Haber Detay

Web sitenizin kullanımı kolay olsun



Web sitenizin kullanımı kolay olsun
30 Nis

Web sitenizin kullanımı kolay olsun

Web sitenizin kullanımı kolay olsun

Ziyaretçilerin sitenizde kolaylıkla gezinmesine ve etkileşim kurabilmesine kullanılabilirlik deniyor. Müşterilerin sitenize sürekli geri gelmelerini sağlamak için gerekenler:

  • Gezinmenin basit ve net olması
  • Site düzeninin tutarlı olması
  • Alakalı ve etkili içerik yazmak

Merhaba! Web sitesi "kullanılabilirliği" hakkındaki dersimize hoş geldiniz. Dijital dünyaya özgü bu ifade, ziyaretçilerin aradıkları şeyi bulmalarını ve istedikleri şeyi yapmalarını kolay hale getirmek anlamına geliyor. Basit ve sade bir gezinme menüsü sunma veya tutarlı bir sayfa düzeni oluşturmanın önemi gibi kullanılabilirliği iyileştirmenin en iyi yollarını gözden geçireceğiz. Yazıların sitenizi nasıl daha etkili hale getirebileceğine de değineceğiz.

Kulağa hoş geliyor, değil mi? 
Öncelikle gezinme konusuna bakalım, yani ziyaretçilere sitenizde yol gösteren şeylere.

İyi bir gezinme deneyimi sunmak, sitenizi ziyaretçiler için anlaşılır olacak şekilde düzenlemek demek.

Gerçek dünyada bir pastane sahibiyseniz, ürünlerinizi nasıl gruplandırdığınızı bir düşünün. Pasta, kek gibi büyük ürünler bir yerde, poğaça, kurabiye gibi daha küçük ürünler başka yerde olabilir.

Sitenizdekileri de aynen bu şekilde düzenleyebilir ve ana menüyü de ziyaretçilere hangi bölümde ne bulacaklarını gösterebilirsiniz. Tıpkı dükkanınızdaki tabelalar gibi.

Tüm bunlara rağmen, siteniz herkes için son derece anlaşılır görünmeyebilir. İşte bu yüzden arama kutusu eklemek iyi bir fikir olabilir, özellikle de siteniz çok fazla sayfa veya ürün içeriyorsa. Arama kutusunu sitenizin her sayfasında aynı yerde duracak şekilde yerleştirmelisiniz. Böylelikle bulmak kolay olur ve acelesi olan ziyaretçiler de diledikleri şeyi hızlıca arayıp bulabilir.

Gezinme konusuyla ilgili son bir not daha: Kullanıcılar web'de herhangi bir siteyi ziyaret ettiğinde, sitenin belirli bir işleyiş biçimine sahip olmasını bekler.

Diyelim ki bir siteye göz atıyorsunuz ve ana sayfaya geri dönmek istiyorsunuz, ne yaparsınız? Logoyu tıklarsınız.

Bu, ziyaretçilerin alışık olduğu ve web sitelerinin hemen hepsinde karşılaştığımız bir işlevdir. Dolayısıyla logonuzun her sayfada net bir şekilde göründüğünden ve tıklandığında ziyaretçileri ana sayfaya yönlendirdiğinden emin olmalısınız.


Gezinme konusunda gezintimizi yaptık. Şimdi stilden ve sitenizin görünüşünden bahsedelim. Herkesin zevki farklı olsa da uyulması gereken bazı genel kurallar var.


İlk olarak sayfa düzenini ele alalım. Sitenin tamamında yazı tipi, resim ve diğer tasarım öğeleri tutarlı olmalı.

Renk konusuna gelince, dikkat çekmek amacıyla kalın yazı tipi kullanmak isteyebilirsiniz. Oysa çoğu kişi İnternet'te açık renkli arka planda koyu renkli metin okumaya alışkın. İçeriğinizi oluşturmak için çok çaba harcadınız, ama ziyaretçilerin içeriği okumaya çalışırken şaşı bakmak zorunda kalmayacağından emin olmalısınız.

İçeriğin, sayfanın neresinde görüneceğinin de farkında olmanız gerekiyor. Önemli şeyleri görmek isteyen kullanıcıları sayfanın çok aşağılarına gitmek zorunda bırakmamalısınız. Sayfaları hızlıca gözden geçirmeleri ve sitenizde kalıp vakit harcamaya karar vermeleri için başlıklar ve madde işaretli listeler kullanabilirsiniz.

Yazılarınızı hedef kitleniz için yazın. Teknik yönü güçlü bir topluluk mu? O halde teknik bir dil kullanmanızda sorun yok. Aksi durumda, sıradan insanlara hitaben yazın.

Bir ipucu daha mı? Kullanıcıları sitenizi ziyaret ettikleri sırada işlem yapmaya teşvik edin. Bunu "harekete geçirici mesaj" dediğimiz şeyle yapabilirsiniz. Harekete geçirici mesajlar, sonraki aşamada kullanıcıların ne yapacaklarını anlamalarına yardımcı oluyor.

Telefonla aramalarını mı istiyorsunuz? "Hemen Arayın" deyin. Mağazanızı ziyaret etmelerini mi umuyorsunuz? "Mağazamızın yol tarifini alın" diyerek onları yönlendirin. Ya da bir "Hemen satın alın!" mesajı ile alışveriş yapmaya teşvik edin.

Pekâlâ, şimdi tekrar gözden geçirelim. Oluşturduğunuz web sitesinin kullanışlı olması için elinizden geleni yapın. Ziyaretçilerinize sitenizin sayfalarına ilişkin net bir rota çizin, baştan sona tutarlı bir tasarım belirleyin, içeriği onların dilinde yazın ve aradıkları deneyimi sunun.

 

KAYNAK :

https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/lesson/34