Title
Title Nedir? SEO Uyumlu Title Nasıl Olması Gerekir?
Konuya hızlı bir şekilde giriş yaparak ilk paragrafta konuyu kısaca özetlemek istedim ancak kimse önem vermese bile SEO için oldukça önemli bir kıstas olan Ttile tag’ı anlamına gelir. İlk olarak basit bir tabirle sayfa başlığı etiketi olan Title nedir? Sorusunun cevabını vermek istiyorum ve sonrasında konunun derinliklerine inelim. Title; Web sitelerini meydana getiren sayfaların başlığı niteliğindedir ve HTML kodları içerisinde <title> </title> etiketi ile temsil edilmektedir.
SEO veya web tasarımı gibi alanlara az da olsa girmiş kişilerseniz en fazla duyduğunuz ve kullandığınız HTML etiketlerinin başında yer aldığını da görülmüşsünüzdür. Buna karşın pek çok kişi tarafında önem verilmeden devamlı bir şeyler yazılıp çizilir. Ancak bu şekilde olmaması gerekmektedir. Sebebi ise Google serp sonuçlarında ziyaretçi sayfanıza en belirgin yazı biçimidir. Yani web sayfalarının arama motoru sonuçlarında yer alan tabelasıdır.
Aşağıda belirttiğimiz örnek, güzel bir başlık örneği olmuştur. Neden güzel bir başlık örneği olduğunu, neden kullanıcıları çağırır nitelikte olduğunu teker teker incelerken, SEO için etkili olan başlıkları yani title nasıl yapılır onu öğreneceğiz.
Asla unutmayın ki SEO’nun temel yapısında ziyaretçiler yer alır. Browserda görünen her şey ziyaretçilerin sayfanızı daha iyi algılayabilmesi (kullanıcı deneyimi), browserda görünmeyen ve arka planda çalışan HTML kodları ile arama motoru botlarının daha anlaşılır olabilmesi içindir. Title ise hem arama motoru botları hem de kullanıcılar için özel bir biçimde hazırlanması gereken iç SEO işlemleri arasında yer almaktadır.
Şimdi “İstanbul’da Gezilecek Yerler” şeklinde bir arama yaptığımız zaman arama sonuçları karşımıza çıkan ser dağılımlarını göstermektedir. Çözümlemeye başladığımız zaman arama sorgumuz bize tamamen alakalı başlıklar gösterir. Kullanıcı olarak siteye giriş yapmadan önce bize bilgilerin tamamını sunuyor mu? Bu sayfayı tıkladığımızda karşımıza çıkan sonuçlar;
- Bu listede gezilecek en güzel 20 yeri bulacağım
- İstanbul’da gezilecek yerlerin listesine sahip olacağım
- Adres satırına göz atmadan bu sitenin Gezip Gördüm markasına ait olduğunu (Marka tanınırlığı) bulacağım.
Teknik bakımdan incelediğimizde ise;
-
I işareti ile konular birbirlerinde ayrılmış. Yani ayraç kullanılmış
-
Odak, anahtar, kelime ve kelimelerle başlıyor
-
Kelimelerin tamamının ilk harfleri büyük
-
Kelimeler 50-60 kelime uzunluğunda
-
Marka, başlık sonuna eklenmiş
Şimdi yukarıda bahsetmiş olduğumuz konuları aşağıda detaylı bir şekilde inceleyelim.
Sayfa Başlıklarının (Title) Önemi?
İnsanların birçoğu başlık etiketlerinin oldukça basit olduğunu düşünür ve pek önem vermez. Aslında çok önemli bir noktadır.
Örnek verecek olursak sayfa başlığı arama sonuçlarında;
1.seçenek; Title Seoucu.Org
2.seçenek; Sayfa Başlığı <title> Nedir? | Harika Bir Başlık Nasıl Olması Gerekir?
Hangi seçenek ilginizi çekip tıklamanıza neden olurdu? İşte bu sebeplerden dolayı sayfa başlığı oldukça önemlidir ve sizi arama motorlarında arayarak bulacak kişilere “gel gel” yapması gerekmektedir. Arama sonuçları haricinde sosyal medyada paylaşmış olduğunuz linklerin ön izlemesinde de sayfa başlıklarının çıktığını kesinlikle unutmayın.
Title'ın Ne Gibi Faydaları Vardır?
-
Arama sonuçları sırasında sayfanın içeriği ile ilgili kullanıcılara hızlı bir şekilde özet sunarak fikir edinmelerini sağlar.
-
Yapılmış olan sorgu ile sayfa içeriğinizin eşleşip eşleşmemesi bakımından kullanıcılara ön bilgiler sunar.
-
İnternet kullanıcılarının arama sonuçlarından sonra önlerine çıkan siteler içerisinden hangisine tıklayıp tıklamayacağına karar verdiren en önemli unsurdur.
-
Farklı sosyal medya sayfalarında linkinizin paylaşılması sonrasında gelenlerin ön izlemede görüldüğü için görselden sonra en önemli faktör olarak görünmektedir.
SEO Açısından Title Oluşturma Kuralları Nelerdir
Title oluştururken SEO açısından uyulması gereken bazı önemli kurallar yer almaktadır. Bu title kurallarına kısa göz atmak gerekirse;
-
Ortalama başlıklar 50-60 kelime arasında olmalıdır. Eğer fazlası olursa Google kırpma yapar. Bunun için 50-60 kelime arası yeterli olacaktır.
-
Kesinlikle başlığın tamamını büyük harflerle yazmayın. Siz hiç Google aramalarında başlığının tamamı büyük harflerle yazılmış bir siteye denk geldiniz mi?
-
Konu başlıklarınızın büyük harflerle başlaması gerekir ve sonrasında gelen her kelimenin ilk harfi büyük olmalıdır.
-
Üstünde durmak istediğiniz bir kelimenin tamamını büyük harflerle belirtebilirsiniz. Burada büyük harflerle yazmış olduğunuz kelime, odak kelimeniz değil üstünde durmak istediğiniz kelime olmalıdır ve kullanıcının dikkatini çekmek amacı ile yapılmalıdır. Örnek verecek olursak; BEDAVA Seo Eğitimi I Seocu.org ile Seo Eğitimi Alıyoruz gibi.
-
Arama motorlarının aksine insalar için yazmaya çalışın. Yazınız kısa, öz ama açıklayıcı olsun.
-
Web sayfanızdaki tüm sayfa başlıklarının benzersiz olmasına kesinlikle dikkat etmeniz gerekmektedir. Yenilenmiş olan bir etiket, SEO için sorun oluşturur.
-
Tüm sayfalarınızın bir başlığı olması gerekmektedir.
-
Marka isminizi marka tanınırlığınızı arttırmak için ve kullanıcılara güven sağlaması bakımından başlığınız içinde kullanmanız size her zaman fayda sağlar. Tabi 60 kelime sınırınız olduğunu aklınızdan çıkartmayın.
Etkili SEO Başlığı Nasıl Oluşturulur
Odak Anahtar Kelime Seçimi
SEO’yu tamamen aklınızdan çıkartın ve sadece ziyaretçilerinize odaklanın. Sayfanızın başlığında kullanacağınız bir anahtar kelime belirleyip başlığınızın ilk kelimeleri olarak kullanmanızda yarar vardır. Seçmiş olduğunuz bu kelimeyi olabildiğince uygun kuyruklu kelimelerden seçmeniz, sıralamada hızlı bir şekilde yükselmenize neden olacaktır.
Örnek verecek olursak; İstanbul’un tarihi ile ilgili bir sayfa düzenliyorsanız başlığınızı aşağıdaki gibi yapabilirsiniz;
<title>İstanbul'un Tarihi | İstanbul’un İsmi Nerden Geliyor Biliyor Musunuz? </title>
Yukarıda kaba bir tabirle kullanıcıya sayfamızın içeriğinden bahsettik ve kullanıcıyı bize çekebilmek için harekete geçiren bir mesaj ilave ettik.
Odak anahtar kelime seçimi sırasında uzun kuyruklu kelimeleri kullanmaktan sakın çekinmeyin. İçeriğiniz yeterli düzeyde tatmin edici ise zaten Google sizi alternatif kelimelerde de üst basamaklara çıkaracaktır. Mesela “İstanbul Tarihi” ya da “İstanbul’un Geçmişi” gibi yapılmış olan aramalarda sitenizin çıkması olası bir durumdur. Sonra konuyu bir sonraki başlıkla biraz daha detaylandırın.
Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeler Nelerdir
Bunun önemli bir konu olduğunu daha önce belirtmiştik. Şimdi ise biraz daha detaylı incelememizde fayda var. Öncelikler her daim bir anahtar hedef kelimeniz olması gerekmektedir ama özellikle yeni bir web sayfası sahibiyseniz ana kelimede kendinize bir yer edinebilmeniz oldukça uzun bir zaman alacaktır. Merdivenlerin basamaklarını birer birer çıkmalısınız. SEO’nun en temel kuralı, sabretmektir.
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin arama trafiklerindeki konumlarını kontrol ettiğinizde çok düşük değerler ile karşılaşabilirsiniz. Fakat bunları bir grup olarak düşünürseniz toplamda iyi bir arama hacmine sahip olabilirisiniz. Bu nedenle ana kelimenizin arka kısmına iki kelime daha ilave etmek sürecinizi hızlandırabilir.
Örnek verecek olursak; “SEO İpuçları” kelimesi sizin ana kelimeniz olsun. Bu kelimenin aylık aranma oranı çok yüksek ama yeni kurulmuş olan bir sitenin Google organik arama sonuçlarında ana sayfada yer alması çok uzun bir süre alacaktır. Hatta sayfanızın içeriği yeteri kadar tatmin edici değilse ana sayfada bulunma ihtimali yok denecek kadar azdır. Bunun yerine;
“Yeni Başlayanlar İçin Seo İpuçları”, “İşletmelere Özel Seo İpuçları” gibi farklı uzun kuyruklu kelimeleri seçmek daha çok fayda sağlayabilir. Sadece önemli olan bir unsurun altını çizmek istiyorum, başlığınız ile sayfanızın içeriği kesinlikle tutarlı olmalıdır. Yani Seo ipuçları ile youtube Seo ipuçları veya yerel Seo ipuçları aynı şeyi ifade etmemektedir.