Sadece Site İçi SEO Yeterli Midir?
Sitenin hızını düşüren ögeleri kaldırın
Web sayfası yüklenme hızının SEO’ya etkisi olduğu için web sayfanızın hızını düşüren ögeleri kaldırmanız ve sayfanızın yüklenme hızını artırmanız ilk çalışmalarınız arasında yer alması gerekir. Önceden SEO çalışmaları genellikle anahtar kelime kullanımlarına bağlı durumda olsa da günümüz teknolojisinde artık kullanıcı deneyimi de arama sonuçlarında yer alan sayfaların sıralarını etkileyebilmektedir.
Sayfanın yavaş bir şekilde yüklenmesi, arama motorlarına sayfanın sorunlu olabileceğini düşündürdüğünden dolayı, bu yavaş sayfaları arama sonuçlarında daha alt sıralarda gösterir. Arama motorları da kendi ziyaretçilerine en iyi deneyimi sunabilmeyi hedefler. Bu nedenle de yavaş yüklenen sayfalar yerine, açılma hızı daha yüksek olan sayfaları ziyaretçilerine önerir.
Web sayfanızın açılma hızını yükseltmeniz, kullanıcı deneyimini arttırdığı için de site içi SEO çalışmalarınız için de oldukça önemli bir rol oynamakta. Hız testi ve sayfa açılma hızını artırmak ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olabilmek için aşağıdaki rehberlerimizden yararlanabilirsiniz.
Sayfa başlık ve alt başlıklarını doğru bir şekilde düzenleyin
Arama motoru botları, sayfaları indekslerken genellikle sayfa başlıklarına göz atarak, sayfanın ne ile alakalı olduğunu anlamaya çalışır. Bu nedenle de sayfa başlıklarınızı doğru bir biçimde kurgulamanız ve hazırlamanız gerekir.
Web sitenizde yer alan her sayfada bir tane “h1” etiketli ana başlık olduğundan emin olun. “h1” etiketi, sayfa ana başlığını ifade eder. Her sayfa içinde bir tane “h1” başlık yer alması tavsiye edilmektedir. Aksi halde bu botlar sayfayı indekslerken sorun yaşarlar.
Site içi SEO çalışmalarınızı gerçekleştirirken sayfa içinde yer alan metinlerde de ara başlık kullanmanız gerektiğinde, “h2, h3, h4, h5, h6” etiketlerinden faydalanabilirsiniz. Burada hiyerarşik bir düzen içinde bu alt başlık etkenlerini kullanabilirsiniz. Bu alt başlıkları ise siz ne kadar isterseniz o kadar kullanabilirsiniz.
SEO için yalnızca özgün içerikler yeterli olur mu?
Önceden SEO çalışmaları yapmak şimdi yapılan çalışmalara göre biraz daha kolaydı. Kopyala yapıştır yaparak sayfa içeriği zenginleştirilir, içeriklerin altına arama motorlarında yer alması istenilen etiketler girilir ve SEO çalışması tamamlanmış olurdu. Hatta durum o kadar kötüydü ki, hiçbir içerikten bahsetmeden direkt etiketlerle benzer sayfalar arama motorlarında sonuçlar listelerine giriş yapabiliyordu.
Durum böyle olunca insanların aramış oldukları doğru bilgilere ulaşım sağlaması oldukça zor oluyordu. Google algoritma güncellemeleri yaptıktan sonra aranan doğru bilgilere ulaşım sağlama konusunda müthiş bir gelişim kazandı ve özgün içerikleri kopya içeriklerden ve bilgi sağlayan içeriklerden ayırmayı başaran bir algoritma tasarlamış oldu. Durum böyle olunca özgün içeriğin önemi daha da artmış oldu.
SEO konusunda internette sitelerinde yayınlanmış olan çok sayıda yazıda özgün içeriğin önemine vurgu yapardı. Fakat özgün içerik konusuna o kadar çok değinildi ki, sektörde sadece özgün içerik yeterli oluyormuş gibi bir algı meydana gelmeye başladı.
İçeriği bir kral olarak düşünecek olursak vezirleri ve ordu komutanları olmazsa yalnız hiçbir şey yapamaz. Toprakları daha da genişletebilmek ve daha fazla isminden söz ettirebilmek için mutlaka özgün içerikleri doğru SEO teknikleri sayesinde, etkili SEO yöntemleri ile desteklemek gerekmektedir.
Böyle bir durumda özgün içerikler tek başına yeterli değildir.
Özgün İçeriği Destekleyenler Unsurlar Nelerdir?
SEO Uyumlu içerik; Düz bir yazı yazmak herhangi bir şey ifade etmez. Elbette ki özgün olduğu için oldukça önemlidir fakat yazılmış olan yazının SEO kriterlerine de uygun olması oldukça önemlidir. SEO uyumlu içeriklerde kesinlikle alt başlıklar H2 ya da H3 alt başlığı ile kullanılması gerekir. Nedeni H1, H2 ve H3 etiketli başlıklar arama motorlarının algoritmaları aracılığı ile daha kolay okunabilmesini ve daha kolay bir şekilde indexlenmesini sağlar.
SEO uyumu yazı içerisinde en az 1 tane grafik ya da başka bir deyişle görsel yer almalıdır. Son yıllarda ülkemizde kendisini SEO alanında ispatlamış SEO uzmanları yazının içinde ya da sonunda bir tane konu ile ilgili video bulundurulmasını tavsiye ederler.
İçerik URL yapısı; Yukarıda da bahsetmiş olduğumuz gibi uygun bir özgün içerik yapılması da her zaman yeterli değildir. Hazırlanmış olan içeriğin URL yapısı da SEO’ya uygun olması gerekir. En ideal link yapısını yine SEO uzmanları deneme yanılma yöntemi ile Google’ın tavsiyeleri üzerinde bir temele indirgemişlerdir.
Bu konuya küçük bir örnek verecek olursak açıklamamız daha detaylı olacaktır.
SEO Nedir isimli bir makale yazdığımızı düşünürsek bu yazıya ait olan URL aşağıdaki gibi olması gerekir.
www.siteismi.com/seo-nedir
Bu URL yapısının haricinde de SEO’ya uygun URL yapıları bulunmaktadır.
siteismi.com/seo-nedir.html
siteismi.com/seo-nedir.php
siteismi.com/seonedir.asp
Bu URL yapısı da SEO’ya uygundur fakat ilk vermiş olduğumuz yalın URL yapısı en uygun şekildedir. Kullanmış olduğunuz içerik yönetim platformuna göre bu URL yapısı bazı değişken tavırlar gösterebilir.
Örnek verecek olursak WordPress alt yapısını kullanmakta olan bir web sayfasının kalıcı bağlantılar özelliğinden faydalanarak URL yapınızı SEO’ya uygun bir duruma getirebilirsiniz. Veya Blogspot yani Blogger alt yapısını kullanıyorsanız aynı şekilde İçerik bağlantı ayarları bölümünden URL yapısını kolaylıkla ayarlayabilirsiniz. Her platformun kendine has özelleştirilebilir bir URL yapısı mevcuttur ve bu URL yapısı kesinlikle SEO’ya uygun hale gelmesi gerekir.
Yazının okunma derecesi; SEO’ya uygun olan bir içerik, URL yapısını SEO’ya uygun bir içerile tamamlar ancak yine yeterli derecede değildir. Yapılmış olan yazının ziyaretçi derecesi de SEO için oldukça büyük önem arz etmektedir. Yazının daha çok kullanıcı tarafından okunabilmesi için için yapılması gerekenler bazı şeyler vardır. Örnek verecek olursak, etkileyici bir başlık seçmek en önemli hususlar arasında yer almaktadır.
Etkileyici başlık, yazının başlığı okunduktan sonra yazının tamamını okumaya teşvik eden bir başlıktır.
Etkileyici başlık hakkında bir örnek verecek olursak;
Etkili SEO yöntemleri başlığı yerine Arama motorları tarafından yükselmeyi garanti eden 9 SEO Yöntemi başlığı daha etkileyici olur.
Sonra verilmiş olan başlık ile ilk verilen başlık altında yayınlanmış olan içerik aynı olabilir fakat başlıkta yer alan davetkâr tavır kişinin yazıdan kesinlikle yararlanabileceğini ve 9 farklı yöntem yer aldığını anlamasını sağlayarak yazının tamamını okumasını olanak tanır. Bu atraksiyon sonrasında iki önemli etkiyi de oluşturmuş oluruz. İlk başlık insanlara yazının geri kalanını okutma, ikincisi ise yazının devamını okutmaya çalıştığımız için de sayfada kalma süresini uzatma işlemidir. Bilindiği gibi web sayfasında geçirilen zaman ne kadar uzarsa, Google algoritmaları kullanıcı deneyimi sistemi ile yazıyı yararlı ve haliyle web sayfasını yararlı görür. Buna benzer etkenlerde web sayfasının arama motorlarında daha üst sıralara çıkmasını sağlamaktadır.
Tek başına özgün içerikler yeterli olmadığı gibi yukarıda da söz edilen SEO teknikleri de yanlış uygulandığı zaman SEO’da yükselebilmek pek mümkün olmaz, hatta yanlış SEO tekniklerinden dolayı web sayfasının Google tarafından ceza alarak arama sonuçlarından çıkartılmasına bile neden olur.
SEO çalışmaları kesinlikle bir uzman tarafından doğru SEO teknikleri kullanılarak yapılması gerekir. SEO uzmanları ve SEO ajansları belirli ücretler karşılığında kaliteli SEO hizmetleri sağlamaktadır.