SEO Uyumlu Meta Description Kullanımı
SEO uyumlu Meta Description ne anlama gelir, nasıl kullanılır
SEO uyumlu olan meta description içeriği, SEO uyumlu başlıklarla beraber SERP’lerden üst basamaklara tırmanmanızı ve daha çok organik ziyaretçi çekmenizi sağlar. Yanlış kullanılması durumunda ise sayfanızda sıralama düşüşü ve ziyaretçi kaybı gibi istenmeyen olaylar meydana gelebilir.
SEO uyumlu meta description kullanımı için aramam motoru sonuç dosyalarından organik ziyaretçi kazanmak da oldukça önemli bir noktadır. Meta description etiketi botlara ve insanlara sayfa içeriğinin sorguda yer alan anahtar kelimelerle alakalı olup olmadığını tespit etme imkanı verir.
Doğru bir şekilde meta description kullanımı organik ziyaretçi potansiyelinizi arttırır ve web sayfanızı arama motoru sonuçlarında üst basamaklara taşır.
Bu yazımızda ise SEO uyumlu meta description hakkında bazı örnekler, tanımlar ve hazırlamak için öneriler bulabilir ve web sayfanızda yararlı olabilecek bilgiler edinebilirsiniz.
Meta description etiketi nedir ?
Meta description etiketi, web sitenizin kısa özetlerini sağlamakta olan bir HTML elemanıdır. Genel olarak bir arama motoru sonuç sayfasında yer alan (SERP) tıkanabilir bağlantıların (yani başlıkların) alt kısmında görüntülenen snippet’leri meydana getirmek için kullanılır. Herhangi bir sayfanın meta description etiketi, Google ve diğer arama motorlarına sayfanın neyle ilgili olduğunun bilgisini özet halinde aktarır.
Meta description etiketi HTML kod örneği
Meta description etiketi içerik sayfalarınızın kaynak kodu içerisinde yer alan ve ziyaretçilerin görüntüleyemediği açıklamalardır. Sitenizi ziyaret eden ziyaretçiler meta description etiket içeriğinizi yani sayfa açıklamalarınızı genel olarak SERP’de snippet olarak kullanması halinde görebilirler. Herhangi bir sayfanın meta description etiketi içeriğini sayfa kaynak kodunun içine bakarak da görebilmek mümkündür.
SEO uyumlu meta description etiketi kullanım yöntemleri
Meta description etiketleri, arama motoru sonuç sayfalarından organik kullanıcı kazanabilmek için oldukça büyük önem arz etmektedir. Bu kısa paragraflar, kullanıcı ve ziyaretçilere içeriğinizin yapmış olduğu sorgu ile alakası olup olmadığını anlama imkanı verir.
İstemiş oldukları bilginin, aradıkları ürün sayfasında olduğunu varsayan ziyaretçiler muhtemelen sayfanızı ziyaret ederler. SEO uyumlu sayfa başlıklarıyla beraber arama motoru sonuç sayfasında insanların sayfanız ile ilgili ilk düşüncelerini edinmelerini sağlamaktadır.
Genellikle insanlar ilk görmüş oldukları sonuçlara tıklarlar fakat, araştırma gereksinimi duyanlar aramış olduğu anahtar kelimenin snippet içinde olup olmadığına bakarlar.
Bir sayfaya ait olan meta description akıllı bir biçimde o sayfanın hedeflemiş olduğu anahtar kelimeleri barındırmalı ve arama motoru botları tarafından spam olarak görülmeyecek çoklukta kullanılmalıdır.
Anahtar kelimeleri barındıran bir açıklama herhangi bir araştırmacının tıklamak isteyeceği ilgi çeken bir metin meydana getirmesidir. Açıklanmış olduğu sayfa ile doğrudan alakalı ve başka sayfalarda yer alan açıklamalardan farklı olmalıdır.
Meta description hazırlarken yapılan bazı hatalar nelerdir?
- Sayfa içeriği ile herhangi bir ilgisi olmayan tanımlı meta description etiketlerine yer vermeyin,
- Haber sayfası ya da ana sayfada genel tanımlar kullanmamaya özen gösterin,
- İçeriğinizi anahtar kelimelerle doldurmayın,
- Sayfa içeriğinin tamamını meta description tanımı olarak vermeyin,
- Sitenizde yer alan sayfaların hepsinde veya bir çoğunda aynı tanımları kullanmayın,
- İnsanları aklınızdan çıkartıp tamamen arama motoru robotları için hazırlıklar yapmayın.
Meta description Google SERP sıralama unsuru olmayabilir
2009 senesi Eylül ayı içerisinde algoritma sıralaması güncellemesi sonrasında web aramalarında doğrudan sıralama unsuru yer almadığı açkılandı. Meta açıklamalarının Google’ın sıradan web taraması için sıralama algoritmalarını direk etkilemediğini aklınızdan çıkartmamanız oldukça önemlidir.
Bunun aksine wordpress için kullanılmış olan SEO eklentilerinde hedeflenmiş olan anahtar kelimenin description, başlık ve sayfanın ilk paragrafının başında yer alması olumlu olarak değerlendirilmektedir.
Yine de etkili bir biçimde yazılmış olan bir meta açıklaması, ziyaretçileri web sitenize tıklamaya ika edebilir ve bu tıklamalar sıralamanıza kesinlikle etki eder. Bunun için, diğer metaların haricinde meta description kullanımına biraz daha fazla çaba göstermek oldukça önemlidir.
SEO uyumlu Meta Description’un uzunluğu ne kadar olmalıdır?
Meta description içeriği başka bir değişle sayfa açıklamanız herhangi bir uzunluğa sahip olabilir, ancak genellikle arama motorları sonuç sayfası görüntülerinde 160 karakterden fazla olan karakterleri görüntülemez. Meta açıklamalarını, sayfa içeriğini yeterli seviyede açıklayıcı olacak kadar uzun ve 160 karakterlik sınırı aşmayacak kadar kısa tutmak oldukça iyi bir uygulama olacaktır.
Meta description ile vermiş olduğumuz açıklamalar arama sonucu sayfalarında arama motorları tarafından genellikle kullanılmaktadır. Fakat bazı durumlarda sayfanızın geri kalan bölümünden bazı parçalar kullanılabilmektedir. 160 karakterin altında açıklama yapılmış olan bir sayfanın arama motoru sonuçlarında 270 ila 320 arasında karakterle gösterimi yer alabilir.
Bu nedenle belirtilen uzunluğa tıklamayıp hedef kitleniz, sitenizin faaliyet alanı ve rakipleriniz gibi faktörler değerlendirme altına alınıp size özgü, ilgi çekici, sayfa içeriğinizi doğru bir şekilde tanımlayan, özgün ve benzersiz meta description içerikleri yazmaya odaklanmanız size daha yararlı olacaktır.
SEO yazılımları meta description tanımlarını ana değerlendirme konuları içerisinde tutarlar. Eklenti ve yazılım geliştiricileri arama motoru botlarını yakın bir şekilde takip ederek uzunluk konusunda oldukça iyi bir uygulama buldukları zaman güncelleme yayınlar. Eğer sizde yok ise web siteniz için bir SEO yazılımı kullanmaya başlayın ve sürekli güncel tutun. SEO analiz aracımız ile sayfalarınızın meta description uzunluklarınızı da kontrol edebilme şansınız bulunmaktadır.
Eğer wordpress web siteniz için bir SEO eklentisi kullanıyorsanız, yeni güncellemeleri satın almayı kesinlikle unutmayın.
SEO uyumlu meta description önerileri hakkında
Web sayfalarınız için meta description yaparken uygulayacağınız basit ancak etkili olan bazı öneriler bulunmaktadır. Bu önerilerden kısaca bahsetmek gerekirse;
Anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin
Arama motoru sonuç sayfasında tıklanma seviyesini üst basamaklara taşıyabilmek için, Google ve diğer arama motorlarının, arama sorularıyla ilgili yapılmış olan açıklamalarda geçen anahtar kelimelerin sonuçlarında kalın olarak yazdıklarına dikkat etmek oldukça önemlidir. Bu bakımdan anahtar kelimeleri spam meydana getirmeyecek biçimde içerikte kullanmak oldukça iyi bir SEO uygulamasıdır.
Sayfanız için hedeflemiş olduğunuz anahtar kelimeleri meta description içerinde kullanmaya özen gösterin. Mümkün olduğu kadar başa yakın vaziyette kullanmak daha yararlı olabilir. Arama motorlarının haricinde bunu ziyaretçiler için yapmaya çalışın. Genel olarak göze çarpan ilk kısım paragrafın baş kısmıdır. İlk bakışta aranan anahtar kelime göze çarptığı zaman tıklanma oranında artış gösterebilir.
Yinelenen sayfa açıklamalarını içeriğinizde kullanmamaya özen gösterin
Aynı başlık etiketlerinde de olduğu gibi, her sayfada yer alan meta açıklamalarının benzersiz olması en önemli faktördür. Benzer içerik içeren meta açıklamaları sayfa değeri hakkında bazı şüpheler uyandırmaya başlar.
Yenilenen meta açıklamaları ile mücadele etmenin başka bir yolu ise otomatik hazırlanan sayfalar için benzersiz meta açıklamaları yapabilmek, programlı ve dinamik bir yol çizmektir.
Sayfa sayısının az olduğu web sitelerinde editör veya yazar tarafından sayfa açıklamalarının büyük bir özveri ile düzenlenmesi en doğru yoldur. Bir insanın denetiminden geçmiş olması daha faydalı olacaktır.
Wordpress uygulaması kullanan web sitelerini Yoast gibi SEO eklentileriyle meta ve başlık girişlerini kolay bir şekilde düzene sokabilirsiniz.