması için olabildiği kadar ufak tutmaya çalışın. Tabi bunu yaparken de görselinizin kalitesinden taviz vermemeniz gerekmektedir.

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP