0
SEO Uyumlu İçerik Oluşturma

SEO Uyumlu İçerik Oluşturma

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Hazırlanır?

Söz konusu SEO olduğu zaman içerik her şey anlamına gelir. İnternet dünyasından SEO araştırması yapmaya başlamış olan herkes bu cümlelerle sıkça karşılaşır. Arama motorları her daim kullanıcılara odaklı çalışır. Bir arama gerçekleştiren kullanıcıya en faydalı içeriği sunan arama motorları, kullanıcıların bundan sonraki tercihi haline gelecektir.

Site kalitesi içeriklerle dolmuş ise, arama motorlarının en sevdiği sitelerden birisi olmaya aday demektir.

Kaliteli İçerik Nedir?

Kaliteli içerik ne anlama gelir. örnek verecek olursak, bir ürünün tanıtım yazısı, yüzlerce yazı içerisinden ön plana çıkabiliyor mu? Bizim gibi ziyaretçilerin içeriği okuması için bir kaç dakikasını ayırabilir mi?

Siteye giriş yapan insanlara başka bir yerde okuyamayacakları içerikle sunmak ayrıcalıklı bir durumdur. daha önce başka bir sitede okumuş olduğunuz makaleyi belirtilen sitede gören kullanıcı, sitede yer alan diğer içeriklerle ilgilenmez.

İçi boş ve okumanın kimseye bir fayda sağlamayacağı yazıları SEO bakımından olumsuz etki yaratacağını asla unutmamak gerekir. Kaliteli bir içerik, kullanıcıları bakımından bilgi verici ya da ilgi çekici olması anlamına gelmektedir.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Hazırlanır?

Firma ve markaların ürün, hizmet ve servis için talep ettikleri aksiyonu almalarını sağlayan en önemli faktörlerden birisi de web sayfalarının içerikleridir. Kaliteli içeriklerin asıl sırrı, ilgi çekici olmasının haricinde bilgiye daha hızlı bir şekilde ulaşım sağlayan SEO uyumudur. Peki SEO bakımından uyumlu olan bir yazı yazmanın püf noktaları nelerdir?

SEO Uyumlu İçerik Ne Anlama Gelir?

İlk olarak SEO uyumlu içeriğin ne olduğuna bakmadan önce SEO’dan bahsetmekte fayda var. SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu - Search Engine Optimization); internet kullanıcılarının arama motorları aracılığıyla yapmış oldukları arama sonuçlarının üst sıralarda listelenmesi için yapılan çalışmaların genel adıdır. SEO’nun asıl amacı, web sitesinde yer alan içeriklerin Google’da üst sıralarda yer almasını sağlamaktır.

SEO uyumlu içerik, belli bir anahtar kelime kullanıldığı, fayda sunan, bilgi içeren ve kreatif web site içerikleri demektir. SEO uyumlu içeriğin asıl amacı, web sitesinde bulunan herhangi bir yazının arama sonuçları listesinde üst basamaklarda listelenmesidir.

SEO Uyumlu İçerik Yazma Taktikleri Nelerdir?

Bir internet kullanıcısı olarak merak etmiş olduğunuz bilgileri araştırırken ihtiyaç duyduğunuz bilgiye net olarak ulaşım sağlayabiliyor musunuz? Google’da yapmış olduğumuz arama neticesinde genellikle eksik bilgilerin yer aldığı yazılara yönlendirilmekteyiz. İçerik yazarlarını büyük çoğunluğu sadece Google’da ilk sırada yer alabilmek için anahtar kelimelere o kadar çok yer veriyor ki, okuyucu deneyimleri geri planda kalıyor. Sematik bir anlatım dilinden uzak yazılar, kullanıcıların web sitesinde kalmalarını daha da azaltarak uzun vadede negatif sonuçlara yol açıyor. Peki hem web sitesi hem de okuyucu açısında en etkili şekilde SEO uyumlu içerik hazırlamanın başlıca kuralları nelerdir?

  • Yazım kuralları: İster SEO uyumlu olsun veya olmasın, yazmış olduğunuz bütün içeriklerde imla ve dil kurallarına çok dikkat etmeniz gerekir. Emin olmadığınız veya herhangi bir fikriniz olmayan kelimeleri kesinlikle TDK’dan kontrol etmelisiniz.
  • Anlam Bütünlüğü: İçeriklerinize dikkat çekici bir girişle başlayarak bilgi veren bir gelişme kısmıyla devam etmesine dikkat etmelisiniz. Sonuç kısmında da CTA (call-to-action, eylem çağrısı) metinlere yer vererek web site içeriklerinize veya fazladan bilgilere ulaşım sağlanmasını hedefleyin.
  • Niş İçerik: İçerik yazarken kopyala yapıştır sisteminden uzak durarak kendi cümlelerinizi kullanmaya özen gösterin. Alıntı kelimeler kullanacağınız zaman bunu mutlaka belirtin. İçerikleriniz kaliteli ve özgün olmasına çok dikkat edin. Yazacağınız konuyla alakalı araştırmalar yaparak diğer sitelerdeki içeriklerde yer almayan bilgilere değinmeye çalışın.
  • Anahtar kelime analizleri: Ziyaretçilerin hangi anahtar kelimelerle yazınıza ulaşmasını istiyorsunuz? Anahtar kelime stratejinizi meydana getirirken Wordtracker, MOZ, Keywordtool.io ya da Google’ın ücretsiz anahtar kelime planlayıcısı gibi alternatif araçlardan faydalanarak hedeflerinizi en sağlıklı biçimde gerçekleştirebilirsiniz.
  • Anahtar kelime sıklığı nasıl olmalı: Sırf SEO uyumlu olsun diye devamlı olarak aynı anahtar kelimeleri kullanmayı düşünmeyin. Anahtar kelimelerinizin alternatif kelimelerini de kullanarak, kullanıcıların benzer şekildeki aramalarında eş anlamlı anahtar kelimelere yer vererek içeriğinize ulaşmalarını sağlayın. İçeriklerinizde yer alan anahtar kelime oranı yaklaşık %0,5 ila %2,5 arasında olması gerekir. Bu konu hakkında farklı görüşlerin yer almasının yanında, Yoast SEO benzeri eklentiler olması gerekenden fazla anahtar kelime kullandığınız zaman size uyarı gönderecektir. Dikkatli olmanız gereken nokta, ne gereğinde fazla, ne de gereğinde az anahtar kelimelere yer vermektir. İçeriğinizin olabildiği kadar organik olması lazım ve doğal bir akışta ilerlemesi gerekir.
  • İçerik başlığında dikkat edilmesi gerekenler: Başlık mutlaka anahtar kelime ile başlamalı, boşluklarda dahil olmak üzere 50-70 karakter ve en az 3 en fazla 6 kelimeden meydana gelmelidir. Bunun yanında başlıklar kullanıcının ilgisini çeken kriterlerde olması gerekmektedir.
  • İçerik uzunluğu aralığı: İçerikleriniz minimum 300 ila 500 kelime aralığında olması gerekir. Google, uzun yazılmış olan yazıları sever. Bu nedenle 1000-2000 kelime arasında da yazmanız mümkündür.
  • Paragraf uzunluğu aralığı: Hem okuyan kitlenin dikkatlerini taze tutmak için hem de SEO bakımından ideal olan paragraf uzunluğu 40 ila 50 kelime arasında olması gerekir. Tavsiye edilen en fazla uzunluk ise 150 kelimedir. Aynı şekilde satır uzunluğunun da yaklaşık 12 satır olması gerekmektedir. 
  • Zengin medyda öğeleri nasıl olmalıdır: Paragraf arası bilgilendirmelerden vay eğlenceli olan görseller (slayt gösteri, video, cinemagraph, gif, infografik gibi.) ilave ederek içeriklerinizi zenginleştirin. Görselleri sıra dışı, yüksek çözünürlüklü ve kaliteli olmasına da önem verin.
  • F tipi okuyucu: Web sitesi ziyaretçilerinin çoğunluğu içerikleri tarama yaparak okumaktadır. F tipi okuyucular için içeriğinizde bulunan önemli bölümleri italik, bold veya renkli bir şekilde boyayarak dikkat çekmelerini sağlayın.
  • URL: Kalıcı olan bağlantılar anahtar kelimenizi mutlaka içermek zorundadır ve en fazla 50-60 karakter olması gerekir. URL yapısının olabildiği kadar kısa, akılda kalıcı ve net olmasına özen gösterin.
  • SEO başlığı nasıl olmalı:  SEO başlığı ile içerik başlığınız farklı olabilir. Google arama sonuçlarında tertemiz bir görüntü meydana getirmek için SEO başlığınızı net, kısa ve ilgi çekici bir duruma getirin. Okuyucuların yazmış olduğunuz konuyu hangi kelimeler ile arayacaklarını tahmin ederek, ister soru cümleleri kullanarak isterseniz de CTA metin kullanarak web sitenize trafik çekmeye çalışın.
  • Meta açıklaması: Arama sonuçlarında içeriği ile ilgili hap bilgiler verecek olan meta açıklamasının 156 karakterden uzun, 120 karakterden az almamasına özen gösterin. Meta açıklamasında kesinlikle anahtar kelime kullanılmaması gerekir. Hatta eğer mümkünse açıklamanın başında yer almaması daha iyi olur.
  • Heading tags: İçeriğinizin içi H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 etiket başlıklarının anahtar kelimelerini içermesine, hiyerarşik yapıda olmalarına ve doğru bir şekilde kullanılmasına özen gösterin.
  • Görsel alt etiketleri: Görselleri ilave ettikten sonra at etiketleri düzene sokarak kesinlikle anahtar kelimelerinizle bağdaştırın.
  • Linkleme yöntemi: Okuma seviyesi arttıkça iç linkleme yapmayı kesinlikle unutmayın. İçeriklerinizi dış linkler kullanarak, ele almış olduğunuz konuyla alakalı ekstra bilgilerle zenginleştirin. Backlink satın almaktan uzak durun ve doğal yollarla elde etmeye çalışın.

 

 

YAZAR HAKKINDA



YORUMLAR (0)
YORUM YAP