SEO

SEO, günümüzde her web sitesi için oldukça önemli bir konumda yer alır. Açılımı Search Engine Optimization olarak karşımıza çıkan SEO’ nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu şeklindedir. Site içi ve site dışı olmak üzere ikiye ayrılan SEO, arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılması gereken çalışmalar arasında yer alır. Bu çalışmalar sayesinde web siteleri, kullanıcıların arama motorları üzerinde yaptığı aramalara göre sıralanır ve SEO konusunda en başarılı olan web sitesi daha ön sıralarda çıkar. Bu durum ise sitenin popülaritesi ve pek çok kullanıcı tarafından bilinen bir site olmasına imkân tanır. Bu nedenle her web sitesi için SEO olmazsa olmazlar arasında yer alır.

Firmamız, siz müşterileri için SEO konusunda alanında uzman ve deneyimli çalışanları ile hizmet sunar. SEO’ ya dair tüm çalışmaların büyük bir titizlik ile yapıldığı firmamız sayesinde sizler de kısa süre içerisinde web sitelerinizin sıralamalarında etkili sonuçlar elde edebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece bizimle iletişime geçmek ve bunun ardından SEO konusunda destek almaktır. Firmamız, hem site içi hem de site dışı SEO konusunda kaliteli ve profesyonel çalışmaları ile sizlere yardımcı olur. Güncel arama motoru algoritmalarına göre çalışmalar yapar ve bu sayede rakiplerinize göre daha fazla ön plana çıkmasına olanak sağlar. Siz de SEO çalışmaları için hemen firmamıza gelin ve sizler için neler yapabileceğimize daha yakından bakalım.

SEO Nedir?

SEO, Search Engine Optimization olarak bilinir ve tam anlamı Arama Motoru Optimizasyonu şeklindedir. Yani bir web siteniz var ve arama motorlarında yapılan aramalarda ön sıralarda çıkmanın yolu SEO uygulamalarından geçer. Web siteleri, organik olarak arama motorları üzerinde belirli bir seviyeye kadar ilerleyebilir ve bu nedenle her web sitesinin arama motorlarında daha ön sıralarda çıkması isteniyorsa kesinlikle SEO konusunda yardım alınması gerekir. SEO web sitelerinin diğer rakipleri ile arasında oluşan farkı kapatma ya da mevcut farkı açma konusunda oldukça önemli çalışmalar arasında yer alır. Her web sitesi kullanıcısı çeşitli yöntemler ile SEO yapmaya çalışır, ancak bu çalışmaların profesyonel ellerde yapılması daha doğru olur. Çünkü SEO çalışmaları, hiçbir zaman hafife alınmaması gereken ve bunun yanında zaman kaybına yol açmayacak bir şekilde sitelere uygulanmalıdır. Bunun da en etkili yolu kesinlikle uzman bir yardım almaktır.

Site İçi ve Site Dışı SEO Çalışmaları

Sizlere hem site içi hem de site dışı SEO çalışmaları olduğundan bahsetmiştik. SEO kendi içerisinde pek çok farklı dala ayrılır ve bunların sırayla incelenmesi ve olması gereken şekilde web sitelerine uygulanması gerekir. Çünkü SEO’ ya dair tüm çalışmaların eksiksiz bir şekilde yapılması sizlere önemli ölçüde avantaj sağlar ve bunun yanında rakiplerinize oranla daha fazla ön plana çıkmanızda etkili olur. Şimdi, site içi ve site dışı SEO çalışmaları nelerdir? Daha yakından bakalım.

Site İçi SEO Çalışmaları

Site içi SEO denince akla ilk olarak gelen tabii ki sitenin kendi bünyesinde yapılan çalışmalar olur. Bu çalışmalar tamamen sitenin kendi içerisinde yapılır ve dışarıdan herhangi bir şeye ihtiyaç duyulmaz. Bu nedenle site içi SEO çalışmalarını yaparken içerikten anahtar kelimelere kadar pek çok farklı çalışmayı akla getirmek gerekir. Aynı şekilde başlıkların kullanımından görsellere kadar birçok çalışma site içi SEO olarak karşımıza çıkar ve başarılı bir SEO çalışması için öncelikle site içi çalışmaların eksiksiz ve düzenli bir şekilde yapılması gerekir. Peki, site içi SEO çalışmaları nelerdir? Daha yakından inceleyelim.

1. Anahtar (Semantik) Kelimeler

Site içi SEO çalışmalarında ilk olarak karşımıza çıkan ve yapılan çalışmalar sırasında dikkat edilmesi gereken hususlardan biri anahtar kelimeler olarak karşımıza çıkar. Site içerisinde yer alan yazılarda kullanılan ve bunun yanında içerik yayın sürecinde SEO eklentilerinin ilgili kısımlarına girilen anahtar kelimeler, web sitelerinin arama motorları üzerinde gerçekleştirilen aramalarda ön plana çıkmasına yardımcı olur. Çünkü anahtar kelimeler öncelikle içeriğin, daha sonra sayfanın ve bunun ardından ise web sitesinin güçlenmesine etkili bir konumda yer alır. Bu nedenle oluşturulan yazılı içeriklerde anahtar kelimelerin en uygun şekilde içeriğe yerleştirilmesi ve bunun yanında okuyucuya iletilmek istenen mesajın tam olarak verilmesi önem arz eder.

Anahtar kelimelerin yazılı içeriklerde kullanımı aynı zamanda içeriklerin konu ile ilgili alaka düzeyini önemli ölçüde artırır. Bu yüzden anahtar kelimelerin belirlenmesi sırasında özenli çalışmak ve web sitenizin yer aldığı sektör ile ilgili gerçek sonuçları bulmak gerekir. Web sitenizde oluşturacağınız yazılı içerik için ilgili anahtar kelimeler bulmak ve bunu yazı içerisinde geçirerek etkili bir SEO çalışması yapmak istiyorsanız, bu konuda Google dizininden yararlanabilirsiniz. Google, sizlere hangi konularda hangi anahtar kelimeler ile arama yapıldığını gösterir ve bu şekilde içerik oluşturmanıza destek sağlar. Ayrıca Google’da her sonuç sayfasının altında arama yapılan konu ile ilgili çeşitli anahtar kelimeler çıkar. Bu anahtar kelimeler sizlere içerik oluşturma sırasında yardımcı olabilir ve içerik içinde bu anahtar kelimeleri geçirerek oldukça etkili bir yazı hazırlayabilirsiniz.

2. Site Hızı Optimizasyonu

Site içi SEO tekniklerinden biri de site hızı optimizasyonudur. Site hızı, özellikle Mobile First Indexing güncellemesi sonrasında oldukça önemli bir konumda gelmiştir. Bu nedenle sıralama sonuçlarında daha iyi bir konumda yer almak için web siteleri sayfalarının yüklenme hızlarının optimize edilmesi gerekir. Web sitelerinde yer alan sayfaların geç yüklenmesi kullanıcıların ilgili sitelerde daha kısa süreli gezinmelerine neden olur. Hatta geç yüklenen sayfalarda kullanıcıların çok zaman geçirmeden çıkış yaptıklarını da söylemek doğru olur. Bu durum ise sitede gezinme oranını olumsuz etkiler ve SEO konusunda başarısız sonuçların öne çıkmasını sağlar. Bu nedenle site hızı optimizasyonu da diğer SEO çalışmaları gibi önemli bir konumda yer alır.

Site hızı optimizasyonunda genel kural her sayfa için 4 saniyedir. Yani web sitelerinize ait sayfaların en geç 4 saniye içerisinde yüklenmesi gerekir. Eğer sayfa yüklenmeleri 4 saniyenin üzerinde olursa kullanıcı deneyimi açısından olumsuz sonuçlar ortaya çıkar. Sitenizde kalmak ya da gezinmek istenemeyen kullanıcılar diğer rakip sitelere yönelir ve bunun sonucunda ise ziyaretçi sayınız önemli ölçüde düşer. Site hızı optimizasyonu yapmak için Google PageSpeed Insights kullanabilirsiniz. Bu araç web sitenizdeki sayfaların açılış hızını ölçümlemenize yardımcı olur. Ayrıca sizlere sayfaların geç açılması karşısında ne yapmanız gerektiğine dair bilgiler verir. Bu şekilde sayfalarınızı optimize edebilir ve açılış sırasında gereksiz yüklenmeleri kaldırarak sayfalarınızın daha hızlı bir şekilde açılmasını sağlayabilirsiniz.

3. İç Bağlantılar

Site içi SEO teknikleri arasında öne çıkan başka bir önemli nokta ise iç bağlantılar olarak karşımıza çıkar. Web sitelerinizde yer alan içeriklerin diğer içerikler ile bağlantılı olması sizlere hem SEO hem de kullanıcı deneyimi açısından çeşitli avantajlar sağlar. Ancak iç bağlantı kullanımında ilgili içerik ile alakalı bağlantılar yapmanız daha etkili olur. Yani herhangi bir konu ile ilgili diğer alt kategorilerin anlatıldığı içeriklere yönlendirme yapmak kullanıcıların önemli ölçüde ilgisini çeker. Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiği konu ile ilgili farklı içerikleri de okumak ve bilgi sahibi olmak isteyebilir. Bu nedenle iç bağlantıların benzer içeriklere yapılması her zaman için sizlere avantaj sağlar.

İç bağlantı kullanımı aynı zamanda web sitenizde yer alan eski içeriklerin de belirli aralıklar ile ziyaret edilmesini sağlar. Örneğin, güncel bir konu ile ilgili bir içerik yayınladınız ve kullanıcılar genelde bu içeriklerinizi ziyaret ediyor olsun. Bu ziyaretçiler arasında mevcut konu ile ilgili olan eski içeriklerinizi de merak ederek okumak istemesi ve o sayfaya giriş yapması her zaman için mümkündür. Bu nedenle içeriklerde konu ile alakalı olan içeriklere yönlendirme yapmak diğer içeriklerinize de ilgi gösterilmesini mümkün kılar. Konu ile ilgili iç bağlantılar ise kullanıcıların merak etmediği sürece o sayfalara giriş yapmasına engel olur. Bunların yanı sıra iç bağlantıların genel olarak eşit bir dağılıma sahip olması gerekir. Yani sadece belirli içerikler için iç bağlantı yapmak yanlış olur. Bunun yerine web sitesinde bulunan tüm içeriklerin eşit oranlarda iç bağlantı kullanımına sahil edilmesi gerekir.

4. SEO Uyumlu URL

SEO uyumlu URL’ler de yine site içi SEO tekniklerinden biridir. Eğer web sitenizde yer alan içeriklerin URL yapıları SEO uyumlu olmazsa sahip olduğunuz bu içerikler ile istenen sonuçları elde etmeniz zor olur ya da gecikir. Bu nedenle her içeriğin SEO açısından istenen bir URL yapısına sahip olması ve bu şekilde yayına alınması gerekir. Bunun en etkili yolu ise içeriğe ait URL’de anahtar kelimelere yer vermektir. Anahtar kelimelerin içerik URL’lerinde bulunması arama motorlarında gerçekleştirilen aramalarda daha iyi sıralamalar elde edilmesine olanak sağlar. Bu yüzden URL yapılarında anahtar kelimeleri göz ardı etmemek ve buna göre içerik URL’leri oluşturmak oldukça büyük bir önem arz eder.

SEO uyumlu olan URL yapılarını bir örnekle açıklamak gerekirse; örneğin https://www.abc.com/420028950291/site-ici-seo-uygulamalari yerine https://www.abc.com/site-ici-seo-uygulamalari şeklinde bir kullanım yapılması en doğrusu olur. Yani arada yer alan ve içerikle ile alakası olmayan rakamlar kaldırılır ve bunun ardından direkt olarak konu ile ilgili bir içerik URL’si oluşturulur. Bu şekilde oluşturulan URL yapıları ile arama motorları üzerinde daha iyi bir sıralama elde etmek mümkün olur. Web sayfalarında yer alan içeriklere ait URL yapılarının anlaşılır olması da kullanıcıların aynı içeriğe tekrar ulaşmasını daha kolay bir hale getirir. Çünkü SEO uyumlu URL yapıları daha akılda kalıcı bir görüntü sergiler. Bu sayede kullanıcılar ilgili içeriğin URL’sini kolayca akılda tutabilir ve tekrar web sitenizi ziyaret edebilir.

5. Başlıklarda Hareketli Kelimelerin Kullanımı

Site içi SEO tekniklerinde hareketli kelimeler kullanmak siteye daha fazla ziyaretçi çekmek konusunda önemi bir yere sahiptir. Bu kelimeler kullanıcıların ilgisini çeker ve onlarda merak uyandırır. Uygun olan içeriklerde kullanılması gereken hareketli kelimler arasında;

  • En son
  • Son dakika
  • En iyi
  • Adım adım

Gibi kelimeler yer alır. Tabi hareketli kelimelerin kullanılması gereken yerler başlıklardır. Her kullanıcı bir siteyi ziyaret etmek istediğinde öncelikle başlıklara bakara bunu yapar. Bu yüzden hareketli kelimelere başlıklarda yer verilmesi gerekir. Web sitenizde yer alan içerikler arama sonuçlarında ilk 10 içerisinde yer almasa dahi hareketli kelimeler ile yüksek oranda tıklama almanız çoğu zaman için mümkün olur. Siz de web sitenizde yer alan içerikleri hareketli kelimeler ile yayına vererek aradaki farkı daha yakından görebilirsiniz.

6. Görsel Öğeler ya da İçerikler

Görsel öğeler de site için SEO teknikleri arasında yer alır. Ayrıca her arama motoru kendi bünyesinde görsel öğeler için arama kriterlerine sahiptir. Pek çok kullanıcı merak ettiği bir konu ya da içerik için arama motorlarında yer alan görsel öğeler sekmesini kullanır ve bu şekilde istediği içeriğe daha kolay bir şekilde ulaşır. Bunların yanı sıra görsel öğeler, yazılı içeriklere göre zaman zaman daha etkili olur. Video ve resim olarak karşımıza çıkan görsel öğeler, aslında içerik ile ilgili konunun bir özeti şeklindedir. Yazılı içeriklere göre daha fazla ilgi çeker ve anlatılmak istenen konu ile ilgili özet bilgiler sunar.

Diğer yandan internet kullanıcılarının görsel öğeler ile yazılı içeriklere oranla daha fazla zaman geçirdiklerini söylemek yanlış olmaz. Örneğin herhangi bir konu hakkında bilgi verirken anlatılmak istenen konuyu video ile desteklemek daha etkili bir içerik sunma aşamasında önemli katkılar sağlar. Kullanıcılar kendi isteklerine bağlı olarak ya yazıyı okumayı ya da videoyu izlemeyi tercih eder. Bunun yanında konu ile ilgili görseller de aynı şekilde içerik ile ilgili detaylı bilgiler sunulmasına olanak sağlar. Ayrıca video ve resimler kullanıcıların içeriklerde dolayısı ile web sitesinde daha fazla geçirmesine olanak sağlar. Bu durum da SEO açısından her zaman için olumlu bir süreç olarak karşımıza çıkar ve başarılı bir SEO çalışması yapılmış olur.

7. İçeriklerde Anahtar Kelime Kullanımı

Site içi SEO tekniklerinde anahtar kelime kullanımı oldukça önemli bir yere sahiptir. Başlıklarda ve URL yapılarında kullanılan anahtar kelimelerin yazılı içeriklerde de kullanılması gerekir. Yazılı içeriklerin hazırlanması sırasında özellikle içeriklerde ilk paragrafa dikkat etmek önemlidir. İlk paragrafta anahtar kelime kullanımına özen gösterilmeli ve ortalama 150 kelimelik bir paragrafta mutlaka anahtar kelimelere yer verilmelidir. Bunların yanı sıra içeriklerde uzun paragraflar oluşturmaktan kaçınmak gerekir. Paragrafları çok fazla uzun tutmak anlamsal bütünlüğü bozar ve bu nedenle daha kısa ve bütünlüğü bozmayacak şekilde içeriklerin oluşturulmasına özen gösterilmelidir.

Genelde web sitelerinde yer alan içeriklerin ilk paragrafları çok uzun tutulur ve bunun sonucunda sayfayı ziyaret eden kullanıcılar sıkılarak siteden çıkmak ister. Bu yüzden içeriklerde ilk sayfalarda anahtar kelimelerin kullanımının yanında konunun özetinin sunulması gerekir. İçeriklerde giriş kısımları ne kadar kısa tutulursa ve konu hakkında bilgi verilirse o kadar başarılı sonuçlar elde edilir ve siteyi ziyaret eden kullanıcılar da web sitesinde aynı oranda kalmak ve konuyu incelemek ister. Yani web sitelerinde konu her ne olursa olsun, içeriklerin kısa paragraflar ile anlamsal bütünlüğü bozmadan oluşturulması site içi SEO’ nun bir parçası olarak karşımıza çıkar.

Diğer yandan içeriklerde belirli bir oranda kullanılması gereken anahtar kelimeler, SEO çalışmalarında önemli bir yer sahiptir. Bir yazılı içerikte çok fazla anahtar kelime geçirmek ilgili içeriğin spam yani çöp olmasına neden olabilir. Bu nedenle içeriklerde anahtar kelimelerin kullanım oranına dikkat edilmesi ve yoğun bir şekilde kullanılmaması gerekir. Yazılı içeriklerde çok fazla anahtar kelime kullanmak yerine anlamsal bütünlüğü sağlayacak şekilde semantik kelimelere yer verilmesi yeterli olur. Bu şekilde web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar da sıkılmaz ve yayınlamış olduğunuz konuyu başından sonuna kadar okumayı tercih eder.

8. H1 ve H2 Kullanımı

Site içi SEO çalışmalarında H1 ve H2 kullanımı da aynı şekilde önemli bir konumda yer alır. Web sitesinde yer alan içeriklerin başlıklarında H1 kullanımına dikkat edilmesi gerekir. İçeriklerde yer verilen başlıklarda her zaman kullanmaya özen gösterilmelidir. H1 kullanımı bazen manuel olarak yapılırken bazen de otomatik olarak H1 etiketi oluşturan yazılımların da olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ancak genelde otomatik H1 oluşturan yazılımlar tercih edilir. Bunların yanı sıra H1 etiketi her sayfada ve başlıkta sadece bir kez kullanılması gerekir.

H2 etiketi de H1 etiketi gibi web sitesi sayfalarında en az bir kez kullanılması gerekir. Ayrıca her iki etiketin kullanıldığı başlıklarda anahtar kelimenin ise geçmesi şarttır. H2 etiketi kullanımında semantik kelimelere yer vermek içeriklerin daha güçlü bir yapı kazanmasını sağlar. Bu nedenle daha güçlü içerikler için düzenli bir şekilde kullanılmasında yarar vardır. Bunların yanı sıra H1 ve H2 etiketlerinin yanı sıra H3 ve H4 etiketleri de bulunur. H1 etiketinden başlamak üzere H4 etiketine kadar hiyerarşik bir yapı hâkimdir. Yani web sitelerinde yer alan içeriklerde ana başlık H1, diğer alt başlıklar ise H2, H3, H4 şeklinde gider. Bu yüzden içeriklerinizde etiket kullanımını bu hiyerarşiye göre yapmanız gerekir.

9. Responsive Web Tasarım

SEO çalışmaları konusunda önemli olan aşamalardan biri de responsive web tasarım olarak karşımıza çıkar. Yani web sitelerinin her platforma uyumlu olması gerekir. Bu platformların en başında ise mobil cihazlar gelir. Artık internet kullanımı akıllı ya da mobil olarak adlandırılan cihazlar üzerinde yoğunluk kazanmıştır. Günümüzde birçok kullanıcı internet kullanımını genelde mobil cihazları üzerinden yapmaktadır. Özellikle akıllı telefonlarda yaşanan gelişmeler pek çok kullanıcının masaüstü bilgisayarlardan çok akıllı telefonları kullanmaya başlamalarına neden olmuştur. Bu nedenle web sitelerinin responsive web tasarımına uygun olması son dönemlerde göz ardı edilemeyecek bir duruma gelmiştir.

Diğer yandan mobil uyumlu web siteleri, günümüzde diğer rakiplerine göre daha avantajlı bir konumda yer alır. Çünkü mobil uyumlu olmayan sitelerin akıllı cihazlarda sorunsuz bir şekilde açılması çoğu zaman için mümkün değildir. Böyle bir durumda ise web sitesini ziyaret eden kullanıcılar, ilgili içeriğe ulaşmakta sıkıntı çeker ve kısa süre içerisinde siteyi terk eder. Bu nedenle responsive web tasarım arama motorları kadar kullanıcı deneyimi için de oldukça önemli bir konumda yer alır. Siz de web sitelerinize daha fazla ziyaretçi çekmek istiyorsanız, öncelikle mobil uyumlu bir temaya sahip olmanız gerektiğini bilmelisiniz.

10. Dış Bağlantılar

SEO çalışmalarında genelde dış bağlantılar pek çok web sitesi sahibi tarafından göz ardı edilir ya da önemsenmez. Ancak dış bağlantılar sayesinde web sitesinde yer alan içeriklerin tam olarak ne ile ilgili olduğunu göstermek mümkün olur. Ancak dış bağlantılar konusunda da dikkat edilmesi gereken bazı önemli hususlar vardır. Bu yüzden web sitelerinde yer alan içeriklerden dış bağlantılar verirken ilk olarak bu çalışmanın yapılacak olduğu sitenin otoritesinin yüksek ve kaliteli bir site olmasına özen gösterilmelidir. Çünkü belirli bir otoritesi olmayan ve arama motorları gözünde kalitesiz bir site olarak görülen web sitelerine dış bağlantı vermek sahip olduğunuz web sitelerini de aşağı çekmenize neden olur.

Diğer yandan dış bağlantıların kendi web sitenizde yer alan içerik ile alakalı olan bir içeriğe verilmesi gerekir. Bu bir örnekle açıklamak gerekirse; kendi sitenizde yer alan içerik eğer teknoloji içerikli bir konu ise dış bağlantı verdiğiniz sitedeki içerik de aynı şekilde teknoloji içerikli bir konu olmalıdır. Alakasız bağlantılar vermeniz web siteniz için SEO açısından olumsuz etkiler ortaya çıkarır ve bu nedenle dışa bağlantılarda bu duruma özellikle dikkat edilmesi gerekir.

11. Yazılı İçeriklerin Uzunluğu

Site içi SEO teknikleri arasında yer alan bir başka önemli husus ise içeriklerin uzunluğudur. Yapılan araştırmalar web sitelerinde uzun içeriklerin arama sonuçlarına etki ettiğini göstermiştir. Yani uzun içerikli web siteleri arama motorlarında daha ön sıralarda çıkmaktadır. Bu nedenle içeriklerde anlamsal bütünlüğü bozmayacak şekilde uzun ve detaylı bilgilere yer vermek gerekir. Tabi arama motorlarında ön sıralarda çıkmak için sadece uzun içerikler yeterli olmaz. Ancak kullanıcıların web sitesinde daha uzun zaman geçirmesi ve konu hakkında detaylı bilgiler edinecekleri kaliteli bir içerik sunulması açısından önemli avantajlar sağlar.

Web sitelerinde uzun içerikler oluşturmak için konuyu gereğinden fazla uzatmak da yanlış olur. Örneğin 1000 kelime tüm detaylarına kadar açıklanabilecek bir konuyu 3000 kelimeye kadar uzatmak ve alakasız bilgiler vermek içeriğin değersiz hale gelmesine ve bunun yanında web sitesini ziyaret edenlerin aradıkları bilgiyi kısa sürede bulmalarına engel olur. Bu yüzden web sitesinde yer alan içeriklerin eğer kullanıcıya sunulacak bilgiler varsa uzatılması gerekir. Buna dikkat etmek aynı zamanda içeriklerin daha kaliteli bir hale gelmesine imkân tanır.

Site Dışı SEO Çalışmaları

Site dışı SEO çalışmaları, ilgili web sitesinin tamamen dışında gerçekleştirilen çalışmalar olarak karşımıza çıkar. Arama motorlarında ilk sıralarda çıkmak için site içi SEO teknikleri kadar site dışı SEO teknikleri de önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle site dışı SEO çalışmaları da hiçbir şekilde göz ardı edilmemeli ve bu konuda da etkili çalışmalar yapılmalıdır. Şimdi, site dışı SEO çalışmaları nelerdir? Daha yakından bakalım.

1. Sosyal Medya Kullanımı

Site dışı SEO teknikleri arasında ilk olarak karşımıza çıkan sosyal medya kullanımıdır. Günümüzde giderek büyüyen ve gelişen yapısı ile sosyal medya, kullanıcıların en uğrak yerlerinden biri olmaya başlamıştır. Hemen her web sitesinin sosyal medya hesabını olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ancak sadece sosyal medya hesabına sahip olmak SEO çalışmalarında istenen sonuçların elde edilmesinde yeterli olmaz. Sosyal medya sürekli güncel tutulması ve web sitesinin konusu ile ilgili içeriklerin paylaşılması gereken bir platformdur. Bazı sosyal medya hesaplarında neredeyse saatlik paylaşımlar yapıldığı görülür. Bunun karşısında gün içerisinde sadece birkaç paylaşım yapılan sosyal medya hesapları da vardır. Ancak paylaşım sıklığının yanında önemli olan hesabın yapılan paylaşımlar ile sürekli güncel tutulmaya çalışılmasıdır.

Diğer yandan sosyal medya kullanımında önemli olan bir başka husus ise hesabı takip eden kullanıcı sayısını sürekli artırmaya çalışmaktır. Tabi bunun organik bir şekilde yapılmasına dikkat edilmesi gerekir. Yani sosyal medya hesabını daha fazla kişinin takip ettiği değil, mevcut takipçi sayısı ile en yüksek etkileşimi yakalamak önemlidir. Örneğin bir sosyal medya hesabında 10 bin takipçi olsun. Her gönderiyi ortalama 20 kişinin beğenmesi oldukça düşük bir orandır. Takipçi sayısını 10 bin olmasına rağmen ilgili gönderiye etkileşim oranı oldukça düşüktür. Bu nedenle takipçi sayısından çok web siteniz ya da sosyal medya hesabınız ile gerçekten ilgili olan kullanıcıları bulmanız ve sayfanızı takip etmesini sağlamanız gerekir.

2. Forumlarda Aktif Olma

Site dışı SEO teknikleri arasında önemli bir konumda yer alan forumlarda aktif olma, SEO konusunda başarılı çalışmalar yapmak isteyen herkesin göz ardı etmemesi gereken bir süreçtir. Web sitenize ait linklerin forum sayfalarında olması sizlere pek çok konuda avantaj sağlar. Özellikle internet dünyasında popülaritesi yüksek ve bunun yanında kaliteli bir forum üzerinde yapılan çalışmalar, kısa süre içerisinde etkisini gösterir ve ziyaretçi sayınızın önemli ölçüde artmasını sağlar. Bu nedenle yapmanız gereken bahsetmiş olduğumuz özelliklerdeki forumlara giriş yapmak ve buralarda üyelik açarak aktif olmaktır. Bunun ardından ise forumlarda yer alan çeşitli konularda kendi web sitenizi öne çıkarabilir ve link bırakarak hem arama motorları hem de kullanıcılar gözünde önemli bir konuma gelebilirsiniz.

Ayrıca forum seçiminde bulunurken “Do-Follow" forumlarından yararlanmanızda fayda vardır. Bu şekilde verdiğiniz link arama motorları tarafından takip edilebilir. Ancak bunun tam tersi olan “Nofollow" forumlar için aynı şeyleri söylemek mümkün olmaz. Nofollow kullanarak vermiş olduğunuz linkler arama motorları tarafından takip edilemez ve bu durum web siteniz için pek de etkili sonuçlar ortaya koymaz. Bu yüzden her iki kullanım arasındaki farkı bilmeniz ve buna göre çalışmalar yapmanız, site dışı SEO teknikleri konusunda ilerleme kaydetmenize yardımcı olur.

3. Faklı Web Sitelerinde Konuk Yazarlık

Kendi siteniz dışında farklı sitelerde konuk yazarlık yapmanız da sizlere site dışı SEO teknikleri konusunda önemli katkılar sunar. Diğer sitelerde yayınlamak istediğiniz içeriklerde kendi web sitenizin linkini geçirebilir ve o sayfayı ziyaret eden kullanıcıları kendi web sitenize çekebilirsiniz. Günümüzde yerli ve yabancı olmak üzere çeşitli içerik gönderme siteleri bulunur. Bu sitelerde içerikleriniz sahip olduğunuz web sitenin linki ile beraber yayınlanır. Bu şekilde kendi sitenize ait bir link başka bir sitede yer almış olur ve bunun yanında o siteyi ziyaret eden kullanıcıların sahip olduğunuz siteyi de ziyaret etme imkânı doğar.

Tabi makale gönderimi konusunda site tercihi yaparken bazı önemli noktalara da dikkat etmek gerekir. Çünkü içerikle ile beraber link paylaşımı yapacağınız sitenin otoritesinin yüksek olması ve ayrıca arama motorları tarafından kaliteli bir site olarak görülmesi önemlidir. Aksi takdirde sitenizin konumu daha da aşağılara inebilir ve yapılan bu çalışma web siteniz için olumsuz pek çok etkiyi beraberinde getirebilir. Bu yüzden makale gönderimi yapılacak olan web sitesinin de özenli bir şekilde seçilmesi gerekir.

4. Paravan Blog Açma

Site dışı SEO teknikleri arasında yer alan paravan blog çalışmaları, web sayfalarının daha güçlü bir hale gelmesinde etkili olur. Paravan bloglar, web sitelerinizin güçlenmesinde ve arama motorlarında daha fazla yer almanızda etkili olur. Paravan bloglar, genelde ana sitenin desteklenmesi için açılır ve içeriklerinde de buna göre çalışmalar yapılır. Bir web sitesi için açılması gereken paravan blog sayısı en az 10 olmalıdır. Tam olarak etki etmesi için en az 10 adet paravan blog, SEO çalışmalarında başarılı sonuçlar elde edilmesine yardımcı olur. Yani 2 ya da 3 paravan blog açarak istenen etkiyi yaratmak çoğu zaman için mümkün değildir.

Paravan blog açarken dikkat edilmesi gereken bazı önemli hususlar vardır. Bunlardan ilki açılan paravanların ana sitenin bulunduğu sektör ile bağlantılı olmasıdır. Yani ana site teknoloji içerikli bir web sitesiyken, paravan blogların giyim ya da gıda ile ilgili bir web sitesi olması yanlış bir uygulamadır. Paravan blogların da aynı şekilde teknoloji ile ilgili siteler olması ve içeriklerinin de aynı şekilde teknoloji ile alakalı konulardan oluşması gerekir. Bunun dışında yapılan paravan blog çalışmaları, başarılı sonuçlar ortaya koymaz ve ana siteyi destekleyici bir görev üstlenmez.

5. Uygun Sayıda Backlink Çalışmaları

Backlink de bir Site dışı SEO tekniği olarak karşımıza çıkar. Web sitelerinin farklı sitelerde ve ilgili konularda linklerinin olması SEO açıdan önemli avantajlar sağlar. Bu nedenle farklı sitelerde link çalışması yapmak ve bunu belirli bir sayıda kaliteli siteler üzerinde gerçekleştirmek web siteniz için önemli bir referans olarak görülür. Bu nedenle sizler de backlink çalışması ile kendi web sitenizin linkini farklı sitelere bırakabilir ve SEO açısından etkili bir çalışma yapma şansına sahip olabilirsiniz.

Ancak backlink çalışmalarında dikkat edilmesi gereken konuların başında çok fazla backlink çalışması yapılmaması gelir. Çünkü gereğinden fazla backlink çalışması yapmak, arama motorları tarafından yapay bir süreç olarak algılanır ve bu durumda web siteniz olumsuz etkilenir. Bu nedenle backlink sayısını abartmamak ve uygun sayıda bir backlink çalışması yapmak gerekir. Ayrıca backlink çalışmalarında link bırakılacak sitelerinde de iyi seçilmesi gerekir. Eğer kalitesiz siteler ile backlink çalışmaları yapılırsa bu durum da aynı şekilde site dışı SEO çalışmalarında olumsuz etkiler ortaya çıkarır. Bu yüzden backlink yapılacak olan sitelerin tercihi de oldukça önemli bir konumda yer alır.

6. Video Paylaşım Sitelerinde Aktif Olma

Site dışı SEO tekniklerinden bir başkası da video paylaşım sitelerinde aktif olmaktır. Bu sitelerde tıpkı sosyal medya hesaplarında olduğu gibi web sitenize özel bir sayfa açabilir ve bu hesapta içinde bulunduğunuz sektörle ilgili videolar hazırlayarak web sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz. Ayrıca web sitenizi ilgilendiren videolara yorum yapabilir ve bunun yanında yorumlara web sitenizin linkini bırakabilirsiniz.

Video paylaşım sitelerinde aktif olmak daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olur. Çünkü bazı kullanıcılar sadece videolu içerikler ile ilgilenir ve bu nedenle video paylaşım sitelerinde gezinmeyi sever. Hatta aradıkları çeşitli konularda dahi bu sitelerden arama yaparak bilgi sahibi olur. Bu nedenle siz de web sitenize daha fazla kullanıcı çekmek istiyorsanız, video paylaşım sitelerinde sık sık aktif olmalı ve web sitenize özel bir hesap açmalısınız. Böylece site dışı SEO tekniklerinden birinde daha önemli bir çalışma gerçekleştirmiş olur ve web sitenizi daha fazla kişinin ziyaret etmesini sağlarsınız.

7. Google Araçlarını Kullanma

Google, web sitesi kullanıcıları için çeşitli araçlar sunar ve bu araçlar ile web sitelerine yapılan girişler hakkında çeşitli bilgiler verir. Web sitesi sahipleri ise Google araçlarındaki verilerden yararlanarak yaptıkları çalışmaların ne kadar etkili olup olmadığını görme şansına sahip olur. Bu yüzden sizler de Google araçlarından yararlanarak site dışı SEO çalışmalarınıza yön verebilir ve bu şekilde çalışmalarınızda daha etkili sonuçlar elde etmek adına önemli bir noktaya gelebilirsiniz.

Google araçları arasında en fazla ön plana çıkan Google Analytics olmaktadır. Google Analytics sayesinde siteye giriş yapanları tekil ve çoğul olarak görebilir, hangi şehir ya da ülkeden ziyaretlerin gerçekleştirildiğini inceleyebilir veya hangi mobil cihazlardan giriş yapılabildiğini kolaylıkla görebilirsiniz. Tabi bunların yanında Google Analytics ile daha pek çok farklı konuda detaylı analizler yapmak ve buna göre web sitenizde yapacağınız çalışmalara yön vermeniz mümkündür. Yani site dışı SEO çalışmalarında Google tarafından sunulan araçların da web sitesi sahipleri için önemli analizler ve önemli sonuçlar ön plana çıkardığını söylemek doğru olur.

SEO Yaptırmanın Faydaları Sağlar?

Web sitelerinize SEO yaptırarak her şeyden önce arama motorlarında ilk sıralara gelme imkânı bulursunuz. Sunduğunuz ürün ya da hizmet ile ilgili arama motorları üzerinden yapılan kullanıcı aramalarında web siteniz ilk sıralarda çıkar ve bu sayede ürün ve hizmetlerinizi daha fazla kullanıcıya ulaştırma imkânına sahip olursunuz. Bunun yanında yer aldığınız sektör içerisinde sunduğunuz ürün ya da hizmet satışlarında önemli ölçüde artışlar meydana getirebilirsiniz. Daha fazla ürün ya da hizmet satışı yapmak firmanızın ya da şirketinizin daha fazla kar etmesi anlamına gelir ve bu durum sizlere her zaman olumlu sonuçlar doğurur.

Diğer yandan SEO yaptırarak sektör içerisinde yer alan rakiplerinize oranla her zaman için bir adım önde olma imkânınız vardır. Pek çok arama sonucunda sizler ön planda çıkar ve bu sayede web sitenizin daha fazla ziyaret edilmesini sağlarsınız. Çünkü SEO çalışmaları, sadece tek bir kanal üzerinden yapılmaz. Genel olarak bakıldığında SEO çalışmaları içerisinde yazılı içeriklerden görsel içeriklere kadar pek çok kanal üzerinden web sitenize ulaşım imkânı sağlanır. Yani kullanıcılar görsel üzerinde yapılan aramalarda da web siteniz ile karşılaşabilir ve web sitenizi ziyaret edebilir.

Ayrıca SEO çalışmaları ile potansiyel hedef kitlenize de daha kolay bir şekilde ulaşmanız mümkün olur. Çünkü bu çalışmalar sizleri pek çok farklı platform üzerinde tanıtır ve sizden henüz haberdar olmamış kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sosyal medya, video paylaşım siteleri, forumlar ya da diğer web sitelerinde yer alan linkleriniz, farklı kullanıcılar tarafından da öğrenilmenize olanak sağlar. Bu yüzden birden çok kanal üzerinden web sitenize kullanıcı çekmek ve günlük hız sayınızı artırmak için hem site içi hem de site dışı SEO çalışmaları yaptırmanız her zaman için sizlerin yararına olur. SEO ürün ve hizmet satışı yapanlar için önemli bir gelir kapısı olduğu gibi, Google ve benzeri platformlar üzerinden reklam geliri elde etmeye çalışanlar için de oldukça önemli çalışmalar olarak karşımıza çıkar.

Web Sitem İçin SEO Yaptırmalı Mıyım?

Web siteniz için SEO yaptırmanız, sizlere internet platformunda çeşitli avantajlar sağlar. Bunlardan ilki rakiplerinizi arkada bırakmanız ve arama motorlarında daha ön sıralarda çıkmanızdır. Özellikle internet üzerinden ya da reel sektörde ürün ve hizmet satışı yapan şirketler için SEO çalışmaları oldukça önemli bir konumda yer alır. Günümüzde pek çok kullanıcı bir ürün ya da hizmet satın almak istediğinde öncelikle internet üzerinde çeşitli araştırmalar yapar ve edindiği bilgilere göre dilediği bir web sitesinden ürün ya da hizmet satın almaya karar verir. Bu yüzden kullanıcıların yaptığı aramalarda onların karşısına çıkan ilk sitelerden biri siz olmak istiyorsanız, öncelikle SEO çalışmaları konusunda bazı aşamalar kaydetmeniz ve web sitenizi arama motoru sıralamalarında ilk sıralara kadar taşımanız gerekir.

Aynı zamanda SEO çalışmaları ile ürün ya da hizmete ihtiyaç duyan ancak henüz sizden haberdar olmayan kullanıcılara ulaşmanız açısından önemli bir konumda yer alır. Bir firma ya da marka olarak kaliteli bir hizmet sunuyorsunuz, fakat bu kaliteli hizmeti bir türlü geniş bir kitleye ulaştıramıyorsunuz. İşte burada imdadınıza SEO ile ilgili yapılan çalışmalar koşar. Web sitenizi daha geniş kitlelere yayar ev bunun yanında pek çok farklı kullanıcının sizden haberdar olmasını sağlar. İşte bu yüzden web siteniz için SEO yaptırmanız ve daha fazla ziyaretçi sayısına ulaşmak için site içi ve site dışı SEO çalışmalarını hiçbir şekilde göz ardı etmemeniz gerekir.

SEO Fiyatları Nasıl Belirlenir?

SEO fiyatları konusunda öncelikle şunu söylemek gerekir ki; yapılan her çalışma kendi içerisinde farklı fiyatlar ortaya çıkarabilir. Fiyatların belirlenmesinde genelde yapılan çalışmaların içeriği ve ne kadar geniş kapsamlı olduğu ön plana çıkar. Yani detaylı bir SEO çalışması ile standart bir SEO çalışması arasında her zaman için fiyat açısından fark oluşur. Şimdi, SEO fiyatlarına neler etki eder? Daha yakından bakalım.

  • Anahtar kelime aramalarında Google sonuçlarının sayısı
  • Web sitesinin yaşı
  • Web sitenin Wordpress alt yapısı ile kurulu olup olmaması
  • Web sitenin hedeflenen kelimede bulunduğu sırası
  • Arama motorlarında hedeflenen konum
  • Sektör içi rekabet oranı
  • Ödemenin nasıl yapılacağı
  • Teslimat süresi
  • SEO şirketinin referansları ve uzmanlık derecesi

Genel olarak web siteleri için yapılan SEO çalışmalarında fiyatlara etki eden kriterler bu şekilde karşımıza çıkar. Görüldüğü gibi her kriter kendi içerisinde farklı çalışmaların ve fiyatlandırmaların ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle fiyat belirleme aşamasında öncelikle bu kriterleri göz önünde bulundurmak ve buna göre bir çalışma yaptırmak gerekebilir. Ayrıca web sitelerine SEO yaptıracak kişilerin de bu kriterlerden yola çıkarak SEO için ne kadar bir ödeme yapacaklarını hesaplamaları mümkündür.

SEO Çalışmalarında Alanında Uzman ve Tecrübeli Ekip

Sektörün önde gelen web tasarım firmalarından biri olarak sizlere pek çok konuda kaliteli ve profesyonel çözümler sunduğumuzu belirtmek isteriz. Siz de bizimle pek çok farklı konuda internet dünyasına giriş yapabilir ya da bu dünya içerisinde hedeflerinize daha kısa sürede ve tecrübeli bir ekip ile ulaşabilirsiniz. Web tasarım firmamız, siz müşterileri için her zaman alanında uzman ve deneyimli bir ekip ile hizmet sunar. Bunun yanında SEO çalışmalarında da her zaman için konusunda uzman ve deneyimli bir ekip ile hizmet verir. Bu şekilde web siteleriniz kısa süre içerisinde oldukça etkili bir konuma gelir ve arama motorlarında istenen seviyeye ulaşmış olur. Ayrıca verilen hizmet sonrasında destek sürecimiz de devam eder. Dilerseniz web siteleriniz için SEO çalışmaları sonrasında da bizden destek almaya devam edebilir ve web sitenizi her zaman için arama motoru sıralamalarında üst sıralarda tutmayı başarabilirsiniz.

Firmamız, hem site içi hem de site dışı SEO teknikleri konusunda sizlere kaliteli ve hızlı çözümler sunar. Bunun yanında yapacağımız çalışmalar ile hedef kitlenize daha kolay ulaşabilir ve potansiyel müşteri/ziyaretçi kitlenizin sizden haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Çünkü web tasarım firmamız, SEO çalışmaları konusunda yılların verdiği bilgi birikimi ve tecrübe ile sizlere hizmet sunar. Ayrıca tüm çalışmalarında sizlere detaylı bir akış ve plan oluşturur. Siz de buna göre kararınızı verebilir ve bizimle hizmet almaya başlamanızın ardından sürecin her aşamasında bilgilendirilme şansına sahip olabilirsiniz. Ayrıca belirli periyodlar ile sizlere yapılan çalışmalar konusunda rapor sunulur ve bu raporlardan web siteniz ile ilgili neler yapıldığını da daha yakından görebilirsiniz. Firmamız, tüm ekibi ile sizlere kaliteli ve sorunsuz bir hizmet vermek için her zaman elinden geleni yapar. Bu konuda herhangi bir şüphe duymadan siz de hemen bizimle çalışmaya başlayabilirsiniz.

Siz de daha fazla zaman kaybetmeden hemen web tasarım firmamız ile iletişime geçin ve sizlere alanında uzman ve deneyimli çalışanlarımız ile kaliteli ve profesyonel çözümler sunalım. Eğer SEO çalışmaları konusunda uzman ve tecrübeli bir firma arıyorsanız, hemen bizimle iletişime geçebilir ve sizlere sunduğumuz hizmetler hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz. Diğer yandan SEO çalışmalarında hem kaliteli bir hizmet hem de uygun fiyatlar için siz de bir an önce web tasarım firmamıza gelin ve sizlere sahip olduğumuz tecrübe ve deneyim ile kısa süre içerisinde etkili ve kalıcı çözümler sunalım.

5.3.2020

GeoRanker

0
5.3.2020

SEOMonitor

0
5.3.2020

CopyScape

0
5.3.2020

SiteLiner

0
5.3.2020

Buzzsumo

0

241 Sonuçtan 1-14 Arasında Gösteriliyor.

HABERLER