0
SEO Uyumlu TITLE Kullanımı

SEO Uyumlu TITLE Kullanımı

SEO Uyumlu Açıklama ve Başlık Yazma Rehberi

SEO çalışmalarınızın iç SEO bölümünde yer alan bir çalışma olan SEO uyumlu açıklama ve başlık yazma, organik trafiklerinizde artış gösterebilecek ve arama motoru sonuçlarında pozisyon sahibi yapabilecek bir unsurdur. Özellikle açıklama ve başlık yazma aşamalarında en fazla dikkat etmeniz gereken noktalar, hem tıklanma oranınızı arttıracak hem de sıralama kazandıracak farklı ipuçları yer almaktadır. Hazırlamış olduğumuz bu içerik, sayfalarınızda açıklama ve başlık yazarken daha çok verimli başlıklar meydana getirmenize imkan tanıyacaktır. SEO uyumlu meta description ve meta title yazma bakımında aşağıdaki ipuçlarından faydalanabilirsiniz.

SEO Uyumlu Açıklama ve SEO Uyumlu Başlık Ne Demek?

SEO uyumlu açıklama ve başlık terimi, temel olarak SEO’da yer almayan ancak SEO topluluklarında konuşulması sonucu şekillenen bir terim haline geldi. SEO uyumlu denildiği zaman bu konu hakkında ilk olarak akıllara Google’ın SEO kurallarına uygun, karakter ver genişlik sayısı makul seviyede olan ve içerisinde anahtar kelimeleri barındıran bir başlık ve açıklama kullanılması gerekmektedir. Yani durumu şu şekilde özetleyecek olursak SEO uyumlu açıklama ve SEO uyumlu başlık terimleri, bir sayfa başlığının ve açıklamasının Google’ın belirlemiş olduğu kurallara, kullanıcılara ve SEO kriterlerine uygun şekilde yazılması gerekmektedir.

Meta Title (Başlık) Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekmektedir?

SEO’da sayfa içi SEO çalışmalarınızın temel noktasını meydana getiren meta title yani başlık bölümü, yapmanız gereken ilk çalışmalardan birisidir ve tabi ki dikkatli olmanız gereken bazı önemli noktalar da yer almaktadır. Her şeyden önce başlığınızın bir SEO kriteri ve ona uygun olacak şekilde yazılması gerekmektedir. Aşağıda belirtmiş olduğumuz kriterlere dikkat ederek meydana getireceğiniz başlıklar, anahtar kelime pozisyonlarını ve SEO performansınızı artırmanızda fayda sağlayabilir;

  1. Başlığınız en fazla 60 karakterden oluşmalı,
  2. En az başlığınız 30 karakter içermeli ve 30 karakterden kısa olmamalı,
  3. Başlığınız genişlik bakımından 545 pikseli kesinlikle aşmamalı,
  4. En az başlığınızın genişliği 200 piksel olmalı,
  5. Sayfalarında yer alan başlıkların alanı boş tutulmamalı ve kesinlikle başlık yer almalı,
  6. Başlığınız kesinlikle anahtar kelimenizi içermeli,
  7. Başlığınızın içinde anahtar kelime doldurma işlemi kesinlikle yapılmamalı ve anlamlı bir başlığa yer verilmeli.
  8. Sayfanızdaki başlıklar birbirleri ile kesinlikle aynı olmamalı ve her sayfanın özgün bir şekilde olmalı,
  9. Konu başlığınızın ziyaretçileri harekete geçiren ifadeler içermesi gerekir,
  10. Sayfa içeriğiyle alakalı herhangi bir başlık kullanılmamalı ve alakası olmayan kelimeler kullanılmamalı,
  11. Özellikle bir e-ticaret sitesine sahipseniz, başlıklarınızın içinde yeni sezon, indirim, fırsat, ücretsiz kargo, avantaj gibi kelimeler bulunmamalıdır.

Meta Description (Açıklama) Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

SEO’da sayfa içi SEO çalışmalarınızın en temel ikinci kısmı da meta description, açıklama yazma işlemidir. Kullanacağınız herhangi bir açıklama için dikkatli olmanız gereken bazı noktalar yer almaktadır. Sayfa açıklama alanı bir SEO kriteri veya unsuru değildir ve bu sebepten dolayı size anahtar kelime pozisyonu kazandırmamaktadır. Ancak açıklama bölümünüzü anahtar kelimelere uygun ve ziyaretçilerin dikkatini çekecek bir şekilde kullanmanız, tıklanma seviyenizi arttırır ve organik trafiğinize oldukça büyük fayda sağlar. Say içerisindeki açıklamalarınızın SEO kriterlerine uyumlu olması ve SEO performansınıza olumlu olarak etki etmesi için aşağıda belitmiş olduğumuz kriterlere sahip olunması oldukça önemlidir;

  1. Açıklama yapacağınız alan en fazla 155 karakter içermelidir,
  2. En az açıklamanız 70 karakter içermeli ve 70 karakterden daha kısa bir açıklamaya yer vermemeniz gerekir,
  3. Sayfa açıklamanızın genişliği en fazla 1010 pikseli geçmemeli ve bundan daha kısa olmalıdır,
  4. Sayfa açıklamalarınız genişlik değerleri 400 pikselin altında olmamalı ve en az 400 piksele sahip olmalıdır,
  5. Sayfalarınızın içerisindeki açıklama bölümü boş olmamalı ve kesinlikle anlamlı ve SEO kriterlerine uyumlu bir açıkla yer almalı,
  6. Açıklamanızda anahtar kelimeler yer almamalı,
  7. Sayfa açıklama alanında anahtar kelime doldurma işlemi kesinlikle yapılmamalı ve anlam ifade eden bir açıklama kullanılmalı.
  8. Yapmış olduğunuz açıklamalarınızın birbiriyle aynı olacak biçimde yazılmaması gerekir ve her bir sayfanın açıklaması kendine özgün olmalıdır,
  9. Yapmış olduğunuz açıklamalarda kullanıcıları harekete geçiren ifadeler yer almalı,
  10. Açıklama bölümünde sayfanızın içeriğiyle alakalı küçük bilgiler paylaşarak kullanıcıları kendi safınıza çekmeniz gerekir,
  11. Özellikle bir e-ticaret sitesine sahipseniz, sayfa açıklamaları bölümünde yeni sezon, indirim, fırsat, ücretsiz kargo, avantaj, fırsat gibi kelimeler yer almamalıdır.

Title Etiketi ve Seo İçin Önemi

Title etiketi web sitesinin başlığını ifade eden bir HTML etiketidir ve SEO bakımından oldukça önemli bir kriterdir. Arama motorlarında arama yapıldığı zaman meydana çıkan sonuçlardan kullanıcılar istediği şeyleri tıklayarak sitelere ulaşım sağlarlar. Bu sebeple arama motorları için başlık etiketi SERP’i etkisi altına alan en değerli unsurdur. Bu yazımızda ise title etiketinin en doğru biçimde nasıl kullanılması ve belgelenmesi konusuna yer vereceğiz.

Başlık Uzunluğunun Belirlenmesi Hakkında

Genellikle Google arama motoru başlık etiketlerinin 50-60 kadar karakterini görüntüleyebilmektedir. Aslına bakacak olursanız bu karakter sayısı ortalama bir sayıdır. Nedeni ise Google başlık etiketleri için 600 piksellik bir alan oluşturmuştur. Yazı karakterlerinin genişliği birbirlerinden farklı oldukları için bazı kelimeler fazla yer kaplamazken, bazı kelimeler ise gereğinden fazla yer kaplar. Google arama sonuçlarında 600 pikselin dışına çıkan kelime ve kelimeleri 3 farklı noktada gösterir ve bu da SEO bakımından olumsuz olarak ifade edilir. Büyük yazılan harfler daha fazla yer kapladığı için başlıklarda büyük harf kullanmak pek tavsiye edilmez. Bunun yanında uzun içerikli başlıklar ve anahtar kelimelerin sıklıkla tekrar edilmesi spam algısına neden olabilir.

Başlık Nasıl Belirlenir?

Yapılan incelemeler ve araştırmalarda öne çıkarılması istenen kelimelerin başlığın en başında yer alması daha etkili sonuçların alınmasına olanak sağlar. Bunun için title etiketi belirlenirken aşağıda belirttiğimiz yol izlenir.

Google ve Başlık Varyasyonları

Başlık içinde devamlı olarak  aynı anahtar kelimelerin kullanımı ya da tamamen alakasız olan kelimelerin kullanılması asla önerilmemektedir. Google algoritmaları benzer olan kelime varyasyonlarını tanır ve tahmin eder. Örnek verecek olursak beden, uzun, metre, ölçü, geniş, uzunluk gibi kelimeler aynı şeyi ifade ettiğinden dolayı olumsuz etki yaratacağı gibi tam anlamıyla birbirinden bağımsız olan kelimelerde olumsuz etki yaratabilir.

Her Başlık Özeldir

Her bir başlık kesinlikle (benzersiz ve diğerlerinden farklı) olarak belirlenmesi gerekmektedir. Bunun sebebi ise panda güncellemesi ile gelmiş olan algoritma değişikliklerinden meydana gelmesidir. Google site içerisinde aynı başlıkları veya benzer başlıkları gördüğünde bu yazıları değersiz olarak nitelendirir.

Bu nedenle günümüzde yer alan CMS’ler (joomla, wordpress vb.) SEO bakımından benzer başlıklar hazırlamanıza kesinlikle izin vermez, hatta başlıklara canonical etiketini ilave eder.

İçerik ve Başlık Uyumunun Seo İçin Önemi

Başlığınızın oluşturmuş olduğunuz içeriklerle aynı olması oldukça önemlidir. Bunun için başlıkta kullanmış olduğunuz anahtar kelimelerin site içerisinde de belirli miktarda tekrar edilmesi gerekmektedir. Sonuç itibari ile başlık oluşturduğumuz içeriği en mükemmel şekilde ziyaretçilere anlatılmalıdır. Arama motorları da bu durumu göz önüne alarak başlık ve içerik uyumunu inceler.

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP