0
Site İçi SEO ve Site Dışı SEO Nedir?

Site İçi SEO ve Site Dışı SEO Nedir?

SEO stratejileri site içi SEO ve site dışı SEO olarak iki kısımda ele alınıyor. Bunlara sayfa içi ve sayfa dışı SEO çalışmaları da deniliyor. Site içi SEO kısaca web sitesi içinde bulunan kısımlar üzerinde yapılan SEO çalışmalarıdır. Site dışı SEO için de başka web sitelerinden yapılan bağlantı ya da link alma denilebilir.

Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Site içi SEO, organik trafik çekmek için web sitesi içerisinde yapılan çalışmalar bütünüdür. Amaç, web sitesini arama motorları kriterlerine uygun hale getirmek ve kullanıcıların yaptığı arama sorgulamalarında web sitesinin üst sıralara çıkmasına yardımcı olmaktır. Bu çalışmalar web sitesine organik trafik yönlendirmede son derece etkilidir.

Site içi SEO teknikleri olarak aşağıdaki işlemler yapılmaktadır:

Site Hızının İyileştirilmesi

Web sitesinin açılış hızını arttırmaya yönelik çalışmalar yapılır. Site hızını düşüren ögeler ortadan kaldırılır. Web sitesinin yüklenme hızı arttırılarak kullanıcıların web sitesini ziyaret etmeleri sağlanır. Kullanıcılar, hızlı açılmayan web sitelerini ziyaret etmemekte, bu nedenle web siteleri trafik kaybetmektedir.

Web sitesinin yavaş açılması arama motorları açısından web sitesinin sorunlu olabileceğini düşündürür. Bu nedenle bu tür siteler arama sorgulamalarında alt sıralarda yer alır. Google, kullanıcılar en iyi deneyimi sunmayı hedeflediğinden yavaş açılan web siteleri yerine açılma hızı iyi olan web sitelerini kullanıcılara önerir.

Bir web sitesinin açılma hızı 1 saniye veya altında ise sistem çok iyi çalışıyor demektir. Bu durumdan kullanıcılar memnun olduğundan ziyaretçi sayısı fazladır. 7 saniyenin altında açılma hızı da fena sayılmaz. Fakat bu süreyi düşürmek için çalışmalar yapmak gerekir. Açılma hızı 10 saniyenin üstünde olan web sitelerinden kullanıcıların kaçması son derece normaldir.

Site hızının iyileştirilmesi için site hız testi yapılır, görsel boyutlar optimize edilir, görsel boyutlara göre dosya yüklemesi yapılır, 301 yönlendirmeleri azaltılır ve çalışmayan linkler kaldırılır.

Sayfa Başlıkları ve Alt Başlıkların Doğru Düzenlenmesi

Arama motoru botları için sayfa başlıkları önemli bir kriterdir. Sayfa başlıklarına bakar ve sayfanın ne ile ilgili olduğunu böylece anlar. Bu nedenle sayfa başlıkları doğru kurgulanmalıdır. H1 etiketi ana başlık, H2-H3-H4-H5 ve H6 etiketi ise ara başlıklardır. Ara başlıklar istenildiği kadar kullanılabilir.

Meta Açıklamalarının Doğru Kurgulanması

Meta açıklamalarının arama sorgusuna uyumlu olması arama motorları için çok önemlidir. Site içi SEO çalışmasında anahtar kelimeler içeren ve anlamlı cümlelerden oluşan bir meta hazırlanır.

URL Yapısı Anlamlı ve Okunabilir Olmalıdır

URL yapısı, site içi SEO çalışmalarından biri olup özellikle üzerinde durulması gereken bir konudur. Sayfanın arama motorları tarafından iyi indekslenmesi için URL yapısı anlamlı ve okunabilir hale getirilir. Temel URL’nin anlamlı olması indekslemeyi doğrudan etkiler.

Görsellerin Optimizasyonu Yapılmalıdır

Site içinde kullanılan görsellerin optimizasyonu görsel aramalarda web sitesinin ilk sayfalarda çıkmasını sağlar. Görsel aramalarda sitenin trafik çekebilmesi görsellerin optimizasyonu ile mümkündür. Görseller arama motoru ile uyumlu olmalı, URL’de görsel içeriği ile ilgili anahtar kelimeler kullanılmalıdır.

Site İçi Yönlendirme Linklemeleri Yapılabilir

Site içi yönlendirme linkleri kullanıcıların web sitesinde çok daha fazla vakit geçirmelerini sağlar. Kullanıcının incelediği sayfa veya içerikle ilgili farklı içeriklere yönlendirmek sitede geçirilen süreyi ve ziyaret edilen sayfa oranını arttırır.

Anahtar Kelimelerin Olduğu İçerikler Kullanılmalıdır

Anahtar kelimeler içeren özgün ve bilgilendirici içerikler her zaman web sitesinin çok daha fazla ziyaretçi almasını sağlar. Aşırıya kaçmadan bold olarak kullanılan anahtar kelimeler kullanıcıların arayabileceği şekilde olmalıdır.

Web Sitesinin Düzenli Aralıklarla Güncellenmesi

Site içi SEO çalışması olup SEO için önemlidir. Uzun süre güncellenmeye web siteleri arama motorları tarafından güncel olmadığı varsayımı ile sıralamada gerilere itilir.

Özetle; site içi SEO çalışmaları, Google aramalarında web sitesinin trafik alması için yapılan çok önemli çalışmalar bütünüdür.

Site Dışı SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Site dışı SEO, sayfa dışı yapılan SEO çalışmalarıdır. Site dışı SEO’da web sitesine başka bir web sitesinden link alınır. Web siteleri arasında organik bir ilişki kurma çalışması da denilebilir. Bir web sitesine bağlantı veya link oluşturabilmek için değerli ve özgün içerikler üretmek, bağlantı yapmak istenen web sitelerini takibe alıp onlara ulaşmaya çalışmak ve başka web sitelerinin bağlantı kurabilmeleri için çalışmalar yapmak gerekir.

Backlinklerin sayısından çok kalitesi önemlidir. Sektör olarak ne kadar yoğunlukta bir rekabet varsa o kadar kaliteli ve çok backlink almakta fayda vardır. Link satın almak Google tarafından hoş karşılanmaz ve web sitesi arama sonuçlarında alt sıralara atılır. Kaliteli backlink sahibi bir web sitesi ise Google tarafından güvenli bir web sitesi olarak algılanır.

Site Dışı SEO’nun olmazsa olmaz araçları şunlardır:

- Sektörde rakip sitelerle olan ilişkiler

- Google dışı arama motorları ve reklamlar

- Sosyal medya kanalları

- Grup platformları

- Haber, yarışma ve tanıtım siteleri

- Yorum siteleri, sözlük
PDF ekleme siteleri, video ve makale

- Firma ekleme siteleri  ve dizin

- Forum, blog ve kişisel siteler

- Harita, lokasyon ve adres ekleme siteleri

 

Sonuç odaklı bir site dışı SEO çalışması web sitesinin arama motorlarında sıralama elde etmesini sağlayan çalışmalardır. Video, ses kaydı ve görüntülerin olduğu web sitelerine backink göndermek te başka bir site dışı SEO çalışmasıdır. Doğal, yapay ve illegal baclinkler arasından doğal ve yapay olanı makbuldür. İllegal backlinkler site sahibinin haberi olmaksızın link yerleştirmedir. Bu tür bağlantılar arama motorları tarafından tespit edilir ve web sitesi cezalandırılır. 

Tüketici davranışları teknoloji geliştikçe değişiyor. Aslında buna karşılıklı ilişkinin sonucu diyebiliriz. Anahtar kelimelerle başlayan site içi SEO çalışması kaliteli backlink alımı ile devam etmelidir.

Site İçi SEO mu? Site Dışı SEO mu?

Site içi SEO ile site dışı SEO arasında seçim yapmak gibi bir durum söz konusu değildir. Çünkü her ikisi de birbirini tamamlayan çalışmalardır. Sıralama olarak uzmanların özellikle üzerinde durduğu konu ise site dışı SEO’nun öncelikli olarak yapılması gerektiğidir. Bunu, bir arabanın önce kasası ve motorunu sonra da koltuklarını dizayn etmesi gibi düşünebiliriz. Arabanın kasası ve motoru yapılmadan koltukları yapılmaz.

Sürekli değişen ve gelişen SEO tek seferlik bir çalışma değildir. Bir kez yapıldıktan sonra bırakılmayan bir çalışmalar bütünüdür. Dinamik bir çalışma olarak periyodik şekilde yapılır. Site dışı SEO’nun özü farklı sitelerden yapılan bağlantılardır. Web site trafiğini arttırmada çok önemlidir. Site içi SEO ise birçok çalışmayı içermekte olup organik trafiği arttırmak için yapılan iyileştirme ve düzenlemelerdir. Her ikisi de birbirinden ayrılmaz bir bütün olup SEO yapıldıktan sonra paralel şekilde çalışmalara devam edilmelidir.

Kullanıcıların sorularını ön plana çıkarmaya yarayan SEO, web sitelerinin verdiği cevaba göre sıralama almasında etkili bir çalışmadır. En iyi cevabı veren web siteleri arama motorlarında ilk sıralarda yer alır. En iyi cevabı verebilmeleri de site içi ve site dışı SEO çalışmaları ile mümkündür.

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP