Google Haritalarda Yükselme Teknikleri
Google’da standart sıralamalar kadar, harita sonuçları da oldukça büyük bir öneme sahiptir. Google haritalarda ‘Benim İşletmem uygulamasını kullanarak üst basamaklara çıkabilir ve potansiyel müşterilerinize ulaşım sağlayabilirsiniz. Bu yazımızda yerel arama sonuçlarında ilk basamaklarda bulunabilmek için Google tarafından belirlenmiş sıralama tekniklerini ve faktörlerini paylaştık.
Google’da yerel sıralamalarınızı üst seviyelere taşıyın
Yerel arama sonuçları, işletme adresini veya işletmelere en yakın yerleri arayan kullanıcılar tarafından görünmektedir. Google ve diğer arama motorlarında yapılmış olan aramalarda büyük ihtimalle arama yapılan konuma en yakın yerel sonuçlar sıralanacaktır. Ancak bu durum her zaman olmaz.
Örnek verecek olursak; “Hamburgerci” şeklinde yapılmış olan bir aramada yakınınızda konumlanmış olan sonuçlar çıkacaktır.
Google haritalar için bilgilerinizi daha iyi bir hale getirin
İşletmenizin Google haritalardaki sonuçlarda yer alabilmesi için özellikle bölgesel arama sonuçları için “Google Benim İşletmem” bilgilerini iyi bir hale getirmeniz gerekir. “Google Benim İşletmem”deki alanları eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurarak aramalarda üst basamaklarda yer alabilirsiniz.
Tüm verileri doğru bir şekilde doldurun
Google tüm arama sonuçlarında kullanıcı deneyimini ön planda tutmaktadır. Bunun için arama sonuçlarında en ilgili sonuçlara yer verir. Adres, işletme adı, çalışma saatleri, telefon bilgileri, resimler, işletme hakkındaki detaylar, hizmetler, web sitesi, etiketler ve özellikler alanları doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurulması gerekir. Bu bilgilerin doğru bir şekilde girilmemesi olumsuz yorumlar olarak size geri döner ve size sıkıntı yaratır. Bu nedenle vermiş olduğunuz bilgilerin doğruluğuna önem verin.
Konum doğrulama
İşletmenizin Google tarafından doğrulanarak tescillenmesi önem bakımından en yüksek olan alandır. Google haritalarda üst basamaklara çıkmak istiyorsanız işletme konumunu mutlaka doğrulayın. Konum doğrulaması yapmak için, “Google Benim İşletmem” de işletme oluşturun, giriş işlemini yapın ve açık adresinizi yazıp ilerlemeye devam edin. İşletmenizin olduğu yere kırmızı biçimde konum için işaret koymanız gerekir. İşletme kategorisini seçin. İşletmenizin web sitesini ve telefon numarasını yazıp doğrulamaya işlemine doğru ilerleyin.
Çalışma saatlerini doğru bir şekilde doldurun
Google haritalarda ve aramalarda ilk sıralarda yer almak istiyorsanız işletmenizin çalışma saatlerini doğru bir şekilde doldurmanız gerekir. Tatillerinizi ve çalışma günlerinizi, varsa özel çalışma saat bilgilerinizi ekleyerek potansiyel müşterilerinize ulaşım sağlayabilirsiniz. Müşterilerinize hangi saatler arasında açık olduğunuzu ve işletmenizi hangi gün ve saatlerde ziyaret etmeleri gerektiği hakkında bilgiler verin
Yorum yaptırın ve cevaplayın
Potansiyel müşterilerinizin işletmenizden alışveriş yapması veya ziyaret edebilmeleri için kullanıcı yorumları oldukça önemlidir. Bunun için sizinle alışverişten memnun olan ziyaretçilerinize Google haritalardan yorum yaptırmaya özen gösterin. Yorum yapılması, işletmenize karşı gösterilmiş olan ilgiyi ve arama sonuçlarındaki görünülürlük derecenizi arttırır. Müşterilerinizin olumlu yorumlar yapması için kampanyalar hazırlayarak her zaman teşvik edin. Fakat bunu Google politikalarına aykırı biçimde kesinlikle yapmayınız.
Kullanıcılara yorum yaptırmaya özen gösterin.
Olumsuz yapılan yorumlar içinde çok dikkatli olmanız gerekir. Tanıdığınız müşteriler tarafından yapılmış olan olumsuz yorumları müşterilerinizle görüşerek kaldırmayı deneyebilirsiniz. Bu girişiminiz olumsuz yanıt verirse yorumlara sakın ters cevaplar vermeyiniz. Bu işletmeniz için kötü bir algı oluşmasına neden olur. Yapılmış olan olumsuz yorumlara kurumsal ve güzel bir dille problemi çözmek istediğinizi, yaşanan bu problemden dolayı üzgün olduğunuzu ifade etmeye çalışın. Potansiyel yeni müşterilerinize her zaman iyi niyetinizi göstermeye çalışın.
Fotoğraf eklemeleri yapın
Google haritalar bölümünde iyi bir sıralama almanız ve tıklamaların daha çok olabilmesi için doğru ve ilgi çekici resimler eklemeye özen gösterin. Hizmet ve ürünlerinizi iyi anlatan kaliteli resimler sizi en iyi şekilde anlatacaktır. Yazıların yer almadığı durumlarda fotoğraflar en iyi iletişimi kaynağıdır. Fotoğrafların PNG veya JPG uzantılı, doğru boyutlarda ve görüntü kalitesinin iyi olduğuna çok dikkat edin. Profil fotoğrafı, kapak ve ek resim türlerini ilave edebilirsiniz. Fotoğraflarınızın 720 piksellerde 10 KB ile 5 KB arasında olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.
Google haritalarda sıralama unsurları
Yerel arama sonuçları, ilk olarak ilgili düzeyi, önem ve uzaklığa dayalıdır. Potansiyel müşterilerinizin yapmış olduğu aramalarla işletmenizin eşleşmesi ve arama sonuçlarında üst basamaklarda yer alması için bu unsurlar kullanılmaktadır. Örnek verecek olursak bir pizzacı arıyorsunuz. Google algoritmaları, uzakta bulunan bir pizzacıyı en yakın olandan daha ilgili gördüğü için arama sonuçlarında üst basamaklarda listeleyebilir.
İlgi düzeyi
İlgi düzeyi, Google arama sonuçlarındaki en önemli şeydir. “Google Benim İşletmem” de bulunan bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurarak Google tarafından işletmeniz ile ilgili daha fazla bilgi alınmasını sağlarsınız. Bu şekilde aramalar ile işletmenizi eşleştirip arama sonuçlarında üst basamaklarda yer almasını sağlarsınız. Google, harita sonuçları için ilgi düzeyi unsuruna göre sayfanızda yer alan içeriklerden de faydalanılmaktadır. Yalnızca haritalar için değil, standart arama sonuçları içinde ilgi düzeyi oldukça büyük bir öneme sahiptir. Oluşturmuş olduğunuz içerikleri iyi bir şekilde açıklayın, semantik kelimeler kullanmaya özen gösterin. İçeriğinizin paragraf ve cümleleri birbirlerinden bağımsız olmasın.
Uzaklık
Kullanıcıların arama sonuçlarında ilgi düzeyinden sonraki en önemli unsur uzaklıktır. Arama yapıldıktan sonra kullanıcı konum belirtmediği zaman, mesafeyi ölçebilmek için kullanıcıların bulunmuş olduğu konumu baz alır. Hesaplama bu şekilde yapılmaktadır.
Önem
Bir işletme ne kadar iyi bilinirse, ne kadar büyük marka değerine sahip olursa o kadar büyük bir öneme sahip olur. Bu sadece Google’daki arama sonuçları için değil gerçek yaşamda da bu şekildedir. Örnek verecek olursak, büyük oteller, devlet kurumları, müzeler, dev giyim markaları ve üniversiteler yerel arama sonuçlarında oldukça büyük bir öneme sahiptir.
İşletmenize verilmiş olan puan ve yorum sayısı işletmenize değer kazandırmaktadır. Yorum ve puan sayısının artış göstermesi sıralamalarınızın da aynı seviyede artmasını sağlar. Google harita sıralama sonuçlarını belirlerken web sayfalarında edinmiş olduğu bağlantıları, dizinleri ve içerikleri baz alır.
Asla aklınızdan çıkartmayın ki, en iyi Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmaları yerel arama sonuçları için de aynı şekilde geçerlidir.
Google Haritalar İşletmem İçin Neden Bu Kadar Önemlidir?
Aslına bakacak olursanız cevabını yukarıda vermiştik ama ilginizi çekecek bazı detaylar daha vermek istiyoruz. İnsanların bir çoğu Google hakkında konuşmaktadır. Çünkü çok popüler bir arama motorudur. Özellikle de konu SEO olunca… Ancak Google Haritalar’dan pek bahsedildiğini söyleyemeyiz. Aslında, bu alan size büyük kâr fırsatları sunmaktadır!
Yapılan bir araştırmaya göre kullanıcıların %70’inin Google Haritalar’ı sıklıkla kullandığını belirtmektedir. Google’da her gün ortalama 3,5 milyar arama yapılmaktadır. Ve bu aramalar içinde lokal aramalar da büyük bir yer kaplamaktadır.
Artık müşteriler, bir ürün satın almadan önce arama motorlarına göz atıyor. Sonrasında ise kendilerine en yakın işletmeyi bulup, ürünü bulmuş oldukları yerden satın alıyorlar. Bu anlamda da Amerika’da yapılmış olan bazı araştırmalar yer almaktadır. Bahsetmiş olduğumuz müşterilerin oranı yaklaşık %83’leri buluyor. Bizde ekibimiz olarak herhangi bir yemek siparişi vermeden önce, yemek yiyeceğimiz restoranın Google işletme hesabından resimlerine baktığımızı söylemek isteriz.
Bu nedenle Haritalar alanını hiç de hafife almayın. Aksine, bu alandaki pazarlama hizmetlerini çoğaltmanızda büyük fayda var.